رواية احببت منتقبه الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسر الانصاري
رواية احببت منتقبه الجزء الرابع عشر
رواية احببت منتقبه البارت الرابع عشر
رواية احببت منتقبه الحلقة الرابعة عشر
الشخص. وهتعمل ايه بكارنيهي وبعدين حضرتك بتتدخل ليه اصلا
صهيب. يعني الزوق مش نافع ؟
الشخص . لا مش نافع ووريني هتعمل ايه يا دكتور
صهيب. انتا اختارت. ومسك الواد نزل فيه ضرب اقلام وشلاليت وبيزقه قدامه لحد لما وصله لمكتب العميد .
والزهراء واقفه مصدومه من الي بيحصل واصحابها كذالك
صهيب. يلا قدامي انتا لسا هتبص. الزهراء حبيبي تعالي ورايا متخفيش
دخل الواد عند مبني العميد وبيتكلمو
العميد. يا بني انتا غلطان بس بردو يا دكتور مهما كان غلطه مينفعش الي عملته
صهيب. غلط مين وبتاع مين دا بدل ما تديله قرار يعلمه الادب جاي بتلوم عليا يا سيادة العميد.
العميد. وعملت دا كله بمناسبه ايه من بقيه اهلك هيا اختك بنتك
صهيب. لو سمحت بلاش الأسلوب دا معايا والي حضرتك بتتكلم عنها دي تبقي مراتي
العميد باستغراب. مراتك ؟
صهيب. ايواه مراتي تعالي يا الزهراء
الزهراء دخلت رمت السلام
العميد. وعليكم السلام. يا بنتي كلام الدكتور صهيب دا فعلا اني الولد دا ضايقك بكلام جارح
الزهراء. اولا دكتور صهيب يبقي زوجي ثانيا كل الي قاله حصل وتقدر تسال اي حد من الي كانو واقفين
صهيب. انا كدا قدرت حضرتك وجبته لحد هنا بس لو شوفته في الجامعه من بعد النهارده محدش يزعل مني بقي
العميد. والمطلوب عاوزني اعمل ايه يا دكتور
صهيب. فصل ترم ع الأقل عشان يحترم نفسه ويحترم بنات الناس
العميد. اتفضل انتا دلوقتي يا دكتور واحنا اسفين ع الي حصل يا دكتوره
صهيب. حضرتك عارف طريقه الاعتزار الي هتريحني ..سلام عليكم
خرج صهيب والزهراء
صهيب. مالك بس يا حبيبي متوتره كدا ليه
الزهراء. مكنتش عاوزه يحصل كل دا
صهيب. نصيب بقي وعدت ع خير
الزهراء. ليه عملت كدا يا صهيب
صهيب. كنتي عوزاني اعمل ايه وانا شايف واحد ملوش لزمه بيقرب من الحاجه بتاعتي اسقفله ولا أقوله شابوه
الزهراء. بس مكنش ليه لزوم الضرب يعني
صهيب. عاوز اقولك حاجه ممكن اول مره تعرفيها انا اصلي صعيدي يا الزهراء ودمي حامي واول لما بتعصب بتغير خالص مبشوفش قدامي اصلا
الزهراء بضحكه. قولتلي
صهيب. ايه عاوزه تعيدي تفكير في موضوعنا ولا حاجه !
الزهراء. ايه الهبل دا لا طبعا وبعدين انتا فاكر الي عملته دا ممكن يضايقني با العكس يا صهيب دا كل مدي ومدي بتزيد في نظري اكتر لحد مبقتش عارفه هتروح فين تاني
صهيب. طب الحمدلله تعالي هنروح المكتب نشرب حاجه وبعدين تشوفي محاضراتك
با الفعل راحو وطلبلها لمون عشان تريح أعصابها وشرب هو قهوته وكانو بيتكلمو
الزهراء. صهيب عشان خاطري متعملش مشاكل تانيه
وضعك ميسمحلكش ولا تربيتك
صهيب. يعني هو بمزاجي يا بنتي مهي المشاكل الي بتيجي لحد عندي وفارضه نفسها عليا
قطع كلامهم دخول فرد الأمن
الامن. دكتور صهيب في حد عاوز حضرتك برا
صهيب. مين دا
الامن. اللواء محمد البغدادي بيقول والد طالب هنا
صهيب . يا اهلا …طيب دخله
الزهراء. طيب همشي انا عش
صهيب. اقعدي مكانك
اللواء محمد. السلام عليكم
صهيب. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
محمد. ممكن اقعد مع حضرتك شويه
صهيب . أوووووي اوووووووووووي اتفضل
محمد. اسمعني يبني انا والد الطالب الي حضرتك ضربته واعتديت عليه
صهيب. اعتديت عليه ولا قصدك إلي منع ابنك من أنه يعتدي ع حاجة غيره وع بنات الناس
محمد. يبني اسمعني با الزوق احسن بالله عليك
صهيب بزعيق. لا اسمعني كويس معاليك. الكلمتين دول والأسلوب دا مش معايا أنا انا مبعتمدش اسامي ولو دا مش كفايه فا احب اوضحلك انا من عيله مين. انا من عيله أيوب الصعيدي. عمي يبقي المستشار ابو زيد ايوب رئيس مجمع محاكم القاهره
وعمي التاني يبقي فريد ايوب للواء جيش في المخابرات الحربية وع ما اعتقد كفايه عليك دول هااا تحب نكمل بنفس الأسلوب
محمد. يبني ابوس ايدك افهمني انا مش قصدي اهددك ولا حاجه بس حرام نضيع مستقبل شاب زي ابني
صهيب. غلط ويستاهل هو العميد مقالكش ولا ايه
محمد. وانا جايلك هنا عشان العميد قالي الموضوع كله مع حضرتك ومحدش يعرف يعمل حاجه غيرك.
صهيب. طب الحمدلله. الي قدامك دي تبقي مراتي الدكتوره الزهراء والي ابنك قل أدبه عليها
محمد. حقك عليا انا يا بنتي حقك عليا بالله عليكي أعفي عنه وانا هعملكم الي عاوزينه
صهيب. متحاولش يا سياده اللواء الموضوع منتهي
الزهراء بتردد. صهيب ممكن تبص لابوه بعين الرحمه الولد مذنب اه بس أبوه ميستهلش يتعمل في ابنه كدا
محمد. الله يرضي عليكي يا بنتي اسمع كلامها يا دكتور
صهيب بضيقه. دا رايك يعني
الزهراء. انا حبيت الفت نظرك بس لاني دا في مقام والدي ووالدك عشان خاطري ريحه
صهيب بعد تفكير عميق. وانا موافق بس بشرط
محمد. اؤمر يبني
صهيب. الامر لله وحده. تجيبه هنا وتربيه من اول وجديد قدامنا
محمد بضحكه. واضح انك ابن اصول. والله يبني كنت هعمل دا بدون ما تقول
صهيب. اتفقنا يا عم محمد ووالله العظيم هعديها عشان خاطرك بس لو اتكررت
محمد. لا لا مفيش حاجه هتتكرر باذن الله .. تعالي يا اخرة صبري
دخل ابنه سيف وكان أول رد فعل من أبوه قلم علي وشه
محمد . دا عشان تتعلم اني بنات الناس مش لعبه
راح مديله التاني. ودا عشان تعرف تتكلم مع الدكتور بتاعك بطريقه محترمه
راح مديله الثالث. ودا بقي عشان معرفتش اربيك
مرضي كدا يا دكتور مرضيه يا بنتي
صهيب. احنا كدا تمام اوووووووووووي يا عم محمد ومعلش لو غلطت فيك بس حرفيا انا كنت جايب اخري
محمد بابتسامه. حصل خير يبني. واحنا اسفين مره تانيا يا دكتوره
محمد وابنه مشيو وقعدت الزهراء وصهيب.
صهيب. ينفع الي قولتيه دا
الزهراء . انا اسفه يا صهيب بس الراجل صعب عليا وبعدين اهو اخدت حقي مرتين متبقاش طماع بقي ( وبتضحك)
صهيب. ماشي يا عم. يلا قومي معاكي كام محاضره تاني
!
الزهراء. واحده بس
صهيب . طيب يلا وانا هستناكي
الزهراء بفرحه. بجد ربنا يخليك ليا يارب يا روح قلبي
اتحركت الزهراء وهو عمل مكالمه
صهيب. السلام عليكم. كيف حالك يا عم مصطفي
مصطفي. وعليكم السلام. الحمدلله بخير يبني
صهيب. يارب ديما. النهارده أن شاء الله هعمل عشا كدا عشان خروج اميره من المستشفي وكنت بستاذنك الزهراء تكون موجوده وانا هجيبها وارجعها بنفسي
مصطفي بابتسامه. يبني دي مراتك وانا عارف انتا بتخاف عليها قد ايه. خليها معاك يا صهيب بنتي بتحبك
صهيب. والله يا عم مصطفي وانا بعشقها مش بحبها وبس تعرف يا عم مصطفي انا كل لما بشوف حضرتك أو ام الزهراء بكون عاوز ابوس علي ايدكم انكم جبتولي الزهراء الدنيا.
مصطفي بابتسامه. ربنا يخليكم لبعض يبني. يلا سهرتكم سعيده
قفلو المكالمه كانت الزهراء خلصت المحاضره ورجعت لصهيب المكتب شافت كمية كوبايات قهوه لا تعد ولا تحصى
الزهراء بزعل. لا والله كدا ازعل منك بجد
صهيب. في ايه بس يا بنتي
الزهراء. ايه كميه كوبايات القهوه دي ارحم نفسك يا دكتور
صهيب بابتسامه. حاضر يا ستي مش هعمل كدا تاني. هاا خلصتي
الزهراء. اه خلصت
صهيب. طيب يلا بينا هوصلك السكن وهعدي عليكي بالليل عشان عاملك مفاجاه ومتقلقيش اخدت إذن عم مصطفي
الزهراء بفرحه. مفاجاه ايه بقي قولي بالله عليك
صهيب بضحك. وهتبقي مفاجاه ازاي يا هبله.يلا عشان ترتاحي شويه وتجهزي للمفاجاه
اخدها وصلها لحد السكن ومسك أيدها. مش هتاخر عليكي
الزهراء. حاضر يا حبيبي
جات تنزل بس صهيب وقفها. الزهراء
الزهراء بضحك. حاضر يا صهيب مش هلبس حاجه الوان ملفته ومش بحط ميكب. وهلبس الجوانتي والشراب.. في حاجه تاني
صهيب. بحبك
الزهراء. وانا بموت فيك
طلعت الزهراء ورن ع محمود.
صهيب. مدير امن القاهره مستقبلا . عامل ايه
محمود. مدير امن !. ربنا يستر قول عاوز ايه وانجز يا دكتور
صهيب بضحكه. ياض وربنا انتا حبيبي قالها بصوت (طفولي )
محمود. وعاوز ايه من حبيبك بقي
صهيب. عاوزين نعمل يوم مميز النهارده
محمود . ازاي
صهيب. هي مش أميره خارجه النهارده من المستشفي
محمود. حصل
صهيب . يبقي نحجز مكان حلو كدا انتا واميره وانا والزهراء وماما وهدير ايه رايك
محمود. تعرف يا صهيب. وربنا انتا الي حبيبي لسا هتسال اتوكل ع الله
صهيب. طيب انا هعدي احجز علي الساعه ٨ مساء
محمود .اشطا حلو دا
صهيب روح البيت وقالهم علي المفاجاه والكل متحمس بيها
وجيه الوقت صهيب راح يجيب الزهراء
وبا الفعل جابها وطلعت هدير وعائشه ركبو معاهم
صهيب كلم محمود. انتا فين
محمود. داخل ع المكان اهو
صهيب. حلو اوووووووووووي وانا كمان يلا نتقابل هناك
اول لما نزلو صهيب مسك في ايد الزهراء وايده التانيه هدير وأمه جمبه.
وكان محمود واميره وصلو ودخلو كلهم مع بعض المكان والكل واقف مذهول
مكان كبير اوووووووووووي عباره عن مطعم او كازينو بس مفهوش ولا فرض غيرهم والمكان كله عباره عن ورد احمر وياسمين ابيض. وبلالين كتير مكتوب عليها اساميهم. وترابيزات عليها اكل كتير وإضاءة هادئه
الزهراء محستش بنفسها غير وهي متعلقه في رقبة صهيب. انا بحبك اوووووووووووي يا صهيب اوووووووووووي
صهيب. وانا بعشق امك ♥️
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منتقبه)