رواية احببت منتقبه الجزء الثاني الفصل الثالث 3 بقلم ياسر الأنصاري
رواية احببت منتقبه الجزء الثاني الجزء الثالث
رواية احببت منتقبه الجزء الثاني البارت الثالث
رواية احببت منتقبه الجزء الثاني الحلقه الثالثة
الزهراء بفرحه. خراشي عليك وانتا غيران بتبقي قمر اووووووووي
فجاه الفون بتاع صهيب رن
صهيب. السلام عليكم
مجهول. وعليكم.. هما كلمتين مش اكتر اوعي تفتكر اني هسيبك في فرحتك كتير ، أنسي ورب العزة هدفعك تمن كل ضحكه وثانيه فرحه منك ايام عزاب يا دكتور الغبرة
صهيب بضحكه. خلصت يا عم الظريف ياريتها جابت منك دسته كانت سلتنا بدل الملل الي احنا فيه اقفل يا ابن الهبله اقفللل
وقفل السكه ف وشه وقعد ساكت وسرحان
الزهراء. مين دا يا حبيبي ؟ ومالك ساكت وسرحان كدا ليه ؟
صهيب. ها. لا مفيش يا بابا دا حد بيستظرف المهم خلينا نكمل يومنا بحلاوته وطعامته كدا
الزهراء. اممم بتغير الموضوع ماشي يا عم.
صهيب اخدها وقعدو ع السرير رأسها علي صدره وبيلعبلها في شعرها ولحظه رومانسيه جميله بينهم وحبة نظرات ودلع وفجأة عم مصطفي رن ع صهيب
مصطفي. السلام عليكم كيف حالكم يا دكتور
صهيب. وعليكم السلام.. الحمدلله بخير والله يا عمي
مصطفي. واخبار الزهراء معاك ايه اوعي تكون مزعلاك البت دي
صهيب بضحكه. بردو يا عمي انا ازعل من الزهراء انا ازعل من الكون كله لكن منها لا
مصطفي. ربنا يخليكم لبعض يبني هاااا راجعين امتي أن شاء الله
صهيب. إن شاء الله كام يوم كدا
مصطفي. تيجو با السلامه يبني
صهيب. ربنا يخليك يا عمي بس في حاجه ولا ايه
مصطفي. لا عادي انا قولت اطمن عليكم بس
صهيب. ماشي يا عم مصطفي طيب تؤمرني باي حاجه
مصطفي.. تسلم يبني يلا ف رعايه الله
قفلو المكالمه بس صهيب مستغرب من مكالمه مصطفى
الزهراء. ف ايه ماله بابا
صهيب. مفيش بيطمن بس
الزهراء. طيب
خلصو القعده ونامو
تاني يوم
صحيو من النوم وفطرو وقررو يعملو حاجه جديده أنهم يطلعو فوق جبل عالي اوووووووووووي ويخوضو التجربة
الزهراء. انا خايفه اوووووووووووي يا صهيب بس عاوزه أجرب
صهيب. لو خايفه بلاش خالص يا حبيبي
الزهراء. لا لا بالله عليك يلا بقي
صهيب. بس مش غلط عليكي عشان الحمل
الزهراء. لا لا متقلقش
وبا الفعل طلعو وهي ماسكه ف ايد صهيب
صهيب. يا جبانه تخافي وانا معاكي
الزهراء. توتو بهزر
صهيب ماشي يا ستي
طلعو الجبل ونزلو والتجربة كانت ممتعه جدا بنسبالهم
وخلصو وكانو بيريحو عشان يرجعو الاوتيل
صهيب. بقولك ايه انا هجيب مياه وشوية حلويات نتسلي فيها
الزهراء. اشطا مستنياك
با الفعل صهيب راح جاب الحاجه ورجع شاف المفاجاه
الزهراء مش موجوده.. طب راحت فين هل تاهت طب اتحركت من مكانها
وبدأ زي المجنون يدور عليها ومش لاقي حاجه
وبدأ يسأل الناس
شخص. يا استاذ يا استاذ حضرتك بتسال عن الست الي كانت برفقتك
صهيب بلهفه. اه هي فين
الشخص. ما بعرف والله بس هي اجات سياره وكبسوها فيها با القوه
صهيب. سياره وبا القوة
بدأ يجري زي المجنون ومش عارف يروح فين اخر ما تعب راح السفاره المصريه في لبنان
وقبل ما يدخل من البوابه فونه رن
حمدالله على السلامه يا دكتور صهيب نورت لبنان وبيروت با الخص بس نتمني تكون بيروت عجبتك
صهيب.. انتا مين
شخص. واحد بدك ياااااه
صهيب. يا عم مش عاوز حد انا سبني ف الي انا فيه
الشخص. الامانه الي عاوزني اقفل عشانها موجوده عندي
صهيب. يا عم غور. ايه بتقول ايه امانتي عندك ؟
شخص. عاقل يا دكتور اه زوجتك عندي وانا ما بدي منها شي انا بدي ياك انتا
صهيب. وانا تحت امرك بس مراتي ملهاش ذنب
شخص. قولت ليك من قبل انك عاقل. خليك مكانك هتوقف قدامك سياره سوداء مفيمه اركب فيها
صهيب. حاضر. وبدأ صهيب ينفذ أمره وخطواته واحده بواحده لحد لما وصل لمكان كبير عباره عن ڤيلا أو قصر كبير فخم بكل ما تحمل الكلمة من معنى دخل صهيب وهو مغمي
يا اهلا بيك دكتور صهيب اسف كتير ما كان بدي اجيبك بهي الطريقه بس الظروف بقي
صهيب. انتا مين وعاوز مني ايه ومراتي هنا ليه
شخص. واحده واحده يا دكتور ما تخاف ع مرتك هتلو مرتو
الزهراء شافت صهيب واترمت ف حضنه
صهيب. اهدي يا بابا دا مجرد سوء تفاهم وهيروح لحاله
شخص. نتكلم با الجد بقي كفي مشاعر راح تخلوني ابكي حزننا ع زوجتي. المهم دكتور انا بدي ياك ف شغلة مفيش حدا بيقوم بيها غيرك
صهيب. اعرف انتا مين الاول وبعدين أعرف طبيعة الشغل
الشخص. انا اسمي السيد سيرون وطبيعة الشغله سهله جدا بنسبا لالك عندنا شخصين بدنا ناخد أجزاء من هيدها نضيفها لهيدها ولا اكثر من ذالك
صهيب. نقل أعضاء أو تبرع يعني عادي ممكن اي دكتور غيري يقوم بيها
الشخص. لا ما في غيرك يقوم بيها لأنها غير شرعيه
وفجاه عقل صهيب استوعب .. تجاره أعضاء !
الشخص. بزنس إذ بزنس والك نسبه كبيره من كل عمليه
صهيب. ولو رفضت ؟
فجاه تغيرت ملامح الشخص من الضحكه المنشكحه الي الوجه الغاضب. هتموت هنا انتا ومراتك هههههههههههه
صهيب. بدأ يستوعب الكلام والجريمة الي مطلوبه منه وكمان ضريبه أنه يرفض غاليه اوووووووووووي مش عشانه هو بس علشان الزهراء.
صهيب. وانا موافق بس بشروط
الشخص. الي بدك ياه
الزهراء بصوت عالي . صهيب انتا بتقول ايه عاوز تبقي تاجر ف أرواح الناس فوق يا صهيب لا دينك ولا اخلاقك يسمحوا بداه فوق فوق بقي
صهيب بحزم. اهدي يا حبيبي وبعدين دي فرصه بتيجي في العمره مره واحده
الزهراء مردتش عليه بس نظرتها كانت كفيله أوووووي وكأنها لاول مره تشوفه
صهيب. اول شرط مراتي ترجع حالا معززة مكرمه
زعيم العصابة. وهو كذالك وباقي شروطك !
صهيب. هاخد نسبتي بعد كل عمليه
زعيم العصابة.. موافق .. ف شروط تاني
صهيب. كفايه دول دلوقتي
وراح ناحية الزهراء. حبيبي ثقي فيا ومتقلقيش دي فرصه ولازم نستغلها عشان نامن مستقبل القمر الي جاي ف السكه. دلوقتي انتي هترجعي الاوتيل وان شاء الله يوم ولا اتنين لحد لما ياخدو الثقه فيا وهجيلك
الزهراء مردتش عليه غير بكلمه واحده بصوتها العالي.. انتا مادي حقير وهستني ورقتي توصلني واتحركت من قدامه
زعيم العصابة.. ما تقلق مساله وقت وهترجع لطبيعتها
صهيب. عادي عادي .. انا مش هقدر اشتغل دلوقتي ممكن نبدا من بكرا بعد اذنك ؟
زعيم العصابة. ما في مشكله الان هتروح مكان نومك وريح أعصابك وما تفكر ف شي
صهيب اتحرك ودخل المكان الي هينام فيه كان مكان كبير ومنظم وواضح عليه أنهم مكلفين كويس
وبمجرد ما ريح دماغه ….يا تري حالتك ايه دلوقتي يا الزهراء وحاول ينام بس معرفش
تاني يوم الصبح.
شخص. الرئيس بده ياك
صهيب. رئيس ! حاضر
واتحرك وشاف زعيم العصابه قاعد على كرسي فخم والسيجار ف بوقه… ها نمت كويس يا دوك
صهيب. وكاني بقالي سنين منمتش .وضحك
زعيم العصابه. جاهز يا دكتور
صهيب. جاهز
اخده واتحرك لمكان زي المخزن كبير اووي ومتقفل جدا
صهيب اول لما دخل شاف مجموعه من الرجال والنساء والاطفال أصحاب البشرة السمراء متكتفين وقاعدين
زعيم العصابه. كل شي جاهز ومكان العمليات ف الغرفه با الداخل كل الي عليك تبنج وتبدأ
صهيب مش مستوعب كلامه بس رده كان اصعب من المعتاد…يااااااه دول كتير اوووووووووووي معني كدا نسبتي هتكون كبيره . وبيضحك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منتقبه الجزء الثاني)