رواية احببت منتقبه الجزء الثاني الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسر الأنصاري
رواية احببت منتقبه الجزء الثاني الجزء الخامس عشر
رواية احببت منتقبه الجزء الثاني الفصل الخامس عشر
رواية احببت منتقبه الجزء الثاني الحلقه الخامسة عشر
الراجل. ونعمه بالله متنسيش تدعي للحاج مصطفي ياما اخدنا منه في حياته واهو حتي بعد وفاته فاكرنا
الست. ربنا يرحمك يا راجل يا طيب …قولو الله يرحمه يا عيال
العيال. الله يرحمك يا جدو مصطفى ♥️
في بيت عم مصطفي ….
صابر. الناس كلها اخدت نصيبها ومرضيه ودعو لوالدي قد كدا
صهيب. الحمدلله
صفاء. ربنا يخليك يا صهيب يبني انتا وصابر والزهراء ويديم ربطكم وجمعكم يارب
صهيب. اللهم امين يارب العالمين. يلا بقي ناكل لقمه عشان أنا جايب ختمه قران معايا ولازم نخلصها النهارده
الزهراء. وانا جاهزه يلا ناكل
صابر. يا عم وربنا الواحد ما عارف يقول ايه
صهيب بضحكه. متقولش حاجه نقطنا بسكاتك.. وانتي يا زهره قومي ساعدي والدتك ف الاكل
قامت الزهراء وحضروا الاكل واكلو وخلصو
صهيب. يلا بقي نتوضي عشان مفيش مفر النهارده ال 30 جزء لازم يخلصو
صابر. وهو كذالك
بدأو قراءه في الختمة وبا الفعل ختموها
الزهراء. ياااااه الحمد لله تمت ع خير
صهيب. الحمد لله
صفاء. ربنا يرحمه ويغفر له ويسكنه فسيح جناته يارب العالمين
كلهم. اللهم امين
صهيب. ست الكل بكرا أن شاء الله هنرجع انا والزهراء ومصطفى الصغير القاهره بقي هي معاها كليه وانا شغلي
صفاء بزعل. خلاص هتسبوني لوحدي
صهيب. منقدرش يا ست الكل هنبقي بين هنا وهناك وانتي كمان تبقي بين هنا وهناك والايام هتعدي بوجودنا مع بعض
صابر. طيب انا مكنتش حابب اتكلم ف الموضوع دا دلوقتي خالص. بس للاسف يا أمي الشركه بعتتلي جواب لاني انا الي واخد المقاوله وماضي ع شيكات كمان يعني مينفعش أقصر انا لو عليا عاوز افضل معاكي والله لكن مقدرش
صفاء. لا حول ولا قوه الا بالله..حتي انتا كمان يا صابر
صهيب. تاهت ولقيناها .. صابر يسافر شغله لأنه مضطر لداه وانتي يا ست الكل تيجي معانا
صفاء. ابدا ومتحاولش انا مش هسيب بيتي مهما حصل
صهيب. مين قال انك هتسبيه بس احنا هنبقي بين هنا وهناك
صفاء. بردو لا
الزهراء. يا ماما ف ايه بس أنا محتجالك معايا عشان مصطفي انتي عارفه اني مش هعرف اتعامل معاه لانه اول طفل ليا
صهيب. با الضبط كدا دا الي بقوله اصل احنا عاوزينك مصلحه يا ست الكل ( وبيضحك
صفاء.. وبعدين معاكم بقي
صابر. وافقي بقي يا امي عشان ابقي مطمن عليكي وانا ف الغربه
صفاء. خلاص هو ف كلام أقوله موافقه وامري لله
صهيب. ايواه كدا هو دا الكلام
الزهراء قامت ناحيه امها. احلي ام دي ولا ايه
صابر. كدا اسافر وانا مرتاح
صهيب. وناوي ع امتي أن شاء الله
صابر. بكرا الصبح باذن الله
صهيب. توصل با السلامه يا حبيبي..واحنا نتحرك بعدك ع طول .. تمام يا ست الكل !
صفاء. تمام يبني
تاني يوم …
صفاء. خلاص يا صابر نويت
صابر بيحضر شنطته. آه يا امي هشوفك قريب إن شاء الله اظبط اموري بس وارجع ع طول
صفاء. تروح وترجع با السلامه يا حبيبي
صابر سلم علي أمه وخرج. سلم ع صهيب
صابر. اشوف وشك بخير يا دكتور
صهيب. توصل با السلامه يا غالي ابقي طمني عليك اول لما توصل
صابر . حاضر أن شاء الله
الزهراء.. مع السلامه يا حبيبي تروح وترجع بالف سلامه
صابر. مع السلامه يا ام مصطفي
صابر خرج وكان ف واحد صاحبه مستنيه عشان يوصله ومشي معاه
وصهيب رجع البيت. يلا بقي جاهزين ولا ايه
صفاء بزعل. هنلبس اهو يا صهيب
صهيب. ومالك زعلانه بس يا ست الكل صابر شويه وقت ويرجع ولا انتي عوزاه يتضر بسببنا
صفاء. لا يبني ابدا والله
صهيب. بس خلاص وبعدين معانا هتاخدي راحتك وحريتك والزهراء بنتك وانا ابنك
صفاء. اكيد يبني والله ولولا كدا مكنتش هتحرك من بيتي
صهيب. طب يلا بقي اجهزو عشان نتحرك
صهيب كلم والدته عشان يعرفها ورحبت جدا بوجود صفاء معاهم
واتحرك صهيب والزهراء وصفاء …
وصلو القاهره.. ايه رايكم ننزل نشرب حاجه هنا ف اول استراحه
الزهراء. ماشي الي تشوفه
نزلو كلهم ودخلو الكافتيريا
صهيب. تشربو ايه بقي
الزهراء. انا عاوزه عصير فراولة
صهيب ..وانتي يا ست الكل
صفاء. اي حاجه
صهيب. خلاص هجبلك لمون ولا تاخدي فراولة زي الزهراء ؟
صفاء. لا خليها لمون
صهيب نده ع الجرسون. لو سمحت
الجرسون. اتفضل يا فندم
صهيب. قهوه مظبوط وعصير فراولة وعصير لمون
الجرسون… تمام حضرتك
جاب الطلبات ونزلها
صهيب. فين الشيلموه ؟
الجرسون. حضرتك قولت اكيد مش محتاجها
صهيب. والله ؟. والمنتقبة دي هتشرب ازاي !
اتدخلت بنت محترمه…. ف ايه حضرتك
صهيب. الاستاذ جايب العصير بدون شليموه ولما سألته بيقولي قولت اني حضرتك مش محتاجها طيب والمنتقبة الي معايا دي تشرب ازاي احنا عادي مش عاوزين شليموه
البنت. احنا اسفين جدا لحضرتك يا فندم .. محمد هات 3 شليموه وياريت الي حصل ميتكررش تاني
الجرسون. حاضر يا فندم.. ومشي
البنت. اسفه مره تاني لحضراتكم
صهيب. مفيش اسف ولا حاجه بس مين حضرتك !
البنت. انا ذة/ دنيا مديره المكان يا فندم
صهيب. آه تشرفت بحضرتك يا فندم معلش بقي ع الانفعال وكدا
دنيا. محصلش اي حاجه يا فندم … بتكلم الزهراء. القمر دا ابنك
الزهراء. آه ابني
دنيا. ما شاء الله قمر. اسمه ايه بقي
الزهراء. مصطفي
دنيا. ربنا يحفظه ليكم يارب .. طيب الحساب خالص هنا يا محمد عشان الاستاذ مصطفي
صهيب بابتسامه. شكرا جدا بس مش هينفع والله
دنيا. لا هينفع وبعدين دي كلمة الاستاذ مصطفي وهو قبل العزومه يبقي خلاص
الزهراء بابتسامه. شكرا جدا ليكي يا مدام دنيا
دنيا بابتسامه.. آنسه وبعدين ولا شكر ولا حاجه
صفاء. ربنا يكرمك با الزوج الصالح يا بنتي
دنيا. اللهم امين. شكرا جدا يا طنط .. ممكن بقي أشيل مصطفي شويه ولا ف مانع !
الزهراء. لا طبعا اتفضلي
دنيا شالت مصطفي وهي ف كم من السعاده غير طبيعي ومصطفي كمان مش ساكت من الضحك لدرجه اني صهيب والزهراء نفسهم مستغربين
صفاء. متستغربوش الطفل بيحس بحنيه الي قدامه
صهيب. واضح جدا
دنيا. ربنا يباركلكم فيه يارب سكره بجد
الزهراء. ربنا يخليكي ويكرمك يا استاذه دنيا
صهيب. طب كفايه كدا بقي يلا بينا
دنيا. لسا بدري يا استاذ
صهيب بابتسامه. معلش بس جايين من سفر وتعبانين ام مصطفى هتسبلك رقمها ووقت ما تحبي تشوفي مصطفي تشرفي ف اي وقت
دنيا بلهفه. بجد شكرا جدا لحضرتك
صهيب. يلا سلام عليكم
سلمو ع دنيا وخرجو ركبو العربيه
الزهراء. جميله اووي دنيا دي
صفاء. آه بصراحه بنت طيبه ومحترمه وباين عليها بنت ناس ربنا يكرمها يارب
صهيب اتحرك ع البيت واول ما دخل بدأ السلام والترحاب
جمال. نورتي مكانك يا ام صابر
صفاء. ربنا يخليك يا ابو صهيب منور بيكم اخويا
صهيب. فين الاكل يا جدعان انا هموت من الجوع
عائشه. بحضر اهو يا قلب امك
الزهراء. ايه الدلع دا كله يا ماما
صفاء. دا حبيبي دا
محمود رجع من الشغل. السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
الكل. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
محمود. ام صابر عامله ايه يا طنط
صفاء. بخير يبني الحمدلله
صهيب. حمدالله على السلامه يا صايع
محمود. صايع ايه بقي ما خلاص راحت علينا … ماما بابا عندي ليكم خبر حلو
صهيب. متقول ياض يا غلس
محمود. لسا جاي من عند ابو أميره واتفقنا ع معاد الفرح بعد عشر ايام بس أنا شرطت عليهم مفيش فرح وبدون موسيقي ولا زغروطه واحده
صهيب. الف الف مليون مبروك يا قلب اخوك زين ما عملت يا غالي افراح ايه وقرف ايه
صفاء. يبني يا حبيبي انا مقدره انتا بتعمل دا عشان عمك مصطفي بس صدقني اعمل فرحك وهو اكيد مبسوطلك دلوقتي دي فرحه عمرك يا محمود يبني
محمود. لا طبعا هو فعلا انا بعمل دا عشان عم مصطفي ومعانا ف سكتنا رضا ربنا كمان لاني الافراح كلها قرف واختلاط وغيره
عائشه. والله يبني احسن حاجه عملتها
جمال. راجل يا محمود يبني
صهيب. انتا تعرف يا بابا اني انا كمان معملتش فرح
جمال. عارف وانك عملت عمره انتا والزهراء وعملت بفلوس الفرح حاجات لله
صهيب بضحكه . انتا متابع بقي
جمال. اماااااااال
محمود. هو دا با الضبط الي هعمله
صهيب. يبقي مبروك عليك بركه ف الزواج وعمل صالح ف بدايه حياتك الزوجيه
عائشه. يلا الاكل جاهز
اكلو وخلصو
محمود. انا هكلم اميره واقولها ع اتفاقي مع ابوها لأنها مكنتش موجوده
صهيب.. اجري قولها اكيد هتفرح اوووووووووووي
رن عليها. وبدا يقولها ع الي حصل وهو مبسوط وكان منتظر منها كلمه حلوه زي الكل
لكن رد اميره كان مفاجاه. لا يا محمود دي فرحتي وانا مش هستغني عنها مهما كان 😲
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت منتقبه)