روايات

رواية احببت ممرضتي الفصل الرابع 4 بقلم لقاء إكرامي

رواية احببت ممرضتي الفصل الرابع 4 بقلم لقاء إكرامي

رواية احببت ممرضتي الجزء الرابع

رواية احببت ممرضتي البارت الرابع

رواية احببت ممرضتي الحلقة الرابعة

البارت الرابع
جاسر /ياتري لو اتصلت عليها دلوقتي هاتقول ايه ممكن تفكرني بدأت احبها ولا ايه انا هاتصل وخلاص تفكر اللي تفكره بقي انا مش عارف انام ممكن تخليني اعرف انام بس ليه ياجاسر بدأت تميل ليهاولا ايه شكلي كده وقعت ومحدش سمي عليا
تاليا/ياتري بيرن ليه دلوقتي ممكن يكون حصله حاجة ولا ايه ولا يكون عرف اني مش عارفه انام يلا انا هارد وخلاص
تاليا/الو
جاسر/الو تاليا انا قلقتك يعني كنتي نايمة ولا ايه
تاليا /صراحه مكنتش عارفة انام وفجاءةتاليا سكتت
جاسر /فيه ايه سكتي ليه انتي كويسه
تاليا /جاسر في حد بعتلي تهديد
وبيقولي لو ماجتيش علي المكان ****الساعة ٦الصبح اخوكي مش هايرجع سليم وبدأت في البكاء
جاسر /اهدي كده وبلاش عياط مش هايفدنا دلوقتي انتي اتعاملتي مع حد في الفترة الاخيرة وقالك حاجة وانتي

 

ماوفقتيش
تاليا/اه
جاسر /عمر اخويا صح
تاليا /وانت عرفت منين
جاسر /انا كنت واقف وسمعت كل حاجه بس مش لازم نبين له اني انا عرفت يعني ماتخافيش الموضوع عندي
تاليا /بجد ياجاسر
جاسر /المهم انتي واثقة فيا
تاليا /اكيد بس هانعمل ايه
جاسر /انتي تحكيلي كل حاجة عن عيلتك فرد فرد وسيبي الموضوع عندي
تاليا/تمام وبدأت سرد القصة انا عائلتي مكونة من بابا وماما واخ ليا هوا ظامعروف عند٢٥سنة اسمه زين
جاسر /زين محمود الظابط اخوكي
تاليا /ايوا انت تعرفه
جاسر /اعز اصدقائى عمرنا ماسبنا بعض تمام كملي
تاليا/وعندي اخت بس ماسافرة برة بتكمل تعليمها هيا في دكتوراه هيا في اولي كليةاصغر مني ب٣سنين عندها ٢١سنة واسمها جاسمين وانا عندي ٢٤ ومافيش حد تاني

 

جاسر /تمام انا هاكلم المحامي يتعقب عمر ومتخافيش كل تحركاته هاتكون معايا وانا هاعمل خطة مناسبة وبعدين ماتقلقيش دا اخوكي ظابط مايتخفش عليه
تاليا /قال انوا هايضره في شغله وانا خايفة اووي
جاسر /طول ماانا جنبك ماتخافيش لاني مافيش حد هايقدر يأذيكي طول ماانا معاكي
تاليا/بجد شكرا ليك
جاسر /علي ايه مش احنا هانكون عائلة عن قريب
تاليا/قصدك ايه
جاسر /كل شئ في وقته احسن خليها وقتها
ونامي وماتقلقيش لاني مافيش اجازة هاتيجي بكرة نامي
تاليا /انا مش عارفه انام
جاسر /تمام انا هاقرألك قرءان وبدأ في تلاوة اية الكرسي وفجاءة ماسمعش صوتها
جاسر /تاليا انتي نمتي
تاليا ماردتش لاقيتها بتقول همممم
جاسر قفل واول ماساب التليفون نام علي طول
تاليا صحيت علي صوت الرسالة مضمونها
صحيتي ياحلوة ولا لسه تعالي بسرعة عشان تنفذي اللي اقولك عليه بدل ماأذي اخوكي اه ده وطلع عندك اخت كمان وايه مزة

 

تاليا /احترم نفسك وماتجبش سيرتهم علي لسانك ياواطي
المجهول /تمام انا في انتظارك متتاخريش
تاليا /تمام وقفلت معاه واتصلت علي جاسر
جاسر /الو
تاليا /الو الحقني ياجاسر دا عرف انوا عندي اخت كمان وقالي متاخرش
جاسر /اهدي هما مسافرين هما الاتنين اكيد مش هايتأذوا واه مش انتي اللي هاتروحي انا عملت قناع زي وشك وواحدة نفس جسمك وهيا دلوقتي علي الطريق
تاليا/بس لو عمر هناك هايعرف
جاسر /اكيد عمر مش هايضيع نفسه ويودي نفسه في داهيه انا لما تعقبتوا عرفت انوا قابل مجوعة من الشباب واتفق معاهم ووراهم صورتك انا عرفت كل حاجة لاني خليت واحد من حراسي يحطله كاميرا في تسجيل العربية وواحده في تليفونه يعني كله تحت السيطرة فماتقلقيش
بس هوا هايكون في البيت فماتجيش للبيت انهاردة استراحة تمام خلي بالك من نفسك ومن مامتك وباباكي
وطمنيني عليكي وانا هاتصل كل فترة عشان اطمن عليكي
تاليا /تمام خلي بالك من نفسك

 

جاسر/باليل هابعتلك موقع نتقابل فيه وماتقلقيش اختي هاتبقي معانا وبالمرة نتفق احنا التلاتة علي كل حاجة ونتعشي مع بعض فماتأكليش تمام
تاليا /تمام
جاسر/سلام روحي نامي شوية لسه بدري وانتي هاتلاقيكي ماعرفتيش تنامي
تاليا /انت تعبت اووي معايا استريح انت كمان
جاسر /تعبك راحة
تاليا/سلام
جاسر /سلام ياقلبي
تاليا/انت بتكلمني
جاسر/لا انا قولت سلام وبعدين قولت اه يقلبي وجعني شوية
تاليا ضحكت هيا وجاسر/وقالوا سلام
تاليا نامت وبعدين نزلت وكانت مبسوطة وبتغني والله ووقعت بفكر فيك علي بالي عليك مشغول
مامت تاليا/وقعتي يبنت نادية وبتفكري في مين يالهوي هاتموتيني انتي وابوكي بسكتة قلبية
وقلعت الشبشب وجريت وراها وفجاءة الباب خبط بعد ما مامتها القت الشبشب بعد ماانفتح الباب فاجي الشبشب في وش احدهم
ياتري احدهم ده مين وايه ردت فعله
رح نتكشف ده في البارت الجديد تفاعلكوا عشان البارت ينزل بأقصي سرعة
انتهي البارت الرابع💕💕💕

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ممرضتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى