روايات

رواية احببت ممرضتي الفصل الثاني 2 بقلم لقاء إكرامي

رواية احببت ممرضتي الفصل الثاني 2 بقلم لقاء إكرامي

رواية احببت ممرضتي الجزء الثاني

رواية احببت ممرضتي البارت الثاني

رواية احببت ممرضتي الحلقة الثانية

في اليوم التالي
الام ناديه/تاليا ببنتي انتي لسه نايمة قومي يلا انتي اتاخرتي الساعة بقت ١٢
تاليا/يالهوي… بجد يماما دا انا كنت لسه نايمة من شوية ملحقتش انام وقامت لبست وراحت الفيلا
الحارس/حضرتك كلهم سألوا عليكي والبيه الصغير متعصب اووي وعمال يزعق عشان تأخرك
تاليا/تمام انا داخلة اهوا
اول مادخلت لقيته عمال يكسر في الاثاث اللي قدامه
جاسر/مش عشان اديتك وش هاتشوفي نفسك حاجة لا فوقي يهانم انتي مجرد ممرضة وخدامة ليا
تاليا/تمام اهدي وبطل تكسير وخلينا نتفاهم
جاسر/مش عايز اتفاهم مع حد وامشي غوري من قدامي اطلعي فوق الغرفه وانا جاي وراكي
تاليا /طلعت وكنت خايفة اووي منه وسمعته طالع علي السلم فحاولت اهدي نفسي
جاسر/روحي هاتيلي عصير وحضري الفطار
تاليا/انا مش خدامه انا ممرضة يابيه
جاسر/انا مش هاعيد كلامي مرتين يلا روحي
تاليا/انا بعمل كده بس عشان نفسيتك وده جزء من العلاج

 

مامت جاسر/رايحة فين يبنتي مش هوا ده ميعاد الدوا بتاع جاسر
تاليا/عارفة يهانم بس خوفت اكلمه وهوا مادليش فرصة اصلا
مامت جاسر/طيب رايحة فين دلوقتي
تاليا /رايحة انفذ اللي قاله
مامت جاسر/استحمليه يبنتي انا عارفه اني أسلوبه وحش
جاسر/انتي لسه هنا
تاليا/تمام انا كنت رايحه بس الهانم وقفتني
مامت جاسر/انا اللي وقفتها لازم تسمع كلامها من الاخر هيا عايزة مصلحتك
تاليا راحت عالمطبخ وهيا بتقول في سرها انا استاهل اني بشتغل عند واحد مختل
جاسر/بتقولي حاجه
تاليا بتلعثم/لأ أبداً يابيه كنت بقول أذكار الصباح
جاسر/امم واضح
جاسر /خلثي بسرعة وتعلي علي الغرفة
تاليا/حاضر
جاسر /وتبطلي برطمة سمعاني
تاليا/امم سامعة
تاليا/حضرت الفطار وطلعت اول مادخلت قولت احطه فين
جاسر/في اي داهيه
تاليا /اي داهية بالضبط
جاسر/قولت اي داهية
تاليا/تمام يلا تعالي عشان تأكل وتاخد الدوا
جاسر/تمام وقمت كلت
تاليا /ده وقت الدوا وذهبت اعطته الماء والدوا وقالت تفضل خده

 

جاسر/أنا بقول انوا انتي تشربيني الماءماهوا انتي ممرضتي بردوا
تاليا/يارب صبرني
جاسر/بتقولي حاجة
تاليا /لا ابدا واعطته الدوا
جاسر/خدي الصنية نزليها تحت
تاليا/علي فاكرة دي تاني مرة هاقولها انا ممرضتك مش خدامتك
جاسر/ قصري بقي وانزلي
تاليا جت نازله خبطت في شاب
ياترى مين ده؟ دا عمر اخو جاسر من الام
عمر/انا اسف
تاليا /ولا يهمك
عمر/ايه ده يلا دي ممرضتك يبختك ياعم يارتني مكانك
جاسر/لم نفسك وملكش دعوة
عمر/شكلك وقعت يامعلم
جاسر /ولا وقعت ولا اتسخمت سيبني في حالي وانزل
عمر/تمام نازل اهوا
جاسر/ وانت نازل ابعت الممرضة تاليا
عمر/الله اسمها حلو زيها
جاسر /يلا وبطل رغي ابعتها بسرعة

 

عمر /ماشي ياعم روميو
عمر بلغ تاليا وهيا طلعت واول مادخلت لاقت كل حاجة متكسرة وهوا ماسك راسه وفجاءة اغمي عليه
تاليا /ماعرفتش تتصرف فنادت علي عمر وهوا جه ساعدها ووضعوه علي السرير
تاليا /اتصلت بالدكتور وعملوله صدمات كهربه لانوا عنده كهربا زيادة في المخ
الدكتور مشي وجاسر فاق
تاليا/جاسر انت كويس دا العيلة كلها قلقانه اووي خاصة والداه احمد ومامته ماكنتش متأثرة اووي لانها بتميل لاخوه عمر لانوا والده متوفي
بعده جت اية ودي مرات اخو جاسر من الام والاب
اية/تاليا ممكن تنزلي معايا تحت
انور وده اخو جاسر وزوج اية/في حاجة ياأية
اية/لا ابدا مفيش بس هيا ممرضة فحبيت اسألها عن حاجه
ممكن يجاسر اخدها معايا
جاسر /تمام
تاليا /بس انت لسه تعبان
جاسر /عائلتي كلها جنبي روحي معاها
تاليا /نزلت مع اية
اية /بصراحة انا بطني بتتوجعني اووي ممكن توصفيلي دوا عشان انا تعبانة مش عايزة اقلقهم اكتر
تاليا /تمام بتوجعك منين وفجاءة تاليا صوتت بصوت عالي وجه جاسر والعائلة كلها
جاسر /مالك انتي كويسه والكل كان مصدوم
تاليا /اناا………

 

جاسر/انتي ايه
تاليا /انا حامل
جاسر/مديرك قال انك مش متجوزة
تاليا /لا مش انا قصدي اية حامل والعائلة كلها فرحت بالخبر اووي لانوا هايكون اول وريت ليهم واتي جد جاسر يحضن تاليا لانها هيا اللي بشرتهم
جاسر /زعق لجده ووقف قدام تاليا وقال له انت رايح فين
الجد /ايه يابني دي حفيدتي زي مانت حفيدي فحضنها عادي
جاسر/والله لا ماينفعش خالص
وخرج برا البيت هوا وتاليا
تاليا/ايه اللي بيحصل احنا رايحين فين
جاسر/ايه كنتي عايزاه يحضنك
تاليا/وده هيفرق معاك دا في مقام جدي
جاسر/وانا قولت لا يعني لا ومن النهاردة مافيش كلام لامع انورو لاجدي ولا عمر
تاليا /وليه بقي إن شاء الله
جاسر/انا قولت وخلاص
تاليا/تمام الوقت اتأخر انا ماشيه
جاسر/استني اوصللك واتعرف ع عيلتك
تاليا/لأ شكرا بعرف اروح لوحدي
جاسر/ده أمر مش طلب
تاليا /تمام يلا دا من ذوقك بردو
جاسر/وبعدين انتي بتبقي جايه شغل مش فرح فبلاش البوهيه اللي في وشك دي

 

تاليا /وانت مالك بيا.. اللي ملكش فيه ملكش دعوة بيه مالك بيا خلليك في حالك مش فايقالك عايز مني أيه 🤪🤪🤪جاسر /دا انتي طلعتي مغنيه كمان 🎻. لأ اتظبتي أحسنلك
تاليا وجاسر وصلو بيت اهلها وسلم عليهم وحبههم وهما كمان حبوه….
بعدها رجع بيته الكل كان نايم. وكمان نفس الحكايه عند تاليا ماعدا الثنائي كل واحد بيفكر في التاني
وبكده البارت التاني انتهي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ممرضتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى