روايات

رواية احببت ملتزما الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى فكري

رواية احببت ملتزما الفصل الحادي عشر 11 بقلم سلمى فكري

رواية احببت ملتزما البارت الحادي عشر

رواية احببت ملتزما الجزء الحادي عشر

رواية احببت ملتزما
رواية احببت ملتزما

رواية احببت ملتزما الحلقة الحادية عشر

معاذ راح للمكان اللي الشخص قاله عليه و اتصدم لما لقي اخته مرميه ع الارض و رعد جنبها مشزعارف يعمل اي
معاذ بصدمه : رعد انت بتعمل اي هنا
رعد : انا كنت مخطوف مع اختك
معاذ : مخطوفين ازاي يعني
رعد حكاله اللي حصل : دا اللي حصل بس مش فاهم اختك اي علاقتها بالناس دي
معاذ : انا برده مش عارف اي السبب و راح لاخته بسرعه شالها وداها المستشفي و رعد راح معاه و اطمنوا عليها
معاذ : انا اسف ي رعد مش عارف اقولك اي و الله
رعد : اي اللي بتقوله ده احنا اخوات يابني
معاذ : طب يلا تعالي اوصلك
________________________________________

 

عند ملك ف البيت
ابو ملك : يابنتي اهدي و نامي و الصبح هتطمني عليها
ملك : مش ههدي الا لما اطمن عليها
و رنت عليها تاني
ملك : الوو تقي انت كويسه ي حبيبتي انت فين قلقتيني جاامد اتصدمت ملك لما لقت معاذ هو اللي رد عليها
معاذ : السلام عليكم
ملك بارتباك : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته
معاذ : اطمني ي انسه ملك تقي كويسه كانت مخطوفه و انا مروح بيها البيت دلوقت
ملك : الحمد لله شكرا
معاذ قفل مع ملك و صل رعد لحد البيت
معاذ : شكرا ي رعد ع اللي عملته مع اختي
رعد : هنعيد و نزيد ولا اي احنا اخوات و اي حد مكاني هيعمل كده يلا في امان الله
معاذ : في امان الله
و روح معاذ البيت و لقي ابوه مستنيه و قلقان
احمد : خير يابني في اي اختك مالها
معاذ : مفيش ي بابا هي تعبانه و نايمه هطلعها فوق و انزل لحضرتك معاذ طلع تقي و نيمها ع السرير و نزل لوالده
احمد : اختك كانت فين
معاذ : مخطوفه

 

احمد : انت بتقول اي يابني
معاذ : اللي حضرتك سمعته ي بابا كانت هتتخطف و رعد حاول يلحقها خدورهم هما الاتنين و خطفوهم
احمد : هما مين دول ي يابني
معاذ : مش عارف ي بابا لما تصحي تقي
________________________________________
في المكان المجهول
مجهول (1) : مش فاهم انت سبتيهم ليه يمشوا
اسيل : لو كنا خطفناهم كان زمان معاذ باشا قلب عليها الدنيا و وصل لينا لكن احنا عاوزين ندمره من غير ما يعرفنا
مجهول (1) : و تفتكري هو مش هيعرفك
اسيل : ي غبي هو مش هيجي ف باله اصلا اني ممكن اعمل كده
مجهول (1) : اما نشوف ……………
ي تري مين المجهول ده و ايه علاقه اسيل ب معاذ؟؟؟
________________________________________

 

تاني يوم تقي فاقت و لقت نفسها في بيتها ف فكرت نفسها بتحلم و خلاص لقت اخوها دخل عليها
معاذ : الجميل اخباره اي انهارده
تقي : الحمد لله تمام
معاذ : ملك صحبتك مبطلتش رن عليكي بالتليفون
تقي : هو تليفوني فين
معاذ : معايا من امبارح من ساعه ما وديتك المستشفي
تقي : يعني مكنش حلم !؟
معاذ : هو اي ده
تقي : انتي اتخطفت و صاحبك اتخطف معايا لما حاول ينقذني
معاذ : لا دا حقيقه احكيلي اللي حصل هناك
تقي حكتله اللي حصل و معاذ فهم ان ده حد عاوز ياذيه هو مش اخته
معاذ : طب خلي بالك من نفسك بعد كده ي حبيبتي هتروحي الجامعه ولا تعبانه
تقي : اووووه اي ده عربيتي و اللبس
معاذ : عربيتك جبتها و اللبس ف الدولاب متقلقيش
تقي : ربنا يديمك ليا ي احلي اخ هغير هدومي و اوريك الاستايل الجديد
معاذ : ماشي ي قلبي و نزل يستني تقي تحت و تقي فوق اختارت فستان لونه بنفسج و لبست طرحه و طولتها و كان شكلها شبه الاميرات بالظبط اول ما نزلت لاخوها
معاذ بانبهار : ملكه بجد مش ناقصك غير التاج
تقي : بجد حلو ي معاذ
معاذ : دا انت قمر دا انت لو مكنتيش اختي كنت اتجوزتك 😂😂😂
تقي : كل بعقلي حلاوه كمان انا هروح بقا لاحسن اتاخرت ع البنات و مشت تقي راحت الجامعه و اول ما راحت لاصحابها استغربوا لبسها جدا

 

ريم و ندي بصدمه : هو انت تقي بجد
تقي بهزار : لا دا الشبح بتاعي 😂😂
ندي :غريبه ي تقي غيرتي استايل لبسك يعني
ريم : بس قمر يابت اي الحلاوه دي
تقي : قررت اتغير و اقرب من ربنا بجد و ابقي انسانه تانيه
ريم : ربنا يثبتك ي قلبي
و هنا جت ملك و حضنت تقي جااامد
ملك : قلقتيني عليكي حصلك اي امبارح احكي بسرعه
ندي : في اي
تقي : اصل و حكتلهم اللي حصل و فجاه …………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملتزما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى