روايات

رواية احببت ملتزما الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سلمى فكري

رواية احببت ملتزما الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم سلمى فكري

رواية احببت ملتزما البارت الثاني والعشرون

رواية احببت ملتزما الجزء الثاني والعشرون

رواية احببت ملتزما
رواية احببت ملتزما

رواية احببت ملتزما الحلقة الثانية والعشرون

تقى : هااا قولي بقى
ملك : انا قررت ولا اقولك خمني انتي
تقى بعصبيه : متوترنيش اخلصي بقى
ملك : هههههههه شكلك حلو و انت متعصبه بصي ي ستي انا قررت البس النقاب
تقى بفرحه : بجد ي ملوكه
ملك : اه و الله بس اوعي تقولي لاخوكي لاني هعملها مفاجأه يوم كتب الكتاب
تقى : عيب عليكي مش هقوله متخافيش
ملك : تعالي بقا نروح نشتريه
تقى : طب يلا بينا
________________________________________

 

بعد صلاه العشا في بيت رعد
محمد : يشرفني اني اطلب ايد الانسه ابتسام
ابراهيم : دا شرف كبير لينا يابني و الله و احنا موافقين
معاذ : طب ايه رايك ي عمي لو محمد يكتب الكتاب معايا
ابراهيم : امتي يابني
معاذ : الخميس الجاي
رعد : ايوه ي معاذ بس كده بدري اووي دا انهارده الحد
معاذ : خير البر عاجله
ابراهيم : خلاص ماشي يابني يوم الخميس
محمد : نقرأ الفاتحه
رعد : لا ي محمد قراءه الفاتحه عند الخطوبه بدعه
معاذ : ربنا يبارك فيك ي رعد
رعد : تسلم ي حبيبي كنت عاوزك في موضوع كده بس مش دلوقت
معاذ : خلاص ابقى تعالي عندي
رعد : ان شاء الله
________________________________________
في المكان المجهول
اياد : كل حاجه هتم يوم الخميس يوم كتب الكتاب
بسمه : هو وافق ع الصفقه
اياد : هو قلقان بس هيوافق
بسمه : المهم نبعتله الصور امتى
اياد : انا بقول نخليها بعد اما يتجوزوا
بسمه : و ليه مش دلوقتي
اياد : لما تشيل لقب مطلقه هيبقى صعب عليها
بسمه : يعجبني تفكيرك طب و اخته
اياد : يوم الخميس هنخلص عليها
ي ترى صور ايه و تقى ايه اللي هيحصلها
________________________________________

 

في الشركه
محمد : هااا ي معاذ دي صفقه هايله
معاذ : مش عارف ي محمد قلقان خاالص
محمد : يابني قلقان ليه بس
معاذ : يعني نوافق
محمد : طبعا و دي محتاجه تفكير
و يخبط رعد و يدخل
رعد : السلام عليكم
محمد و معاذ : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته
رعد : اخباركوا
محمد : بخير الحمد لله
معاذ : الحمد لله كله تمام
محمد : خلاص ي معاذ انا هروح اخلص شغل
رعد : خليك عادي
محمد : لا ي حبيبي عندي شغل متاخر
معاذ : هاا ي سيدي ايه الموضوع اللي كنت عاوزني فيه
رعد : الاول اني عاوز ادفعلك حساب المستشفى
معاذ : لا طبعا دا كفايه انك انقذت حياه اختي
رعد : بس انا مش هقبل ب كده
معاذ : انت كده هتزعلني منك هو انا مش اخوك ولا ايه
رعد : لا طبعا ازاي اخويا طبعا

 

معاذ : خلاص متتكلمش ف الموضوع ده
رعد : طيب خلاص انا عاوزك في حاجه تانيه
معاذ : اتفضل
رعد : انا عاوز اتجوز اختك
معاذ : اختي
رعد : ايه مش موافق
معاذ : لا طبعا ازاي بس هسالها و ارد عليك
رعد : ماشي هستأذن انا بقى عشان معطلكش و هستنى منك رد في رعايه الله
معاذ : في امان الله
معاذ في نفسه “و الله شاب محترم و خلوق ياارب تقى توافق ”
________________________________________
عدت الايام و جيه يوم كتب الكتاب و اتعمل في الفيلا و كان الجو جميل مع الاناشيد الاسلاميه و تم كتب كتاب محمد و ابتسام الاول و بعدها معاذ و ملك
احمد : يلا ياحبايبي
محمد : متحمس اووي اشوفها
معاذ : و انا كمان جدا
و اول ما خرجوا للجنينه معاذ اتصدم لما لقى ملك لبست النقاب و فرح جدا
معاذ : مبارك عليك
ملك بخجل : الله يبارك فيك
معاذ : مقولتليش ليه
ملك : حبيت اعملها مفاجأه
معاذ : و احلى مفاجأه و الله

 

علي الناحيه الاخرى
محمد : طالعه زي القمر
ابتسام : شكرا
محمد : مفيش اي حاجه كده ولا كده
ابتسام : يعني ايه
محمد : مفيش بحبك او اي حاجه
ابتسام بخجل : بس بقى
محمد : عسل و انت مكسوفه كده
تقى كانت واقفه بتبصلهم بسعاده و قعدت تدعي و قامت تتمشى بعيد شويه رعد اخد باله منها و مشى وراها لانه حس ان في حاجه مش طبيعيه و فجأه …………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملتزما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى