روايات

رواية احببت ملتزما الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى فكري

رواية احببت ملتزما الفصل الثامن عشر 18 بقلم سلمى فكري

رواية احببت ملتزما البارت الثامن عشر

رواية احببت ملتزما الجزء الثامن عشر

رواية احببت ملتزما
رواية احببت ملتزما

رواية احببت ملتزما الحلقة الثامنة عشر

معاذ وصل ابتسام و مامتها البيت و هما مروحين
معاذ : ايه ده
تقى : في ايه ي معاذ
معاذ : مفيش فرامل في العربيه
تقى بصدمه : انت بتقول اي انت متاكد
معاذ : ايوه مفيش فرامل و الله بصي انتي افتحي الباب و نطي و انا كمان هعمل كده
تقى بخوف : لو حصلنا حاجه
معاذ : متقلقيش بس افتحي يلا و فتحت تقى الباب و اتشاهدت و رمت نفسها و معاذ فتح الباب و نط من العربيه و العربيه خبطت في شجره و انفجرت بعيد عنهم
معاذ : انت كويسه ي قلبي حصلك حاجه

 

تقى : لا الحمد لله جت سليمه بس هنروح ازاي
معاذ : مش عاوز اتصل علي بابا لاحسن نقلقه و هو زمانه قلقان عليكي اصلا
تقى : و الحل
معاذ : انا هتصل بواحد صحبي
تقى : ماشي ي معاذ اللي تشوفه و فعلا اتصل معاذ باسر
معاذ : السلام عليكم
اسر : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته خير ي معاذ في اي
معاذ : معلش ي اسر هتعبك معايا تيجي تروحني البيت
اسر : طب انت فين دلوقت
معاذ : انا عند ……….
اسر : طب انا جايلك اهو مش هتاخر
________________________________________
في المستشفى
احمد : هااا ي رعد اخبارك ايه دلوقت
رعد : انا كويس الحمد لله بس قلبي مقبووض اووي
احمد : ليه حصل حاجه

 

رعد : مش عارف بس مش مطمن
احمد : فيك ايه ي صحبي احكيلي
رعد بتنهيده : اقولك اي بس ي صحبي
احمد : في ايه ي رعد انت قلقتني
رعد : انا حاسس اني بحب تقى لما شوفتها هتموت كنت حاسس ب سكاكين بتغرز في قلبي المشهد وجعني اوووي
احمد : طب ما تتقدملها
رعد : و تفتكر هتوافق
احمد : جرب و كلم اخوها و شوف هيقولك ايه
رعد : هكلمه باذن الله بس لما اخف
احمد : ربنا يقومك بالسلامه ياارب
رعد : ياارب ي احمد
________________________________________
في بيت رعد
ابتسام : البيت وحش اووي من غير رعد و بابا كمان مسافر
فاتن : معلش كلها يومين و رعد هيجي هنا تاني هاا قوليلي بقى

 

ابتسام : ايوه ي ماما في ايه
فاتن : هتوافقي ع العريس ولا لا
ابتسام : هو بصراحه ي ماما انا صليت استخاره و مرتاحه بس هصلي تاني و ارد عليكي بكره
فاتن : ماشي ي حبيبتي ربنا يسعدك ياارب
________________________________________
اسر راح ل مكان معاذ لقاه هو و اخته و شكلهم متبهدل جدا
اسر : اي اللي حصل ي معاذ في ايه
معاذ : و انا مروح من المستشفي ملقتش فرامل في العربيه
اسر : طب تعالي و انا هشوف الموضوع ده و بص ل تقى و قالها اهلا ي انسه تقى
تقى : اهلا
و اخدهم روحهم فعلا و لقوا احمد في انتظارهم
احمد : ايه اللي حصل اتاخرتوا كده ليه
معاذ : اصل و حكاله اللي حصل
احمد : طب انت كويسه ي تقايا
تقى : انا بخير ي بابا بس محتاجه انام بس
احمد : ماشي ي حبيبتي اطلعي ارتاحي و طلعت تقى اوضتها
معاذ : تفتكر ي بابا دي حادثه مقصوده ولا ايه
احمد : انا حاسس ب كده برده
معاذ : ع العموم اسر هيحقق في الموضوع ده انا هطلع انام
احمد : ماشي يابني

 

________________________________________
في بيت ملك
ملك قاعده هي و باباها بيتكلموا في مواضيع كتيره
ابو ملك : بقولك ي ملوكتي
ملك : قول ي حبيبي في ايه
ابو ملك : صليتي استخاره
ملك : ايوه ي بابا
ابو ملك : هاا ايه رايك
ملك بخجل واضح : موافقه ي بابا
ابو ملك : مبارك ليكي يابنتي كبرتي و بقيتي عروسه زي القمر
ملك : الله يبارك فيك ي بابا
ابو ملك : خلاص انا هتصل بيه بكره و ابلغه
ملك : اللي تشوفه ي بابا
________________________________________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملتزما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى