رواية احببت ملاك الفصل السابع 7 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد
رواية احببت ملاك الجزء السابع
رواية احببت ملاك البارت السابع
رواية احببت ملاك الحلقة السابعة
وصل ادهم وطلع علي السلم وخبط علي شقه نهله كتير مردتش وبعدين كسر الباب ودخل الشقه وفضل يدور علي نهله ودخل اوضه النوم ولقه
ادهم بصدمه: نهله مالك
شاف نهله سايحه في دمها وقرب منها ومسك وشها وقال
: ردي عليا مالك
نهله بوجع وهي بتقطع الكلام: ملاك هي جميله امشي بسرعه من هنا وفقدت الوعي وادهم لسه هيكلم الاسعاف لقه البوليس في وشه
ادهم بصدمه: في ايه هنا
يوسف بجديه: ادهم باشا في حد بلغ انك قتلت نهله زين القناوي عشان كان في بينك وبينها مشاكل قديمه ومطلوب القبض عليك
ادهم بعصبيه: الكلام ده محصلش انا جيت لقيتها مقتوله او هي لسه عايشه مش عارف
يوسف: ابقا قول حضرتك الكلام ده في النيابه واتفضل معايا لو سمحت وبص للي العساكر وقال اطلبولها الاسعاف بسرعه
العسكري: اومرك يفندم
وادهم مشي من يوسف وهو مصدم
**************************
عند ملاك
عاليه وصلتها الشقه هي ويقين
عاليه: الشقه اهي يبنات بصوا انا هبعتلكم داده خديجه تقعد معاكم وانا لازم امشي دلوقتي وفي كل حاجه ممكن تحتجوها في الشقه
ملاك بأبتسامه: تمام يماما
يقين ببراءة: طيب في هوت شوكلت
عاليه بأبتسامه: في يحبيبتي بقولك يملاك متعملش حاجه عشان الحقن اللي ختيها انا هبعتلكم الداده كمان ساعه كده ماشي واوعوا تفتحوا الباب لحد غريب فهمين
ملاك ويقين: حاضر يماما
وعاليه مشيت وراحت البيت وقالت انها هتتعامل عادي
عاليه بخبث: مساء الخير
محمود بتوتر: مساء النور ها لقيتي ملاك ولا لسه
عيسي بتمثيل: والله يمرات عمي مش مقصر وعمال ادور عليها في كل مكان حتي
عاليه ببرود: لا يحبيبي متتعبش نفسك وتدور انا هدور انا لسه ملقتهاش يمحمود بس هلقيها وانت يعيسي انا عارفه انك عايز تتجوز ملاك بس ياتري بقا هتتجوزها عشان بتحبها ولا حاجه تانيه
عيسي بخبث: اي اللي حضرتك بتقولي ده ربنا يعلم انا بحب ملاك قد اي
عاليه في سرها: وانت اللي زيك يعرف ربنا اصلا وكملت عادي ماشي يعيسي هصدقك وهعرف برضو الحقيقه انا مفيش حاجه تستخبه عني انا هطلع ارتاح شويه كنت جايه من سفر وحضرتكم بلغتوني بهروب ملاك ويقين وبكره هكمل تدورير ومش عايزة حد منكم يدور معايا تمام
وطلعت فوق
عيسي بضيق: اوفف احنا لازم نلقي الزفته دي بسرعه يعمي
محمود بخبث: متقلقش هنلقيها وامال ابوك فين
عيسي بخبث: راح ينفذ اللي اتفقنا عليه
محمود بخبث: تمام
***************************
في صباح اليوم التالي
عند قمر في الملجأ الجديد
الداده رحت تصحيهم عشان يصلوا الظهر
الداده حوريه بأبتسامه: يلا يبنات اصحوا عشان الظهر اذن
صحيت قمر بسرعه وقالت بأبتسامه: هو حضرتك اسمك ايه
حوريه بأبتسامه: اسمي داده حوريه يحبيبتي وانتي
قمر بأبتسامه: اسمك حلو اوى والله انا قمر
حوريه بأبتسامه: حبيبتي وانتي اسمك احلي تعالي اعرفك علي البنات اللي هنا
قمر بأبتسامه: ماشي
ورحت معاها
حوريه بأبتسامه: بصوا يبنات دي قمر البنت الجديده اللي جات امبارح
: اهلا يقمر نورتي انا تسنيم
: تقوي اخت تسنيم التوأم
: وانا مريم يقمر
: وانا جنه
: وانا فريده
قمر بأبتسامه: تشرفت بيكم عندكم كام سنه بقا
تسنيم وتقوي مع بعض: 12سنه
جنه: وانا عندي 14سنه
مريم: وانا 13سنه
فريده ضحكت بخفه: وانا 15سنه اكبر واحده فيهم وانتي بقا
قمر بأبتسامه: كلكم ضغنينين مشاءالله وانتي اصغر واحده يا تسنيم وتقوي
تسنيم بضحك: صغيره مين ده انا مسمينه هنا مقالب
تقوي بغرور مصتنع: احم وانا مصايب
قمر بضحك: الله اكبر
مريم بضحك: وانا بقا طباخه بعرف اعمل اكل انما اي لوز اللوز
جنه بأبتسامه: وانا بكتب قصص وروايات حلوه اوي
فريده بأبتسامه: وانا بصمم ممكن مثلا يجبولي قماش او اي حاجه عايزني اعملها زي فستان كده بعملها والمشرفه جبتلي مكانه خياطه
قمر بفرحه: الله بجد كل واحده فيكم عندها موهبه احلي من التانيه وانا بعرف اغني
الكل: اشطا اتعرفنا يلا بقا نروح نصلي
قمر بأبتسامه: يلا بقولكم صح انا عندي 16سنه
فريده بأبتسامه: العمر كلو ليكي
مريم بغيظ: يلا يختي انتي وهي بقا
وروحوا يصلوا والداده راحت تصحي الولاد
حوريه: اصحوا يلا انتم كمان عشان تصلوا
احمد بنعس: حاضر يا داده صحيت اهو
جاك بأبتسامه: وانا كمان صحيت
حوريه بأبتسامه: ماشي بقولكم يولاد ده جاك جه امبارح وده براء اخوه جم امبارح
احمد بأبتسامه: نورت يكبير
جاك بأبتسامه: شكرا الله يخليك اسمك ايه بقا وكلكم اسماكم اي
: انا احمد وعندي 17سنه وانت
: وانا محمد وده مؤمن اخويا التؤام وعندنا15سنه
: وانا حسام وعندي14سنه
: وانا خالد وعندي 15سنه
براء بغيظ: يعني انا اصغر واحد هنا ماشي
احمد بضحك: متزعلش يعم وبعدين الصغير يدلع
جاك بضحك: خلاص يفوزيه اهو الواد احمد قالها اهو الصغير يدلع
براء راح ضرب جاك في رجلو وجري
جاك بعصبيه مصتنعه: اه يكلب البحر يبراء الكلب
وكلهم ضحكوا عليه
حسام بضحك: متزعلش يعم هما الاطفال كده اسألني
محمد بضحك: اه والله عندك مثلا انا ومؤمن علي طول نتخانق
مؤمن بغرور مصتنع: اه اومال
محمد بغيظ: بس يلا اسكت
مؤمن بغيظ: مش هسكت
محمد راح جاب مخده وحدفها علي مؤمن وابدا حرب المخدات
خالد بعصبيه: بس يولاد الج*زمه منك لو يلا نصلي
محمد ومؤمن بسرعه: اومرك يكبير
وكلهم ضحكوا وراحوا يصلوا هما كمان
******************************
عند ادهم
ادهم كان في النيابه وكانوا بيحققوا معاه ومحمد وسهيله كانوا معاه
ادهم: والله يفندم معملت حاجه انا روحت لقتها كده
صالح بجديه: هي كده كده طلعت عايشه يا ادهم بيه بس هي حالتها خطيره دلوقتي وفي العنايه المركزه ولما تفوق هنبقي نحقق معاها
ادهم بحزن: بس انا معملتش حاجه حضرتك وحتي شوف الكاميرات بتاعت العماره
صالح: للاسف الكاميرات كانت معطله في الوقت ده بس متقلقيش ان شاءلله هنوصل لحقيقه
ادهم: تمام يفندم
محمد: طيب حضرتك هو هيتحول علي النيابه
صالح: ايوه يمحمد بيه ومتقلقش ادهم هيبقي لي معامله خاصه وان شاءلله نوصل لحقيقه قريب
ادهم بحزن: يارب
وادهم خلصوا معاه تحقق وطلع بره لقه سهيله بتعيط
ادهم قرب منها وحضنها: عشان خاطري يا امي اهدي ان شاءلله الحقيقه هتبان انا والله معملتش حاجه
سهيله بدموع: عارفه يحبيبي انت عمرك منت كده انا واثق فيك وفي ربنا ان شاءلله الحقيقه هتبان
ادهم بحزن: ان شاءلله يا امي
***************************
عند ملاك صحيت لقت يقين نايمه ولقت الباب بيخبط وراحت تفتح لقت خديجه
خديجه بأبتسامه وهي بتحضن ملاك: وحشتيني اوي يبنتي
ملاك بأبتسامه: وانتي كمان يداده وكملت بخوف اوعي يكون حد شافك وانتي جايه هنا
خديجه بأبتسامه: لا يحبيبتي متقلقيش انا خدت بالي ومحدش خد بالو ودكتوره عاليه قالتلي اجي اقعد معاكي وبصت علي ايد ملاك بخوف وقالت مال ايدك
ملاك بأبتسامه: لا مفيش حكايه طويل تعالي نعمل الفطار انا وانتي واحكيلك
خديجه: لا يحبيبتي انتي تجي تقعدي معايا في المطبخ وانا هعمل الفطار وتحكيلي
ملاك بأبتسامه: ماشي يداده
************************
عند ادهم خرج بره مع العسكري وفي عربيه جات وضربت نار علي العسكري وكانت عايزة تضرب علي ادهم لكن ادهم مشي بسرعه وووووووو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملاك)