رواية احببت ملاك الفصل الثاني 2 بقلم ملك ابراهيم عبدالجيد
رواية احببت ملاك الجزء الثاني
رواية احببت ملاك البارت الثاني
رواية احببت ملاك الحلقة الثانية
ملاك بصريخ وعيط: اختي لا خلاص هعمل اللي هتقول عليه
وادهم ساب يقين وهي جريت علي ملاك وحضنتها وهي بتعيط
يقين بعيط: ملاك انتي كويسه
ملاك بعيط: كويسه يحبيبتي
ادهم بصوت عالي: يمحمد تعال بسرعه
ومحمد دخل
محمد: اي في ايه
ادهم ببرود: خد البت دي بره
ملاك بعيط: حرام عليك يعمو سبني ونبي وسيب اختي انا معملتش حاجه انا عايزة ماما
ادهم بصوت عالي: اخرسي والا اختك هتموت وبص لمحمد وقال بعصبيه اخرج بره انت والبت دي
محمد بتوتر: بلاش البنت دي يا ادهم لو سمحت
ادهم بسخرية: اي عجبتك ولا ايه
محمد: مش حكايه عجبتني هي باين عليها مش زي البنات اللي بتجبهم سبها عشان خاطري
ادهم بسخرية: اي صعبت عليك ولا ايه وبعدين هي عجبتني وانا عايزها
محمد: يا ادهم في بنات كتير غيرها عشان خاطري سيبها هو انا مليش خاطر عندك ولا ايه
ادهم وهو خارج قال ببرود: خلاص فكها وسبها افوف
وخرج بضيق
محمد قرب من ملاك وكان بيفكها وهو سرحان في ملامحها الجميله وعيونها العسلي وبرئتها اللي مخليها اصغر من سنها
ملاك بدموع: شكرا بجد ليك يعمو
محمد بابتسامة: العفو يقلب عمو عندك كام سنه
ملاك وهي بتعيط: 17سنه
محمد بأستغراب: مالك في ايه بتعيطي ليه وبعدين خلاص اي عمو دي احنا قريبين في السن اهو
ملاك بعيط: عشان شفتني كده
محمد بحزن علي حالتها: خلاص اهدي انا هخرج بره وانتي البسي وتعالي وخلي اختك معاكي
ومحمد خرج
يقين بأبتسامه طفوليه جميله: ملاكي خلاص متعيطيش عمو محمد ده طلع كويس
ملاك بأبتسامه: قلب ملاكك انتي وبس انا هلبس ونروح ندور علي ماما ماشي
يقين بحزن: بس احنا بليل يملاكي هنروح امتا
ملاك خدتها في حضنها: قلب ملاك بصي هنحاول نروح الملجأ تاني لو ملقناش ماما عشان المشرفه اللي هناك كويسه وكده
يقين بأبتسامه: ماسي يملاكي يلا البسي
ملاك بأبتسامه: حاضر
وملاك لبست وخلصت
لبسها كان عباره عن بلوزه بنص كت لونها اسود وبنطلون اسود وكوتشي ابيض وفردت شعرها الاصفر الجميل ملاك وهي فعلا ملاك
اه صح نسيت اقولكم يقين عندها 5سنين وهي بتحب ملاك جدا وملاك كمان بتحبها جدا
ملاك خرجت وهي شايله يقين وقالت: اقدر امشي
ادهم ببرود: امشي في داهيه هتروحي فين يختي
ملاك بخوف حضنت يقين جامد وقالت: هروح عند ماما
محمد بفضول: هو انتي اي حكايتك
يقين قالت بطريقه طفوليه جميله: عمو انا وملاك كونا في ملجأ بعدين
ملاك بمقطعه: يقين تعالي هنا اسكتي هما ليهم في ايه يعرفوا حكايتنا اصلا
محمد بأستغراب: ليه بس احكي يصغننه
ملاك بصت ليقين بغيظ عشان كملت عادي وقالت: بص يعمو انا قبلت ملاك في الملجأ لما كان عندي 3سنين وهي كان عندها 15صح يملاك
ملاك بغيظ: غلط يفاشله 14
يقين بأسف: اه سولي (سوري) وبعدين حبنا بعض اوي وبقينا اخوات وبعد كده لما ملاك كان عندها16سنه وانا كان عندي 4سنين جم ناس وكانو عايزين يخدوا ملاك وملاك تسبني بس ملاك خدتني معاها طبعا
ملاك بغيظ: ياربي صبرني كفايه بقا يلا نمشي
ادهم ببرود: لا خليها تكمل اي خايفه من حاجه
ملاك بتوتر: وانا هخاف من اي
يقين بحزن: بس وملاك عندها 15سنه لما جيت حصل
ملاك بعصبيه: يقين كفايه كده
محمد وادهم استغربوا جدا هي مش عايزها تكمل ليه وفي اي ورا كده
ملاك بعصبيه: يلا نمشي
يقين بحزن: حاضل (حاضر)
محمد بسرعه: استني يملاك هتروحي فين
ملاك بحزن: هروح ادور على ماما عشان تقولي الحقيقه
محمد بأستغراب: حقيقه اي
ملاك بحزن: لو سحتم سبوني في حالي ولو ينفع ترجعونا الملجأ يبقي كتر خيركم عشان هو بعيد عن هنا شويه
محمد: تمام انا هوصلك مع اني مش فاهم حاجه
ادهم ببرود: وتوصلها ليه وهي من بقيت عليتنا خليها تمشي لوحدها
محمد بأعترد: حرام عليك يا ادهم البنت صغيره حرام نسبها لوحدها ووو
قطعت ملاك بسرعه: خلاص انا مش عاوزه حد يوصلني شكرا اوي يلا يا يقين
وشالت يقين ومشيت ودموعها علي خدها
محمد بحزن: ليه يا ادهم حرام عليك كده
ادهم ببرود: اهي غارت في داهيه
محمد ببرود: براحتك انا مروح سلام
ومشي
عند ملاك
كانت بتجري تجري تجري كتير لحد ما شافت راجل كبير في السن راكب عربيه وشافها وهي بتجري وشايله يقين والراجل نزل من العربيه وقال: اسنتي يبنتي مالك بتجري كده ليه
ملاك وقفت بخوف وقالت بدموع وخوف: انا انا
يقين بأبتسامه: ملاكي متخفيس ده سكلو راجل طيب صح يعمو
الراجل بطيبه وابتسامه: صح يحبيبتي وبص لملاك وقال مالك يبنتي في ايه واي اللي منزلك بليل متاخر كده
ملاك بدموع: بدور علي ماما وعايزه اروح الملجأ دلوقتي عشان اكمل تدوري بكره
الراجل بحنيه: طيب اهدي يبنتي تعالي مالك وملجأ اي اللي تروحي
يقين بتزكر: الملجأ اللي احنا كونا في اسمو ملجأ النور
الراجل: اه اعرفو طيب اركبي يبنتي اوصلك
ملاك بتوتر: بس
الراجل بحنيه: متخفيش يبنتي وبعدين انا كبرت وراح عليا الكلام ده يلا اركبي
ملاك ابتسمت وركبت هي ويقين وبعد شويه ووصلوا الملجأ ووووو
كفايه كده انهارده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت ملاك)