روايات

رواية احببت معاق الفصل الثالث 3 بقلم فرحة محمود

رواية احببت معاق الفصل الثالث 3 بقلم فرحة محمود

رواية احببت معاق الجزء الثالث

رواية احببت معاق البارت الثالث

رواية احببت معاق الحلقة الثالثة

#نبدأ با الصلاة علي النبي
…=اجيب ليكم عصير لمون
ملاك با استغراب = حضرتك مين
مصطفي بغرور و بنظرها مش مريحا لملاك = اخوه يحلوة
ملاك وقامت وقفت = اهلآ يستاذ مصطفي … مش يلا بينا بقا يا أوس
هز أوس دماغه بمعني يلا
ملاك = عن اذنك يا استاذ مصطفي عشان دا وقت علاج أوس
مصطفي بنفس النظرة = ومالو اتفضلي يجميل
مشيت ملاك و أوس وطلعت علي الاوضة
ملاك لي أوس = انا مش مرتاحة للي اسمو مصطفي دا
أوس ومسك ايدها وكان بيطمنها
ملاك مسكت ايد أوس وقلتلو = كنت مدايقة اني هتجوزك بس بجد انتا باين عليك طيب بس انا مش مرتاحة لمصطفي وامك
داس أوس علي ايدها
ملاك = اي
شاور أوس علي البرشام بتاعو
ملاك = صح دا معاد الدواء
أوس هز راسو بمعني لا
ملاك = امال اي
شاور علي التلفون
ملاك وابتدت تفهم = عايزني ابحث عن اسم العلاج
أوس هز راسو بمعني ايوا
ملاك = طب استنا
بحثت ملاك عن علبة البرشام
وكان مكتوب انها علاج لعدم النطق والعلبة التانية كانت لعلاج الشلل
ملاك = مالهم يا أوس ما واحدة لعلاج الشلل و واحدة لعلاج عدم النطق
ظهرت ملامح الحزن علي وش أوس وشاور لملاك انها تطفي النور عشان ينام
طفت ملاك النور ونزلت تشوف امل تحت
عند مصطفي وامل في الحفلة
مصطفي = البنت جامده الصراحة ازاي تخلو بنت في قمة الجمال دا تتجوز واحد مشلول
امل بضيق= ولا جميلة ولا حاجه بنت عادية جبناها من الشارع
مصطفي بضحك =بنت عادية طب يلا نشوف المعازيم
كانت ملاك في المطبخ بتحط كوباية عصير ليها لقت الي بيحط ايدو علي وسطها
اتخضت ملاك وقال = انتا ازاي تلمسني با الطريقة دي يا حيوان
مصطفي بضحكة خبيثة = بحب النوع الشرس الي بيبقا زيك اي رايك نخرج انا وانتي
ملاك بعصبية وهي ماشية = واحد حيوان
عدا علي ملاك شهرين في القصر وسط مضايقت مصطفي وذل امل وكان محمد سافر في عمل
عند ملاك في الاوضة
ملاك =بقولك يا أوس انتا مجربتش لي تعمل عملية
أوس هز راسو بمعني لا
ملاك = لي وانتا ممكن تخف وتمشي وتتكلم
أوس بحزن مردش عليها
ملاك = طب اقولك تعالي احلقلك دقنك واظبط شعرك تمام
أوس هز راسو بمعني تمام
جابت ملاك كل حاجه وابتدت تقص شوية من شعرو شوية تحلق دقنو
ملاك بنبهار = يخواتي علي الجمال شوفت وشك نور ازاي
وجابت لي المراية وابتسم أوس علي المجنونة الي واقفة دي
ملاك = انا هنزل اجيب عصير نشربو
نزلت ملاك بس قبل ما تدخل المطبخ شافت امل بتفضي علبة الدواء بتاعت أوس وبتحط مكانها أقراص براشيم تانية
ملاك بخضة = يلهوي اي دا عشان كدا حالة أوس بتسيئة ياربي اعمل اي
طلعت ملاك تجري علي أوس
ملاك وهي بتنهج = أوس امل بتاخد البرشيم الي في علبة الدواء وتحط مكانها براشيم تانية انتا لازم توقف العلاج
نظر ليها أوس بنظرة امان وطبطب علي ايدها
ملاك بحنية = انا عرفت ربنا خلاك من نصيبي لي عشان اساعدك …متقلقش مكنش اسمي ملاك اما خليتهم يتعذبو اصبر انتا بس
ضحك أوس علي كلامها
ملاك =افضل انتا اضحك …صحيح انتا عندك لاب توب
شاور أوس علي درج راحت ملاك وفتحت الدرج ولقت الاب توب
ملاك بشر=حلو كدا …بص بقا سيبهم عليا انا هربيهم
ضحك أوس علي طريقة كلامها
تاني يوم الصبح الخدامة حطت الفطار ملاك نزلت قبل ما حد ينزل علي الفطار واستغلت فرصة انو الخدامة مشغولة في المطبخ
راحت ملاك طلعت علبة من جيبها وحطت كبسولة في كوباية العصير بتاعت امل وكبسولة في القهوة بتاعت مصطفي وقلبتهم وطلعت جري علي اوضة أوس
ملاك وهي بتاخد نفسها = مش قادرة
بص عليها أوس وهو مستغرب
ملاك وهي بتقعد جمبه = احكيلك عملت اي
هز أوس راسو بمعني احكي
ملاك وبتاخد نفس = شوف بقا انا نزلت وحطيت …….
ضحك أوس علي المجنونة الي قاعدة
ملاك بضحك= استنا انزلك تفطر تحت عشان تشوف
أوس بحماس هز راسو بمعني يلا
نزل أوس وملاك يفطرو تحت
امل = انتي نزلتيه لي
ملاك = لقيتو زهقان قولت انزلو
مصطفي با استفزاز = هو في مشلول بيزهق
أوس اتعصب لكن ملاك مسكت ايدو بحنية
شوية وامل مسكت بطنها وجريت علي الحمام
مصطفي با استغراب = هو في اي
شوية وقام مصطفي هو كمان بيجري علي الحمام
أوس كان بيبتسم وملاك كانت كانت كاتمة ضحكتها با العافية
ملاك = خد يا أوس افطر
طلع مصطفي وماسك بطنه لسه هيقعد راح قام جري تاني علي الحمام
امل بتعب = اه ه ه بطني
طلعت ملاك ومعاها أوس لي الاوضة
ملاك بضحك = اي رايك انا مردتش اكتر في برشام الإسهال كتير
ضحك أوس علي كلامها
ملاك = دي البداية انا جيت هنا وهخدلك حقك دا كدا اول يوم اصبر علي الي هيحصل فيهم الايام بينا
نظر ليها أوس بتشكر
اتصلت ملاك بصديقة ليها عشان تقولها علي دكتورة شاطرة لحالة أوس وصاحبتها اديتها رقم دكتورة شاطرة
ملاك = الو ..معايا دكتورة سارة
سارة = ايوا انا
ملاك = اهلآ يدكتورة سارة كنت عايزة اطلب منك طلب
سارة = اطلبي
ملاك = انا هدفع ليكي الي انتي عايزه عشان انا مش هقدر اجيب الحالة معايا واجيلك ف لو ينفع اكلمك فديو واقولك علي كل حاجه
سارة = تمام
ملاك فتحت فديو وحكت لسارة علي حالة أوس والدكتورة بعتت ليها أدوية للنطق الاول
ملاك = أوس انا هنزل اشتري العلاج واجيلك
نزلت ملاك واستغلت انو امل تعبانة وجابت العلاج وجت بسرعة
ملاك = خد يا أوس واشرب ماية اهي
ملاك= بكرا بقا نبدا الخطة التانية في امل ومصطفي وهحول اشوف حل اخليك تطلع من البيت عشان نشوف الدكتورة
تاني يوم كانت ملاك شايلة علبة بودرة واتسحبت لي اوضة مصطفي
لقته نايم في سابع نومة راحت فتحت الدولاب من غير ما تعمل صوت وحطت علي الهدوم بودرة وطلعت بسرعة قبل ما يصحا
نزلت ملاك لي امل
ملاك = صباح الخير يا مادام امل انا كنت اتصلت با استاذ محمد وخد الأذن اني اروح عند ماما واخد معايا أوس عشان اخلي بالي منو عشان هو جوزي
امل بقرف = خديه بس تيجي بسرعة واعم حاجه اديلو العلاج فاهمة
ملاك = فاهمة يا هانم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت معاق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى