روايات

رواية احببت مشهور الفصل العاشر 10 بقلم حنان القوقازية

رواية احببت مشهور الفصل العاشر 10 بقلم حنان القوقازية

رواية احببت مشهور البارت العاشر

رواية احببت مشهور الجزء العاشر

رواية احببت مشهور
رواية احببت مشهور

رواية احببت مشهور الحلقة العاشرة

بسخرية: ليه هو انت بتعرفي ربنا انت صلاة و يمكن مش بتصلي حتى تعرفي القضاء و القدر بجد انت أقذر انسانة قابلتها بحياتي كلها
أمينة ابتلعت ريقها و إهانته التي كانت كأنها خنجر غرس بقلبها و اردفت ،: بماني قذرة و انا وحشة انت أجيت هنا ليه بعد كل السنين لمرت ها
بشر: أجيت أحذرك تبعدي عني و عن ولادي فاهمة و مش عايزة اشوفك في ولا مكان يخصني
أمينة : حاضر مستر الكيلاني مش هتشوفني فيك تروح لو سمحت يعني و لو عايزة تبقى اتفضل جوا
ابتسم بسخرية: ايه هو انت بيدخلوا رجالة لبيتك أنا قالولي مكنتش هصدق بس والله طلع معاهم حق .
ابعدها من جانب الباب بيده الذي وضعها على كتفها و اكمل كلامه :
_ابعدي خليني ادخل اشوفك عايشة ازاي

 

دخل البيت و وجده منظم و اللون الرمادي و الوردي الفاتح طاغين عن المكان حيث ردهة البيت كانت تحوي على هذين اللونين في الارائك و مخدات و الوان الحائط بالرمادي الفاتح و بعض مناطق فيها اللون الوردي ليبرز المكان و يميزه
نظر بتمعن للبيت و أردف : اممم كنت فاكرك عايشة في زبالة زيك كدا يعني زبالة في زبالة
اردفت أمينة فقد فاض الامر و تحدى كل الحدود: يا بيبي يا حياتي و انت مالك انا اعيش فين مش انت عايش في قصر و مش عارفة ايه و تفكيرك كله فيا في وحدة انت بتقول عليها زبالة دلوقتي
ما كاد أن يقاطعها لكن قاطعته بسرعة بكلماتها و هي تشكر نفسها : انا لي حلوة اوي اعملك ايه و محدش شافني و قدر ينساني يا ما شاء الله عليا ربنا يحفظني
و أكملت : احم شفت المكان فيك ترجع لبيتك و ولادك
زكرياء و لقد احس بأنها تقوم بطرده فقرر أن يبقى قليلا فهو قد مرت سنوات عديدة و لم يراها اشتاق لها حقيقة فاردف و هو يأخذ جيتارتها و يجلس على أحد الكراسي : لا انا هقعد شوي كمان هو انت متعرفيش تكرمي ضيوفك ولا ايه
جيبيلي قهوة
و اكمل بحد : بسرعة

 

ذهبت إلى المطبخ . … اما هو فجلس و تذكر إهانته لها و كيف لم تفعل شيء و استغرب من صمودها و أردف في نفس : يا رب هو في حد زيها ولا ايه دي انا مفيش شتيمة مقلتهاش فيها و معملتش حاجة بس خلينا نشوف يا ست أمينة إذا هتعترفي ولا لا
قطع كلامه مع نفسه حضورها و هي تحمل صينية تحوي ابريق قهوة و كأسين للقهوة و وضعتهم و جلست لتفرغ القهوة و اردفت : سادة ولا بسكر
: بسكر
أفرغت لها و له و مدت له كاسه و جلست هي تشرب قهوتها و كذلك و صمت صديق لهم
مرت دقائق و اردفت أمينة بالقليل من التوتر : احم هو انت و انا سنين مرت و لسا انت يعني
:يعني ايه مالك
أمينة : احم يعني لسا مطلقناش
:و مشكلة فين . هتتجوزي تاني
أمينة : لا بس لو نطلق احسن انت ترتاح و انا كمان عشان كدا في عندي كتير صعوبات بشغلي و كدا
: ليه انت تشتغلي ايه اصلا

 

أمينة : في عندي مجموعة صالونات التجميل.
: ليه انت درست تجميل
أمينة : بلشت دراسة اونلاين و اتعلمت و حضرت كورسات لخبيرات تجميل و اتعلمت و صار عندي شهادات و كدا بس
: امممم و ليه عايزة تطلقي
امينة : عشان اسافر و اشوف الصالونات بتوعي لبرا مصر
ابتسم دون أن تنتبه إليه و أردف : في عندك برا مصر صالونات التجميل كمان و ازاي عملت ده
آمينة : في عبد الحليم ساعدني شوي و صحابه و حبيبة كمان
: اممم و ايه لي مانعك تسافري انا منعتك ولا ايه انت حرة بمانك مش ببيتي و انا معتبركيش مراتي اصلا
أمينة بتوتر: مستر زكريا حاول تفهمني شوي بترجاك انا اصلا. مش بخرج برا المدينة فمن فضلك طلقني أو اديني رقمك عشان اقولك قبل ما اروح لاي مكان
زكريا بنفسه : أمينة تظهر كأنها متعرفش حاجة في الدين ولا الأصول و هي بجد تعرف دينها و لسانها لليوم مر سنين على ابتعادها عليا و عشان مطلقتهاش متخرجش من مدينة حتى

 

و اكمل في نفسه : انا اسفة يا أمينة بس عايز اعرف مين لي قتل بنتي بعرف انك مش انتي بس انتي تعرفي
فاردف زكريا لها : اممم هشوف الموضوع يمكن نطلق أن شاء الله و نخلص بس متقربيش من ولادي
اردفت و دموع في مقلتيها كانت تريد اخفاءهم : احم حاضر مش هقرب من حد من عائلتك ولا حتى ولادي قصدي ولادك
ابتسم زكريا خفية و أردف : اتمنى توفي بوعدك …. هروح
قام من مكانها و قبل أن يخرج من البيت عاد لها و أردف :
_انت صوتك كان حلو ليه مدخلتيش للغناء
أمينة : احم اسباب شخصية تخصني عشان كدا مش بغني
زكريا: مش بتغني خالص
أمينة : لا بغني مع حورية مرات عبد الحليم و حبيبة لما تجي ليا كمان
زكريا: ليه حبيبة كانت بتجي ليكي
أمينة ء،ابتلعت ريقها : اه بس بترجاك متعملش حاجة معاها
(انتو مستغربين هي ازاي ساكتة كدا )
زكريا : هههه ملكيش دعوة بده انا حر و هي بنتي
أمينة : اسفة على كل حاجة

 

زكريا: اسفك ميرجعش وردة بنتي
خرج زكرياء ليعود الى بيته
أما أمينة فجلست على إحدى الكراسي في هدوء و اردفت :
ايه يا جماعة انتو هنا تعالوا احكي لكم دي احم بقا ده لي كان هنا زكريا الكيلاني جوزي و ده يعني حبيبة و عز الدين ولادي بس للاسف ابوهم طردني من البيت عشان فاكر انا لي قتلت بنتي وردة و دي كانت في سن المراهقه ماتت بسبب المخدرات و كانت مدمنة و ابوها كان ضابط و كان في مهمة فهي صارت مدمنة بس محدش يعرف السبب إلا قلة منهم انا فكلهم حتى عز الدين بيكرهني عشان فاكر انا لي قتلت أخته لي هي بنتي و زكرياء بردو
و بعرف انكم مستغربين ازاي متحملة إهانته بدون ما ارد عليه و ده عشان الصراحة انا بعرف ديني اوي و لو ارد عليه و اهينه هتحاسب و هو لما بيهني هيتحاسب فأنا مش عايزة اتحاسب عشان هو لسا جوزي و كمان مطلقنيش مش عارفة ليه الصراحة بس خلاص مش مهم انا عايشة حياتي الحمدلله
بقولكم أنا زكريا بنسبة ليا إهانته عشان حزنه على بنته بس ده مينفعش خالص انا تعبانة يلا نلاقي مرة تانية
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙💙🤍
في باريس
كانت قد وصلت حبيبة إلى فرنسا و اخذت شقتها التي اشترتها قبل أيام بهذا المكان الراقي بباريس جلست فيها
في الصباح
استيقظت باكرا و قامت بعمل قهوته و جلست على أريكة في ردهة المنزل تتأمل و ترتشف من قهوتها حتى قاطعها رنين هاتفها و ردت :
_Bonjour, comment ça va

 

(صباح الخير عامل ايه)
جائها الرد من صديقها اليفر : الحمدلله و انت يا حبيبة
حبيبة: بخير الحمدلله في ايه
اوليفر: هتروحي لبيت البنت امتا
حبيبة: بعد ساعة
اوليفر انا قدام بيتها هروح اشرب قهوة و نلتقي هناك و متعترضيش
حبيبة: و ليه ده أن شاء الله
اوليفر : عايز اعيش مغامرة معاك في مشكلة
حبيبة : لا يا اخويا مفيش حاضر
اوليفر: اتفقنا معناه خلي بالك من نفسك
حبيبة : حاضر
🤍🤍🤍🤍🤍💙🤍🤍🤍
بمصر بمنزل عبد الحليم
استيقظ باكر و وجد تلك الجميلة تنام بين احضانه بهدوء اقترب منها و طبع قبل على كل وجهها و أردف :
_حورية يلا قومي
حورية : مش عايزة تعبانة
عبد الحليم: مالك يا حورية انت تعبانة اوي

 

حورية بدموع :جسمي بيوجعني
عبد الحليم: تعالي خدي دش و هترتاحي يلا
كانت حورية تحاول أن تجد شيء تلبسه و لكن لم تجد و خجلت بشدة اما حليم تجاهل خجلها و حملها و دخل بها إلى الحمام و هي في قمت خجلها و استحمت و اغتسلت و اصبحت بخير و هو كذلك
غيرا ثيابهما و ذهبا إلى المطبخ و قاما بتحضير فطور الصباح
و جلسوا يأكلان في هدوء قطع الصمت سؤال حليم
_قوليلي يا حورية عايزة تعرفي ايه عليا بماني اليوم إجازة و مش هاشتغل
حورية : هو انت تشتغل ايه
حليم : انا مشهور على السوشل ميديا كجرافيك دزاينر و صانع محتوى يعني على تيك توك و انستغرام و يوتيوب
حورية : بجد
حليم : بجد يا عمري
حورية : عمرك كام
حليم: 33 سنة
حورية : عيد امتا
حليم : ايه الاسئلة دي بس 9 من شهر 6 و انت
حورية : 30من شهر 12
حليم ضحك: حلو بتحبي تأكلي ايه
حورية : بحب السمك اوييي
حليم : و انا والله نعمله على الغدا

 

حورية : ماشي . سؤال اخير
حليم : اسئلي
حورية : انت بتحب حبيبة
حليم : احم لا و هي زي اختي مع انها بتحبني و اعترفت قدام الكل البارح اني الكراش بتاعها بس يمكن هزار عشان عيوني عسلي و هي تحب العيون العسلي
حورية : ماشي
جلسا يكملان حديثهم
🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙🤍🤍🤍
عند عز الدين و زينة استيقظ عز الدين و وجد زينة تجلس على التلفاز و أردف : انت بتعملي ايه
زينة :بتفرج
عز : و ليه مصحتنيش
زينة : مكنتش عايز ازعجك و بس
عز : ماشي انت كويسة يا زينة
زينة : اه يا حبيبي الحمدلله
اقترب عز منها و قبلها من رأسها و فاهها و أردف : ماشي يا عمري هاخد دش و اجي نفطر سوا و هطلب الاكل
زينة : ماشي يا عمري
دخل اخد حمام و طلب الاكل و حضر بعد دقائق و جلسا معا يأكلان في صمت قطعه عز الدين:
_عايزة نروح فين لشهر العسل
زينة : نأجلها يومين عشان حبيبة
عز : ليه مالها حبيبة

 

زينة: عاملة مفاجأة و انا عايزة احضر المفاجأة دي
عز : و ايه هي المفاجأة
زينة : مرضيتش تقولي
عز : ماشي نأجل و نسافر بعدين و انا كمان عندي شوي شغل اخلصه
زينة : شكرا يا قرة عيني
ضحك عز و احتضنها بحب
🤍🤍🤍🤍💙💙💙🤍🤍🤍🤍
بعد ساعة عند حبيبة كانت قد وصلت إلى أحد احياء باريس أمام عمارة كبيرة دخلت لها و دخل بعدها اوليفر دون أن يلفتا انتباه المارة
و صعدت إلى الدور الخامس و دقت على أحد الأبواب التي تعرف من صاحبته جيدا
فتحت لها الباب و اردفت صاحبة البيت :Bonjour. As-tu besoin d’aide
(صباح الخير عايزة مساعدة )
ردت حبيبة : Bonjour . Et oui j’aimerais votre aide s’il vous plait Tu parles l’arabe
(صباح الخير اه عايزة مساعدتك من فضلك تحكي عربي )
الفتاة : Oui

 

حبيبة : و انا كمان تعالي نحكي جوا البيت
الفتاة: تفضلي
حبيبة جذبت من جيب سترتها علبة صغيرة تحوي على مخدر و اردفت : شوفي ده كويس
الفتاة نظرت داخل العلبة و قامت بعملية الشهيق و قامت باستنشاق رائحة المخدر الذي في ثواني اذهب عقلها و اصبحت خاضعة لحبيبة
لتردف حبيبة :كدا نبلش اللعب بقا
فتحت الكاميرا على الفتاة و تسجيل صوتي و اردفت : قوليلي يا سيلين ليه سرقتي التصاميم من شركة الكيلاني
فبدأت تسرد سيلين كل ما حدث من لما سرقت التصاميم و من أراد هذا منها و كيف هربت و فضحت حسان و حسام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مشهور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى