روايات

رواية احببت مشهور الفصل الرابع 4 بقلم حنان القوقازية

رواية احببت مشهور الفصل الرابع 4 بقلم حنان القوقازية

رواية احببت مشهور البارت الرابع

رواية احببت مشهور الجزء الرابع

رواية احببت مشهور
رواية احببت مشهور

رواية احببت مشهور الحلقة الرابعة

عبد الحليم بصدمة : بابا
خالد : مفيش اتفضل
عبد الحليم باحترام: اهلا فيك اتفضل حضرتك
دخل خالد إلى الشقة و هو يفحصها ليجلس على المقعد في بهو الشقة
و أردف: قالولي اتجوزت صح
عبد الحليم: اه الحمد لله
خالد : عملت فرح
عبد الحليم: لا بس أعلنت جوازي في مواقع التواصل و عملت عزومة في الجامع
خالد : حلو اقدر اشوفها
عبد الحليم : لحظة هروح اندهلها . تشرب ايه
خالد : قهوة
عبد الحليم: ماشي

 

ذهب عبد الحليم إلى غرفة حورية و دق الباب و أذنت له بالدخول
عبد الحليم: بابا موجودة تعالي اعمليله قهوة و عايز يتعرف عليك
حورية : حاضر
خرجت مسرعة للمطبخ و لتقوم بعمل قهوة
أما حليم فذهب لوالده و أردف : بس شوي و تجي و تجيبلك القهوة
خالد : اتجوزت امتا
عبد الحليم: البارح بس
خالد : عريس جديد يعني
عبد الحليم: اه.
خالد : بتعرفها من وين
عبد الحليم: عشان هي بنت خالتي كريمة توأم امي ربنا يرحمهم
خالد : الله يرحمهم. بس ازاي انا معرفهاش
عبد الحليم: عشان كان ليها ضروف و خالتي كريمة كانت متجوزة بابن عمها و كانت معاملته مش حلوة و انت تعرف قصة امي مع اهلها . و بعدها خالتي ماتت و بنتها خدوها لميتم و كدا بس
خالد : اها فهمت

 

قاطع حديثهم دخول حورية برق : السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
رد خالد : و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته
قدمت لهم القهوة و أشار لها خالد بالجلوس
جلست
و أردف خالد بلطف لانه لاحظ خوفها : اسمك ايه
حورية : حورية
خالد بلطف: الاسم الكامل يا حورية
حورية بحزن : حورية جمال الدمنهوري
خالد : تشرفنا و مبروك علي الجواز
حورية ابتسمت بخوف :الله يبارك فيك
كان يتابع حليم الحديث بمشاعر حزينة
أردف خالد : درستي ايه
حورية: عزف و موسيقى
خالد: واو حلو بتعرفي تغني
حورية : لا صوتي مش حلو
خالد : في عندي بنتي بتغني حلو اوي
حورية: بجد ربنا يحفظها لك
خالد: يا رب
و أردف خالد لعبد الحليم: عايز احكي معاك على انفراد فيكي تروحي يا حورية عايزه في حاجة
حورية : اه حاضر
ذهبت حورية

 

و أردف حليم : في حاجة حضرتك
خالد : فرحك يوم الخميس باذن الله.
حليم : مفيش داعي حضرتك انا مش عايز اعمل فرح و مبحبش الدوشة و كدا
خالد : انت لي مش عايز حورية مش عايزة كمان. اكيد تكون عايزة فرح و تلبس فستان ابيض زي كل البنات لي بعمرها
حليم : هي تعرف الضروف
خالد : لاا يا حبيبي هتعمل فرح يوم الخميس يعني بعد يومين و هاخدها معايا و يوم الفرح ابقا خدها
عبد الحليم: ايه ده
خالد : زي ما سمعت
🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍💙
بنفس الوقت
كان عز الدين و زينة في دار أزياء كبيرة لاخذ فستان زينة ليوم العرس
بعد قليل تم إحضاره و كان فستان ابيض ذو تصميم هادئ ملكي رقيق جميل يناسب زينة و شخصيتها
خرج من الدار و هم في السيارة
اردفت زينة بخوف: يا عز انت ايه رايك حصل حاجة بين بابا و عبد الحليم
عز الدين: يا حبيبتي اكيد محصلش حاجه و انت تعرفي عبد الحليم هادئ و يحترم عمي اكيد مش هيتخانق معاه
زينة : أن شاء الله بقولك طنط أمينة هتحضر الفرح
هنا غضب عز بشدة و أردف بغضب شديد: زينة لو بتحبيني متنطقيش الاسم ده قدامي
زينة بحزن : حاضر
بعد قليل نزل عز و زينه في مكان
زينة بصدمة و فرحة : ايه ده
عز : ده عشان مراتي الحلوة او بنوتي زعلتها و جبتها ملاهي اصالحها
اقتربت منه بسرعة و احتضنته و هو احتضنها بحب
و اردفت : بحبك اوي يلا خلينا ندخل

 

عز الدين: يلا و انا بعشقك
دخلا الملاهي و بدأت تلعب بطفولية لعبت كل الالعاب
💙🤍🤍🤍🤍🤍🤍🤍
عند أمينة و هي جالسة في سيارة أمام الملاهي
و اردفت : ياه يا عز يا بني بتكرهني للدرجة دي بس كله بيهون عادي المهم انت سعيد والله مش هعاتبك ولا حتى اغضب عليك ادعيلك بالخير و هداية و خلاص و ما باليد حيله
بقولكم يا جماعه عز الدين عنده اخت اسمها حبيبة بس دي كل حاجة بزنس و فلوس مفيش حاجة تانية بحياتها عمرها 30 سنة دلوقتي مجنونة و بتعرف تغني بس متغنيش صوتها حلوة زي صوت امها والله
تسلميلي يا حبيبة يا جميلة
راسي واجعني اليوم يلا يا جماعه روحوا
🤍🤍🤍🤍🤍💙🤍🤍🤍🤍💙💙
عبد الحليم: ازاي تاخدها معاك و هي متعرفش حد
خالد : تعرفني انا معلش و ملكش دعوة . يوم الخميس الفرح
يلا
و نده بصوت عالي على حورية : حورية تعالي يا بنتي
خرجت حورية من غرفتها بسرعة و اردفت : نعم حضرتك عايز حاجة مني
خالد : اسمي خالد و فيكي تقوليلي بابا عادي انا والد جوزك
حورية : حاضر يا بابا
خالد : حلو كدا تعالي اقولك حاجة
حورية : نعم
خالد : انت دلوقتي هتروحي معايا لبيتي عشان تجهزي لفرحك يوم الخميس
حورية: بس انا اتجوزت
خالد: ده كان كتب كتاب مكنش فرح فأنا هعمل فرحكم مع بنتي زينة و عز الدين
و روحي غيري تيابك عشان تروحي معايا

 

حورية : حاضر
عبد الحليم:بس ازاي ده
خالد : انا بعرف انك زعلان و معرفش ايه . بس للاسف ده واحب عليا لازم اعملك فرح اعمل ايه الواجب واجب
عبد الحليم: ماشي اعمل فرح بس متاخدهاش
خالد : دول يومين بس مش قادر تتحمل . وانا اتحملتك بعيد عليا سنوات و اختك و كل العيلة كمان
عبد الحليم: بس انت عارف السبب يعني و انا حلو كدا مستقل و بشتغل الحمدلله
هنا خرجت حورية من غرفتها و هي ترتدي فستان طويل اسود منقط بالابيض و طرحة سوداء
و اردفت : انا جاهزة
ابتسم خالد: تعالي
و أردف خالد لعبد الحليم: بس ايه حضك حلو البنت حلوة بتجنن يا ما شاء الله
حليم ابتسم يحاول إخفاء غيرته
و همس خالد : كلنا بنغار يا حبيبي .
و قبل أن يخرج خالد عاد إلى عبد الحليم و قال
:انا فخور بيك على فكرة و بجد برافو عملت ثروة و كمان شغل حاجة حلوة تجنن بتوفيق يا بني

 

عبد الحليم: شكرا لحضرتك
ابتسم خالد بحزن على ابنه الذي خسره للابد بسبب ظلمه له و اتهامه على شيء لم يقم به عبد الحليم
……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مشهور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى