رواية احببت مرات اخويا الفصل العاشر 10 بقلم بسملة حسن
رواية احببت مرات اخويا الجزء العاشر
رواية احببت مرات اخويا البارت العاشر
رواية احببت مرات اخويا الحلقة العاشرة
طارق المحامي… الوصيه انو مدام ساره تعيش في الڨله هي وابنه
محمد وساره قامو وقفه من الصدمه
ساره بدموع… لا لا مش ممكن
(طبعن كلكم مفكرين انو محمد يتجوز ساره صح بس انا مغيره الاحداث 😂😂)
طارق المحامي… والله هو الي غير الوصيه علي اخر لحظه
ساره بذهول… ازاي
طارق المحامي اداها ورقه… اتفضلي ده من استاذ احمد الله يرحمه وصاني اديلك الرساله دي ساره خدت منه الرساله
(بقلم بسمله حسن)
{قراءة الرسالة
بسم الله الرحمن الرحيم
احمد… ساره حبيبتي لو بتقراء الرساله دي هكون انا مش موجود انا حبيتك بجد انتي دخلتي حياتي فجاء غيرتي كياني انا مريض قلب بقالي فتره عرفت اني مريض و هموت بعد سنه ساعته انتي دخلتي حياتي حمد ربنا ساعات روحت عملت وصية اني لو مت تكملي حياتك بس لو خلفتي ولد سميه علي اسمي ده كانت وصيتي لكي
لكن لمه عرفت انك حامل انا كنت فرحانه اوي بس افتكرت اني ممكن اموت في اي وقت روحت غيرت الوصيه انك تعيشي في بيت اهلي علي طول بس لو فكرتي تجوزي وده حقك طبعا وانا مش ها منعك ساعته سابي ابني او بنتي عند ماما انا عرفه الاختيار هيكون صعب بس انا مش عايز ابني يكون لي جوز ام علشان كده بقالك خليكي عند ماما لحد ما يجيلك ابن الحلال انا عايز اقولك اني حبيتك بس نفسي تفتكرني و ادعيلي بالله رحمه هي ده الي هتكون مباني و بانك بحبك]
(بقلم بسمله حسن)
ساره بعيط… وانا كمان بحبك 😭😭
طارق المحامي… هو وصاني قبل مايوت اني اديلك الرساله دي نازم تنفذه وصيت المرحوم علشان يكون مرتاح
ساره بدموع وصوت مهزوه… ما.. موفقه
طارق المحامي… في حاجه كمان استاذ احمد كتبلك الشقه الي كنتم ساكنين فيها باسمك وفلوس في البنك لكي و ابنه
ساره بعياط جامد… انا مش عايزة حاجة
محمد..والله عمله نفسك بريء اكيد انتي الي لعبتي بدماغه علشان يكتب الحجات باسمك منتي لعبتيها صح علشان تاخدي كل فلوس أصلا انتي متجوز احمد علشان فلوس مش متجوزه عن حب زي مبتقولي
(بقلم بسمله حسن)
ساره بدموع وصوت عالي… بس بقا كفايه انا عمري ماكنت همي الفلوس انا مش زي الز*بالة الي عرفته وهنا محمد مقدرش يمسك نفسه وضر*به قلم انا ما سمحش وحد زبا*لة ذيك تخش في حياتي انتي فاهمه ولو ها تعدي في الڨله تعدي زيك زي الخدم فهمه ساره لسه هترد فجاء لاقو هبه أغم عليه
محمد وساره جريو عليه حوله يفوقه بس مفيش فيضه محمد شاله و داه لحد العربيه وصل المستشفى قريبه
محمد بصوت عالي… انتم يا بهيم يلي هنا الممرضين جم و جابه سرير ودخولها اوضه الكشف ساره وقفه بتعيط محمد قرب منها بعصبيه.. والله العظيم لو امي حصله حاجه لي هكون قت*لك فاهمه
(بقلم بسمله حسن)
ساره بخوف شديد بتشاور براسه اه
دكتور خرج محمد جري عليه
محمد بخوف… ماما مله هي كويسه
دكتور… هي كويسه بس ياريت بلاش التوتر الزايد و العصبية علشان ضغطه بي يعلى محمد بص لي ساره
ساره خافت من كتر الخوف مش قادره تقف راحت قعدت علي الكرسي
محمد… طيب ممكن اخل
دكتور… آه طبعا بس بلاش كلام كتير في نفس الوقت ادم اتصل بمحمد
ادم… عامل اي ياض
محمد…__________
ادم… مال صوتك في حاجه لا قدر الله
محمد…___________
آدم بفزع… طيب اني مستشفى
محمد…_________
ادم… انا جيه حالنا سلام
(بقلم بسمله حسن)
محمد دخل لقه المريضه عندها
المريض جت تمشي محمد ندله استني عندك مش انتي قريبة سارة
سلمي بصوت ضعيف… ايوه يا فندم انا بنت عمه ساره
محمد… طيب هي هتفوق امته
سلمي… كمان عشر دقايق يافندم محتاجه حاجه تاني
محمد… لا ومش عوزه اشوف وشك هنا تاني مفهوم جا*تك الق*رف
سلمي بدموع… مفهوم يا فندم سلمي كانت لسه ها تمشي دخل ادم جري علي محمد
ادم بخوف على الست يعتبره زي امه .. ماله ماما هبه يا محمد هي كويسه فيها حاجه
محمد… متخافيش هي كويسه بس ضغطه عالي شويه
ادم استريح فجاء شاف قدامه سلمى بتعيط قلبه وجعه عليه
سلمي… بعد اذنك يا فندم
محمد بعصبيه… روحي بس لو شفتك هنا تاني مش هيحصلك كويس
سلمي خرجت
(بقلم بسمله حسن)
ادم بعصبيه… انت ازاي تكلمه كده هي عملتلك اي لي كل ده
محمد بعصبيه هو كمان… معملتش حاجه بس كفايه أنه تقرب الز*فت الي بره
في نفس الوقت سلمي خرجت معيط ساره اول لمه شفته جريت عليه
ساره بخوف… مالك يا سلمى في اي بتعيطي ليه ماما جره حاجه
سلمي… مت خفيش هي كويسه
ساره استريحت… امل بتعيط ليه في اي
سلمي بدموع… مفيش انا كويسه
ساره… متخبيش عليه في اي
سلمي حكت لي ساره الي حصل سلمي بعيط… بس هو ده الي حصل
(بقلم بسمله حسن)
ساره عيط هي كمان… انا آسفه يا سلمى انا السبب في كل ده
سلمي… متقوليش كده كل شئ نصيب ربنا حطك باختبار علشان يشوفك إيمانك ربنا كبير وله لا
و ياله نصلي المغرب
ساره مسحت دمعه… ياله وراحوا يصله كل ده وادم شايف و سامع كل حاجه
آدم في سره (يارب تكوني من نصيب يا سلمي انتي البنت اللي بدور عليه) ورجع عند محمد تاني لقه هبه فاقت
ادم بدموع… كده برضو يا هبه تخدين عليكي وانا كنت هموت عليكي بس بقولك ايه هو كل الي بيخشه المستشفى بكونه حلوين كده
هبه ابتسم بتعب… بس ياولد عيب كده
ادم… هي فيها عيب يبقا نجيب الموزون بقا
هبه ضحكت بتعب
(بقلم بسمله حسن)
محمد… انتي كويسه دلوقتي يا ماما اندهلك دكتور
هبه دوت وشه الناحية التانيه
هبه… ادم اندهلي ساره من بره انا عايز وخلي محمد يخرج بره انا مش عايز اشوفه
محمد… مش عوزه تشفيني يا ماما كل ده علشان بقول الحقيقه
هبه… لا علشان انت الي عارف الحقيقه مش انا انت عارف انو ساره غير ملك بس انت الي بتكابر
محمد بعصبيه خفيفه… ماشي يا ماما بكره الايام تثبت لك الحقيقي وخرج من الباب بل من المستشفى كله
هبه… ربنا يريه قلبك يابني اندهلي ساره يا آدم
ادم.. ساره بتصلي و جايه يا ماما
هبه… ربنا يهديكم يا ولادي يارب
(بقلم بسمله حسن)
دخلت سارة اول لمه شافت هبه فاقت جريت عليه
ساره بدموع… ماما انتي كويسه فيكي حاجه
هبه بغموض… انا كويس وياريت تروحي كفايه كده
ساره لسه هتكلم ادم قطعة في الكلام
ادم… طيب انا هامشي انا بقا يا ماما عايز حاجه
هبه… آه يا حبيبي وصل ساره معاك كفايه عليه كده مينفعش تفضل بره عند ناس ما تعرفهمش اكتر من كده
ساره بعيط… اي الكلام الي بتقولي ده يا ماما انا مش غريبه انا بنتك
هبه… لا مش بنتي.. بنتي ما تجر*حش حد
ساره بدموع… والله يا ماما هو الي قال عني هبه قطعته من الكلام
(بقلم بسمله حسن)
هبه… انا كنت موجود لمه قالك اي بس انتي مينفعش يا ساره يا حبيبتي تقولي كده انتم اصلا مش هينفع تعيشه في البيت واحد خلاص بلش وصيت احمد وروحي بت اهلك
ساره بدموع… لا انا نازم انفذ وصيت احمد لحد اخر يوم في عمري
هبه… بس يا ساره انتم بي تتخانقوا على طول مش هتقدر تقعدي معانا و محمد صعب وانتي بتخافي منه
ساره… لا انا هقدر ومحمد مش هتعمل معاها في الوقت ده الباب خبط ودخل اهل ساره
سعاد… حمدالله علي السلامه يا حبيبتي
هبه… الله يسلمك
(بقلم بسمله حسن)
عبدالله… حمدالله على السلامة يا أم محمد
هبه… الله يسلمك يا ابو ساره المهم يا جماعه انو ساره ها تقعد عندي على طول
عبدالله وسعاد بزهور… لا طبعا ازاي تقعد عندك
سعاد… مينفعش تقعد عندك ليه هي ملهاش بيت وله اي
هبه… ممكن يا ساره تجيبي لي ميه
ساره… حاضر
(بقلم بسمله حسن)
وادم قام وقف طيب انا هاجي معاكي اعرفك المكان
ساره شورت برأسه اه وخرجه من الاوضه
هبه… بصوا يا جماعه انا__________________
تتوقعه اي الي هبه قالت لهم ويا ترى اهل ساره ها يوفقوا تعيش معاهم في الفيلا و له لا
هيكون مصير ساره ايه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مرات اخويا)