روايات

رواية احببت مرات اخويا الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسملة حسن

رواية احببت مرات اخويا الفصل الخامس عشر 15 بقلم بسملة حسن

رواية احببت مرات اخويا الجزء الخامس عشر

رواية احببت مرات اخويا البارت الخامس عشر

رواية احببت مرات اخويا الحلقة الخامسة عشر

ساره كانت قعده في الجنينة بتقرأ قران فجاء لقت صرصار
ساره… انت 😳😳😳
بعيط ياالهوى صرصار أعمل ايه دلوقتي و فجاء لقته قرب علي الكرسي ساره طلعت تجري اتخبطت في محمد كانت ها طقع راح محمد مسكه من وسطه محمد… انتي اتجننتي بتجري كده ليه
ساره بخوف استخبت وره ضهر وحش مفت*رس موجود في الجنينة
(بقلم بسمله حسن)
محمد مش فاهم حاجه… انت بتكلمي علي اي انا مش فاهمه حاجه
ساره بخوف…صر.. صرصار
محمد… يعني انتي عمله المهزله دي علشان خاطر صرصار
ساره بخوف… ده مش صرصار عادي لا ده بيجري ورانا
(على فكره الصرصار جري ورايه في الشارع علشان كده انا كتبت كده علشان محدش يضحك عليا و يقلي مفيش صرصار بيجري ورا بني ادمين 😢)

 

محمد هنا مقدرش يمسك نفسه من الضحك…. ههههه لا والله يعني بيجري وراكم
(بقلم بسمله حسن)
ساره اول مره تشوف محمد بيضحك كان شكله حلو اووي
محمد شافه مركز معاه… اي شكلي حلو
ساره وشه احمر من الكسوف… لا أبد و بدأت استغفر ربنا علشان ركزت مع ولد
محمد شافه عمله تستغفر ربنا… ياله نخش جوه
ساره… لا الصرصار هيجري ورايا
محمد… خلاص خليكي هنا لحد ما الصرصار يجيلك
ساره بخوف… لالا خلاص ياله وفعلا دخله جوه و داداه نعمة كانت محضر الغداء وهبه كانت قعده مستنيه قعده علي السفره و بداو في الاكل
(بقلم بسمله حسن)
هبه… بكره معادك عند الدكتور يا ساره صح
ساره… ايوه يا ماما بكره ان شآء الله
هبه… وانت يا محمد هتيجي تاني امته

 

محمد… اول لمه اخلص المرورية هاجي على طول ادعيلي يا ست الكل ربنا يقويني
هبه… بدعيلك يابني انت وكل شب و خلاصة اكل وكل واحد دخل اوضه سارة كانت وقفه في البلكونة بتكلم سلمى
ساره… يابنتي كلمني عليكي كذا مره
(بقلم بسمله حسن)
سلمى…___________
ساره… والله يا سلمى ادم شكله ابن حلال ومحترم
سلمي…_____________
ساره… طيب بصي انا هقول لي ماما تكلمه وتقوله وان شاءلله هيكون من نصيبك
سلمي….____________
ساره… خلاص بقا يا سوسه اخلي يجي لي عمي امته
سلمي….___________
ساره…. ماشي ياقلبي المهم انتي وصلتي لي فين في المصحف
سلمي….__________
ساره…. كل ده من غير ماشي يا كلبت البحر
سلمي….________
(بقلم بسمله حسن)

 

ساره…ماشي يختي بكره هسمع ياله سلام
ساره نزلت تحت في الجنينة علشان تحفظ القرآن
بسم الله الرحمن الرحيم الرحيم
«(وبشر الذين أمنو وعملو الصالحات أن لهم جنات تجري من تحتها الانهار كلما رزقوا منها من ثمرة رزقا قالو هذا الذي رزقنا من قبل وأتوا به. متشابها ولهم فيها أزواجا مطهرة وهم فيها خالدون)»
محمد… علي فكره انتي بتقرأ قران غلط
ساره… صدق الله العظيم ليه يعني
محمد… ياريت ياساره تقري القرآن بالتجويد افضل من كدا في بعض الكلمات يعني قوله تعالي (يهذي من سوره سيدنا يونس) الكلمه دي جاءت بكسر الهاء مع التشديد علي حرف الدال
الكلمه دي ذكرت في الايه 5مرات ولكن بنطق ومعني مختلف والمره التالته جاءت بالتشديد فهمتي والقران بيتقري كده
بًسِمً آلَلَهّ آلَرحًمًنِ آلَرحًيَمً آلَرحًمًنِ آلَرحًيَمً
«(وٌبًشُر آلَذِيَنِ أمًنِوٌ وٌعٌمًلَوٌ آلَصّآلَحًآتٌ أنِ لَهّمً جّنِآتٌ تٌجّريَ مًنِ تٌحًتٌهّآ آلَآنِهّآر کُْلَمًآ رزٍقُوٌآ مًنِهّآ مًنِ ثًمًرةّ رزٍقُآ قُآلَوٌآ هّذِآ آلَذِيَ رزٍقُنِآ مًنِ قُبًلَ وٌأتٌوٌآ بًهّ مًتٌشُٰآبًهّآ وٌلَهّمً فُيَهّآ أزٍوٌآجّآً مًطِهّرةّ وٌهّمً فُيَهّآ خِآلَدٍوٌنِ)»
صدق الله العظيم
(بقلم بسمله حسن)
ساره بذهول… انت بتعرف تقرا قران

 

محمد… ليه يعني مش مسلم وكلام ربنا وله ما فكرني كا*فر
ساره.. بالظبط كده انا مفكراك كا*فر
(البت ساره ده عايز تموت بسرعه ونقرا الفاتحه عليها 😂)
محمد قرب منها بعصبيه… بقا انا كا*فر
ساره… ايوه علشان انت رافض تسجد لي ربنا زي ابليس رفض يسجد لي سيدنا ادم وأنت كمان ربنا بينده لك خمس مرات علشان تسجد له وفي الاخر انت ترفض تسجد انت عارف اول حاجه بتسال عليا هي الصلاه
(بقلم بسمله حسن)
الرسول ﷺ بيوصف في القبر ( قَالَ: إِنَّ الْمَيِّتَ إِذَا وُضِعَ فِي قَبْرِهِ إِنَّهُ يَسْمَعُ خَفْقَ نِعَالِهِمْ حِينَ يُوَلُّونَ عَنْهُ، فَإِنْ كَانَ مُؤْمِنًا، كَانَتِ الصَّلَاةُ عِنْدَ رَأْسِهِ…..فَيُؤْتَى مِنْ قِبَلِ رَأْسِهِ{تيجي الملائكة عايزة تعذبه على ذنوبه)، فَتَقُولُ الصَّلَاةُ: مَا قِبَلِي مَدْخَلٌ) الصلاة بتدافع عنه.🥺💔
ربنا مدي لك كل حاجه اي الي منعك ما تصليش علشان كده بقولك انك كا*فر
(بقلم بسمله حسن)
راجع نفسك قبل فوات الاوان و سابته ودخلت
محمد قعده يفكر هو فعلا مقصر في حقك ربنا كتير ربنا دايما معها قام وقف ودخل الاوضه بتاعته اتوضا اول لمه وقف مبين ايدين ربنا عيط من الذنب عيط علشان حس انو مقصّر مع ربنا كتير
محمد بعيط… يارب سامحني انا عارف اني مقصر كتير وبعمل ذنوب كتير يارب سامحني وفضل كده لحد مخلص صلاته وقرر يقرب من ربنا تاني

 

ساره كانت معديه من جنب الاوضه بتاعت محمد وشفته بيصلي
(بقلم بسمله حسن)
ساره بفرح… ربنا يتقبل منك التوبه و يسامحك
الصبح تطلع علي ابطالنا ساره كانت لبسه علشان تروح لي الدكتور و مستنيه هبه محمد كان لبسه علشان يروح لي ادم البيت
محمد… لبسه وريحه فين علي الصبح كده
ساره… رايحين عند الدكتور
داداه نعمه جدت عليهم معلش يا ساره ست هبه تعبانه و بتقولك مش هتقدر تيجي معاكي
(بقلم بسمله حسن)
محمد و ساره اول لمه عرفه هبه تعبانه جريو علي الاوضه
ساره بخوف… مالك يا ماما في اي اللي تعبك
هبه… متخافيش يابنتي شويه تعب بصيت
محمد… طيب انا هتصل على الدكتور يجي يطمن عليكي
هبه… يا حبيبي ملوش لزوم انا كويسه ده شويت تعبت المهم يا محمد تروح مع ساره الدكتور
ساره… لا خلاص انا قعده معاكي مش هروح لي الدكتور انهارده خليه وقت تاني
هبه… لا يا حبيبتي روحي اطمني علي ابنك انتي بقالك كام يوم بتقولي انك تعبانه وانا هكون كويسه
ساره… بس يا ماما
هبه… انا كويسه ياله يا حبيبتي معلش يا محمد هتروح مع ساره الدكتور
(بقلم بسمله حسن)
محمد… ماشي يا ماما لو حسيتي بتعب اتصلي بيه
هبه… حاضر يا حبيبي

 

محمد وساره في العربيه
ساره… معلش لو اخرك علي معادك
محمد… مفيش مشكله
هبه في الفون…. عملت الي قالتلي عليه
وراحوا عند الدكتور
الممرضه… حضرتك جوزه
محمد… لا انا اخو جوزه
الممرضه… تمام يا فندم
والدكتور جه بدق يكشف علي ساره
ساره بخوف… هو البيبي كويس يا دكتور
الدكتور… هو كويس بس انتي ضعيف اوي وده غلط علي الطفل تحبي تشوفي
ساره هزت رأسه باه
الدكتور… اهو النقطه السوداء دي
محمد كان مركز علي الشاشه الجهاز فجاء سمع صوت نبضات البيبي
(بقلم بسمله حسن)
ساره بدموع فرح…ده صوت نبضات قلب البيبي صح
محمد لمه سمع صوت نبضات البيبي حس بشعور غريب حس انو ابنه هو مش ابن احمد
محمد لي الدكتور يعني هما كويسين
الدكتور… آه الحمدلله بس انا هكتب لها على كالسيوم وفيتامينات عشان ضعيفه خالص
محمد خد منو الرشته ونزله ركبه العربيه

 

محمد جواه احساس غريب
محمد… بقولك اي يا ساره اي ريك في…………….
ساره… اي
تتوقعه محمد قال اي لي ساره
ومين الي هبه كانت بتكلمه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مرات اخويا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى