روايات

رواية احببت مجنونتي الفصل السادس 6 بقلم حبيبة الرحمن

رواية احببت مجنونتي الفصل السادس 6 بقلم حبيبة الرحمن

رواية احببت مجنونتي البارت السادس

رواية احببت مجنونتي الجزء السادس

رواية احببت مجنونتي
رواية احببت مجنونتي

رواية احببت مجنونتي الحلقة السادسة

سالم: انا قررت هجوز اسد ل كارما
نسرين بغل: نعم
كارما واسد بصدمه: اي
سالم بحده: انا قولت كلمه
اسد: اي الكلام دا ي جدي ما تقول حاجه ي بابا
سالم بعصبيه: انت هتكسر كلامي ي اسد وابوك ميقدرش يقول حاجه وعشان عندك دا كتب الكتاب يوم الخميس
كارما بدموع: عن ازنكم وطلعت
فضلت تعيط
اما اسد ماشا وهو متعصب
ورن علي ادم صاحبو
اسد: الو
ادم: الو
اسد: انت فين
ادم: في البيت ل قفل اسد
وبعد شويه وصل عند ادم فتح ادم
ادم: تعالي مالك
اسد بعصبيه:شوفت جدي عمل اي
ادم: ما انا بسألك
اسد حكا لادم كل اللي حصل وانت عارف ان جدو بيحبك
ادم: وانت زعلان لي ما تتجوزه
اسد بعصبيه: ادم متجننيش انت عارف اني مش عاوز اتجوز
ادم: طب اهدي ادخل نام دلوقتي وبكره نروح لجدو
اسد دخل نام
اما عند كارما دخلت امها وايلين ونور وسراج
سميه: خلاص ي حبيبتي اهدي
ايلين: اهدي خلاص بقا اسد مش عجبك
نور: بقا اخويا الموز دا بتعيطي عشان متتجوزهوش
كارما بعياط: انا مش زعلانه عشان كده انا زعلانه ان جدو بيجبرني علي حاجات انا مش عاوزها وبعدين اسد عصبي
سميه: والله اسد دا حنين وطيب
نور: اه والله طنط سميه بتقول كلام صح
ايلين: خلاص بقا ي كوكي طب عارفه اللي مضحكني في الموضوع لما جدو كان بيقول لااسد يوم الخميس ما يوم الخميس دا بعد بكره
نور بضحك: الله يحرقك
وبعد وقت سكتت كارما
سميه: يلا بقا نروح ننام
سراج خبط
سراج: ممكن ادخل
كارما: تعالي اي مختفي يعني
سراج: عادي كنت بذاكر عشان عندي امتحانات
كارما: ربنا معاك
سراج: يارب اي بقا مالك زعلانه لي
كارما: انت عرفت
سراج: جدو قالي بصي ي كارما انا اه اخوكي الصغير بس لازم في اوقات ابقا زي اخوكي الكبير انتي عارفه ان جدو مش هنقدر نقولو لا حتي اسد هو اه اتعصب وزعق بس بعد كل دا مش هيقدر يقول لجدو لا
كارما: بس
سراج: متكدبيش علي نفسك ي كارما وسبها وطلع
كارما استغربت من سراج من اخر كلامه قالها وبعد تفكير نامت
والكل نام
تاني يوم
عند اسد
اسد: ادم ادم قوم عشان نروح لجدي
ادم بنوم: ماشي خمس دقايق
اسد بعصبيه: ما تقوم يالاا
ادم: خلاص ي عم قومت اهو
وبعد وقت كانو قدام بابا الفيلا
ادم: طب بقولك ما تتدخل انت انا مش عاوزه ادخل
اسد: هو انا بعزم عليك تقعد تاكل يلا ي عم ودخلو
ادم: سمو عليكو ي جماعه
ناديه: ازيك ي حبيبي عامل اي
ادم: كويس والله ي تيتا
سالم: ازيك ي ادم
ادم: تمام ي جدو كنت عاوز حضرتك في كلمتين
سالم: اه تعال ودخلو المكتب
سالم: خير ي ادم
ادم بهدوء: بص ي جدو انا عارف انك عمرك ما هتأذي اسد بس هو مش عاوز يتجوز كارما
سالم: بص يبني انا بحب اسد وانا شايف انا حياتو مع كارما هتبقا احسن لازم يتعلم المسؤليه
ادم بهدوء: اللي تشوفو ي جدو عن اذنك وطلع
اسد خد ادم الاوضه
اسد: ها عملت اي
ادم بهدوء: بص ي اسد انا عملت اللي اقدر علي لكن جدك مصمم ومش هيغير رأيو
اسد بعصبيه: طب انا كده اتجوزه واسكت صح
ادم: اهدي ي اسد
اسد: اهدي اي انا هتجنن انت عارف انت عارف اني مش بحب حد يجبرني علي حاجه
ادم: طب اهدي وكل حاجه هتتحل يلا بقا النهارده في اجتماع مع الوفد الامريكي
اسد: يلا ونزلو
عاصم: نور تعالي معايا عشان في حاجات في الشركه وزين يروح مع ادم واسد
زين: خلاص ماشي
كارما: ما تيجي توصلني ي زين
زين: ماشي يلا ومشو
في العربيه
زين: كنت عاوز اعرف انتي كنتي بتعيطي امبارح لي
كارما: عشان جدو بيضعط عليا وبعدين اخوك عصبي وبارد كده سوري ي زين
زين بضحك: سوري اي عادي برحتك كملي
كارما: وبعدين انا اللي اتجوزو لازم يكون مجنون كده وواد موز كده هو اه اسد موز بس كتوم كده
زين بضحك: يستي تعالي علي نفسك اعتبري مش معاكي واتعملي عادي
كارما: عشان خاطرك بس ي شق
زين بضحك: ماشي ي شق يلا انزلي وصلنا وخلي بالك من نفسك
كارما: ماشي باي
ونزلت
اسيا: هلا
كارما: اهلا
إسلام: مالك
كارما: مفيش
خلود: لا في وشك متغير
كارما: عادي مفيش حاجه
اسيا: لا في قولي ي كارما
كارما حكت لهم
إسلام: طب ما تقولي مش عاوزه
كارما: مينفعش محدش يقدر يكسر كلمت جدو
اسيا: معلش ي حبيبتي
وبعد شويه دخلو المحاضره
الدكتور: عاوزكم تجهزو نفسكم بعد بكره هننزل تدريب تمام
وبعد وقت خرج الدكتور
كارما: دكتور لو سمحت
الدكتور: خير
كارما: هو احنا هندرب فين
الدكتور: لي
كارما: يعني عشان ابقا عارفه
الدكتور: اسف ي انسه ومشا
كارما في سره: دا انت دكتور غلس
ومشت
اسيا: مالك
كارما: بسأل الدكتور بقولو هندرب فين قالي اسف ي انسه وسبني ومشا
اسلام بضحك: معلش
وطلعو
رنت علي سراج
كارما: اي ي واد ي سراج فينك
سراج: اهو كنت بجيب كتاب
كارما: اللي جمب الجامعه
سراج: اه
كارما: طب تعالي انا كنت في الجامعه وخلصت عدي عليا
سراج: انا جي اهو
جه سراج
سراج: اسلام عامل اي وانتي ي اسيا عامله اي مين القمر
كارما: خوخا
سراج: اهلا ي عسل
كارما: مخطوبه هاا
سراج بضحك: طب لي الصدمه دي طيب يلا بينا
كارما سلمت علي اصحابها ومشت
سراج: لا بس صحبتك الجديده دي قمر
كارما: مخطوبه وبتحب خطبها
سراج بضحك: ي هبله دي اكبر مني
كارما: انا بقول كده برضو
وبعد وقت وصلو
ودخلو
سالم: تعالي ي كارما عاوزك
دخلت كارما مع سالم الاوضه
سالم: بصي ي حبيبتي انتي عارفه انا بحبك قد اي وعمري ما هعمل حاجه تأذيكي انا لما قررت تتجوزي اسد
كارما: ي جدو
سالم بمقطعه: عارف ان اسد عصبي انتو مش هتعرفو تعيشو مع بعض بس انا شايف ان كده الاحسن وبعدين يبنتي انا خايف اموت قبل ما افرح بيكو قولكم
كارما حضنت سالم: بعد الشر عليك ي جدو
سالم: الموت ي بنتي دا حاجه مش هنقدر نقولها لا
كارما: انا بحبك اوى ي جدو وعمري ما هزعلك
سالم: يعني موققه
كارمه:………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مجنونتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى