روايات

رواية احببت مجنونة الفصل العشرون 20 بقلم نجمة براقة

رواية احببت مجنونة الفصل العشرون 20 بقلم نجمة براقة

رواية احببت مجنونة الجزء العشرون

رواية احببت مجنونة البارت العشرون

رواية احببت مجنونة
رواية احببت مجنونة

رواية احببت مجنونة الحلقة العشرون

مراد بيصحا الصبح يدور علي مي ويلاقيها في المطبخ بتجهزلو فطار، برومانسيه يحضنها من الخلف
مي بخضه _ بسم الله الرحمن الرحيم، خضتني يا مراد افرض دلوقتي كنت قلبت طاسة البيض دي علي و’شك
مراد _ يخربيت الفصلان بقا انا بحضنك برومانسيه بدال ما تفرحي وتدلعي تقولي اقلب عل’يك الطاسه
مي _ ههههه ما انا اتخضيت بردو علي العموم صباح الورد ياحبيبي
مراد _ يااسلام حبيبي اول مره تقولهالي
مي_ وحياتي كلها كمان
مراد _ استغفر الله ابعد ياشيطان
مي _ في ايه مالك
مراد _ ولا حآجه بس الشيطان بيو’زني عليكي
مي _ ههههه طيب ابعد انت وشيطا’نك عاوزه اجيب العيش من الميكرويف
مراد _ عيش ايه،، اجيب انا العيش يا ستي فين ام الميكرويف ده وبيروح ليه وفجاه بيتكهر’ب…. ااااه
مي بخضه _ مالك انت كويس في ايه
مراد _ ااه الميكرويف ده بيكهرب ازاي سيبينو كده
مي _ خلاص تعاله بعيد انت وريني

 

 

مراد _ بسيطه متقلقيش المهم متقربيش انتي منه علشان ميأذكيش
مي_ حاضر الف سلامه عليك
مراد بذهول _ ايه ده يامي
مي تبص حوليها _ ايه ايه
مراد برومانسيه_ انتي لون عيونك ايه
مي _ ههههه خضتني،، اخضر بعسلي
مراد _ اه تصدقي صح طيب ورموشك دي طبيعي ولا تركيب
مي بمياعه_ تبيعي
مراد _ اه فعلا طيب وشفايفك لونهم طبيعي ولا روج
مي بتنهيده رومانسيه _ طبيعي ههههه
مراد _ طيب تمام روحي بقا علشان البيض اتحرق
مي _ يختاااي الله يسامحك يا مراد
مراد_ اعملك ايه انتي اللي سرحتي وعاوزه تعيد مشهد المستشفي، فاكره مشهد المستشفى
مي _ ههههههههههههههه ايوه ودي حآجه تتنسي
مراد _ قليلة الا’دب اخلصي جهزي انا جعان ههههه
بالليل بتوصل شيري الحفله وبتلاقيها حفله بس مفهاش ناس كتير هما تلاته سليم وصحابه
شيري _ ايه ده هي دي الحفله يا هشام وبتيجي ترجع بس سليم بيوقفها
سليم _ استني انتي رايحه فين
شيري _ اهلا استاذ سليم، انا كنت همشي الظاهر ان مفيش حد جه
سليم بإبتسامة _ متقلقيش كله جاي دلوقتي اتفضلي
شيري _ اوكي
سليم _ هجبلك عصير
شيري _ متشكره
صاحبه_ منوره يافندم انا محمود صديق سليم
شيري _ تشرفنا
سليم بيجي _ اتفضلي العصير
محمود _ مجبتليش ليه معاك
شيري _ اتفضل انا مش عاوزه
سليم يقرصه بالخفا_ لا ازاي لازم تشربي محمود بيهزر ما تقوم تجيب لنفسك وبيبصله بصه ذات معنى بيفهمها محمود
محمود _ خلاص انا قايم اجيب لنفسي، اجبلك معايا يا شريف
شريف _ خدني انا هجيب لنفسي وبيمشو
شيري _ ههههه لطاف اوي

 

 

سليم بإبتسامة_ انتي اللي ذوق اشربي العصير انتي مكسوفه ليه
شيري _ حاضر وبتشرب شويه
سليم _ ع فكره هشام دايما بيحكيلي عنك انك زكيه وجميله وجذابه اوي اوي وفعلا باين علي شياكتك انهارده
شيري تبتدي تدوخ _ اه
سليم _ ايه مالك
شيري بدوخه _ انت عملت ايه
سليم _ ولا حآجه تعالى ارتاحي في اوضتي ويمسكها يسندها
شيري بدوخه _ سيبني انت عاوز ايه
سليم يوصلها اوضته وينومها وينزع عنها ملابسها ميسبش غير ما يستر القليل القليل ويطلع برا يتصل بهشام
سليم _ كله تمام زى ما طلبت بظبط
هشام _ كويس اوي انا جاي في السكه وانت تكمل الباقي بس بلاش تتعمق ها بلاش تتعمق فهمني طبعا
سليم _ ههههه ياخي ليه بس
هشام _ اخلص اعمل اللي بقولك عليه من غير عك وانا هظبطك متقلقش
سليم _ حبيبي يا اتش انت تؤمر يلا تعاله مستنينك
بيوصل هشام لبيت سليم وبيدخل
محمود _ اتاخرت ليه الحفله بدات من بدري
هشام _ اخبار الصور ايه
محمود _ تمام صور وفيديو كمان
هشام _ تمام وسع بقا وبيروح الاوضه اللي فيها شيري وسليم بيلاقيهم في نفس الوضع اللي شافه فيه ياسمين
هشام لنفسه_ يارب تكون المفاجأة عجبتك يا شوشو
شيري بتشوفه وبدوخه _ هشام الحقني
هشام _ لا والله ما ينفع الظاهر اني عطلتك. عن شغلك طيب متصلتيش ليه وقولتي خليك
شيري بدوخه _ بتقول ايه
هشام_ بقول ايييه مش عارفه، يعني خطيبك يلاقيكي في حضن واحد تاني وتقولي بتقول ايه ويمسكها يضر’بها قلم زي اللي ضر’به لياسمين، انا عمري ما شفت وحده في رخصك تبي’ع نفسها لاي حد
شيري ببكاء_ انت فاهم غلط صدقني انا معملتش حآجه
هشام_ كل ده ومعملتيش، اه يا رخي’صه انا غلطان اني خطبت واحده زيك وانت يا استاذ سليم ازاي تعمل كده
سليم بخبث_ اسف يا استاذ هشام مقدرتش اقاوم اغرائها ليه
هشام _ كمان بتغريه ويضر’بها قلم تاني يو’قعها
شيري ببكاء _ كداب هو اللي شربني حآجه في العصير واالله
هشام _ مش عاوز اسمع كلمه وبيمشي ويسيبها وهو حاسس بانتصار انه خلص منها اللي عملته في ياسمين
هشام في عربيته _ عارف ان دا غلط بس انتي مش احسن منها عشان ميحصلكيش اللي عملتيه فيها… اتمنا يا ياسمين تسامحني،، بجد تعبان من غيرك،
بيمسك التليفون ويتردد انه يتصل ولا لا

 

 

بيت ياسمين
ياسمين قاعدة فى اوضتها سرحانه بتفكر فى اللى حصل معاها وطلب هشام بانها تسامحه _ عاوزني اسامحه ازاي وهو أهاني بشكل ده… اه بس هو معزور بردو…
بس بردو مفيش ايه عزر ليه يخليه ميسمعنيش لازم يجرب اللي انا جربته وفجاه بيرن تليفونها اللي قدرت تشتريه من مرتبها.. بتبص لتليفون تلاقيه هشام
ياسمين تترسم علي وشها ابتسامه وبتمشي تانى بسرعه_ لا انا مش هرد
بتخلص الرنه ويرن تاني
ياسمين بتردد تمسك التليفون وترد _ عاوز ايه
هشام_ وحشتيني يا ياسمين، بجد انا محتاجلك اوي سامحيني بقا وبلاش قسو’ه
ياسمين _ متحتجنيش قدامك خطيبتك روحلها هي اولي مني باحتياجك ده
هشام_ مليش خطيبه غيرك انتي، لامتي هتفضلي بعيدة عني
ياسمين_ لاخر العمر احنا مفيش بينا حآجه غير الشغل ودا ممكن اسيبه كمان
هشام_ مش مصدقك عارف انك متقدريش .. ياسمين انا بحبك اوي ومش هسمح انك تبعدي
ياسمين بحزن _بس تقدر تجر’حني عادي صح متتصلش تانى غير لو في حآجه لشغل وبتقفل في وشه
هشام_ اضر’بها يعني ولا اعمل ايه ماشي اما حبس’تك زي الفار في المصيده مبقاش اسمي هشام،، فينك يا مراد انت كمان ياخي
بيت مراد
مي _ كنت فين يا مراد
مراد _ كنت في القسم
مي بقلق_ حصل ايه
مراد بحنيه_ مي اول حآجه لازم تعرفي انك بره الموضوع
مي بقلق_ مسكو بابا؟!
مراد_ ايوه بس مش هو ده المهم
مي _ امال ايه ما تتكلم
مراد_ البصامات اللي علي الس’كينه بصمات ابوكي
مي _ يعني بابا هو اللي قت’له
مراد_ الادلة بتقول كدا بس هو بينكر انا قابلته ومعرفش ليه حاسس انه مش هو اللي عملها حلفانه الكتير ونظرات عنيه بتقول انه معملش كده
مي ببكاء_ يعملها مش هنكدب الأدلة واكدب عيني لما شافته داخل ساعتها ونصدقه،، انت ناسي انه حاول يق’تلنا احنا الاتنين قبل كده
مراد ياخدها في حضنه _ لو كان هو هياخد جزاءه

 

 

مي _ هو مش بس قت’له وعمل حاجات كتير وحشه كمان عمل بينا حاجز كبير وانت مش هتقدر تنسا ان ابويا هو اللي ق’تل ابوك مهما كان ابوك قا’سي معاك
مراد بحب_ انتي ملكيش دعوه بحاجه، مي انتي الوحيدة اللي حسيت معاها بالامان بعد ماما، مفيش حد يهمه انا بخاف من ايه غيرك اكيد مش هسيب ده كله وهركز ف انه ابوكي او لا وان شاءلله ميطلعش هو
مي _ يعني انت عندك شك واحد في الميه انه مش هو
مراد_ مش عارف والله يامي بس في حآجه ناقصه في الموضوع
مي _ انا بقا متاكده انه هو والايام هتثبتلك
مراد _ ان شاءلله خير انسي بقا اي رايك نخرج نتعشا برا
مي بإبتسامة_ ماشي
مراد _ بحبك يا مي
مي_ ليه
مراد بقر’ف _ ليه؟!
مي _ ايوه يعني مفيش مناسبه عشان تقولي كده
مراد _ سحبتها انتي مش وش رومانسيه اصلا
مي _ ههههه وانا كمان بحبك
مراد _ امشي يابت يلا لحسن الغي الخروجة
في اليوم التاني
ياسمين بتيجي المكتب وبتلاقي هشام قاعد علي الكرسي وحاطط رجليه علي المكتب ومغطي وشه بكتاب
ياسمين _ انت قوم من علي مكتبي
هشام يشيل الكتاب ويبصلها بنص عين ويغطي وشه تاني
ياسمين _ ايه ده بقولك قوم روح مكتبك
هشام _ اششش صوتك بيزعجني
ياسمين _ اهو انت بقا
هشام يشيل رجليه ويعتدل في قعدته _ امتي هتتعلمي تتكلمي بأحترام مع مديرك وخطيبك
ياسمين _ متقولش خطيبي انا مش مخطوبه
هشام _ كداب انا، امال الخطوبه واهلك اللي عارفين اننا مخطوبين ايه
ياسمين _ ده كله تمثيل وانا وانت عارفين متستهبلش
هشام _ يطلع ازازه صغيره من جيبه ويلعب فيها بهدوء _ ياسمين اناا زهقت من حياتي اوي تفتكري لو مو’ت حد هيزعل عليه
ياسمين _ بس انت اعملها انت ميت ولا ساكت
هشام بحزن مصتنع_ كنت حاسس، ياسمين وصيتي ليكي امي وملك اسالي عليهم كل يوم
ياسمين بقلق_ ليه وانت رايح فين
هشام _ خلاص بقا مبقتش قد العيشه دي وبيفتح الازازه ويشربها كلها في ثانية
ياسمين بصدمه تمسك الازازه منه _ انت عملت ايه يخر’بيتك
هشام بوجع ودوخه_ خلاص بقا زي ما وصيتك يا ياسمين اوعى متنفذيش الوصيه
ياسمين ببكاء _ انت عملت ايه قوم معايا هنروح لدكتور
هشام بتعب_ كان نفسي اعيش الباقي معاكي بس دلوقتي خلاص ملهاش لازمه العيشه من غيرك اااه انا بحبك يا ياسمين
ياسمين تحط راسه في حضنه وببكاء_ وانا كمان بحبك بس متسبنيش انا مش هقدر اعيش من غيرك
هشام _ يعني انتي مسمحاني
ياسمين ببكاء _ مسمحاك والله بس خليك معايا ونبي يلا علي الدكتور بسرعه
هشام بوجع_ لا لا انا متأكد انك هتسبيني لو عشت عندي اموت وانتي معايا احسن ما اعيش وانتي بعيد ااه شكلها كده خلاص ممكن اخر طلب

 

 

ياسمين ببكاء شديد _ اطلب بس متسبنيش عشان خاطري
هشام بوجع_ نفسي اموت في حضنك
ياسمين تترمي في حضنه وتحضنه بشده وهي حسه انها اخر مره هتشوفه وهتخسره طول عمرها. بقت تبكي بحرقه وتترجاه ميسبهاش
هشام _ ايه ده يا ياسمين
ياسمين ببكاء _ ايه
هشام بذهول مصتنع_ معجزه انا خلاص مش حاسس اني بموت احمدك يارب
ياسمين تبعد عنه _ ايه
هشام _ يعني حضنك رجعلي الحياه تانى اه اه تعالي تانى حاسس اني هموت
ياسمين بغيظ تذق ايده _ انت بتضحك عليا طيب وربنا لا امو’تك بجد وبتمسك اي حآجه جمبها وتر’ميها عليه
هشام _ ياسمين هضر”بك، خلاص بقولك
ياسمين _ مش هسيبك وتضر’ب فيه برجليها وايديها
هشام يمسكها ويكتفها _ يخر’بيتك طلعتي قويه بس اهدي انا مش قدك
ياسمين _ سيبني احسنلك
هشام ببرود_ ياااه طلعتي بتحبيني ومتقدريش علي بعدي
ياسمين _ انا مبطيقكش اصلا سيبني بقولك
هشام _ حلوه اوي انتي ومتعصبه
ياسمين تبتدي تهدا _ انت كد’اب
هشام _ لا والله مش كداب انتي حلوة بجد انتي ومتعصبه
ياسمين _ مش قصدي دي انا قصدي على اللي عملته
هشام _ ما انتي دماغك ناشفه كان لازم اعمل كده
ياسمين _ اممم طيب ممكن تسيبني
هشام _ طيب قولي مسمحاك الاول
ياسمين _ مسمحاك
هشام _ بجد
ياسمين_ والله مسمحاك بس متبقاش تعمل فيه المقلب ده تاني
هشام بهدوء _ بحبك
ياسمين بكسوف_ ط طيب شكرا سييني بقا
هشام يسيبها وبهدوء تعبتيني ممنك لله يلا شوفي شغلك
ياسمين _ هه
هشام _ هه ايه شوفي شغلك، اه استني تعالي هنا
ياسمين بقر’ف نعم
هشام _ ايه اللي في وشك ده
ياسمين_ ايه اللي في وشي وتبتدي تمسح وشها. فين
هشام _ لا مش هنا

 

 

ياسمين_ فين هنا هنا
هشام_ ايييي وسعي انا همسح، وبيقرب منها ويقبلها قبله رومانسيه وبعدين يبعد عنها ويبصلها بضحك ويغمزلها ويمشي من جمبها
وهي توقف مكانها مصدومه من غير اي ردت فعل
ياسمين بتوهان _ اكيد انا بحلم زي كل مره ….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى