رواية احببت قمر الفصل الثاني 2 بقلم مجهول
رواية احببت قمر الجزء الثاني
رواية احببت قمر البارت الثاني
رواية احببت قمر الحلقة الثانية
في صباح اليوم التاني في قصر قمر
صحيت قمر من النوم علي اشاعة الشمس
دخلت خدت شوار ولبست دريس شيك اوي ونزلت علي تحت
قمر: صباح الخير يا جماعه
احمد ابو قمر: صباح النور يا بنتي
تعالي افطري
قعدت قمر علي الفطار مع عائلتها
يتناولون الفطار وسط حب كبير من أخواته وابوه
ابراهيم اخو قمر الكبير:هاا يا ست قمر مش ناويه تفرحيني بيكي ولا اي انا نفسي اشوفك عروسه وبعدين انتي خلصتي كليه محتاجه اي تاني د***
قطعتو قمر لم قالت
محتاجه اشتغل يا ابراهيم ومش بفكر في الموضوع ده وبمناسبة اني فتحت موضوع الشغل فا انا حبه اقولكم اني لقيت شغل في شركه في القاهره ومش عاوزه اضيع الفرصه دي من اي***
قاطعها محمد اخوه اصغر واحد:ازي عايزه تشتغلي وانتي بنت عمدة البلد عايزه الناس يقولو علينا اي وكمان تسافري القاهره ده علي جث**تي
سليمان أبوهم:مش عاوز اسمع نفس من واحد فيكم انا الا هتكلم مع بتي اقفلو خشمكم انت وهو
عم السكوت في المكان للحظات
سليمان بص لقمر وقال
انتي عايزه تشتغلي ليه يا قمر احنا قصرنا معاكي في حاجه يا بتي ولا زهقتي منن
قمر:لا يا بابا مش كده خالص بس انا فعلاً محتاجه اشتغل انا بس نفسي اشتغل واغير جو وبعدين انا معايا كليه كويسه وده الا خلني افكر اشتغل عشان احقق هدف من أهدافي وكمان الشغل مش عيب ولا حرام ولا انا بشتغل عشان محتاجه مصريف انت واخواتي مش مخليني محتاجه اي حاجه في الدنيا غير وجودكم جنبي
سليمان كان مبتسم وهو بيسمع كلام قمر
سليمان خلاص يا بنتي سيبي الموضوع ده عليا وانا هفكر واقنع اخواتك انتي عارفه دماغهم ناشفه قوي
جريت قمر حضنت أبوه وقالت
انت احلى واحن اب في الدنيا ربنا يخليك ليا
سليمان:ويخليكي ليا يا بتي انا عايش عشان اشوفك مبسوطه وبس وعمري ما هقف في طريق نجاحك
يلا بقى انا هروح المزرعه وارجع كمان ساعتين
قمر:تروح وترجع بالسلامه
نروح لفارس الا كان قاعد في مكتبه وفاتح الاب توب وبيتابع الشغل
بتاعه
باب المكتب اتفتح وكان حمزه
حمزه: صباحوو فل يا شق
فارس:يبني بطل اسلوب الصيع ده ده انت شغال في شركه محترمه
حمزه:ي عم فرفش اكده وزقطط
هه
فارس بصدمه ازقطط هه والله انت هضيعنا واضيع الشركه معاك
حمزه:انشاء قريب متستعجلش
المهم قولي لقيت سكرتيره لشركه ولا لسه
فارس بضحكه جانبيه
تقريبنا كده ومش اي سكرتيره كمان دي سكرتيره عمرك ما كنت تتوقع ان هي
حمزه: لي هتكون سكرتيره فضائيه والا اي
فارس:لا وانت الصادق يا حبيبي صعيديه
حمزه:لا يا رجل ودي جبتها منين وازي اصلا ده انت مبيعجبكش العجب
فارس:لا ما دي عجبتني وباين عليها شاطره وهتنفعنا المهم انا عاوزك دلوقت تاخد الملفات دي تراجعه كويس اوي وتجهزلي ورق الصفقه الجديده عشان ابص عليه
حمزه:اعتبرو حصل يسطاا
فارس بص لحمزه ورفع حاجبه
اسطاا طيب يلا امشي من وشي دلوقت بدل ما***
حمزه:خلاص يا عم طالع متزوقش كده
طلع حمزه وقفل الباب
فارس بضحكه جاذابه والله مجنون بس بحبه
حمزه وهو طالع قابل بنت
حمزه اي ده صروخ ماشي علي الارض
البنت قربت منها وقالت
ممكن اعرف من حضرتك مكتب فارس بيه فين
حمزه:طيب مينفعش حمزه بيه
البنت بضحكه ينفع طبعاً بس انا عاوزه فارس بيه عشان اقدم علي الوظيفه
حمزه قاال في نفسه ده انت عندك حق يا فارس بس ازي الجمال ده كله صعيدي
البنت حمزه بيه حضرتك مردتش عليا
حمزه اه اه مكتب فارس بيه اخر مكتب علي اليمين
البنت متشكره اوي
حمزه العفو يا قمر
عندك قمر كانت قاعده علي الاب توب وفجاه جاته رساله من اميل الشركه
فتحته وابتسمت اول ما شافت المسدج وكان عباره عن**
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت قمر)