روايات

رواية احببت قمر الفصل الأول 1 بقلم مجهول

رواية احببت قمر الفصل الأول 1 بقلم مجهول

رواية احببت قمر الجزء الأول

رواية احببت قمر البارت الأول

احببت قمر
احببت قمر

رواية احببت قمر الحلقة الأولى

يا عم اخلص بقاا عايزين نمشي انا عندي شغل ولازم اكون هناك بعد ساعتين
ماشي انا هروح اجيب حاجتي وجاي خليك واقف هنااا واوعى تعمل حاجه انا مش ناقص وبعدين هناا غير القاهره فاهم هجطعوني تجطيع
وانت فاكر ان ممكن بنات الصعيد دول واحده منهم اصلا افكر ابص عليها يبنيي ده انا فارس الدمنهوري عيب عليك
ماشي يا فارس انا خمسه وجاي سلام
فارس واقف في الشمس ينفخ بضيق وساند علي العربيه وماسك الفون ولبس قميص ابيض وبنطلون اسود ونضاره وشعر طويل وسايح وعيون عسليه وعضالات متقسمه
فارس الدمنهوري
شاب وسيم جدا 27سنه شغال في شركه ومن انجح رجال الأعمال بس متواضع جدا وبيحب الخير بس محدش يفكر يقف قصاده ولا يدخل معه في مشاكل
كان واقف زهقان مستنى حمزه صحبه يجي عشان يمشي وهو واقف شاف بنت جميله جدا بتقرب عليه
فارس:اي القمر ال جاي علينا ده ده شكلها اجنبي بس ازي متحجبه ممم ومالو نشوف القمر منين
البنت قربت من فارس لحد ما وصلت قصاده وجات ماشيه لكن وقفت فجاه لم سمعت صوت بيندهاا عليها
فارس اي يا قمر عبرنا طيب قول اي حاجه ده احناا حتى الشمس نفختنا
البنت بصت عليه من تحت لفوق وبصوت هادي وقوي قالت
شكلك جديد هنااا ومتعرفش بتكلم مين فا امشي احسنلك عشان دقيقه تاني ومش هتطلع من البلد دي
قلت كده ومشت
فارس لسه هيمشي وراها لكن وقف لم حمزه ندها عليه
حمزه: اي يا عم رايح فين كده
فارس:شايف البنت ال ماشيه هناك دي
بص حمزه شاف قمر وهي بتقرب علي القصر بتاعهم وطبعاً هو عشان من نفس البلد عارفها
حمزه: ايوه مالها
فارس حكالو الا حصل وقالو
انا عايز اعرف مين دي وازي تقولي كده
حمزه:انت عاكست دي
فارس ايوه
حمزه: يا نهاررر زي العسل اركب بسرعه ويلا اطلع من هنااا بدل ما يبقى اخر يوم ليا وليك
فارس ركب العربيه وهو مستغرب طريقه حمزه وكلامو
في اي يبني مالك كده
حمزه: انت عارف الا انت عكستها دي تبقى مين ولا بنت مين ولا ممكن أهلها يعملو فيك اي
فارس:هتكون مين يعني ولا اهلها مين ده انا الصعيد كله مفيش حد يقدر يبصلي بطرف عينه
حمزه نفخ بضيق وقال
دي قمر بنت عمدة البلد وأخواته ظباط في الداخلية وغير كده ده عمها وكيل نيابة
يعني لو فاكر نفسك عكست اي بنت والموضوع هيعدى تبقى غلطان
فارس:في نفسو قمر طلع اسمه قمر وهي قمر فعلاً بس اي الجمال ده كله يعني يوم ما تعجبني واحده تكون من الصعيد وكمان أهلها ناس وصلينا اوي كده
فاق فارس من سرحانه علي صوت حمزه
اي يعم سرحت في اي انزل يلا وصلنا والحمد لله ان اليوم خلص علي خير
نزل حمزه وفارس من العربيه قدام فيلا كبيره اوي
دخلو جوه وفارس قاعد علي الكرسي وحمزه كمان
حمزه:اي يبني مالك كده من ساعة ما ركبنا العربيه وانت مش معايا
فارس:مفيش تعبان شويه وعايز ارتاح
حمزه:خلاص اطلع ارتاح وانا كمان همشي وابقا اشوفك بليل بقى
سلام
فارس: سلام
وطلع علي اوضته قلع هدومو ودخل ياخد شوار
في بيت كبير اوي في الصعيد!
تجلس قمر في اوضته تتصفح علي الانترنت وهي قاعده علي الفيسبوك فجاه شافت اكونت عليه نفس صورة الشاب الا عاكسها
كانت متردده تدخل الايميل لكن الفضول لمعرفة مين الشخص ده دفعها انه تدخل
وبالفعل دخلت قمر علي اكونت فارس وبدأت تشوف مين ده وتعرف كل حاجه عنه
وهي بتقلب في اكونت فارس شافت اعلان عن وظيفه في شركه تخص المجال بتاعه وقررت انه تشوف الشركه دي وتقدم فيه
بعت رساله لشركه دي وانه عايزه تقدم فيه وانه معه كليه تجاره وبتتكلم اكتر من لغة….
نروح لفارس:
كان خلص الشوار وطلع دخل اوضته التمرين بتاعته
قاعد فارس يلعب ملكمه لحد ما تعب وخرج راح الأوضه بتاعته
قاعد علي السرير وفاتح الاب توب بتاعه بيشوف الناس الا مقدمه علي الوظيفه
بس جاات عينه علي اكونت قمر وعرف ان هي
ابتسم بخبث ووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت قمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى