روايات

رواية احببت قطتي الفصل العاشر 10 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الفصل العاشر 10 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الجزء العاشر

رواية احببت قطتي البارت العاشر

رواية احببت قطتي الحلقة العاشرة

زينه عقلها بدأ يروح منها و خافت و فتحت بسرعه الابليكشن و جايه بتفتح المحادثه الكانت من رقم غريب .
زينه بصدمه و انهيار : صرخت ، صرخت كتير جدا ، يكاد يكون كل الف المكان سمعها ، بس كان أقرب واحد ليها ف الوقت دا فهد
جري فهد عليها و دخل : زينه ف ايه ، مالك ؟؟؟
زينه بانهيار : يا كداب يا غشاش ، انت فهد ، انت الكنت السبب ، ليه عملت كدا ليه انا بكرهك ، مستحيل اجوزك
فهد بخوف : قصدك ايه
زينه : قصدي الحقيقه الخبتها عني كل الوقت دا ، كنت ما صدقت خلصت منك ، و فكرت اتحامي فيك من معتز ، بس لا انت كنت بجح و واطي ، ازاي تقدر تعمل كدا ، ازاي جالك قلب .
فهد : افهمي مش انا السبب كل السنين دي كنت بدور عليكي ، كل السنين دي كانت صورتك مش بتتشاال من محفظتي ، كل السنين دي انا بتعذب بموت ميت مرة ، فكرتي اني السبب ، بس والله ما انا ، والله كانت حادثه
“يوم الحادثه”

 

زينه : و فيها ايه يعني لما يلعب معايا عريس و عروسه
فهد بعصبيه : افهمي مينفعش ، معتز دا واحد وحش
زينه : لا معتز بيحبني ، انت كداب
فهد : والله يا زينه لهولع فيكو و ف البيت من كتر الارف البتعملي ، و همشي من المنطقه كلها والله ما هتعرفي عني حاجه
و مشي فهد من المكان
عدي فترة من الوقت ، كانت زينه نايمه بهدوء و شميت ريحه كانت هتخنقها ، قامت بسرعه و شافت حريقه ف كل مكان ، فضلت تجري و تنادي علي اهلها ولكن من غير فايدة ،و خرجت من البيت بجروح ، و اول حاجه شافتها لما خرجت فهد وهو شايلها .
زينه بعياط : ليه عملت كدا ليه
و من يوميها و عم زينه اخدها بعيد و فهد اختفي .
“نرجع تاني”

 

فهد : عمرك ما حبتيني زي ما حبيتك ، لو كان ف قلبك ربع حبي ليكي ، كنتي صدقتيني ، كنتي عرفتيني من عيني ، أن مستحيل اعمل كدا معاكي ابدا ، انا بحبك مستحيل أذذيكي ، معتز الدخل ف دماغك كل الأفكار دي
زينه : عارف يا فهد مشكلتك ايه ، مشكلتك انك شبهه اناني ، وانا فالنص انت تأذيني شوية ، هو يأذيني شوية .
زينه : انا مش هكمل يا فهد ، مش هكمل
فهد مسك ايديها : زينه متسبنيش ، لازم نتجوز
زينه : ابعد عني
فهد : لو موافقتيش غظب عنك هتجوزيني .
زينه بصتله بذهول
***************
معتز : مستحيل تجوزو ، زينه دي بتاعتي انا

 

ميرفت : انت اتجننت ولا ايه ، مالك يا معتز
معتز : بحبها ، بعشقها ، رغم كل حاجه مستحيل اخليها تبعد كدا بسهوله
ميرفت : وهي مبقتش تحبك ، و بعدين انت بتحبني انا
معتز : انا عمري ما حبيتك ، انتي بتستغليني و بس ، انا ضعيف قدامك ، لكن حبي الحقيقي زينه و لو مش هتكون ليا ، مستحيل حد تاني يلمسها أو تبقي لي .
…………
زينه بخوف : خلاص حاضر الانت عاوزة هيحصل بس انزل شوية و سبني لوحدي ممكن
فهد قرب منها و حط ايدو علي خدها : زينه متخفيش مني
زينه بعدت لورا بخوف : قلتلك انزل و شوية و جايه
فهد بصلها بألم و مشي و سابها .
لقيت تلفونها بيرن، كان اسمه الظاهر علي الشاشه ، رديت علي التليفون .
معتز : زينه اوعي تعملي كدا فاهمه ، اوعي تتجوزي فهد ، ارجوكي .
زينه : مش انت عملت الف دماغك و بعت كل حاجه ، مستني ايه اسيبه و اجري عليك اخدك ف حضني ، انا هتجوزو و حياتي هتبقي معاه هو ، و هسامحه مع الايام ،و انت يا معتز عمري ما هسامحك
معتز : اسمعي لو الجوازة دي تمت هقتلكو

 

زينه : ولا تقدر .
معتز : زينه انا عاوزة اشوفك لآخر مرة و بدأ يبكي ، ارجوكي يا زينه و بعدها اعملي العاوززاة و هبعد عنك نهاءي .
زينه : هعمل كدا ازاي
معتز : هقولك الطريقه التخرجي بيها
***************
ياسمين : زينه فين ، هي فين
خالد : ياسمين : ايه الجابك هنا
ياسمين ببكاء : عاوزني اعرف ، أن اختي لقناها بعد كل السنين دي و مجيش ، مستحيل
خالد : احنا لسه متأكدناش .
ياسمين : الوحمه الف الرقبه ، دي اكبر دليل .
خالد : اهدي يا ياسمين مينفعش تعرف بالطريقه دي

 

ياسمين ببكاااء : ليه ، ليه عمل كدا ، يديها لصاحبه كدا بكل سهوله و يقطع قلب امي عليها ليه .
خالد : مكنوش بيخلفو و عرضو عليه مبلغ كبير و الكلام دا عارفو من زمان ، بس مكنتش اعرف انهي عيله ولا مين الادهالو .
ياسمين : لازم نحكيلها ، لازم تعرف كل حاجه و تعيش معانا ، تعيش مع عيلتها
…………….
فهد طلع يجري من الأوضه
ندي : ف ايه يا فهد مالك
فهد : فين زينه
ندي : مش عارفه هي فالاوضه المفروض
فهد : زينه مش موجودة و سايبه موبايلها
ندي : طب ممكن تكون راحت بصيت علي حاجه ، هات اشوف موبايلها انا عارفه الباسورد
و فتحت ندي الموبايل الكان مفتوح علي اخر حاجه و هي رساله بالعنوان الهتقابل معتز فيه .
ندي بخوف : مش معقول دا معتز ، كاتبلها عنوان تروحلو فيه
فهد بخوف : انا لازم اروحلها حالا
ندي : هاجي معاك
*************

 

زينه : عاوز ايه اخلص ، فرحي كلهم مستنيني ، و ايه الجابنا ف المكان الفاضي دا
معتز : بحبك يا قطتي وانتي بتحبيني ،قطتي مينفعش تكون لحد تاني ، هنصلح كل حاجه سوا ، انا عارفه انك محبتهوش ، عارف أنه مجرد كدبه ، تعالي نعيش سوا و انا اوعدك هبقي كويس
زينه رجعت لورا : مستحيل و انا حبيته ، و حسيت بالأمان معاه ، و عارفه أنه مستحيل السكون قتل اهلي ، اكيد فيه سوء تفاهم وانا هعرف كل حاجه بالوقت
معتز ركع تحت رجل زينه : زينه ارجوكي انا بحبك
زينه ببكاء : وانا بكرهك ،و بكرة كل حاجه عملتها فيا زمان ، كنت بتتعمد تلمسني بأرف و تضحك عليا و تقولي افكار وحشه و غلط ، و اليوم و بدأت تقطع ف كلامها اليوم الحاولت تعتدي عليا فيه و اقنعتني أنه غظب عنك و أنه كنت متنرفز و وفهمتني افكار مقرفه و انا صدقتك ، صدقتك كنت هبله و عيبه بس عمري ما هنسي ، انا بكرهك ،بكرهك يا معتز ،و بحب فهد و هتجوزو ، ابعد عني
و جايه تدور ، معتز كان طلع السكي”نه من جينه و دخلها ف ضهر زينه
معتز بدموع : انا اسف بس انا قولتلك لو مكنتيش ليا مش هتبقي لحد
زينه وقعت علي الارض من الوجع و كانت بتصرخ من جواها
فهد جري اول ما شاف المنظر دا و قرب من معتز ضربه بكل قوته.
ندي بانهيار : زينه ، ازاي تعمل كدا ازاي ياخويا ، لاااااا

 

فهد جري علي زينه الكانت مرميه ف الأرض و بدأ يدورها لي و شال السكي”نه من ضهرها .
زينه ببكاء و صوت شبه مكتوم : فهد
فهد بدموع : هتبقي كويسه الإسعاف جايه ، انا مش مستنيكي كل السنين دي و فالأخر تسبيني ، صح انتي مش هتسبيني
زينه بابتسامه : انا بحبك يا فهد و مسامحاك و صدقتك
فهد بابتسامه : بجد ، و هتفضلي معايا صح
زينه بدموع : انا مش مستحمله ، انا اسفه ، و بتقطع ف الكلام ، الوجع صعب اوي
و راحت زينه للأسف
فهد : زينه ، زينه متسبنيش ، زينه ، اسمعيني طيب
و بدأ يصرخ
*************
“بعد عشر سنوات ”
بسمه : انت عمرك ما حبتني عارفه و اجوزتني عشان مامتك ، بس انا عملتلك ايه لكل دا و بنتك دي مش حرام لما تكبر و تعرف انك مكنتش عاوزها ولا عاوز امها

 

فهد قرب منها و باس دماغها : انا مش بكرهك ، انتي انسانه كويسه و بنتي زينه عندي بالدنيا ، انا بس محتاج وقت عشان اتعافي ، ممكن
بسمه : حاضر يا فهد و هفضل طول عمري مستنياك و مشيت و سابته فالأوضه
فهد طلع صورة زينه من محفظته و حسس عليها بأيدو : افرحي ، معتز بعد السنين دي كلها اتعدم فالأخر ، حقك رجع يا زينه ، اطمني ، هفضل طول عمري فاكرك
جريت عليه بنته الكان عمرها ٣ سنوات : بابا عاوزة امبو
فهد : ياسلام قطتي تؤمر

تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت قطتي)

نرشح لك أيضا رواية جانا الهوى للكاتبة الشيماء محمد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى