روايات

رواية احببت قطتي الفصل الرابع 4 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الفصل الرابع 4 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الجزء الرابع

رواية احببت قطتي البارت الرابع

رواية احببت قطتي الحلقة الرابعة

وصل فهد الشركه بتعته و دخل الاسانسير
لقي بنت جايه بتجري من بعيد
البنت : استني استني خدني معاك
فهد باستفهام : ادخلي ، طالعه فين
البنت : وانت مالك انت
فهد : انا مالي ؟ ، مش انتي الجيتي ركبتي معايا و لسه بيكمل و يقولها انتي متعرفيش انا ابقي
زينه : انتي متعرفيش انا ابقي مين ، يلا كمل ، بقولك ايه ونبي ياسطا اسكت الواحد رايح اصلا مش طايق نفسه و دابب عركه
فهد بضحك : ايه الحصل

 

الاسانسير فتح
زينه و هي بتطلع تجري : لو حصل و شوفتك تاني هبقي احكيلك ياسطا
فهد بضحك : والله مجنونه ، مين دي ؟
**************
هدي : و بس كدا ياستي ، فهمتي هتعملي ايه علي الكمبيوتر هنا
زينه ساكته
هدي : يا زينه ؟؟؟؟
زينه : ها اة اة معاكي
هدي بعصبيه : واضح انك مكنتش معايا خالص
زينه : انا اسفه ، انا بس افتكرت حاجه كدا يا هدي
“هدي تبقي صاحبه ندي من الكليه من سنين ، و يعتبر اقرب واحدة ليها بعد بسمه و هي الجبتلها الشغل ”
هدي : احكي .
زينه و افتكرت الحصل الصبح .
“ف الصباح” .

 

معتز مسك ايديها بالعافيه : مفيش نزول يا زينه ، طب بصي ادينا فرصه نقرب من بعض
زينه بعدم فهم : يعني ايه
معتز : يعني انا يا زينه عارف انك بتحبيني
زينه مصدومه و لسه هتنطق
فدوة من وراهم : سيب البت تنزل يا معتز شغلها
معتز : ماما انا اصدي أنه
فدوة : ولا كلمه سيبها قولتلك ف حالها ولو كنت فاكر أن انا و ابوك سمحناك يبقي غلطان اوي ، انا و ابوك ، انا و ابوك ابدا مش هننسي
معتز بأسف : خلاص اعملو العاوزينو انا نازل
ومشي و سابهم
زينه : شكرا يا طنط
فدوة بحزن : شكرا علي ايه يابنتي ، انا طول السنين دي ظلمتك و عاملتك وحش وانتي استحملتي و وقفتي جنبنا و فضلتي تعامليني بالكويس ، متزعليش مني يابنتي
زينه قربت منها و حضنتها : مش زعلانه منك ياطنط صدقيني انا نسيت
فدوة : بلاش طنط دي قوليلي يماما
زينه بضحك : طب يماما متعرفيش فين فردة الشراب ؟
……………..
“نرجع تاني ”
هدي : طيب ياستي الحاجه الحلوة ، أن ام رجل مسلوخه رضيت عليكي اهو
زينه بضحك : بس حرام متقوليش عليها كدا شكلها هتطلع كدا
هدي : طب يلا عشان تقابلي مستر فهد
زينه : ونبي يختي انا مبحبش اسم فهد دا بيفكرني بالذكري السودة
هدي : عتعملي ايه ، لازم تقابلي مدير شغلك ، يلا اخلصي
زينه : ماشي .

 

***************
فهد قاعد سرحان : بس هو انا ليه حاسس أن البنت دي فيه حاجه فيها غريبه ؟ ، مش عارف ، بس انا متاكد ان فيه حاجه غلط ، مانا عندي ف الشركه بنات بعدد شعر راسي ، اشمعنا دي الصرحت معاها فجأه ؟ ، انا لسه بحب زينه ، لسه زينه فقلبي .
فهد افتكر موقف زمان “”
“نرجع للماضي ”
فهد : بس علي فكرة يا زينه هو حرامي ، اخد الكلمه بتعتي ، انا الكنت كاتب ف كتابي ليكي كلمه قطتي
زينه بضحك : لا يافهد انت بتغير منه بطل بقي
فهد : بردو بغير ، والله هو كداب و حرامي
زينه : عيب كدا يا فهد ، ماما قلتلي البيشتم علي حد بيروح النار و ربنا بيزعل منه
فهد : انا اشتم برحتي وبعدين انتي عيله انما انا عندي ١٤ سنه
زينه : لا وانا عندي ٩ سنين يعني كبيرة ، ومتقوليش عيله تاني
فهد بضحك : طب بحيث كدا عقولهالك علي طول بقي
زينه بوزت وشها و زعلت
فهد قرب منها : خلاص متزعليش يا قطتي ، انا طالع البيت و انتي اطلعي بقي بلاش قعدة علي السلم كتير .
زينه : متقوليش يا قطتيييي
…………

 

“نرجع تاني ”
فهد بضحك : طب والله لو شوفتك تاني لهفضل اقولهالك ، يعني هو ياخدها كدا ببلاش
الباب بيخبط
فهد عدل نفسه : اتفضل
زينه دخلت وهي موطيه رأسها و مكسوفه : ايوا يا مستر فهد ، انا البنت الجديدة و هدي طلبت مني إنك تشوفني بعد ما هي دربتني
فهد ضحك بصوت عالي : بقي انتي البت الهبله الركبت معايا
زينه رفعت راسها : هو انت ؟
فهد : …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى