روايات

رواية احببت قطتي الفصل الثامن 8 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الفصل الثامن 8 بقلم صباح غمري

رواية احببت قطتي الجزء الثامن

رواية احببت قطتي البارت الثامن

رواية احببت قطتي الحلقة الثامنة

زينه جريت عليه و مسكت ف هدومه
فهد : اتصلي بالبوليس و انت يلا شيل الع وشك
هو بخوف : مستحيل
فهد : شيل الع وشك بقولك
هو : لا مش هشيله
فهد قرب منه عشان يشيله بالعافيه وهو موجه عليه المسدس و اول ما فتح عليه سمع صوت خبطه ، بص وراة لقي زينه مرميه و الدم سايل منها
فهد جري عليها : زينه ، زينه فوقي انا معاكي يا حبيبتي متخفيش
……………

 

فهد : متخفيش انا جمبك
زينه بدموع : انا فين
فهد : ف المستشفي
زينه بدموع و بتقطع ف الكلام : مع..معتز العمل كدا يا فهد
فهد بأسف : حقك عليا انا من كل البيحصل ، حقك عليا
زينه : وانت ذنبك ايه ، ذنبك ايه أن أهلو يموتو و يسبوني ولا أن يحصل فيا كدا من بعدهم ، ذنبك ايه بس
فهد توتر و حزن : زينه اتجوزيني ، انا عارف انك متعرفنيش بس اتجوزيني ومش هتندمي
زينه بصدمه : ايه البتقولو دا ؟
فهد : دا الحل الوحيد
زينه : اهرب من مصيبه لمصيبه ، حرام عليك
فهد بزعل : بقي كدا بردو انا مصيبه
زينه : انا مقصدش يا مستر فهد بس حضرتك بتتكلم علي زواج
فهد : اسمعي نتجوز و هعملك كل التحلمي هيبقالك بيت لوحدك. و حياة لوحدك و محدش هيقدر يلمسك طول ما انتي ف حمايتي
زينه بزعل : انا مش عاوزة اصعب عليك ، انا عحل مشاكلي لوحدي

 

فهد مسك أيديها : صدقيني أنك تخليني معاكي دي هتفرق بالنسبالي كتير اوي
*****************
فدوة طلعت تجري اول ما سمعت الجرس وهو بيخبط جامد : ايوا يا زينه ، ايوا ياحبيبتي
فدوة اول ما فتحت الباب : معتز ؟ ، مالك يبني ف ايه و ايه الف وشك كدا ، و ايه المبهدلك كدا
معتز بعصبيه : وسعي من وشي
فدوة : هو ف ايه انت اتجننت
معتز : بقولك سبيني دلوقتي
و دخل زي المجنون يلم هدومو و شنطته
فدوة بعياط : يالهوي الحقوني ابني هيطفش تاني ، عملت ايه يبني ،عملت مصيبه
معتز : شششششش وطي صوتك يا امي لحد يسمع اسكتي ، انا همشي دلوقتي و هكلمك بعدين ماشي
فدوة بعياط : لا متمشيش يا معتز ، انا مسمحاك بس متمشيش عشان خاطري
معتز : بقولك اسكتي ، انا هدخل الحمام بسرعه و جاي و همشي وانتي مش هتنطقي تقولي لحد
فدوة فضلت واقفه بعياط و هيستريه مصدومه من البيحصل

 

“فجأه ، لقيت تليفون معتز بيرن ، قربت تعرف مين ، لقيت اسم علي الشاشه ‘ my heart’ ، و رديت عليه التليفون”
ميرفت : ههههههه عملت ايه يا لقيم ، جاي ف الطريق طبعا ، قولي بقي شكلها حلو و هي فالفيديو قال’عه ولا اقولك اكيد مش احلي مني ، معتز ؟؟ ، معتز مش بترود ليه ، الو الو الو سمعني ؟
قفلت فدوة بصدمه من كل السمعته , هي قصدها علي مين وازاي لحد الان بيكلم ميرفت
فدوة : ايوا انا متأكدة هي ميرفت ، هو صوتها
معتز من وراها : بتقولي حاجه يماما ؟
***************
زينه : خلاص هنا البيت ، انا هطلع
فهد : هستني ردك بكرة يا زينه
زينه : حاضر
و جايه تنزلي من العربيه ، كانت هتقع ، فهد شدها بأيديه لغايت ما قربت منه
فهد وهو بيتنفس بصوت عالي : كنتي هتقعي
زينه بتوتر من قربه و نفسه و قلبها البيدق اكتر و خايف : ماخدش بالي ، شكلي لسه تعبانه
فهد قرب ايدو من وشها و لمس علي خدها : زينه

 

زينه بخوف : نعم
فهد : انا عاوزك ، عاوز اتجوزك
زينه وهي مغيبه عن عقلها : حاضر بس امتي
فهد سبها و فجأه و انفجر ف الضحك
زينه و بدأت تفوق لنفسها و اكسفت : مكنش قصدي يعني طلعت علي طول
فهد بضحك اكتر : يا زينه مش قادر موتيني ضحك ، روحي يلا اجري
زينه قامت من العربيه بعصبيه و غل : طب ايه رءيك مش هوافق هااا
وطلعت تجري زي المجنونه
فهد : والله مجنونه و طفله بس بموت فيكي وانت يامعتز استني الجاي عشان حسابك تقل اوي
****************
كانت قاعدة ف الفرح حزينه بتبكي من جواها ، كانت بتنادي علي شخص واحد بس ، كانت بتنادي علي اقرب حد ليها بس هو للأسف مبقاش موجود في الحياة
خالد قرب منها يحضنها : مبروك يا اختي رغم اني مش موافق و لو تفتحيلي قلبك هساعدك بس مبروك
ياسمين بتوتر و دموع : ان..أناا مش عاوزة ياخالد

 

خالد : مش عاوزة ايه ، اتكلمي انا معاكي
ياسمين بدموع اكتر : انا مش عاوزة اتجوزو ، ارجوك أنقذني
خالد : ياسمين انتي كويسه ؟
ياسمين و انفجرت اخيرا : مش عاوزاة يا خالد مش عاوزاة ، بابا عاوز يجوزهولي بالعافيه
خالد : و ليه احنا ناقصنا ايه
ياسمين بصوت عالي و انهيار : عشان هو اغت”صبي
خالد بصدمه و بعد عنها : ……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت قطتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى