رواية احببت فارس الصعيد الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم حبيبة محمد
رواية احببت فارس الصعيد الجزء الرابع والثلاثون
رواية احببت فارس الصعيد البارت الرابع والثلاثون
رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الرابعة والثلاثون
رعد: بصوت شبه عالي يوووهه بقا قلتلك اني مش طايق حد انتي مبتفهميش
ريتال: يرعد انا خايفه عليك مش اكتر
رعد: خلاص يريتال روحي من قدامي
ريتال: طيب غير التيشيرت عشان الد*م مينفعش
رعد: جز ع سنانو قلتلك اني مش طايق نفسي ومش عاوز اتعصب عليكي عشان منزعلش من بعض افهمي يريتال سبيني فحالي بقي
ريتال: قربت منو ومسكت وشو طيب اهدا وصلي ع النبي كدا
رعد: عليه افضل الصلاة والسلام سبيني بقي
ريتال: براحه يعني تتعصب علي ريتال وتخليها تخاف تاني
رعد:ما انا بقولك سبيني عشان كدا وانتي بتعاندي يريتال
ريتال: ايوا بس انت بتستحمل صح
رعد: مردش
ريتال: غير بس التيشيرت ونام ولله
رعد: زهق منها قال يلبس عشان تبطل عناد
ريتال: ساعدت رعد ف انو يقلع التيشيرت ولبستو التيشيرت التاني براحه
رعد: شكرا
ريتال: العفو مش كل مهعمل حاجه تقولي شكرا مفيش شكرا بينا
رعد: تمام
ريتال: يلا نام شويه
رعد: نام علي السرير وريتال قعدت جمبو
رعد:مسك ايدها وحطها علي دماغو
ريتال: فهمت ان دماغو بتوجعو فضلت تلعب فشعرو براحه وتقول قرأن
رعد: بدا ينام
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
رعد وريتال نامو
♡تحت♡
يزن: ماما هطلع انام شويه انا وروح
نجوي: ماشي يحبيبي
يزن: شال روح وطلع اوضتو
نجوي: قومي يسوسو نامي شويه
سحر: طيب هطلع انام جمب فيرو شويه
نجوي: نوم الهنا يحبيبتي
سحر: طلعت ونامت جمب فيروز
عند يزن
يزن: حط روح علي السرير ودخل ياخد شاور
بعد شويه طلع كان لابس شورت بس
(ملحوظه يزن نيم روح ف اوضتو عشان هما ف بيتهم يعني مش هينفع ينام هو ف اوضه وهي ف اوضه وخصوصا انهم ف الصعيد)
يزن: بص لروح وراح نام جمبها وخدها فحضنو براحه عشان متصحاش وهي نامت وحضنتو
يزن: اه لو تشوفي نفسك هتقتل*يني
بعدين يزن بينام فثبات
الساعه 4:00 العصر
رعد: فتح عينو لقي ريتال نايمه وسانده دماغها علي ايدها عدلها براحه
ريتال: قامت وهو بيعدلها وزقتو بسرعه
رعد: دا انا
ريتال: برتياح هو انت يرعد خضتني
رعد: هيكون مين غيري وبعدين عمري مهخلي حد يلمسك في اي
ريتال: خلاص يرعد بس انا نمت غصبن عني وحركت ايدها وجعتها جامد
رعد: عشان كنتي سانده عليها
ريتال: اههه بتوجعني اووي
رعد: مسك كف ايدها وبدأ يحركو يمين وشمال وحركه دائريه براحه
ريتال: اهههه
رعد: معلش بسببي
ريتال: لا انا الي نمت
رعد: طبعا مش هقولك ان مينفعش تنامي فأوضه لوحدك عشان ابويا وامي
ريتال: متقلقش عارفه
رعد: طب كويس
ريتال: الجرح عمل اي لسه بيوجعك
رعد: الحمدلله لا
ريتال: طيب يلا ننزل بقا وخدت ايدو براحه
رعد: يبنتي قلتلك وربنا انا مش متكسح
ريتال: بصتلو متخنقنيش بقا
بعدين بينزلو
عند يزن
بقلم حبيبه محمد
روح: قامت لقت نفسها حاضنه يزن ويزن حاضنها ونايم من غير تيشيرت
روح: اه يقليل الادب يعسل انت
يزن:..
روح: ولله لاجننك ع انك تنيمني جمبك كدهو
يزن: فتح عينو ولله هتجنيني اكتر من كدا
روح: بخضه يخربيتك خضتني فكرتك مخمود
يزن: مخمود ونعمه الاسلوب يحجه وبعدين هنيمك فين يعني مينفعش احنا ف الصعيد يعني هتنامي ف اوضتي عشان انتي مراتي
روح: اه صح بس برضو تنام عريان كدا اما قليل ادب صحيح
يزن: بت متجننيش امي ويلا قومي
روح: ماشي يخويا سبني
يزن: سابها
روح قامت وطلعت هدوم من الشنطه ودخلت تاخد شاور
بعد شويه خرجت ويزن دخل هو كمان
روح: فضلت قاعده مستنياه
يزن: خرج وكان لبس
روح: كل دا اييي انت هتروح الشغل
يزن: لا هخرجك
روح: احلف
يزن: انا وعدت ويزن القط مبيخلفش وعده
روح: حبيب عيوني وقلبي
يزن: طب يلا
روح: هحطلك البرفان انا
يزن: همم اخلصي
روح: حطتلو ويزن كان باصصلها وتايه فملامحها
روح: الله روحتو قمر زي الناس الي بتقرأ♡
يزن: اه بعدين بيلبس الساعه وبينزلو
تحت: ريتال ورعد وسحر وفيروز ونجوي كانو قاعدين لقو روح ويزن نازلين
ايهاب: جه رعد ولدي
رعد: قام براحه وريتال كالعاده ساعدتو وحضن ابوه
ايهاب: حضنو جامد اتوحشتك جوي يولدي
رعد: حط ايد علي كتف ابوه والايد التانيه مسك ايد ريتال جامد لان ابوه حضنو وبيضغط ع الجرح بجسمو
ريتال: فهمت وكلمت ابو رعد اهلا يعمو وبعدتو براحه عنو
ايهاب: اهلا يريتال يبنتي كيفك
ريتال: انا الحمدلله وحضرتك
ايهاب: يدوم يبنيتي انا بخير بفضل الله
يزن: نزل حضن ابوه كيفك يبوي
ايهاب: يزن انت كومان اهنه كيفك يولدي وكيف احوالك انا الحمدلله
يزن: الحمدلله
روح: اهلا يعمو عامل اي وسلمت عليه
ايهاب: بخير يحبيبتي وانتي
روح: الحمدلله يدوم الخير
ايهاب: راح حضن فيروز وعمل نفس الي عملو معاهم
بعدين الكل بيقعد وريتال ورعد قامو قعدو علي ركنه لوحدهم
بقلم حبيبه محمد
رعد: نام عشان مينفعش يقعد كتير لازم شويه وشويه عشان الجرح وريتال قعدت جمبو وحطت دماغو علي رجليها وهو كان رافض بس هي عاندت ونام علي رجليها
رعد: كان حاطط ايدو علي دماغو
ريتال: عامل اي حالن
رعد: الحمدلله تعبك معايا اووي معلش
ريتال: متقولش كدا يرعد انت جوزي وكمان صاحبي واخويا صح
رعد: اكيد
ريتال: بس يبقا لازم اخد بالي منك وكمان انا السبب ف دا
رعد: كلو مكتوب وقدر ربنا محدش سبب حاجه المكتوبله حاجه هيشوفها
ريتال: صح وفضلت تلعب فشعرو
بعد شويه
نجوي: جيت معلش يولاد قطعتكم بس عشان الاكل جهز
رعد: لا يا امي انتي تيحي وقت متحبي وقام وريتال اخدت ايدو وساعدتو وراحو
ع الاكل
بقلم حبيبه محمد
كل واحده كانت جمب جوزها لان دي عادات الصعايده وسحر وفيروز جمب بعض وفعادات الصعيد الراجل الي ياكل الاول وبعدين الحريم تبدا تاكل بعدهم بشويه
رعد: عن اذنك يبوي وقال لريتال فودنها تاكل معاه مش لازم تستني
ريتال: رفضت لان دي عاداتهم من زمان الزمان
رعد: انا مش قادر فمتعانديش
ريتال: لا يعني لا
رعد+يزن حاولو ياكلو بسرعه عشان ريتال وروح ياكلو
ايهاب: كلو يولاد
ريتال: سمت هي وروح وبدأو ياكلو
بعد شويه
رعد: خلص بس عمل نفسو بياكل علي ما ريتال تخلص لان شكلها جعانه
ريتال: بصتلو وبطلت اكل
رعد: كملي اكل ميهمكيش
ريتال: لا يلا قوم
رعد: بصلها بغضب قلتلك كلمه
ريتال: طيب طيب وكملت اكل
بعد دقايق الكل قام
رعد: قعد وريتال راحت جابت العلاج وكوبايه عصير فراوله بلبن
رعد: هاتي ميه يريتال
ريتال: بصتلو عارف يرعد لو شريتها هعملك اي حاجه تطلبها
رعد: هاخدها بس مش هطلب دلوقت سيبي الطلب لوقتو
ريتال: وانا موافقه
رعد اخد العصير والعلاج واخدهم
ريتال: بشفا يمعلم وودت الكوبايه
روح: يزن يلا نمشي بقا
يزن: حاضر هتكلم مع ابويا بس
روح: طيب يلا
يزن راح يستأذن ابوه انو هيمشي ويعرف مامتو واخد روح ومشي
بقلم حبيبه محمد
ريتال: قعدت
رعد: اول مقعدت حط دماغو علي رجليها
ريتال: ضحكت اتعودت بقا
رعد: يعني بصي من غير متتكلمي وتقدري تقولي برتاح
ريتال: ربنا يريح بالك وقلبك دايما
رعد: بصلها يارب
ريتال: فضلت تلعب فشعرو وتبص لملامحو الهاديه
رعد: كان بيفكر فحجات كتير
ريتال: مين المحظوظه الي واخده عقلك
رعد: مفيش حد ولله بس بفكر ف الشغل
ريتال: اييي ريح عقلك من الشغل شويه
رعد: بضحك حاضر
بعد مرور يومين وكانت روح وريتال بينامو مع رعد ويزن ورعد بقا كويس وريتال لما بتنام جمب رعد مش بتحلم بسليم لانها مطمنه طول مرعد جمبها لكن لو نايمه لوحدها بتصحي زي كل مره
الساعه 8:00 بليل
بقلم حبيبه محمد
رعد: كان قايل لريتال تجهز وتلبس حاجه حلوه ومحتشمه فنفس الوقت
ريتال: خلصت
رعد: بصلها جميله وخدها ومشيو
رعد: وصل مكان هادي علي البحر
ريتال: اي دا يرعد
رعد: انزلي بس
نزلو وريتال قربت لقت الدنيا ضلمه والدنيا ساكته ف مسكت فرعد
رعد: متخفيش وترقع بأيدو وفجأه انوار كتيرر بتشتغل وبيكون في كرسين بس وعلي البحر والشط كان فيه اضاءه حفيفه جدا من عند ربنا
ريتال: بفرحه الله كل دا عشاني
رعد: اه
ريتال: حضنتو ودمعت رعد انت احسن حد قابلتو فحياتي ومهما اتكلمت وقلت مش هوصفك ولا هوصف حبي ليك
رعد: بادلها الحضن
ريتال: بعد كام دقيقه بعدت عنو سوري بس فرحت بزياده
رعد: عجبك بجد
ريتال: اووي هي دي المفجأه
رعد: لا طبعا دي المكفأه لانك واجهتي الي بتخافي منو
ريتال: بجد يعني دي مكفأه بس الله امال المفجأه بقا
رعد: سبيها لربنا وتعالي شوفي جبتلك اي
ريتال: راحت معاه
رعد: اول حاجه طبعا نجرسكو العشق بتاعك
ريتال: لا كدا كتير بقا
رعد: استني بس تاني حاجه عرفت انك بتحبي العربيات طبعا
ريتال: ثواني بس الي فدماغي غلط
رعد: لا طبعا جبتلك واحده لسه نازله شوفتك فاتحه صورتها وترقع بصابعو ظهرت عربيه وسط انوار كتير وكانت فخمه وجميله ولونها اسود
ريتال: انت صارف ومكلف اي دا بجد
رعد: وقبل الاخيره جبتلك فستان انتي نفسك فيه
ريتال: وريني بسرعه
رعد: طب مش تسألي عرفت ازاي
ريتال: اه صح عرفت منين
رعد: لقيتك بتبصي للبنت الي لابساه ف فيديو وعينك بتقول عوزاه (ملحوظه ريتال كانت قاعده فيوم ماسكه الفون جمب رعد بس طبعاً مذكرتش عشان نحدش يتوقع ان دي المكفأه😂)
بقلم حبيبه محمد
رعد: صقف المرادي وظهر فستان بلون الابيض ومنور(هتقولو ازاي هقولكم دا برا وفيه منو فمصر اعملو سيرش بس وهتعرفو وهو لونه كان ازرق وبيلون بقيت الالون زي زهري احمر كدا وكان رقيق بشكل جماعه هموت واجيبو)
ريتال: لااااا دا حلم حياتي دا
رعد: ضحك بس طبعا هيتلبس فمصر عشان كتافك الي هتبان
ريتال: انا لساني يعجز عن الكلام
رعد: اخر حاجه جبتلك شكولاتات من الي بتحبيها وكل دا عرفتو منين خليت يزن يعرف من روح وفيروز من داده نسرين
ريتال: حضن تاني بقا وجريت حضنتو بعياط
رعد: خلاص بقا
ريتال: انا فرحانه اووي قد اي العوض جميلل وبينسي اي لحظه وحشه حصلت بجد طول عمري بقول امتي هيجي العوض بقي وارتاح بعد كل دا والحمدلله فعلا ف نهايه كل تعب وحزن في عوض جميل ربنا سايبهولنا بس ربنا بيزود الابتلاء ع قد صبرنا نصيحه مني گريتال انا اه شخصيه خياليه بس اوعو حد يجي فيوم ويقول كلام يزعل ربنا فكرو فجمال ربنا وصدقوني محدش يستاهل عيونكم الجميله تزعل عشانو ومحدش عارف فغيره اي وكل شخص فيه الي مكفيه بس كل متحس ان خلاص طاقتك بتنفذ افتكر لحظه ان ربنا هيعوضك بلي انت متتوقعوش انا كريتال فرحانه بعوض ربنا ليا بجد
رعد: اي رأيك
بقلم حبيبه محمد
ريتال: هو الي عملتو دا فيه كلام يوصفه
رعد: لا اقصد اي رأيك فعوض ربنا ليكي وحبه ليكي
ريتال: كل متخيل ان ربنا كان بيسمعني انا من وسط كل البشر دول بعيط من جمال ربنا بجد
رعد: ربنا مش بيسمعك انتي وبس لا ربنا سامعنا كلنا وسامع دعوه كل واحد فينا بس هو بيأخر المكفأه عشان عارف ان لو ربنا عوضه مش هيسمع صوته تاني وربنا كل مبيزود الابتلاء بيبقا عاوز يسمع صوت عبده وهو يدعي
ريتال: صح رعد انا بحسد نفسي عليك بجد
رعد: ضحك طب يستي اي رايك ف المكان
ريتال: خرافه مش هتقولي المفجاه اي بقي
رعد: طبعاً هقول المفجأه…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)