روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الخامس والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد البارت الخامس والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الخامسة والثلاثون

رعد: المفجأه هي.. هي..
ريتال: يلا بقي يرعد
رعد: اول حاجه من غير متعرفي تختاري اه ولا لا
ريتال: لا
رعد: احسن برضو المهم هوديكي اسبوع بحاله شرم
ريتال: بتهزر
رعد: ولله ومحدش هيجي
ريتال: لي
رعد: انتي قلتي لا يبقا محدش يج لو كنتي قلتي اه كانو هيجو وبعدين يزن وروح ملناش دعوه بيهم
ريتال: بس
رعد: يستي هيبقو معانا خلاص بس هنا ف مكان واحنا فمكان
ريتال: طب حلو دا وفيروز
رعد: فيروز هتقعد مع سحر بقي
ريتال: طب مينفعش..
رعد: لا مينفعش
ريتال: مش تسمعني
رعد: عارف هتقولي اي مينفعش ناخدهم معانا
ريتال: اه

 

رعد: لا السفريه دي لينا احنا الاربعه بس وعاوز نبقي لوحدنا شويه فهدوء بقي
ريتال: طيب انا فرحانه اووي
رعد: ابتسم
ريتال: رعد
رعد: نعمين وحته
ريتال: عاوزه تين شوكي
رعد: انا حاسك بتتوحمي يريتال بس ماشي هو في اكتر منو فصعيد كلي يريتال عليكي وعلي الي عاوز يعملك مفجأت تاني يختي
ريتال: الله مش بقولك عشان تجبلي يرعد
رعد: بااس اسكتي وقال فسرو انتي مش محتاجه تلميح لا انتي محتاجه طوبه فدماغك تصحصحك
ريتال: قعدت تاكل ورعد بيتفرج عليها
ريتال: الللهه
رعد: عجبتك
ريتال: اووي اووي
رعد: كليها ووقت متعوزي تاني اجبلك
ريتال: تسلملي
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد

 

ريتال: قامت وجريت ع الشط
رعد: استني يهبله هتغرقي هدومك
ريتال: مسمعتلوش ونزلت لغايت نص هدومها
رعد: الله يخربيتك يريتال
ريتال: الله بلاش العب شويه
رعد: مش كدا يحجه ومش هنا ولله فعلا دا الي عاوز يعملك مفجأه وجز رومانسي يبقا بينتحر
ريتال: فضلت تلعب ب الميه ورشت علي رعد حبه
رعد: لا متهزريش معايا مش هيبقا انا وانتي
ريتال: طيب يرعد خلاص
بعد شويه
رعد: يلا بقي
ريتال: نقعد شويه
رعد: يلا يريتال
ريتال: خرجت من الميه دا انت بارد
رعد: شكرا يمحترمه وخلا العامل يجيب فوطه ونشف هدومها شويه
رعد: ينفع كدا
ريتال: خلاص بقي اهي مره
رعد: قلع الجاكت وحطو علي كتفاها شوفتي اللبس لزق علي جسمك ازاي مكنتيش تنزلي ولا هو عناد وخلاص ومعتيش تجيبي لبس من القماش دا
ريتال: لي يرعد وخلاص بقي الي حصل حصل

 

رعد: انتي مش شايفه اول مبيجي عليه ميه بيبقي شفاف ويبين جسمك يختي ولا هو انتي مبسوطه
ريتال: خلاص يرعد دا مجرد دريس
ريتال: كانت لابسه دريس بلون الابيض وفيه فراشات بلون الاسود خفيقه وقماشته خفيفه وكان لازق ع جسمها
بعدين بيروحو للعربية
بقلم حبيبه محمد
ريتال: الكرسي هيتبل من هدومي
رعد: بخنقه اركبي يريتال ونبي مناقصك بدل ما تفضلي وقفالي ب اللبس دا اخلصي
ريتال: خلاص يرعد هتزعقلي
رعد: مردش وركب
ف الطريق..
ريتال: كانت بتبص علي الطريق من الشباك
رعد: قفل الشباك شويه
ريتال: بصتلو بغضب
رعد: هتاخدي برد
ريتال: ماشي ملكش فيه
رعد: بصلها بصي ريتال

 

ريتال: وهي باصه للطريق نعم
رعد: لف وشها اما اكلمك تبصيلي
ريتال: مردتش
رعد: انا زعقتلك عشان مش عاوز حد يشوف جسمك كدا والفستان دة مبين جسمك خالص
ريتال: بس يرعد انا مليش زنب انو يعمل عليا كدا مكنتش اعرف
رعد: انتي بتخافي لما شاب يقرب منك صح
ريتال: مردتش
رعد: صح ولا لا ردي عليا
ريتال: صح
رعد: ولبسك كان لافت نظر العمال الي شغالين ف المكان وانا لو مكنتش معاكي كان زمانهم قربو منك (رعد يقصد ان الجروسون الي فلمكان كان واقف وشافها وكدا)
ريتال: بتوتر خلاص ولله مش هعمل حاجه تاني
رعد: انا لو مش خايف عليكي مكنتش زعقتلك
ريتال: طيب طيب خلاص
رعد: ريتال صدقيني ولله العظيم طول منا بتنفس انا او يزن عمري مهخلي حد يلمسك ولا يقرب منك حتي لو حصلي حاجه يزن موجود

 

ريتال: بعد الشر عليك
رعد: ف انا عاوزك بس تبطلي تتوتري وانا ولله نفسي مهأذيكي
ريتال: خلاص يرعد ولله وانا اسفه
رعد: انتي قلتي مفيش شكر وانا بقولك مفيش اسف بينا
ريتال: خلاص متزعلش مني
رعد: عارفه لو انا فيا هموم الدنيا كلها وزعلان من الدنيا كلها ومن نفسي حتي انتي الوحيده للي مقدرش ازعل منك انتي بس بتدايقني فحجات وعادي وقت وبيروح
ريتال: بصتلو بحب
رعد: وقف العربيه ونزل يجيب تين شوكي
ريتال: كانت عاوزه تنزل بس رعد بصلها وقالها لا
شاب: معدي من جمب العربيه بص لريتال اي الحلاوه دي كلها
ريتال:..
رعد: جاب وجه ويص للشاب في حاجه يا اخينا
الشاب: رعد بيه كيفك
رعد: مالك ومال مرتي يممدوح
ممدوح: ولله يرعد بيه مكنتش اعرف انها مرتك

 

رعد: ملكش صالح بأي بنيه اهنه يممدوح بدل مزعولك وانت فاهم
ممدوح: حاضر يرعد بيه واني متأسف ومشي بسرعه
رعد: ركب عملك حاجه
ريتال: وقع قلبي منو لله
رعد: حصل الخير عملك حاجه طيب
ريتال: لا كان بيتكلم بس
رعد: الحمدلله خدي التين اهو يستي
ريتال: تسلم واخدتو واكلت
بعد شويه وصلو
بقلم حبيبه محمد
رعد: نزل ونزل ريتال وكان ملبسها العبايه الي هي فوق الجلابيه هي كانت معاه ف العربيه ولبسهالها عشان تبقي مداريه بعدين دخلو
روح: ايي كل دا
رعد: انتي مالك يبت انتي
روح: تاخدها مني لي ريتال انا محضره حتت سهره لينا
رعد: اخد مين دي مراتي
روح: ودي اختي وروحي

 

رعد: و…
ريتال: بسرعه باااس تعالا يرعد وانتي يروح هنزلك اقعد معاكي اهو
يزن: كان ف الشغل
رعد طلع هو وريتال اوضتو
ريتال: هدخل اخد شاور واجي اعملك الجرح
رعد: هو بقي كويس علفكرا
ريتال: ولو برضو
بعدين دخلت تاخد شاور ورعد قعد ع السرير
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
ريتال: نشفت شعرها وجابت الشنطه بتاع العلاج وقالت لرعد ينام وبدأت تعمل الجرح
ريتال: لااا دا خف خالص الحمدلله
رعد: الحمدلله
ريتال: رعد انا عاوزه اروح لجدو
رعد: حاضر تيجي نبات هناك انهارده
ريتال: بجد
رعد: ولله وقام واخدها ونزلو
روح: علي فين تاني

 

ريتال: هنام عند جدو انهارده
روح: هاجي معاكو مليش فيه
رعد: لا
روح: ونبي ولله مش هعمل اي حاجه
رعد: مردش وخد ريتال ومشي
روح: فضلت قاعده زعلانه
يزن جه لقي روح قاعده وشكلها زعلان وفيروز وسحر قاعدين يتفرجو ع الشاشه
روح: بصتلو بحزن وراحتلو
يزن: في اي مين الي زعلك
روح: 🙁😕
يزن: في اي يبنتي
روح: اتفتحت ف العياط
يزن: خدها وطلع فوق براحه
روح: كانت عماله تعيط
يزن: اهدي في اي حد عملك حاجه طيب
روح: 😭🥺
يزن: روح قلقتيني اهدي وفهميني وبصلها اهدي اهدي
روح: بدأت تهدا
يزن: قوليلي مين الي مخليكي تعيطي كدا
روح: رعد
يزن: بستغراب لي

 

روح: بدأت تعيط تاني بقهره وبتتكلم ويزن مش فاهم
يزن: مش فاهم اهدي طيب رعد عمل اي خلاكي تعيطي كدا
روح: بعياط خخد ريتال ومشي وقعدو كتير برا ولما ججه طلعو بسرعه ومقعدوش ونزلو ومشيو تاني وخدت نفس وباين انها مقهوره ووبقوله رايحين فين ققالو هينامو عند جد ريتال قلتلو هاجي معاكو قالي لا قلتلو ونبي ولله مش هعمل حاجه مردش عليا وعيطت اكتر هو ييعني عشان انا جدو ما*ت ييزن وكمان ريتال بقت بتحبو اكتر مني هو خدها ومعتش بقعد معاها ححتي عرفت من ماما انها حكتلو عن كل حاجه يعني خلاص معدتش بتحبني ولا هتحكيلي لقت رعد بس انا عوزاها كلو بسبب رعد يارب يمو*ت وفضلت تعيط جامد
يزن: متقوليش كدا واهدي رعد خدها يباتو هناك وهيجو تاني
روح: بعصبيه وعياط لااا من وقت ما كان ف المستشفي ومعدتش بتقعد معايا من اول مبدأت تقرب من رعد سابتني وزعلت مني لما كانت عوزاني وانت خدتني فاكر ورعد الي كان قايل انا مليش دعوه وفضلت تعيط
يزن: طيب اهدي طيب وبعدين هو انا مش مكفيكي يستي انا جدك واخوكي وكل الي تحبيه
روح: لا ييزن ريتال من واحنا صغيرين مع بعض يجي رعد ياخدها بسرعه دي ولله العظيم بو*مه يارب يا تاخدني يتخدو
يزن: بعد الشر عليكو انتو الاتنين طيب انتي عوزه اي وانا هعملهولك
بقلم حبيبه محمد
روح: بدموع عاوزه ريتال ورعد بقوله ونبي مردش وقالي ببرود لا وخدها ومشي وفضلت تعيط بقهر تاني
يزن: مينفعش نروح دا جدها هي مش جدك انتي

 

روح: يعني اي جدو محمد مش جدي امال بقوله يجدو لي وكمان انا عاوزه جدو هو الي ما*ت مش ذنبي
يزن: انا فاهم ولله بس مينفعش تروحيلهم
روح: لا ييزن رعد جه خد صحبتي واختي وكل حاجه ليا ومشي ييزن ريتال معدتش بتحكيلي علي حاجه بقت بتحكي لفيروز طب انا عملت اي طيب انا عوزاها وفضلت تعيط
يزن: روح انسي ريتال هي بتحبك ولله بس عشان رعد كان تعبان ف مكنتش بتتكلم معانا كتير
روح: بدموع حتي ييزن ولله كانت بتتكلم ولله
يزن: مسح دموعها متعيطيش وهعملك الي انتي عوزاه غير اني اوديكي لريتال
روح:فضلت تعيط انا هتعرف علي ناس كتير وهحبهم اكتر من ريتال ومعتش هكلمها ويلا نمشي من هنا
يزن: نروح فين بس
روح: معرفش انا عاوزه امشي بقا وعاوزه جدو وعيطت
يزن: طيب قومي وخدها ونزل وراح عرف باباه انو هيخرج ومشيو
روح: انا عاوزه ارجع مصر ونقعد فبيتنا
يزن: حاضر بس كمان يومين
روح: لا لو مجتش معايا هروح لوحدي وهتعرف علي ناس جديده لوحدي وهصاحبهم وهصاحب الولاد الي معايا
يزن: طب متعصبنيش وهنزلك مصر حاضر بس اصبري

 

روح: عيطت تاني لا بعد كل السنين دي كلها سابتني عشان رعد انا بحبها اووي ييزن
يزن: حضنها لانها صعبت عليه ولله وهي بتحبك رعد بس كان عاوز يبقي لوحدهم ويمكن غار منك
روح: عيطت با*رد غل*س بو*مه حيو*ان بيسر*ق الناس الي بحبهم انا بكر*هوو
يزن: عيب كدا يروح واهدي بقي هو يوم وهترجعلك تاني
روح: لا انا مش عوزاها خلاص دا انا كنت قاعده مستنياها ومحضره حجات ع ان هنسهر مع بعض ونقعد سوا انهارده عشان بقالنا كتير مقعدناش سوا دايما معاكم او مع فيروز بس هو جه بوظ كل دا وعيطت بس انا هصاحب بنات كتير وهحبهم اووي اكتر منها وعيطت بقهر
يزن: طيب اقعدي معايا انا مش انا زينو وونبي متعيطي بقي خلاص
بقلم حبيبه محمد
روح: ييزن دي مش صحبتي دي اختي لا دي اكتر من كدا ريتال الد*م الي فوريدي انا بحبها اووي عمري متخيلت اننا نبعد عن بعض بشكل دا حتي كنت دايما بدعي من وراها ان يارب نتجوز تؤام عشان منتفرقش وكنا متفقين هنعيش فنفس البيت ومخططين لكل حاجه سوا جه رعد وبوظ كل دا 🥺
يزن: خلاص ولله حقك عليا انا
روح: فضلت تعيط وكل شويه بتفتكر ايام زمان ودلوقتي وانهم بعدو وكل متفتكر تعيط بحر*قه
يزن: مسح دموعها كفايا عياط بقي
روح: 🥺🥺خدت نفس اههه قلبي
يزن: اهدي بقي ومتعيطيش

 

روح: هي الي حضنتو وفضلت تعيط جامد
يزن: فضل يمسح علي شعرها براحه ويطمنها بكلام
روح: انا مخنوقه اووي ييزن وكانت بتشد ف التيشيرت بتاعو جامد
يزن: طيب اهدي انتي عاوزه تنزلي مصر صح
روح: بعياط ااهه وهصصاحب بنات تانيه
يزن: صاحبي براحتك يستي بس متعيطيش بقي كفايا وهنزلك مصر حالن
روح: حاضر يلا🥺
يزن: انتي كلتي
روح: عيطت ككنت هاكل معاها ومجهزه كل حاجه حتي حاولت اعمل اكل بس معرفتش🥺
يزن: خلاص اهدي وهجبلك اكل وهنعمل كل الي انتي عوزاه بس متعيطيش
روح: حاضر
يزن: ساق العربيه ومشي
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
روح: كانت باصه علي الطريق وبتعيط فصمت
يزن: يروح
روح:…
يزن: يروح
روح:…
يزن: لف وشها لقاها بتعيط

 

يزن: وقف العربيه طيب في اي حالن
روح: لما كنا بنيجي سوا الصعيد كنا بنتسابق ونمشي من هنا كنت دايما انا الي بخسر عشان بخاف وبدفعلها الفلوس وتتبرع بيها بس خلاص بقي معتش هسابق حد 🥺
يزن: وانا روحت فين
روح: ييزن انت مش فاهم برضو ومش حاسس يعني اي صحبتي لا اختي واكتر الي كنا مع بعض وبنلبس زي بعض يجي اخوك وياخدها ف ايام بس ويبعدها عني كل دا
يزن: فاهم ولله وحاسس انا صاحب عمري الي لما انتي عصبتيني خلتيني اكسر البرواز فاكره
روح: اه🥺
يزن: دا ما*ت قدام عيني وعلي ايدي
روح: بحزن ربنا يرحمو
يزن: ومقدرتش الحقو يروح هو عندو بنوته قمر اسمها رونزي ما*ت قبل ميشوفها ووصاني عليها
روح: خلاص متزعلش هو عند حد احسن مننا كلنا وبيحبو
يزن: اهو يعني جدك معاه اكيد
رو: اه
يزن: ييقي خلاص متعيطيش وهعملك الي انتي عوزاه
روح: حاضر 🥺
بيكملو الطريق ويزن وفف العربيه عند كافيه
روح: متتأخرش
يزن: حاضر ومشي

 

روح: كانت بتفتكر كل الي كانو بيعملو ولما كان يزن ورعد بيجيبو اكل هما بيقعدو سوا وكانت بتعيط وبتقول
روح: بقي كدا يرعد تيجي تاخد ريتال مني بقي كدا 🥺
يزن: جه بعد كام دقيقه خدي يستي
روح: شكرا وكان في دموع علي خدها
يزن: مسك وشها ومسح دموعها يعني لما هتعيطي هي هتيجي
روح: بدموع كنا بناكل من هنا 🥺(احساس ان حد يجي وياخد شخصك المفضل والي اقرب ليك من نفسك بكل سهوله ويمشي وحش اووي) بقلم حبيبه محمد
يزن: صعبت عليه وحضنها طيب متعيطيش وانا ولله هعمل اي حاجه بس متعيطيش
روح: انا عاوزه ريتال ييزن مليش فيه
يزن: اجبهالك منين حالن
روح: هي مش هتيجي اصلا ولو روحنا رعد هياخدها تاني ياريتها ما اتجوزت
يزن: متقوليش كده يروح وكان ممكن اوديكي بس رعد عاوز يبقي لوحدهم شويه
روح: ف اليوم الي هقعد معاها فيه ييزن ما هما بقالهم كتير سوا لوحدهم
يزن: معلش
روح: انا بكر*هو
يزن: بعدها عن حضنو وكلمها براحه انتي تاكلي دلوقت وتنامي شويه علي ما ننزل مصر
روح: مسحت دموعها حاضر وبدأت تاكل وكانت مدمعه

 

يزن: كان موقف العربيه وبيبصلها وبيمسح دموعها
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
روح: انا كلت
يزن: كملي اكل طيب
روح: كلت ييزن يلا بقي
يزن: حاضر وشال الاكل وكمل سواقه
روح: يزن
يزن: نعم
روح: انت مش هتسيبني ومش هتخلي حد يخدك مني صح
يزن: عمري مهسيبك ولله وعمر محد يقدر ياخد مكانك ولا ياخدني ويلا نامي شويه بقي
روح: حاضر
يزن: نيمها علي كتفو

 

روح: انا مرتاحه كدا
يزن: نامي بس عشان رقتبك وفضل يمسح علي شعرها براحه والايد التانيه سايق بيها
روح: مسكت ف كتفو وغمضت عينها
بعد كام دقيقه
بقلم حبيبه محمد
يزن: حس بحاجه دافيه علي كتافو عرف. انها بتعيط ودي دموعها
يزن: روح انتي بتحبي يزن صح
روح: اووي
يزن: خلاص لو بتحبيه بجد متعيطيش ونامي يلا
روح: حاضر
يزن: مسح علي شعرها ومكنش عارف يعمل اي لان دا اخوه ودي حبيبتو ومش هيعرف يعملها حاجه او يزعق مع اخوه عشانها
بعد كام ساعه
يزن: وقف العربيه وصحي روح
روح: احنا فين
يزن: وصلنا قومي يلا
روح: فتحت عينها لقت نفسها قدام ڤيلا يزن لا لا انا عاوزه اروح بيتنا مش هنا ييزن لا …

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى