رواية احببت فارس الصعيد الفصل الحادي والأربعون 41 بقلم حبيبة محمد
رواية احببت فارس الصعيد الجزء الحادي والأربعون
رواية احببت فارس الصعيد البارت الحادي والأربعون
رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الحادية والأربعون
روح: فسرها دي عرفتكم وانا الي بتلغبط وبصت ليزن وانتي مين بقي يحلوه يقمر انتي وجزت علي سنانها
البنت: انا ديلارا
ريتال: ديلارا مين انت تعرفها يرعد
رعد: لا
روح: امال تعرفيهم منين يختي اهم ميعرفوكيش ولا تعرفها ييزن وبصتلو
يزن: لا ولله معرف حد غيرك
روح: سمعتي يحبيبتي انتي مين بقي
ديلارا: ببتسامه انا ديلارا بطله الروايه الجديده وعرفتكم لاني عارفه روايتكم ممكن متعرفونيش لان دا اول ظهور ليا
روح: ااهاا هو وانتي البطله بتاعت…
ديلارا: بمقاطعه ايوا انا
شاب: جه ووقف جمب ديلارا قال اهلا
رعد: اهلا مين حضرتك
الشاب: انا**
رعد+يزن سلمو عليه وفهمو ان ديلارا والشاب ابطال روايه ديلارا والذئب الجديده
ريتال: اتشرفت بيكي يقمر
ديلارا: حبيبتي الشرف ليا( مش عارفه ممكن متحبوش دخولهم بس انا عملت كدا عشان في حاجه هعملها هتفهموها بس مش دلوقت)
بعدين بيتعرفو علي بعض ويسلمو علي بعض وديلارا والشاب بيمشو والباقي بيقعد يأكل بعد ما الاكل بيجي
روح: انا عاوزه اخرج
يزن: رعد هقوم انا
رعد: تمام
يزن: اخد روح ومشيو برا الاوتيل
يزن: بصلها لسه زعلانه
روح: شايف اي
يزن: امم زعلانه بس الي زعلان بيتكلم بأسلوب حلو عشان الي زعلان منو يصالحه
روح: لا
يزن: طيب يستي متزعليش
روح:…
يزن: ما انتي بتعصبيني يروح واستفزيتيني وانتي بتشربي العصير وقاعده وبتقولي بتدوري عليا ايوا انا تايه جوه العصير ولا اي مش فاهم
روح: ضحكت
يزن: ما انتي بتضحكي اهو
روح: متحاولش تصالحني لو سمحت
يزن: لا لو سمحت اي دا انا الي من حقي ازعل بس مفيش حد بيزعل من قمره
روح: ضحكت
يزن: ضحكت يعني قلبها مال
روح: ولله
يزن: خلاص بقي الله وبعدين هوديكي حتت مكان هيعجبك
روح: بفضول فين
يزن: ضحك بخبث لا يحبيبتي مش بساهل هقولك بس مش قبل متقولي انك مش زعلانه وتكوني مش زعلانه بجد
روح: مش زعلانه ولله
يزن: كدا انا صدقتك مثلا
روح: اخلص ييزن عايز اي
يزن: ضحك فهماني انتي فهماني شاور علي خده هاتي…
روح: با*سته بسرعه هاا قول
يزن: ضحك جامد يخربيت فضولك بصي يستي في حديقه الزهور وفي خور دبي دا بقي حاجه تانيه خالص تحبي تروحي انهي الاول
روح: امم خلينا ف حديقه الزهرو الاول
يزن: اشطا يلا بينا ومشيو
بعد شويه وصلو علي حديقه للزهور وكان في مدخلها شجره مقصوصه علي شكل عروسه وجمبها شجره علي شكل ميكي ماوس
روح: الله الله ع الجمال يسيدي
يزن: اهدي دا لسه ودخلو
روح: اول مدخلت لقت اشجار كتير منها شكل فراشه واشكال كرتون اشكال حيوانات وكانت الارض وباقي الحديقه عباره عن زهور اشكال والوان وكلها خلقها الله من جمال الطبيعه كان موجود وكان فيه نهر ف الحديقه هي كانت كبيره جدا لانها مشهوره ومعروفه ف دبي
روح: جريت وفضلت تلمسهم
يزن: لنفسه مغلطش لما قلت دماغك طايره منك وضحك
روح: يزن يزن تعالا نتصور هنا
يزن: طيب واخد منها الفون واتصورو وصورها كام صوره
روح: مش هتتصور
يزن:هتصور ف المكان التاني
روح: طيب وفضلو ماشين وروح تلمس الاشجار والزهور ويزن خدها وراح يجبلها عصير
يزن: عاوزه عصير اي
روح: اممم وفضلت تفكر توت بكراميل
يزن: طلبلها العصير وجاب قهوه لانو مشربش
روح: تعالا نقعد هنا وشدتو وقعدو
بعد ساعه
يزن: يلا يروح لسه المكان التاني كبير برضو
روح: طيب يلا ومشيو
بعد شويه وصلو علي خور دبي مكان مشهور فدبي و هو عبارة عن لسان بحري وهو وسيله سهلة وجميلة للاستمتاع بمراقبة معالم مدينة دبي الجميله،
روح: بنبهار اي الجمال دا
يزن: دا من برا تعالي جوه اكبر واجمل واخدها ودخلو وركبو مركب وبدأو ف التجول واستكشاف الاماكن الطبيعيه الجميله فدبي
روح: بجد اي الجمال دا
يزن: اي رأيك
روح: المكان يجنن دي قليله عليه مشاء الله
يزن: دي طبيعه وجمال ربنا
روح: مشاء الله بجد
بعدين بيفضلو تفرجو علي ويستكشفو اللمكان في خور دبي ويشوفو النافوره المائيه وحجات تانيه جميله
يزن: روح
روح: نعم
يزن: انا عاوز اجيب حتت عيل يملي عليا الدنيا
روح: ضحكت انت هتشحت ييزن
يزن: ضحك ما اعمل اي بحاول يمكن اصعب عليكي
روح: خلاص ماشي ييزن موافقه
يزن: حضنها كلمه بحبك دي متجيش ذره فحبي ليكي
روح: ضحكت بحب
يزن: في حاجه تانيه
روح: همم
يزن: بصي اول حاجه متديقيش بس انتي عارفه اني صعيدي وو…
روح: عارفه ييزن قول في اي
يزن: بصراحه انا عاوزك تلبسي طويل ومتلبسيش بقط وعريان تاني
روح: بستغراب لي
يزن: كان بيفكر فكلام يقولو عشان تقتنع بيه وفنفس الوقت يبقي مجرحهاش بصي يستي انا راجل صعيدي دمي حامي لو لمحت واحد بيبص لبنت من بلدي بس همحيه من علي الدنيا مبالك بمراتي وغير كل دا انا مش عاوز حد يشوف الجمال دا غيري انا وبس
روح: اذا كان كده خلاص وداعا للبس القصير والعريان قدام الناس
يزن: مش زعلانه من كدا اني بغصبك علي حاجه
روح: لا طبعاً بلعكس انت بتثبتلي انك بتحبني ومش عاوز حد يقول عليا كلمه مش لطيفه وغير دا كلو انا مقبلش ان حد يقولك كلمه تجرحك ودا بس عشان البس لبس هيجبلنا كلام
يزن: بعيدا عن ان دماغك طايره منك بس انتي بتفهمي
روح: بزعل انا دماغي طايره مني
يزن: ضحك لا طبعاً دا انا الي مخي طاير 😂وشدد علي حضنها وقال
يزن: بعشق هيفضل حبك يزيد جوايا لغايت ما امو*ت وتبقي ملكتي يزن القط بشحمه ولحمه وضحكت
روح: بعد الشر يخربيتك طلعت بتقول كلام حلو
يزن: صبرني يارب حتي وقت الرومانسيه هبله
روح: بهزر ولله وانت هتفضل حب عمري الاول والاخير وهتفضل بتاعي انا وبس
يزن: يفرج الله اخيرا
روح: فضلت تضحك
يزن: بصلها بتوهان وضحك
روح: لا مش وقتو تتوه ركز معايا وتعالا هاتلي دره ب الخلطه الي بيعملها دي
يزن: ضحك حاضر وراحو للمحل الي بيبيع وجابلها
يزن: اتفضلي يستي
روح: شكرا
يزن: مفيش شكر بيني وبين مراتي
روح: طب يسيدي خد حته طعمه جامد ب الخلطه الي عليه دي
يزن: مش عاوز ولله ويلا بينا نروح بقي
روح: طب هاكل طيب
يزن: براحتك خالص
(الدره كان فطبق وعليه خلطه كدا هما بيعملوها ولله انا معرفها بس شوفتها ع النت 😂😂)
بعد شويه روح بتخلص وبتقولو يلا بينا
يزن: يلا ومسك ايدها ومشيو
عند رعد وريتال من اول ما يزن وروح سابوهم
ريتال: واحنا هنعمل اي
رعد: هنقعد وبليل الفستان الي جبتهولك تلبسيه
ريتال: لي
رعد: ألبسيه بس والساعه 7 تكوني جاهزه
ريتال: حاضر
وقعدو وكانو بيتكلمو وبيتفرجو علي الناس والبيسين
الساعه بتيجي 6:30…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)