رواية احببت فارس الصعيد الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم حبيبة محمد
رواية احببت فارس الصعيد الجزء الثامن والأربعون
رواية احببت فارس الصعيد البارت الثامن والأربعون
رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الثامنة والأربعون
روح كانت واقفه ومره واحده عربيه جيت خطبتها بسرعه وكانت من غير نمر ومشيت بسرعه
الناس اتجمعت وريتال جيت وبصت للبنت الي نايمه علي الارض وحواليها ناس الي بيضرب كف بكف والي بيحوقل والي بيحسبن والي يصور
ريتال: رمت الحاجه الي ف ايديها وجريت علي روح وهي مصدومه مكنتش حاسه بدنيا حاسه كانها ف كابوس وهتقوم منو زي كل يوم فضلت تقوم روح وتزعق ف الناس لغايت ما جت عربيه واخدوها للمستشفي
عند سليم
بقلم حبيبه محمد
سليم: الو
الشخص: كلو اتنفذ يكبير
سليم:ضحك بنتصار ولسه اسمع فلوسك دقايق وتلاقيها فحسابك
الشخص: بنبره طمع متبحبحهم حبه يبيه
سليم: ضحك الطمع وحش بس مش خساره فيك واتكلم بنبره شر بس عارف لو حد عرف ب الي بينا ولله اخليك تتمني المو*ت ومش هديهولك
الشخص: انا مشوفتش حاجه ولا اعرف حاجه
سليم: شاطر وقفل الفون وقعد يشرب بنجاح خطتو
عند ريتال
بقلم حبيبه محمد
بعد. ما وصلو المستشفي ودخلو روح العمليات
ريتال: قعدت علي الارض هي لسه مصدومه مش عارفه تعمل اي او الي شافتو صدمها بس قامت ورنت علي رعد وكانت منهاره
رعد:كان قاعد وبيخلص اوراق مهمه لقي فونه رن برقم ريتال الو
ريتال: كانت بتعيط وبس
رعد: بقلق في اي يريتال
ريتال:بعياط تعالا المستشفي يرعد
رعد: وكان قلقو زاد اي الي حصل
ريتال: بهستيريه تعالا بقااا مستشفي**
رعد: حاضر جاي اهو وقفل وراح المستشفي ورن علي يزن ف الطريق
يزن: كان قاعد ومتعصب من الي بيحصل فونه رد الو
رعد: يزن انت فين
يزن: بستغراب ف الشغل
رعد: انت مش واخد اجازه ييزن
فلاش♡
بقلم حبيبه محمد
يزن: قام من النوم علي رنه فونه ورد الو
عامل: استاذ يزن لازم تيجي الشركه حالن
يزن: يعني اي مش فاهم
العامل: لازم حضرتك تيجي تشوف بنفسك
يزن: بزعيق يعني اي انا مش متزفت واخد اجازه في اي
العامل: في مشكله هنا يفندم ولازم تيجي
يزن: ماشي جاي وقام لبس
باك♡
يزن: رنو عليا الصبح عشان حصل مشاكل ف الشغل
رعد: ماشي ييزن تعالا مستشفي**حالن
يزن: مستشفي لي في اي حد. حصلو حاجه
رعد: معرفش ييزن معرفش تعالا انا وصلت اهو
يزن: يعني اي مش فاهم
رعد: بزعيق وقلق يعني زي زيك ييزن وانجز وتعالا مش وقتك وقفل ودخل المستشفي وسأل الممرضه وورالها صوره ريتال وقالتلو انها قدام العمليات وراح
يزن قام ركب العربيه وراح للمستشفي الي رعد قال عليها
رعد: راح عند العمليات لقي ريتال قاعده علي الارض وحاضنه نفسها هو عرفها نزل لمستواها
ريتال: بصت قدامها لقتو رعد عيطت اكتر
رعد: في اي اهدي
ريتال: كانت بتعيط وكان فيه بقع د*م علي هدومها
رعد: بقلق اي الد*م ده
ريتال: فضلت تعيط اكتر روح
رعد: قلبو وقف من كتر القلق مالها روح اهدي وفهميني ونبي
ريتال: بصت لايديها العربيه خبطتها وكانت ميت*ه علي ايدي يرعد وفضلت تعيط وتفتكر شكل روح
رعد: اتصدم ومعرفش يقول اي
ريتال: كانت بتعيط
رعد: حضنها اهدي هتكون كويسه ولله اهدي
ريتال: بعياط لااا يرعد كانت عرقانه فد*مها وما*تت
رعد: مش عارف يتعصب ولا يهديها ولا يهدي نفسو بس قالها: متقوليش كده ان شاء الله هتكون كويسه ولله ادعيلها وقومي ومسك ايدها ووقفها
ريتال: بعياط مش قادره اتخيل ان ممكن اخسرها دي روحي يرعد قبل متكون صحبتي
رعد: ان شاء الله خير ولله بس ادعيلها وهي هتكون كويسه
ريتال: كانت بتعيط ومنظر روح وهي علي ايديها وشبه ميت*ه مش مفارق خيالها
رعد: قعد يطبطب عليها ويهون عليها
يزن رن علي رعد
رعد: بهدوء اطلع قدام العمليات ييزن
يزن: عمليات اي ولمين انا مش فاهم حاجه
رعد: اطلع ييزن وهتفهم
يزن: طلع المستشفي ومع كل خطوه بيخطيها قلقو بيزيد اكتر لغايت ما راح لقي رعد وريتال قاعدين قدام العمليات وريتال منهاره وفي د*م علي هدومها
يزن: جري عليهم في اي يرعد ريتال انتي كويسه اي الد*م ده وروح فين بقلق
ريتال: كانت بتعيط جامد روح ما*تت
رعد: حط ايدو علي كتف يزن ومش عارف يفهمو ازاي ولا يعمل اي وخايف من رده فعلو يزن اهدا وانت قوي انا عارف…
يزن: قاطعو يعني اي يعني ده د*م روح والي جوه هنا روح انت بتهزر صح انا عارف وروح بتشوفني بحبها ولا لا انا عارف
رعد: بصلو بحزن يزن انا بتكلم جد مش بهزر
يزن: بعصبيه مش بتهزر اي اكيد روح بتهزر معايا ولله يلا يروح اطلعي بقي المقلب مدخلش عليا
رعد: يزن فوق ههزر ف ده ازاي
يزن: زقو جامد وكان مش مستوعب الي بيحصل
يزن: قعد علي الارض وعيط بضعف
رعد: نزل لمستواه وحضنو متعيطش ييزن ولله هتكون كويسه
يزن: كان بيعيط وبس
رعد: اهدا ييزن وكان بيطبطب عليه
يزن: كان بيفتكر كل ذكره ليهم سوا وكان بيعيط انو خسر الحاجه الي حبها وان النهايه مبتكونش سعيده للاخر واي حاجه نحبها مش بتدوم معانا
يزن: انا عاوز روح يرعد
رعد: هترجعلك ولله هي كويسه متقلقش
يزن:وابني ولا بنتي الي فبطنها انا عاوزهم
رعد: ان شاءلله خير ولله ييزن اهدا
ريتال: كانت بتعيط
بعد نص ساعه خرج الدكتور والكل جري عليه
بقلم حبيبه محمد
يزن: كويسين صح
ريتال: روح كويسه
رعد: خير يدكتور
الدكتور:المدام بخير والحمدلله بس
يزن: بقلق بس اي
الدكتور: الجنين للاسف ما*ت لان الحمل كان ف اوله والخبطه كانت جامده
يزن: متكلمش هو اتصدم بس
رعد: طيب وروح يدكتور
الدكتور: الحمدلله كويسه بس حصل كسر ف ايديها وشويه خدوش ف وشها ورجلها بسيطه
رعد: الحمدلله تمام يدكتور
الدكتور: هكتبلها علي علاج تاخدو والراحه التامه ومتتعصبش عشان ميحصلش اي حاجه لقدر الله وحفاظاً علي نفسيتها هي دلوقت اتنقلت اوضه عاديه تقدرو تشفوها
رعد: شكرا جداً يدكتور
يزن: كان بيردد جواه انو معرفش يحافظ ولا علي مراتو ولا ابنو
ريتال: حمدت ربنا بس كانت بتعيط علي الطفل الي راح وروح لما تعرف
رعد: الحمدلله ييزن وان شاء الله ربنا هيعوضكم بغيره بأذن الله
يزن: مردش
رعد: ساب يزن وراح لريتال يهون عليها شويه
ريتال:بدموع البيبي راح يرعد
رعد: ان شآء الله ربنا هيرزقهم بغيرو
ريتال: روح كانت فرحانه اووي
رعد: طبطب عليها معلش ان شاء الله ربنا هيعوضهم
ريتال: كانت بتعيط
بعدين بيروحو الاوضه الي روح فيها
بعد نص ساعه الكل كان ف اوضه روح ويزن كان قاعد جمبها وماسك ايدها وحاسس ان حاجه جواه اتكسرت وريتال قاعده جمب رعد ورعد كان بيفكر فحجات كتير وافتكر حاجه مهمه
روح: بتعب اهههه
ريتال ورعد وقفو جمبها
ريتال: انتي كويسه يروح
روح: الحمدلله وبصت للي ماسك ايدها وابتسمت
يزن: حاسه ب اي
روح: بصت لايدها اهه ايدي بتوجعني
يزن: معلش
روح: سابت ايدو وافتكرت الي حصل وحطت ايدها علي بطنها يزن
يزن:نعم
روح: ابني ييزن كويس صح
يزن: مردش
روح: بصت لريتال ورعد. بتوتر اابني كويس صح
محدش رد
روح: بعصبيه متردو
يزن: مسك ايدها اهدي عشان انتي تعبانه
روح: بعصبيه اوعا سيب ايدي ابني كويس صح
يزن: بصي يروح ده قضاء ربنا وان شاء الله هيعوضنا بغيرو
روح: بعصبيه وزعيق يعني اي يعني خلاص مفيش بيبي مش هبقي ام يعنييي اييي وقالت اخر كلامها بعصبيه
يزن: بحزن اهدي عشان خاطري
روح: زقتو وكانت بتشد المحلول من ايدها
رعد: لاا يروح
ريتال: بتعملي اي يروح كده غلط
يزن: مسك ايدها كده غلط
روح: بصتلو ابعد عني ييزن
يزن: هتروحي فين
روح: عيطت هروح لابننا ييزن هو عاوزني مينفعش اسيبو لوحدو
يزن:وتسبيني يروح ان شاء الله هنجيب غيرو بس كده حرام
روح: فضلت تعيط وتزق فيزن
يزن: اهدي بقي يروح
روح: بعياط انا عاوزه ابني ييزن رجعهولي
يزن:…
روح: بزعيق وعياط هاتلي ابني ططب ريتال ونبي هاتيلي ابني مش كنا مع بعض بنشتري لبس صصح وديني ليه ونبي مش انتي بتحبيني وديني لو بتحبيني. ونبي
ريتال: كانت بتعيط علي منظر روح وانها صعبت عليها
روح:بزعيق مليش فيه انا عاوزه ابني ييزن ونبي
رعد: راح نده للدكتور وقالو علي الي روح عملاه
روح: كانت بتحاول تقوم وتعض يزن بس يزن ماسكها وهي بتعيط
يزن: اهدي بقي يروح
روح:سبني ييزن بقي ونبي لو بتحبني
الدكتور: جه وقال ليزن ينيمها ومسكها وروح كانت بتصوت
روح: اوعو سبوني
يزن: كان بيبصلها وهو ماسكها وعينيه جواها حزن وضعف
الدكتور: خلاص انا اديتها مهدأ بس حاولو تسيطرو عليها
رعد: تمام يدكتور
روح: كانت بدأت تهدا وبتقول انا عاوزه ابني
يزن: حط ايدو علي دماغها وبصلها بألم
روح: بدات تهدا هاتلي ابني ييز… ونامت
يزن: رعد خد ريتال روحها خليها تغير وترتاح
ريتال: لا ييزن انا مش هسيبها
يزن: روح متعانديش
ريتال: انا ريتال ييزن
رعد: خلاص يريتال مكنش يقصد
يزن: معلش يريتال بس روحي غيري الهدوم دي وارتاحي
ريتال: لا مش هسيب روح ييزن
يزن: انا هفضل معاها وانتي ارتاحي وتعالي
ريتال: لا
يزن: بص لرعد
رعد: خلاص يريتال غيري وارتاحي وتعالي الصبح
ريتال: لا هبات معاها
رعد: يزن جوزها يريتال وهيكون معاها يلا
ريتال: بس يرعد دي…
رعد: مسك ايدها لو عوزت اي حاجه رن عليا انا كده كده مش هعرف انام
يزن: تمام
رعد: خدو بالكم. من نفسكم وشد حيلك كده ان شاء لله خير
يزن: ابتسملو ان شاء الله
بعدين رعد بيمشي هو وريتال ويزن قلع الجاكت وقعد جمب روح وسند راسه علي السرير ودموعه نزلت بوجع
بعد شويه يزن كان لسه زي مهو
بقلم حبيبه محمد
روح: اتقلبت
يزن: قام وفضل باصصلها بحزن
روح: قامت بتعب اههه وبدأت تستعيد كل الي حصل
يزن: كان متوقع انها هتتعصب وتزعق بس استغرب لما لاقاها ساكته فقلق
روح: كانت بتحاول تقعد بس ايد فيها المحلول والتانيه مكسوره
يزن: ساعدها وقعدها روح
روح: بصتلو
يزن: انتي كويسه
روح: اه
يزن: طيب ساكته لي
روح: اقول اي
يزن: مش قصدي انتي كويسه يعني حاسه ب اي
روح: ابتسمت بحزن حاسه ب اي حاسه ان روحي اتاخدت مني
يزن: بصلها بحزن
روح: حاسه بحجات كتير اووي انت عمرك مهتحس بيها ولا اي حد لان محدش هيعرف قد اي بتوجع لما ابني يروح مني وقد اي تكون بتتمني حاجه من ربنا وتروح منك فثواني انا بحسد اي واحده عندها عيال لي هما احسن مني واي واحده مش عارفه قيمه عيالها ف دي مريضه مش حاسه ب النعمه الي ربنا بعتهالها هديه منو وعيطت حاسه اني مكسوره
يزن: طبطب عليها بحزن وكان بيقولها كلام يطمنها
روح: لي يحصل فيا كل ده لي
يزن: الحمدلله يروح وان شاء الله عوض ربنا حلو متزعليش
روح: بصتلو مزعلش علي اي ييزن ده ابني الي لسه مجاش اول حمل ليا ويروح ف هوا
يزن: ولله العظيم انا حاسس بيكي بس عياطك مش هيصلح حاجه ف اهدي عشان خاطري وان شاء الله خير ولله
روح: بدموع حاضر
(محدش يقول بأوڤر لان ربنا يعفيكم التجربه وحشه لكده ربنا يرزق كل مشتاق ويجبر بخاطركم♡)
يزن: روح
روح: بصتلو
يزن: ممكن تحكيلي اي الي حصل لو قادره مش قادره ارتاحي
روح:حاضر بعد ما خرجنا من المول قولت لريتال تجيبلي ايس كريم راحت تجيبلي وانا وقفت استناها بعيد ببص جمبي لقيت العربيه خبطتني وزي ميكون قاصدني انا المكان كان فاضي مش زحمه والناس ماشيه مش سريع بس بعديها محستش ب اي حاجه
يزن: بصلها بستغراب يعني اي قاصدك
روح: يعني كأن جاي عشان يخبطني انا ييزن خلاص بقي
يزن: طيب خلاص ارتاحي
روح: نامت وادت ضهرها ليزن وكانت بتعيط
يزن: حط ايدو علي كتفها وفضل يطبطب عليها براحه
عند رعد بعد ما روحو
بقلم حبيبه محمد
ريتال: روح صعبانه عليا اووي
رعد: ان شاء الله ربنا هيعوضها هي ويزن
ريتال: يارب ولله لو ربنا ياخد مني اي حاجه بس يرزقها بطفل
رعد: حرام تقولي كده ربنا مبيخدش حاجه ربنا بيدي وبيعوض بس ف الوقت المناسب وقبل ميعوضك ويكافئك لازم يختبرك ويبتليكي الاول وروح ويزن ف اختبار من ربنا
ريتال: يارب بجد
رعد: يلا نامي بقي
ريتال: وانت
رعد: نامي بس وكان نايم جمبها بس بيفكر
بعد شويه
بقلم حبيبه محمد
رعد قام بعد مربط كل حاجه ببعضها وقال: لعبت فعداد مو*تك بدري كان نفسي فكده من زمان وابتسم بشر ورن علي يزن
يزن: كان قاعد وحزين علي الي حصل بس حمد ربنا ان روح كويسه ولقي فونه بيرن الو
رعد: عامله اي حالن
يزن: قام خرج البلكونه بتاعت الاوضه الحمدلله
رعد: معلش ييزن ان شاء الله خير ولله
يزن: الحمدلله يرعد
رعد: طيب فاضي نتكلم ولا
يزن: قول يرعد
رعد: دلوقت……
يزن: بصدمه وبعدين
رعد:……
يزن: كنت شاكك والي روح قالتو اكدلي
رعد: بستغراب قالت اي
يزن: حكي الي روح قالتو ع الحادثه
رعد: يبن ال*** انت كده عرفت هنعمل اي
يزن:اه
رعد: حلو اووي روح نام انت دلوقت وارتاح
يزن: طيب هتعوز حاجه
رعد: لو عوزت حاجه انت كلمني
يزن: حاضر سلام وقفلو
رعد: نزل يعمل قهوه وكان بيفكر لسه بس لفت نظرو حاجه غريبه
رعد: بستغراب اي ده….
عند يزن
روح: كانت لسه زي مهي
يزن: روح انزل اجبلك اكل
روح: هزت راسها ب لا
يزن: طب اجبلك اي حاجه عشان العلاج
روح: لا ييزن
يزن: عشان تاخدي العلاج وتخفي يروح وقام نزل يجيب اكل
روح: فضلت نايمه
بعد دقايق الباب اتفتح
روح: يزن
مفيش رد…..
روح: بصت وراها…….. صدمه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)
تم