روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل التاسع والثلاثون 39 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء التاسع والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد البارت التاسع والثلاثون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة التاسعة والثلاثون

رعد: بعصبيه ضرب يزن ب البوكس
ريتال+روح: بصدمه يزن
يزن: حط ايدو علي بوقه لقاه جاب د*م بص لرعد وابتسم ببرود
رعد: بعصبيه عاوز تسافر اغرق بس مش هتاخدها معاك
يزن: ببرود عشان يعصب رعد دي مراتي
رعد: بعصبيه انت نسيت الاتفاق
يزن: هو انا مقلتلكش ان الاتفاق بيني وبين روح خلاص بح
رعد: مش فاهم وبطل برود متعصبنيش
يزن: يعني انا وروح بنحب بعض وهنسافر
روح: راحت علي يزن بقلق يزن انت كويس بتضربو لي يرعد
رعد: مردش
روح: ما انا وريتال ييزن اتفقنا اني مش هسافر
يزن: بصدمه 😳نعم

 

رعد: ضحك بسخريه يزن انسي يبابا دا من شويه كلام اقنعتها ف الي فدماغك انساه
ريتال: بستغراب هو في اي يرعد بتضرب يزن لي
رعد: مفيش
يزن: بص لروح وقال بصوت واطي هو انا مش محذرك انك توافقي يروح
روح: اعمل اي بقي ييزن
يزن: تعملي اي في اي بس اسكتي
روح: بوقك اتعور انت بتضربو لي يرعد دا اخوك
رعد: ملكوش فيه
يزن: روح دا موضوع بينا مليكش دعوه بيه وروحي كملي اكلك انتي وريتال
رعد: ملكش دعوه بيها
يزن: ضحك ولف رقبتو يمين وشمال وخدو ومشيو من قدام ريتال وروح الي مش فاهمين وراحو يكملو اكل وقعدو
(علي رأي المثل الي ايده ف الميه مش زي الي ايده ف النار الاتنين بيتخانقو عشانهم ودول قاعدين ياكلو😂)
بقلم حبيبه محمد
رعد: زق ايدو متلمسنيش
يزن: بسخريه انت اهبل ريتال اختي وانا مبحبش غير روح وكل الي هعمله هعود روح بس متتعلقش بحد زياده عن اللزوم عشان الحب والاهتمام الزياده بيتقلبو علي صاحبهم
رعد: بعصبيه خفيفه انا فاهم بس لي هتعمل كدا واي دخل السفر ب دا

 

يزن: هعمل كدا لي عشان متأكد ان هيجي يوم وتزعق لروح فيه وتقولها تسيب ريتال وانا مش هسمح لدا يحصل اي دخل السفر ب دا روح مخنوقه هي اتصالحت بس اكيد مش هتنسي بسهوله دي وهنسيها ريتال شويه انا مس هبعدهم بس هخليها تخف تعلقها شويه عشان ريتال هتشوف حياتها وروح مش هتفضل وراها كدا كتير
رعد: اوعدك. ولله مهزعقلها ولا اي حاجه من الي بتقوله دا هيحصل بس سيبها انا مش هقدر استحمل اسبوع كامل ريتال زعلانه فيه
يزن: شوفت يرعد انت مش هتستحمل مبالك انا شوفتها وهي مقهوره بسببك ومكنتش عارف اعمل حاجه وكل دا عشان انت الي زعلتها عارف يرعد لو مكنتش اخويا اقسم بالله كنت قتلتك بد*م بارد لانك فكرت تزعل روح بس
رعد: يزن انت بتستحمل عني بس وحيات فارس عندك متسافرو انا كنت بغير من فارس عشان بتحبو اكتر مني وانا الي اخوك مش هو
يزن: بحزن ماشي يرعد بس انا كدا كدا خلصت كل حاجه وهسافر يرعد
رعد: ييزن وحياتي عندك عارف انك زعلان ومدايق مني بس صدقني ولله العظيم مفكترش ان روح هتزعل بطريقه دي
يزن: خلاص بقي يرعد
رعد: طب وحيات فارس عندك
يزن: رعد انا مس هلغي السفر عاوزين تيجو انتو تعالو
رعد: بحزن دا اخر كلام ييزن
يزن: اه
رعد: خرج برا لريتال وقالها يلا يريتال نرجع البيت
بقلم حبيبه محمد
ريتال: يلا يروح
روح: يلا يلا ييزن
يزن: هنقعد هنا يروح

 

روح: ما نقعد معاهم بقي عشان اقعد مع ريتال
يزن: لا يروح احنا كدا كدا هنسافر بليل
ريتال: يعني اي
يزن: يعني هنمشي بليل يريتال
ريتال: لا ييزن انا وروح اتفقنا انها مش هتسافر
يزن: مش هينفع الغي الطياره
ريتال: لا يعني اي يعني هتسافرو وتقعدو اسبوع بحالو وروح مش هتبقي موجوده لاا ييزن
يزن: هو اسبوع بس يريتال
ريتال: طيب خلاص خدوني معاكو ف اي حته ولله هسيبكو لوحدكم بس خدوني
يزن: بص لرعد
رعد:عرف ان الموقف بيتعاد تاني بس المرادي يزن وريتال
يزن: مينفعش يريتال
رعد: خليكي يريتال هنزل اعمل حاجه واجي
يزن: راح واره هتعوز فلوس
رعد: لا معايا
يزن: تمام خد بالك من نفسك
رعد: خد بالك انت منهم انا مش هتأخر
يزن: متقلقش
بعدين رعد مشي ويزن دخل ووقف قدامهم
(ملحوظه طبعا يزن كان لبس تيشيرت)
روح: في اي
يزن: تعالو هعملكو حاجه تشربوها
بقلم حبيبه محمد
ريتال: بجد

 

يزن: ولله يلا
والكل دخل المطبخ ويزن قعد روح ع الرخام اما ريتال مكنش ينفع يزن يشيلها ف مسكت ايد روح وايد يزن وقعدت جمبها
يزن: بدا يعمل المشروب تاني
بعد شويه خلص وادا لكل واحده واحد
يزن: مين شال الازاز الي بره
روح: انا وريتال الله ييزن طعمو جامدد
ريتال: جميل بجد تسلم ايدك ولله
يزن: اي خدعه ووقف جمب روح
ريتال: هو رعد راح فين
يزن: يحجز تذاكر ليكو
ريتال: بفرحه بجد
يزن: ولله
الجرس رن
يزن: خليكو هنا جاي اهو وراح يفتح الباب
شاب: مش دي شقه استاذ يزن القط
يزن: ايوا
شاب: حضرتك الحاجات دي انت طلبت اننا نجيبها لحضرتك العنوان دا
يزن: ايوا ادخلو
ودخلو الحاجه الي هي يزن كان جايبها لروح
الشاب: تمام يفندم ممكن تمضي ب الاستلام
يزن: تمام ومضي وادا للعامل فلوس وقفل
روح: من جوه مين بيزن
يزن: تعالو
روح: طلعت جري مين

 

يزن: اهدي اهدي دا الحجات الي جيبهالك
روح: ااهه بصي يريتال يزن جابلي اي وقطعت ال ورق الي علي الحاجه
ريتال: دي عروسه يروح
روح: دي شكولاته يروحي
ريتال: بجد دي جميله اووي زي الي بيقرأو
روح: اه ولله وقطعت حته من ايد العروسه
يزن: شوهتي العروسه حرام عليكي
روح: مش مهم واديت لريتال حته وكان جواها شكولاته سايحه
يزن: براحه هتبوظي الدنيا
روح: خلاص بقي ييزن سيبني اكل
يزن: طيب يختي وراح قعد
ريتال: جامده
روح: اووي خدي كمان وقطعت من العروسه وكانت الشكولاته الي جواها بتقع راحت ريتال حطت الورق بسرعه
ريتال: هنبوظ الدنيا
روح: هنبقي ننضفها كلي كلي
وقعدو ياكلو
بعد ساعتين
بقلم حبيبه محمد
الباب خبط
ريتال: فتحت مين
رعد: دخل وبص علي الحاجه وعلي الارض الي فيها شكولاته وروح الي واقفه بتاكل
يزن: مين يريتال
رعد: انا
يزن: اي الي انتو عملتو دا

 

روح: بصتلو اي
يزن: مش عارف ولله
رعد: انا حجزت التذاكر
ريتال:بجد
رعد: ولله كلمت ناس صحابي وججزولي بصعوبه(رعد عمل كدا عشان يثبت لروح انو مش بيبعدها عن ريتال وانها فكرت غلط مش اكتر)
ريتال: الله بقي حلو هنسافر
روح: الله شكرا يرعد ولله
الكل بيدخلو وقعدو
ريتال: يلا نروح الڤيلا بقي
روح: هنعمل اي
ريتال: نقعد هناك
روح: اه صح لازم نروح ييزن عشان اخد هدوم
يزن: طيب يلا
وروح لبست هدومها ونزلو وكل واحد فعربيتو ومعاه مراتو
بقلم حبيبه محمد
يزن: روح

 

روح: نعم
يزن: عاوز اتكلم معاكي كلام جد وتسمعي الكلام لو بتحبيني وهتنفذيه حتي لو غصبن عنك
روح: مش فاهمه
يزن: بصي يستي انا مش بقولك متحبيش ريتال بس ريتال هيبقي ليها حياتها وانا وانتي عارفين ان رعد وريتال بيحبو بعض وانتي متعلقه بريتال اوي يروح ودا غلط عليكو انتو الاتنين
روح: يعني اي ييزن
يزن: افهمي يروح لازم تتعودي ان ريتال مش هتفضل معاكي وتنام معاكي هي اكيد هتخلف وهتحب رعد وهتبقي عاوزه تقعد معاه ومش هتبقي طول الوقت فاضيه ولازم تشوف حياتها
روح: ايوا بس هنفضل سوا
يزن: هتفضلو سوا وانا مش هسيبك بس متتعلقيش بحد اووي غيري
روح: ضحكت انت بتهزر ييزن
يزن: لا مش بهزر بس فعلا متتعلقيش بحد غيري كلو واحد هيبقى ليه حياتو الخاصه اما انا حياتي معاكي انتي
روح: اه بس اخفف التعلق ازاي
يزن: تحاولي بقي تشوفي حياتك ومتوقفيهاش علي حد حتي لو انا ومش كل ما ريتال تبعد تعيطي وتزعلي هي اكيد. هيبقي ليها حياتها
روح: حاضر هشوف حياتي
يزن: ايوا كده يعني نجيب نونو تهتمي بيه

 

روح: لا ونبي
يزن: ولله في اي
روح: مش عاوزه اخلف دلوقت
يزن: بستغراب لي انتي مش عاوزه تخلفي مني
روح: مش كدا بس نعيش حياتنا شويه
يزن: ايوا برضو هنخلف امتي
روح: خلاص ييزن وقت متحب
يزن: بجد
روح: اه ولله
يزن: فرح لانو نفسو يجيب حته منها وتبقي روح الصغيره
روح: يزن انا بحبك اووي
يزن: وانا ولله
بعد شويه وصلو ونزلو
بقلم حبيبه محمد
روح+ريتال: سلمو علي نسرين وقالولها تجهز الشنط
يزن: روح
روح: نعم
يزن: تعالي نامي شويه عشان منمتيش من بليل
روح: طب ما ننام فطياره
يزن: نامي هنا وف الطياره فاضل كام ساعه يلا وشدها وطلعو
رعد: وانتي مش هتقومي ولا اي

 

ريتال: لا هقعد اقرأ روايه
رعد: روايه اي
ريتال: روايه للكاتبه ماهي احمد بحبها جدا الي عرفتني عليها الكاتبه حبيبه محمد
(اعملو متابعه للصفحه فضلا واتفاعلوعليها زي هنا انا بنزل عليها الاول لان مبستناش حد يوافق )
رعد: امم
وبتقعد تقرا الروايه ورعد بيشرب قهوه ويقعد جمبها
عند يزن
روح: ييزن ما هنام ف…
يزن: روح يلا بقي دي اول مره هتنامي جمبي واحنا عارفين اننا بنحب بعض
روح: طيب خلاص
ونامو في ثبات
الساعه 9 بليل
بقلم حبيبه محمد
يزن: قام وكان حاضن روح فضل باصص لملامحها شويه وراح با*يسها
روح: بنوم بطل تلزيق يبار*د
يزن: انا تلزيق طيب وراح با*يسها تاني
روح: خلاص بقي انت مش تلزيق انت سكر
يزن: اهو كدا
روح: فتحت عنيها عيب تبو*سني يزينو الناس بتقول علينا رومانسين اووي
يزن: هو انا مش عارف الكاتبه مطلعانا كدا ليه بس يلا كلو حلو وغمز
روح: ماشي ييزن اما ابقي اشوف حبيبه محمد هتخانق معاها
يزن: وهي اي ذنبها بس
روح: مخلياك قليل الادب
يزن: لا يستي مش هي المهم يلا نقوم بقي عشان نلحق
روح: اه صح انا فرحانه اووي
يزن: ربنا يفرحك دايما
بعدين قامو نزلو
عند ريتال ورعد

 

ريتال: رعد
رعد: نعم
ريتال: عاوزه اسالك سؤال
رعد: قولي
ريتال: هو انت كنت بتضرب يزن لي…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى