روايات

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الأربعون 40 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الفصل الأربعون 40 بقلم حبيبة محمد

رواية احببت فارس الصعيد الجزء الأربعون

رواية احببت فارس الصعيد البارت الأربعون

رواية احببت فارس الصعيد الحلقة الأربعون

ريتال: هو انت كنت بتضرب يزن لي
رعد: هقولك بس مش دلوقت
ريتال: لي
رعد: كدا
بيلاقو روح ويزن نازلين
روح: سالخيرر علي عيونكم
ريتال: اي كل دا نوم
رعد: مساء الخير
روح: عادي بقي
رعد: طب يلا عشان تاكلو
نسرين جهزت الاكل ع السفره وقالتلهم وقامو ياكلو
بعد شويه خلصو وقعدو
بيمر الوقت بسرعه ويبقي فاضل نص ساعه علي الطياره والكل بيكون ف المطار

 

ريتال: خد بالك منها ييزن
يزن: متقلقيش يريتال
يزن: تمام يلا وبيمشو يركبو الطياره
روح: بتوتر انا خايفه
يزن: اول مره تركبي طياره
روح: اه مكنتش بحب اسافر مع ماما وبابا كنت بقعد مع الداده او ريتال او جد ريتال
يزن: ااه طيب متخافيش اهدي وانتي هتحبي الموضوع مش هتخافي عشان اول مره بس
روح: اه وكانت ماسكه فيه جامد والطياره بدأت تطير وترتفع عن الارض
يزن: متقلقيش بقي
بعد ما الطياره وزنها ثبت واستقر ف الجو
يزن: بعدها عنو بصي كدا من الشباك
روح: بصت الله المنظر جميل وفنفس الوقت يخوف
يزن: مفيش حاجه تخوف انتي الي مخوفه نفسك بس
روح: عاوزه تفهمني انك اول مره ركبت فيها الطياره مخوفتش ومتقولش لا
يزن: اكيد لا اتوترت وكنت خايف شويه ومش عيب اني اقول كدا بس بعدين اتعودت
روح: امم
بقلم حبيبه محمد
يزن: بس انتي حبي الموضوع هتلاقيه ممتع مش يخوف يعني اي حاجه تخوفك حبيها وواجهيها هتلاقيها سهله وبسيطه احنا بس الي بنكبر الموضوع والخوف الي جوانا بيتغلب علينا والمثل بيقول الحاجه الي تخاف منها مفيش اسهل منها

 

روح: لا ناصح يزينو
يزن: عيب عليكي يلا نامي شويه
(ناس نايمه فطيارات وناس قاعده النور بيلعب معاها استغمايه والحر متوصي)
روح: لا مش عاوزه
يزن: براحتك
عند رعد وريتال كانو وراهم
ريتال: كانت متوتره
رعد: اول مره ولا اي
ريتال: بتوتر هاا ااهه
رعد: مسك ايدها مش اتفقنا ان الحاجه الي تخافي منها توجهيها وانا معاكي ومش هسيبك
ريتال: ااه
رعد: اهدي وارخي اعصابك ورجعي ضهرك لوره واهدي خالص
ريتال: عملت زي مبيقول
رعد: فكري ف حاجه بتحبيها
ريتال: فكرت فجمال ربنا وجمال الطبيعه
رعد: خليكي مفكره فيها وغمضي عينك وهتتبسطي متخافيش
ريتال: عملت زي مهو بيقول بدأت ترتاح
بعد شويه ريتال كانت نامت
رعد: نيمها علي كتفو كويس وعدلها وسند دماغو علي دماغها
بعد مرور ساعات هبطت الطائره في اراضي دبي الجميله
يزن: كان بيصحي روح براحه
روح: يزن سبني بقي

 

يزن: وصلنا انزلي نامي ف الاوتيل طيب
روح: قامت طيب يلا ووقفت بنوم كانت هتقع
يزن: مسكها بسرعه وضرب علي خدها براحه روح صحصحي يماما
روح: هاا قومت اهو قومت
يزن: مينفعش اشيلك ف المطار يحجه قومي
روح: قامت خلاص بقي ييزن قومت اهو
يزن: مسكها جامد وكان حاطط ايدو علي كتفاها ونزلو
ببقلم حبيبه محمد
رعد: صحي ريتال وهي نومها خفيف قامت بس كانت مش فايقه
رعد: فوقي كدا براحتك
ريتال: بتتاوب انا ففايقه
رعد: طب تعالي ومسكها ونزلو
بعدين بيقابلو واحد تبعهم ويوصلهم للاوتيل وكان اسمو اوتيل دبي العالمي وكان من انضف الاوتيلات علي مستوري العالم كان واخد المركز ال 2 ف الترتيب
بعد شويه بيوصلو وكانو واخدين غرفتين جمب بعض لان رعد كلم يزن وفهم منو ولغي حجز شرم وحجز ف دبي والي خلصلو والي ساعدو انو يخلص كل حاجه انو ظابط وليه ناس ف السفاري وكدا
يزن: نتقابل الساعه 4 العصر

 

رعد: تمام وكل واحد بيدخل غرفتو
روح: بتتاوب اانا هنام
يزن: لا غيري عشان تنامي مرتاحه بدل الخروج دا
روح: لا
يزن: اغيرلك انا وغمز
روح: مش قلتلك قليل الادب لا يعم طلعلي بيچامه من الشنطه
يزن: حاضر وفضي الشنطه الهدوم كانت مترتبه حطهم ف الدولاب وطلعلها بيچامه حرير
روح: كانت نايمه علي السرير
يزن: يلا قومي
روح: طيب سيبها عندك
يزن: شدها لا يلا عشان اغير انا كمان
روح: طب غير انت الاول
يزن: بنفاذ صبر طيب وراح يغير
بعد دقايق خرج وكان لابس المعتاد شورت بلون الازرق المرادي
يزن: يلا يروح
روح:…
يزن: وقفها وهي نايمه
روح: بخضه ونوم ايه ايه

 

يزن: ضحك غيري يلا
روح: يعم بقي سيبني بقي
يزن: طيب غيري وهساعدك عشان تبقي مرتاحه
روح: دا انت بو*مه وكانت بتغير وهي مغمضه عينها
يزن: ساعدها ولبسها التيشيرت بتاع البيچامه وهي كان نايمه وفك شعرها وكان قلعها الشوز ونايمها علي السرير
يزن: نام جمبها خلفتك ونسيتك انا…
روح: حضنتو
يزن: سكت وبادلها الحضن ونامو فثبات
عند رعد
بقلم حبيبه محمد
ريتال: هدخل اغير عشان همو*ت وانام
رعد: طيب
بعد شويه طلعت ورعد دخل غير وخرج
ريتال: كانت نايمه علي السرير
رعد: نط نام جمبها وكان قاصد انو ينط
ريتال: تؤ في اي يرعد
رعد: بمشاكسه بلاش انام الله
ريتال: لا نام يرعد نام
رعد: خلاص يستي وقرب منها ونامو بس من غير ميحضنها

 

بيمر الوقت والساعه تيجي 3:30 والمنبه بيضرب عند رعد ويزن بيقومو يلبسو عشان يتقابلو
رعد: لبس قميص ابيض علي شورت اسود وحط البرفيوم واخد فونه ونزل
يزن: لبس تيشيرت ازرق علي شورت اسود وحط برفيوم وفونه ونزل
رعد: انا جمب الكافيه الي جمب البسين
يزن: تمام شوفتك جاي اهو وبيرحلو
رعد: طلب اتنين قهوه ساده وقعدو يتكلمو ويتفقو علي حجات وكان يزن معروف ف الاوتيل لانو هو الي بناه والي مصممه فارس وباقي فريق العمل ورعد كذالك لانو جه الافتتاح وخلص ورق للاوتيل وكانو معروفين وكدا
يزن: كل الي اتفقنا عليه حلو اووي
رعد: ايوه
الساعه5
روح: قامت فضلت تدور علي يزن ملقتهوش لبست اي حاجه ونزلت
روح: فضلت تدور عليه(كانت لابسه بتاع البيچامه وكان لونها احمر بنص كم وشورت جينز اسود
روح: انا تعبت وقعدت علي البيسين وطلبت عصير
بعد شويه العصير جه
روح: شربت العصير انا مش عارفه انت فين ييزن بس انا زهقت تعالا انت بقي اكيد مطلعتش برا يعني(تقصد برا الاوتيل)
رعد+يزن قامو وكانو بيتكلمو وبيتفقو وبيظبطو حاجات ورعد كان بيصالح يزن ونجح ف دا
يزن: اشطا ماشي بس متزعقلهاش
رعد: عيب علي… يزن ا*حي مش دي روح ولا انا اتحولت
يزن: روح نايمه يعم فين دي
رعد: اهي الي قاعده بتشرب عصير دي ولله هي روح الهبله مفيش غيرها يقعد القعده دي
روح: كانت مستربعه وبتشرب العصير وبتفكر يترا يزن فين
يزن: دقق اووي ولقي فعلا انها روح ا*حي دي هي فعلا وجري راحلها ورعد جري وراه وكان عمال يضحك
روح: يترا انت فين ييزن بس وشربت عصير اكيد راجع راجع ولقت خيال حد واقف قدامها
يزن: بعصبيه انتي نزلتي امتي وبالبيچامه يروح

 

روح: بصت للبچامه يوه ولله يبني لبست اي حاجه كنت بدور عليك قولي انت كنت فين صحيح
يزن: كاان هيشد فشعرو قومي اقفي يروح وانا بكلمك واي القعده دي
روح: مالها وقامت
يزن: لا ولا حاجه رجلك باينه لاخرها بس
روح: قلتلك لبست اي حاجه
يزن: ومفيش زفت تليفون ترني عليا بيه
روح: يوه سها عليا ولله نسيت برضو
يزن: بعصبيه من طريقه كلامها طب نزلتي وقولت ماشي اللبس وقولت ماشي القعده وقولت ماشي انما فوق كل دا بتدوري عليا وانتي قاعده بتشربي زفت علي دماغك
رعد: كان كاتم ضحكتو علي منظر روح بس شد يزن وقالو فودنو ان الناس بتبص عليه
روح: في اي ييزن تعبت عماله الف عليك بلاش اشرب حبت عصير ريقي نشف
يزن: اوعا يرعد دي هتجلطني انتي هبله يروح
روح: بصتلو بعصبيه ولله هبله
يزن: لا انا الاهبل عقبال عندك
روح: كل واحد عارف نفسه بقي
يزن: مسك ايدها وطلعو
رعد: فونه رن الو
بقلم حبيبه محمد
ريتال: انت فين يرعد عماله ادور عليك ملقتقش
رعد: انتي نزلتي
ريتال: بلبس
رعد: انا جاي اهو وطلع

 

يزن: دخلها الاوضه وكان بيهدي فنفسو يبنتي انتي مبتفهميش لي لو حصل اي حاجه معاكي التليفون رني علياااا
روح: انت هتزعقلي ييزن
يزن: عارفه اقسم بالله انا لو مش عارف انك هبله وطيبه ولله العظيم كنت زعلتك
روح: لي بقي وانا عملت اي وانا مش هبله لو سمحت
يزن: بدأ يفقد السيطره علي اعصابه روووح بعد كده لو عملتي اي حاجه ولا نزلتي ولا خرجتي ولا عملتي اي حاجه حتي لو هتعملي اي تعرفيني فاهمه
روح: بتوتر خلاص ييزن
يزن: اما نشوف يروح بس واقسم بالله واقسمت لو عرفت ولا شوفتك نزلتي ولا عملتي حاجه دايقتني هخليكي تكرهيني يروح فاهمه
روح: خلاااص بقي ييزن مش هعمل حاجه خلااص
يزن: البسي عشان تنزلي تاكلي
روح: مش عاوزه
يزن: قعد فخلال تلت ساعه لو ملقتكيش خلصتي عشان ننزل في كلام تاني
روح: نفحت بتوتر يوووهه ماشي ييزن
يزن: حط رجل على رجل وقعد يستناها اهو كدا متجيش غير ب العصبيه وانتي دماغك طايره منك وضحك
بعد شويه خرجت وكانت لابسه فستان ب قط بلون السماوي وسابت شعرها وكان قصير وشكلها كان جميل غير شخصيتها
يزن: فضل باصصلها
روح: همم يلا
يزن: قام راحلها اي الجمال دا
روح: اوعا كدا لو سمحت وزقتو

 

يزن: ولله
روح ودت وشها النحيه التانيه
يزن: ضحك ومسك ايدها وطلعو
عند رعد وريتال
بقلم حبيبه محمد
ريتال: كنت فين
رعد: كنت مع يزن يلا البسي عشان ننزل
ريتال: بعد كدا يا استاذ متسبنيش لوحدي فاهم
رعد: لا ونبي
ريتال: ولله اذا كان عاجبك
رعد: قرب منها قولي تاني
ريتال: اانا هروح البس بقي
رعد: فضل يضحك عليها
بعد شويه خرجت وكانت لابسه بلوزه بنص كم علي بنطلون اسود ورابطه شعرها
ريتال: حلو
رعد: قمر يلا وخرجو وكان يزن وروح واقفين
يزن: يلا
رعد: يلا ونزلو قعدو ف الكافيه
يزن: هتاكلي اي
روح: اي حاجه يخويا
يزن: لا فكي كدا دا احنا لسه فأولها
روح: بصتلو بقرف
يزن: فضل يضحك ولله بقي كدا
روح: اه

 

يزن: طيب يستي وطلبلها اكل وريتال طلبت هي ورعد وكانو قاعدين يهزرو
ريتال: هو في اي البنت الي هناك دي بتبصلنا لي
الكل بصلها: مالها
ريتال: عماله تبصلنا اووي ومركزه معانا
البنت قامت وكان معاها شاب شكلو رجُل اعمال كبير وكانت محجبه وشكلها جميل وراحتلهم
روح: دي جايه علينا
البنت: شاورت علي يزن يزن صح وشاورت علي رعد صح
ريتال: انتي مين يحبيبتي
روح: فسرها دي عرفتكم وانا الي بتلغبط وبصت ليزن وانتي مين بقي يحلوه يقمر انتي وجزت علي سنانها
البنت: انا….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت فارس الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى