روايات

رواية احببت عنيده الفصل السادس عشر 16 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده الفصل السادس عشر 16 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده البارت السادس عشر

رواية احببت عنيده الجزء السادس عشر

رواية احببت عنيده
رواية احببت عنيده

رواية احببت عنيده الحلقة السادسة عشر

عاصم: وفرح مكان لااا انت شكلك اتجننت
مكرم: خلاص يا سيدي كتب كتاب بس وافق بقا وحيات العشر والصحوبيه اللي بنا
بعد كلام كتير وافق خطوبه وكتب كتاب
…..
نور: انتم بتهزرو كتب كتاب ايه لا طبعا
سلمي: اهدي طيب
نور: يابتاع انت ا تصرف كتب كتاب ايه دا
سليم: انا زي زيك ف اقفلي بوقك عشان مش طايقك
عز: بس بقا يخربيتك انت وهي انتم مش بتتعبه ابدا
سلمي: فعلا انا زهقت
نور: اها طبعا ما انتي ايدك في العسل وانا في بصل

 

عزبهزار: ايه دا انا عسل تنستري
سلمي ضحكت: انت رايق
نور: قصدك بارد
سليم: بس بقا لازم نكمل مراد قالي انه قال لي مرتضي ان هيديلوا 2مليون جنيه ويغضحك ب انك مكنتش تعرفي اني بمثل لازم نكمل
نور بصتله بعتاب وقرف: انا بقرف منك وسابتهم ومشيت
……
عدت الايام وجه يوم الخطوبه
نور كانت لابسه فستان ابيض هنزل صورته وحطه ميك اب بسيط وشكله جميل مع ملامحه اللي تخطف عقل ومنزله شعرها وكان شكله حرفيا قمر
نزلت وسط نظرات الناس ليها وهي في ايد باباها والصحافه ب اعجاب
عز : ياعم اهدا بقا زمانه نزله
سليم: مفكره نفسها عروسه بجد
عز: اهي نزله اوبس ايه القمر دا
سليم لف يبص تنح لي جمالها اللي تقريبا او اكيد مكانش واخد باله منه
وبعدها ركز لقه الفستان قصير ومعظمه مكشوف
عاصم ابتسم: الف مبروك يابني ربنا يتمملكم علي خير
سليم سلم عليه وهو بصص لي نور وبعدها اخدها منه وباس راسه بضيق وابتسم و روح قاعده
سليم بهمس وهو جازز على اسنانه: ايه اللي انتي لبسه دا
نور : ماله

 

سليم بقرف: شكله يقرف مش مكسوف وجس”مك مكشوف كده
نور بصتله وعيونه دمعه ومردتش وديرت وشها بس من جوها
نور: اهو اليوم اللي كنتي بتتمني بقا بالنسبالك اكتر يوم تتمني تنسي. ليه بيحصلي كده
سلمي قربت منها: مالك
نور: زهقت. عايزه امشي
سلمي: انت العروسه مش هينفع استحملي
عز راح ليهم: مرتضي جه هو وسيف
سليم جز علي اسنانه: مين عزمهم
عز: محدش انا سالت عمي
سليم بص لي نور: انتي صح
نور: مظنش هعزم حد هو السبب في الل انا في دا. وروح اسالو
عز بص لي سليم بضيق وبهمس: نور شكلها تعبان جدا لم الدور شويه كفايه
عز؛: احم يلا عشان كتب الكتاب الف مبروك
تم كتب كتابهم ونور عيطت وكلهم فكرو انها فرانه معاد سلمي اللي فاهمه وعز وسليم بس الاكتر سلمي
عده الوقت ما بين سليم يضايق نور بسبب الفستان وبين مرتضي اللي بيحاول يفهم حصل دا امتا وسيف اللي عينه متشلتش من علي نور ودا ضايق سليم اكتر الفرح خلص
مكرم: مش هتخرجوا
امل ب فرحه: مش مصدقه جه اليوم دا الف مبروك يلا تخرجوا وافرحوا
نور: انا تعبت اليوم كان طويل. انا هطلع انام مش هقدر اخرج
امل: ياروحي خلاص بكره ولا يهمك
نور ابتسمت: بعد اذنكم وسابتهم وطلعت
……

 

تاني يوم
سليم بسخريه: تحب تروح فين العروسه
نور بتعب: اي مكان ومسكت دماغه
سليم بصلها: في حاجه
نور شاورت ب ايدها لا: تمام ووفضلت بص للشباك وساكته
سليم اتحرك بالعربيه : تفتكري سيف بيفكر في ايه بعد امبارح
نور:….
سليم : انا بكلمك علي فكره
نور:….
سليم: نور واقف العربيه و ولسه بيهزها راسه كانت هتنزل علي تابلوه العربيه
سليم لحقها: نور تنح اول ما لقه سخن بطريق ترعب نهار اسود وشدها لي نور فوقي فضل يهز فيها مافيش فايده
سليم جز علي اسنانه: فيها ايه دي… عدله وتحرج اتجاه المستشفي
……..
سلمي بحزن: تفتكر سليم ونور يتصالحوا ويحبه بعض
عز: مش عارف بصراحه
سلمي: نور مبطلتش عياط امبارح متهيئلي منامتش اصلا
عز بضيق: منظرها امبارح اكنها تايهه مش عارفه تتصرف صعب برضوه عليها تتجوز شخص بتحبه بس مدمرها
سلمي عيونه. دمعه: خايفه يكون هببنا الدنيا ما كان ممكن نصالح كل دا من غير ارتباط
عز: صدقني فكرت مافيش حل غير دا
سلمي بعياط: نور متستهلش كده
عز اتنهد: اهدي كل هيتحل باذن الله عشان خاطري.. ومسح دموعه.. كل هيتظبط صدقيني
سلمي: تفتكر
عز: باذن الله وانا هكلم سليم متخافيش
….

 

في المستشفي
دكتور طلع من عند نور
سليم: خير يا دكتور
الدكتور: بالعافيه قدرنا ننزل الحراره
سليم بستغراب: ايه سببها ودا كان سبب الغماء
الدكتور: زعل شديد جدا او ضغط نفسي الاغماء كان سببه هبوط اساس ربنا ستر انت لحقتها في اخر لحظه
سليم ضم حواجبه بستغراب: للدرجه
الدكتور: هبوط في الدوره الدمويه بيؤدي للوفاه دا مع السخنيه بطريق دي …بس ربك كريم. .. المهم بلاش زعل او ضغط من اي نوع لان من الوضح انها مبطلتش عياط عيونه وضح انها ورمه وبين مااكلت بقالها يومين
سليم كان بيسمع ومصدوم : تمام هي فاقة
الدكتور: لسه بس هتفوق في اي وقت انا كتبت علي ادويه تمشي عليها هتبقا كويسه ان شاء الله بعد اذنك… ومشي
سليم دخل لقه مرهق بطريقه غريبه يمكن ما اخدش باله من الاول لان مكانش فارق معا اصلا
سليم: كنت مستغراب سكوتك الفتره الاخير بس بقي متفسر دلوقتي
بداء يركز في ملامحه الرقيقه وفضل ساكت
نور بدات تفوق: بابا..
سليم: نور انتي كويسه

 

نور بصتله: انا فين
سليم قالها اللي حصل: بس وجبتك هنا
نور بتقوم وبشيل ايدها من المحلول:
سليم: اهدي
نور: عايزه امشي من هنا
سليم: طيب اصبري المحلول يخلص
نور:انا بقيت كويسه
سليم: اهدي طيب لحد ما يجي حد يشيلو من ايدك
بعد وقت
سليم اخدها وراح علي مكان فاضي علي البحر
نور : ايه المكان دا
سليم: عجبك.
نور بصتله وسكتت:
سليم: مش من طبعتي ابرار لحد ولا اتكلم واوضح موقفي بس
نور: مطلبتش منك اصلا ولو سمحت مش عايزه اسمع حاجه
سليم جز علي اسنانه: دي اسمها قلة ذوق
نور: اللي تشوفه
سليم: في ايه ما انا معاكي برضو ودا مجرد وقت
نور: سليم لو سمحت خلاص ارجوك

 

سليم اتنهد : الدكتور النهارده قال ان كان ممكن تروحي في لحظه
نور بصتله بعدم اهتمام:
سليم: اما عارف سبب تصرفاتي بس سكت… نور
نور: مافيش حاجه قولتلك
سليم: انا اسف
نور بعصبيه: اسف دلوقتي … واخر اليوم. انتي واحده فاشله صح .. وتقلل مني دايما انت صح
سليم: نبداء صفحه جديد ه
نور: ليه
سليم: لان احنا الاتنين في نفس المركب
نور: انا مثقش فيك اصلا
سليم جز علي اسنانه: اعملك ايه يعني
نور: الله اعلم
سليم: ايه البرود. دا
نور:…
سليم: لازم يكون في ثق بنا

 

نور: المفروض اعملك ايه انت سبب
سليم: قولت نبداء صفحه جديد ه ولو حصل حاجه ليكي الحق في اي تصرف تعملي معايا
نور: تفتكر هقدر ااذيك
سليم: مش هيحصل
نور: ايه الضمن
سليم بتفكير: شيك وتحطي رقم اللي انتي عايزه
نور ضحكت بسخريه: الانتقام بفلوس عندك
سليم بضيق: ورقه فاضيه امضي عليها ليكي
نور بستغراب: انت عايز توصل لي ايه
سليم: يادي نيله خلاص يا نور خلينا كده
نور بصتله ورجعت بصت للبحر
بعد وقت
نور: تمام انا موافقه.. وبقت كل كلمه تقرب منه.. بس قسما بربي يا سليم لو خدعتني تاني لا هيفرق معايا حتي ابوك ولا امك. وهتشوف اوحش من مراد قدامك
سليم بيبعد وشه: ايه هتدخلي في بوقي ابعدي
نور بصتله بقرف: جعانه عايزه اكل
سليم: قصدك وليمه
نور: هتتزفت تجيب ولا لا
سليم: هطفحك
……
سيف: انا هتجنن ازاي اتجوزه
مرتضي: لو مش وثق من عاصم ان بنته غاليه عليه وميتلعبش بيها كنت قولت تمثليه
سيف: ودا اللي هيجنني
مرتضي: ولايكون تمثليه من سليم
سيف بضيق: لا شوفتهم قبلها مع بعض
مرتضي حدف الكوبايه في الارض: غبي قولتلك تصالحه قولتلي ما بحبهاش بحب بنت تانيه واهي مش نافعك ادي جه اللي هيكوش علي كله وبوظت شغلي
سيف بستغراب: شغل ايه يا بابا ما انت مش محتاج حد
مرتضي بصله بغضب ومن جوها: غبي ما انت لو راجل بجد كنت قولتلك بس هتدخل في المبادئ الاخلاق وعاصم متامن من الح”كومه
سيف: بابا روحت فين
مرتضي بنرفزه: مافيش سبني
…….
سليم فضل بصصلها وهي بتاكل
نور: هتفضل دفس عينك في اكلي

 

سليم: لسانك بقا وبعدين من شوين كنتي شبه الكتكوت
نور: الله اكبر وبعدين انا مش مخطوبه عايز اتفسح وديني ملاهي
سليم: نعم ياختي
نور طخنت صوتها: ايه عايزه اتفسح
سليم بزهق: انا مطول بالي عليك علي فكره
نور: ما انت اتحسبت عليا خلاص يبقا تفسحني يلا وكملت بخبث ولا انت
مش قد المسؤليه بقا
سليم : انتي بتهري اي كلام عشان تستفزيني ووافق
نور: طب ننجز بقا
سليم: لا
نور بزعل طفولي: اعمل اي حاجه تخليني اطيقك بقا
سليم: مش عايز
نور كشرت زي الاطفال بالظبط
سليم بضيق: قدامي
…..
عده الوقت
سلمي: اهي نور وصلت ب في حاجه غريب.
عز: علي ايه
سلمي: نور شكلها مبسوط

 

نورابتسمت : مسا مسا وغمزة بتكلمي عز سلميلي عليه
سلمي ابتسمت: طيب سلام دلوقتي وبصت لي نور في ايه حصل ايه
…..
عز: من ساعة ما جيت وانت ساكت في ايه
سليم: حصل حاجه غريبه
عز: زي ايه
سليم:.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى