رواية احببت عنيده الفصل الرابع 4 بقلم آلاء
رواية احببت عنيده البارت الرابع
رواية احببت عنيده الجزء الرابع
رواية احببت عنيده الحلقة الرابعة
نور بغضب: يوووه في ايه كل شويه حد يدخل
امل بخبث : خلاص ارجع بالكيكه
نور ضحكت:لا لا تعالي
امل ضحكت وديتها الكيكه وطلعت
نور بتاكل وساكته:..
عز ضحك: الخزوق يا اخت
نور بصتله :ايه
سليم بسخريه: لا دي تشوف الاكل خلاص مش مهم .اي حاجه بعدها
نور بغيظ:نينينني ظريف بس عندك حق لان دا اهم منك شخصيا
عز ضحك: اين الجبهه
سليم بغيظ: عز
نور: بس بس .بصوا بقا .مبدائن . عارفين لما تشوفه شخص تقوله هو دا خلاص
عز :مجرتش واللهي يا اختشي
نور :ولا انا
سليم :نعم
نور: اها والله ما دا اللي حصل هفاهمك انا شوفته شخص في كل المواصفات بمعني وسيم طول بعرض واسلوبه جميل
عز:طيب فين الخزوق في كده
نور ضحك:ما هو طلع عكس كل دا لما عرفته
سليم بااهتمام:ازاي
نور : انا كنت معجبه بي في صمت بي في اخر سنه كنا مسكين حالات مع بعض كاتدريب وطبعا انا كنت هبله وفرحانه بكده لان كانت اخر سنه في كليه وخلاص هنتخرج
عز :قولتي يابنت دي فرصه من دهب بقا مش خزوق لا قدر الله
نور ضحكت: عليك نور وانا كنت معجبه بي اما هو ولا كان في من ناحيتي فسفوسه اعجاب
عز ضحك:قومتي قولتي هو دا يامه
نور ضحكت :الواد كاريزما بقا وبيتقل
عز: مهزقه
نور :لم نفسك
سليم: انتي اللي اعترفتي ب حبك
نور:للاسف وتخطبنا
سليم : كنتي مخطوبه
نور : المفروض يبقا احلا حاجه حصلت وكنت بتمناها بس للاسف كانت هنا بدايت اسوء ايام حياتي
عز:ليه
نور:لما قربنا من بعض لقيته مغرور واناني كنت ابقا تعبانه وهو يقولي فيها ايه يعني عمرك ما تعبتي وزعلي كان بيهون بشكل رهيب اساسا مكانش بيشوف اني استحق ازعل كان بيتعامل مع الناس زي مكان بيعاملني في الاول بكل حب وعندي انا بطه بلدي وابتسمت شوفته من يومين
سليم :كان وحشك
نورعصبيه : وحش لما يلهفو لا طبعاا بس بصلي اكني انا اللي خسرته مش هو لحد دلوقتي محسش باللي حسيت بي ولا ندمان حتي بس طز المهم انا حسه اني كسبت نفسي
عز:مين اللي ساب التاني
نور ضحكت :انا لما عرفت انه بيحب زميلتي مش انا
سليم بضيق: لما هو مش عايزك خطبك ليه
نور: لا ما الانقح هو حبها واحنا مخطوبين
عز:يخربيتك نحس
نورضحكت: جدا وبصراحه انا اللي غلط .لان اتخدعت بالمظهر مركزتش في تفاصيل
سليم : حسيتي ب ايه لما شوفتي
نور:بقرف ازاي حبيت دا شخص من غير روح مغرور ومش شايف غير نفسه عمره ما فكر يتأسف علي اي غلطه غلطها في حقي دا غير طريقته اللي دايما كانت تحسسني ان اقل من اني اتحب تصدق عمره ما شركني في اي حاجه بحبها دايما كان في اي مناسبه ليا يسبني لي واحدي
سليم:وعملتي ايه بعدو
نور: مش هنكر كنت زيك موكوسه كده بس ما اتشلتش الصراحه
عزضحك:وبعدين
سليم بضيق: احترمي نفسك
نور: ياعم اتلهي المهم قولت خلاص الامتحانات ولازم اتخرج واهو بقيت دكتوره ومشهوره وهو ولا حاجه بس غروره عمي عن دا
عز ابتسم:بجد انا فخور بيكي وهو فعلا خسرك
نور ابتسمت:تنستر والله المهم بقا انا جعانه جدااا
سليم بغيظ: انتي هتموتي وانتي بتاكلي اكيد
نور: قصدك من عينك وقامت اها هروح اكل وبصت لي عز هاته وانت طلع بدل ما هو قاعدلنا في ال قوقع دا
وطلعت
عز ميت علي نفسه من ضحك: البنت دي عسل اووي
سليم بغضب:والله
عز: طب يلا وجه يطلعوا
سليم:لا مش هتزفت
بعد نقاش كتير طلع
قاعدين مكرم وامل ونور
امل بفرحه: حبيبي وراحت عليه
مكرم ابتسم:طيب مادام الاستاذ نورنا نتغدا يلا مع بعض
سليم بضيق: انا مش عايز اكل دخلني يا عز
نور قربت منه وبهمس: انا نجحت لما قولت لي نفسي ان انت كنت ناجح وحصل شيء يقويك المفروض مش يضعفك وانا وثقه فيك انت ا اشطر مني وتقدر ترجع ابداء من النهارده علي اقل اللي حواليك فرحوا ب انك طلعت بس ما بالك بقا لو رجعت لي شغلك
سليم بضيق:مش هقدر
نور: كداب انت هتقدر علي اقل حاول وانا واللهي وثقه دا انت كده وانا بخاف منك
سليم بصله بستغراب
نور : فاقت من كلامها ابتسمت :احم يلا يا امول اعملي لنا الاكل
امل بفرحه :من عيني وجريت
مكرم بصص لي سليم بفرحه:
عز بهمس لي نور: شكلك هتنجحي يا متخزوقه
نور ضحكت: تصدق انا غلطانه اني حكتلك
عز غمز:لا ما انا العوض
نور بصتله من فوق لي تحت: والنبي لا تتلهي هي ناقصه ومشيت
عز رفع حاجبه: ايه دا
سليم ابتسم :تستهل
مكرم بضحك: انت ونور متنفعوش لي بعض
ـــــــــــ
تاني يوم
نور نزله: صباح الخير
امل :صباح العسل
نور : هو فين كيمو فين
امل : راح الشركه هو وعز . وسليم في اوضه
نور: اشطا ودخلت صباح الخير
سليم بص لها : صباح الخير
نورابتسمت لانه اول مره يرد: امم معني كده انك فكرت في كلامي
سليم بضيق:لا
نور غمزة وقربت منه:يا ود يا كدب
سليم بغضب:نور الزمي حدودك
نور ابتسمت وقاعدت قصاده: ايه رايك نكون اصحاب
سليم : اها كملت
نور بضيق: علي فكره مفروض انا اللي ابقا مش عايزه نكون اصحاب بسبب اسلوبك معايا
سليم: علي اساس حضرتك مش بتردي
نور: اومال اسكت لك ليه ماسك عليا تغفيلات وخايفه انك تنزلها في عيد ميلادي
سليم بصله بقرف:ايه التافهه دي
نور بضيق: تمام مش عايزه اكون صاحبتك بس نتعامل ب ادب الفتره دي عشان تتحسن اقولك عشان تخلص من خلقتي
سليم :محدش ماسك فيكي امشي
نور ضيقه عنيها: اخس الله يكسفك
سليم :
نور ابتسمت:طيب هروح
سليم :فين
نور : اجيب اكل انا مفطرتش جيت ارخم عليك الاول اجبلك حاجه معايا
سليم: لا
نور غمزة:يبقا قهوة وطلعت
بعد وقت
نور : احلي قهوة بوش لي بوظ الاخس الكشري اتفضل
سليم جز علي اسنانه: صدقيني في مره هق*طع لسانك
نورضحكت: هكون قط*ع ايد*ك اللي قط*عت بيها لسا*ني
سليم بضيق: انتي انسانه مستفزه ازاي دكتوره اصلا
نور: ابويا اتوسط لي يشغلوني حتي كرمش لي عم سليم البواب خمسين جنيه ما كل ما اشوفك افتكره كان علي اسمك
سليم بص جمبه ومسك المخده حدفها بيها:برا
نور مسكتها قبل ما تيجي فيها وبضحك: عيب كده تمد ايدك علي بنت
سليم:برا
نور : نكبر بقا المهم اشرب القهوة وانا باكل وراحت قاعدت وبتاكل واكنه مش موجود
سليم فضل بصصلها ومستغربها ومستغرب اسلوبها اللي مش مفهوم
ــــــــــــ
عاصم: سلمي هي نور متعرفيش،كانت هنا ليه انا مش مطمن
سلمي ابتسمت:متخافش يا عمي صدقني هي بس جت ترتاح
عاصم:طب كلمتيها
سلمي:لا بس بفكر اروحلها النهارده
عاصم:خلص اوصلك وانا رايح الشركه وبالمره اطمن عليها
سلمي ضحكت:اومال ليه وافقت انها تبات هناك
عاصم بضيق:مكرم فضل يزن وابنه بصراحه تعب معا وانا وثق ان نور هي اللي هتقدر
سلمي ابتسمت:باذن الله
ـــــــــــــــــــ
مكرم:تفتكر نور هتقدر عليه
عز ابتسم:اقولك علي حاجه بس توعدني متقول لي حد
مكرم :اكيد
عز: سليم لما نورمكانتش موجود حسيت انه اضايق بس مكنتش متاكد بس امبارح طريقته وهي بتحكلنا عن حاجه تخصها كان مركز معاها بلا بالعكس كان بيسال بفضول
مكرم ابتسم:معجب بيها يعني
عز :مقصدش كده انا قصدي ان بداء يتجاوب معاها كعلاج مش اللي في دماغك يا عمي
مكرم هز راسه:تمام ربنا يقدم اللي في الخير
عز ضحك:يعني حضرتك غريب انت عندك يكون معجب بيها احسن من انه يتعالج
مكرم :يا غبي ما لو حبها هيسمع كلامها ويطلع من اللي هو في دا
عز ابتسم: هيرجع باذن الله
ـــــــــــــــ
نور:اسمعني بس
سليم:نور حقيقي انا زهقت اتفضلي برا واقفلي موضوع دا
نوربضيق:مش طلع بقا
سليم :
نور:طيب اسمعني وخلاص انا عارف ان الموضوع مش بزرار وان صعب وعندك حق ضربيتن في راس توجع ومش اي وجع بس دي الدنيا ولازم نقع ونقوم مش دايما بتمشي علي مزاجنا مش جنه هي
سليم بضيق:خلاصي كلامك
نور: كل وجع بياخد وقته وانت اخدت سنه ومتهيئلي كفايه كده ونبداء ناخد خطوه
سليم: انتي عماله تقولي كفايه الكلام سهل واكن بقيت امشي في دقيقه يلا ان خلصت مشروع وتصميم وفضلت التنفيذ انتي عبيطه انا لا في دماغي حاجه وعلي كرسي متحرك
نور بصتله بتفكير واحراج: هو في حاجه بس يعني هو
سليم بستغراب:في ايه متتكلمي
نور :هو في مشروع انا عملته بس مش عارفه اكملوا
سليم بستغراب:ازاي انتي مش دكتوره
نور:ايوا ما في الاجازه كنت بدرس هندسه وتصميم عن طريق النت بس اكيد مش زي اللي عارف وفاهم اكتر مني
سليم:ايوا عايزه ايه يعني
نور:اجبلك الملف والتصميم بتاعتي وتكمل انت
سليم بسخريه:اها ما دا اللي ناقص اسرق زي ما اتسرق مني
نور بضيق:ولاه انت غبي انا اللي عايزه تاخدهم وبعدين بلاوكسه ممكن او اكيد هتلاقي غلط بالهبل انت بس خد الفكره
وقربت منه
نور : انا نفسي المشروع دا يتنفذ بس مش عارفه ومكسوفه اقول لي بابا لان اصلا مكانش راضي عن مجالي في طب هيلومني ارجوك وافق
سليم بضيق:مينفعش يا نور اعمل تعب غير واظهر ب اسمي هفرق ايه عن زفت مراد
نور:خد فكره طيب عشان خاطري بلاش خاطري انت اصلا بتكر”هني بس جرب وغالوت مامتك
سليم:انتي صدع
نور : اجيبهم
سليم بضيق:هاتي بس مش هعملهم ممكن اساعدك بس
نور بعفويه باسته من خدو:هروح اجيبهملك وجريت
سليم اتصدم وحط ايدو علي خدو:…
امل دخلت بخوف:في ايه نور طلع بتجري كده ليه
سليم :هعملها ايه يعني فين عز.
امل :في شغل
ـــــــــــ
تسريع الاحداث
نور كانت رايح تجبله الاوراق لقت سلمي بتقولها انها جايلها فا طلبت انها تجبلها الملف والتصميم معاها وبعد وقت كانت سلمي وعاصم وصلوا اطمن عليها ومش وسلمي فضلت معاها
ـــــــــــــ
سلمي :الموز فين
نور بقرف:اهدي ها اهدي
امل :تشربي ايه يا بنتي
سلمي:ابنك فين بس
نور برقة ليها:يا مف”ضوحه اتلمي
امل بضحك: هي شكلها متعرفش سليم
نور:اها مفكره كاريزما متعرفش انه هيعاملها زي الجذ”مه
امل ضحكت: طيب هو لسه طلب مني قهوة اعملكم معا ايه وبصت لي نور انتي اكيد سندوتشات جمبها
نور باستها من خدها:انا بحبك اووي
سلمي ب احراج:لا شكرا
امل ابتسمت: دا بيتكم وانا زي ماما بالظبط تاكلي ايه
سلمي :مادام كده عايزه نسكافيه بدل القهوة ويبقا كده احلي دلع
امل عمزة :وكيكه جمبها بقا
سلمي بايته من خدا: وانا كمان بحبك
امل ضحكت بفرحه: ربنا يحفظكم
نور ابتسمت:ويحفظك يا عسل يلا واخدت سلمي وراحت لي سليم
امل بصه عليم ومبسوطه :كان نفسي بناتي بجد وجي تمشي لقت مكرم في وشها
امل بخضه: ايه فجعتني يا مكرم
مكرم ضحك : كنتي بتكلمي نفسك
املابتسمت: زعلانه لما نور تمشي دا اليومين اللي مشيت فيهم كانوا سم وصاحبتها زي القمر وضحكت ومعجبه بسليم
مكرم ضحك: تعرفه بس كله هيروح
ــــــــــــ
نور : احم سولم عامل ايه دلوقتي
سلمي ابتسمت ب اعجاب:هاي انا سلمي بنت خالتها عامل ايه وراحت مدت ايدها كا سلام
سليم بص ليها من فوق لي تحت:ايه البتاع دي
نور ضحكت:دي سلمي
سليم بقرف وزق ايد سلمي بعيد عنه: وجيبها هنا ليه برا
سلمي بصت لي نور وابتسمت:دا كاريزما خالص
نوربصتلها.:دي الكرمه في ذمة الله خالص
سليم بزعيق.:برااا
نور بصتله.:لا صوتك ميعلش ياسولم
سليم :طيب امشي يمكن مش بتفهمي كلمة برا انتي والبتاع اللي معاكي دي مش زريبه هي عشان تلميلي بهايم
نور برقه: بهايم حول ولاقوة الا بالله امسكي كده
سلمي :الله دا شخصيته قويه زي ما سمعت
نور حدفتها بال ملف ورايحه علي سليم و برقت لي
سليم: في ايه
نور: بص بقا انت جوا اللي كل شويه برائي دا مش معايا دا عندها
سليم ضم حواجبه :عندها مين
نور:ام بقص بص بقا هنتفق اتفاق لان انا خلقي داء
سليم :…
نور:
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)