روايات

رواية احببت عنيده الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده الفصل الرابع عشر 14 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده البارت الرابع عشر

رواية احببت عنيده الجزء الرابع عشر

رواية احببت عنيده
رواية احببت عنيده

رواية احببت عنيده الحلقة الرابعة عشر

سليم : اهدي
سيف: نور بتجري ليه كنت عايزك
سليم مسك ايد نور رجعها ورا ضهره ونور مسكت ايدو جامد واكنها تتحمى فيه
سليم رفع حاجبه: خير
سيف: وانت مين حضرتك
سليم: ميخصكش خير في حاجه
سيف رفع حاجبه بنرفزه: وانت مالك اصلا دي حاجه بيني وبنها.. وبص لي نور مين دا
نور: دا
سليم بصلها: اسكتي انتي .. ورجع بصله… المفروض انا اللي اقولك وانت مالك اصلا. ايا كان اللي كان بيني وبينها انت ما يخصكش ايه هو بس عموما خطيبتي
نور تنحت وبصت لي سليم بصدمه:
سيف ضم حواجبه: امتا
سليم: لاحول ولاقوة الا بالله وانت مالك
سيف جز علي اسنانه وابتسم بسخريه: وعلي كده حكتلك عني ولا لا مظنش لان ما يتحكيش. مش في صالحها
نور بصدمه: انت عبيط ايه اللي انت بتقول دا

 

سليم بتحذير: نور … لا حابب اعرف منك ايه هو
سيف ابتسم : لا المفروض هي اللي تحكي وغمز وجي يمشي
سليم: بالنسبالي هي حكتلي انهاكانت بتحب واحد وللاسف تكتشفت عينو ما يملهاش غير التراب وكانت هاا كانت بتحبه و واكتشفت انه حب عليها فا سابته بكل احترام رغم ان شافت منه ايام مقرفه من عدم تقدير واحترام مشاعر وحاجات اللي زيو ميعرفهاش المهم كل ما تيجي سيرته تبقا قرفانه ومتهيئلي بعد اللي حصل دلوقتي بقت مش ماذه زياده… ابتسم … هنمشي بقا لانها اكيد قرفانه دلوقتي…. و سابوه ومشي
سيف بص عليهم بغضب: وربنا لا اور”يكي انتي والجر؛ بوع دا
…..
عند نور اللي كان متنح من ان دا سليم وهو اللي بيدفع عنها فاقه علي
سليم: اركبي
نور :هاا
سليم: اركبي لازم نفكر يمكن دلوقتي سيف عارف اني انا سليم مكرم
نور: ازاي
سليم: انا وسيف اتقابلنا زمان في مؤتمر واكيد هو فاكرني اركبي
نور ركبت وسليم لف وركب
نور: بس ممكن يكون نسي هو اصلا مكانش فاكر ومش بصصلك في الاول
سليم اتحرك: نور انا تسمي معروف في برا وجو مصر ومش مظر حد مش عرفني
نور: طيب ما انا لو مكنتش شريك بابا ما كنتش هعرفك
سليم: مش كل ناس زيك عايشين في مياة البطيخ

 

نور يزعل: تقصد ايه
سليم: ولا حاجه المهم دلوقتي لازم تخلي بالك من كل حاجه ومن اي تصرفات وماتمنيش لحد لا في شركه ولا في المستشفي
نور بضيق: هو انا دخل حر”ب في ايه
سليم: حاجه زي كده وياريت كلمي يتسمع
نور: وانا مش عايزه كده
سليم بنرفز: هو انا بعرض عليكي… نور انتي اساس محطوطه في الموضوع مراد و وسيف ومرتضى اساسي طرف منك وطرف مني
نور: ومنك الله انا مش بتاعت الحاجات دي
سليم بزعيق وواقف العربيه: هو انا بقولك اشتغلي رق”صه في ايه
نور: انت قليل الادب
سليم: دا انتي تخرجي الواحد عن شعوره يا شيخه
نور: يووه بقا انا عايزه اروح
سليم بتريقه: لا باللع عليكي خليكي جمبي دا يوم المنى
وتحرك بالعرببه
…..
معاذ: طيب شكلها مشيت تعالي نروح

 

حور بصتله بتفكير: لا
معاذ بستغراب: ليه
حور: انا عايزه اتمشا
معاذ ابتسم وفاهم ان نور كلمتها: حاضر
حور بفرحه وطفوله: بجد انت موافق
معاذ: اكيد واه رايك ناكل حواوشي
حور: لا
معاذ مسك ضحكته بالعافيه ومن جوها: يعني دي ماصدقت
معاذ : احم ليه
حور: عايزه بيتزا زي روايات
معاذ؛: حاضر
بعد وقت كانه قاتدين علي البحر وبياكلوا بيتزا
حور بقلق: انت بتحب نور
معاذ: اكيد
حور لحزن: هتخطبها
معاذ بصلها: حور انتي سالتيني كذه مره وقولتلك نور اختي وبحبها عشان دايما جدعه معايا ومع اي حد في المستشفي
حور: طيب هو انت بتحب حد تاني

 

معاذ ابتسم: لو حبيت هاجي اقولك انتي بس
حور بفرحه رغم انها زعلت ان ما اختارهاش: باذن الله
معاذ: اشربي عصير
حور لسه هتشرب بس هي بتضايق انها تشرب وهي بتاكل: لا
معاذ دير وشه وضحك ورجع بصلها: مش شايفه كلمه لا بقت كتير
حور: بضايق اشرب وانا باكل
معاذ ابتسم: امم طيب كولي
حور: و مواصفات احلامك ايه
معاذ: امم بصي هي حاجات كتير بس انا مش بحط مواصفات انتي بتلاقي نفسك بتحبي علطول
……
سلمي مسك عز من شعرو: انت اللي غبي مش انا
عز بيبعدها وبيضحك: سيبي شعري طيب
سلمي: لا لما تتاسف هو في ايه انت وابن عمك طيحين فينا لو مالقتش اللي يربيك انت وهو انا موجوده
عز بضحك: اووعي بقا وزقها ايت ياشيخه جراده
سلمي مسكت اوراق هو لسه مظبطها وقطعتها: بس كده يلا بقا وريني يا فالح
عز تنح: انتي مجنونه
سلمي: هق هق لا غبيه يا ابو الذكاء
عز بضيق: بلاش الاسلوب دا معايا
دخلت بنت بدلع: هاي
الاتنين بصوا
البنتب دلع: لو سمحت كنتم طالبين سكرتيره القسم الاداري و المراجعه وقالولي اطلعي فوق
عز لسه هيرد لقه سلمي بصله بقرف
عز بخبث: معاكي ملف

 

البنت قربت منه بسهوكه: اها طبعا اهو اتفضل
سلمي: الله ايه دا هو انت بقيت استقبال
عز بصله وير وشه: اتفضلي اقعدي يااا
البنت بدلع: سيرما
سلمي: مالك يعنيه
عز: اسمك جميل اتفضلي اقاعدي
سيرما قاعدت وحطت رجل علي رجل وكانت لبسه جيب قصير فا اكيد بعا كلنا عارفين المنظر المقرف🙂ما علينا
عز ما بصش عليها وكان كل اللي في دماغه يستفز سلمي: اشتغلتلي ايه قبل كده ولا دي اول مره
سلمي قربت من عز ونزلت لي مستوه وبهس جم وادنه
سلمي: هتبقا اول مره تتهزق قدام موظفين و مستجدتي دي لو اشتغلت اصلا لم نفسك
عز بصلها: دا تهديد
سلمي: زي ما تحب او الحل الاحسن امشي انا وسبهالك وقسما بربي انت عارف اعملها وما هتشوف وشي
عز حدف الملف في وش البنت: الاستقبال فوق
سلمي بعصبيه: يلا براقومي بالزفته اللي مش لابسها اصلا
عز دير وشه زضحك والبنت اتخصت وطلعت جري
سلمي بصتله: ضحكتك اوي كتك البلاه وجاي تمشي
عزبضحك: رايحه فين الله يهد حيلك
سلمي: ابعد عني وجاي تمشي شدها من ايدها وقربها لي ولف دراعه حوالين وسطها
عز ابتسم: ما انا مشيتها اهو
سلمي بتوتر و ارتباك: ابعد بدل ما اسقف علي وشك
عز ضحك: بتبقي شبه الكتكوت لما ببتكسفي

 

سلمي بتبعدو: اوع بقا
عز ضحك: بحبك
سلمي اتوتر اكتر: وربنا هصوت.. عز بعد وهي جريت فضل يضحك عليها
….
نور طول الطريق بتفتكر كلام سليم لي سيف وابتسمت
سليم: عمي ميعرفش اللي قولنا تمام
نوربسرحان: اها تمام ماشي
سليم بصلها بستغراب: هو ايه اللي تمام ماشي
نور: ايه
سليم واقف بالعربيه مره واحده شاور قصاد عنيها: ايه في ايه
نور فاقة: هاا في ايه
سليم: ايه في ايه بقولك عمي ميعرفش حاجه عن اللي حصل النهارده
نور بستغراب انه خايف علي باباها اها هي عرفه انه علاقته باباها كويسه : اها
سليم بضيق: في ايه مالك يانور
نور: لا لا ولا حاجه
سليم بتفكير: انتي مفكره انه ممكن يأذيكي هو مش هيقدر يعمل حاجه
نور: ماشي
سليم: لا بقا في ايه
نور من جوها: انا مش عارفه اركز اصلا انت بني ادم غريب
سليم؛: طيب فاهميني مالك
نور: انا جعانه
سليم بالامبالاه: نعم
نور بصت حواليها لقت نفسها واقفين عند بحر؛: انا هنزل هنا شكرا
سليم: اصبري… ركن العربيه انزلي
نور: لا بقا انا عايزه افاهم ايه التغير دا
سليم: معلش يلا ونزل ولفت ونزلها
نور وقفت قصاده: امشي انا همشي لي واحدي
سليم ببرودمسك ايديها : طيب يلا
نور: سيب ايدي….و لسه هتزعق. قرب منه بهمس
سليم: اهدي هفاهمك بعدين اكيد مش عشان سواد عيونك يعني
نور: حد بيراقبنا ولا ايه

 

سليم: بالظبط ايه امشي برضوه
نور: احم مش هناكل
سليم : قدامي
نور ضحكت بطفوله ومسكت ايدو: يلا
سليم هز راسه بيأس :
دخل مطعم وطلب اكل وبداءو ياكلوا
نور وهي بتاكل بصالوا
سليم: في ايه
نور. والاكل في بوقها: لو كنت بتتاسف بجد فا قبلته لكن بتضحك عليا عمري ما هسامحك.. وشكرا علي ردك علي سيف
سليم : هو مينفعش كنتي تخلصي الاكل اللي في بوقك وبعدها تكلمي
نور وهي بتاكل: انت اللي يسالت
سليم: الصبر يارب اقفلي بوقك
نور بلعت الاكل: هو انا بتكلم من بوقك ايه القرف دا
سليم: انا اللي مقرف بعد كل دا
نور: اها وبعدين ايه اللي انت طلبه دا انا جعانه هو انت بتاكل نمله
سليم بصلها.: لا جاموسه
نور: علي فكره انا اللي هحاسب وبعدين هي الجاموسه هتقعد مع ايه لامواخذه
سليم : هرزعق قلم يعميكي
نور بزعيق : هتجيب طفح ولا لا من الاخر انا جعانه
سليم بص حواله: اسكتي الله يفضحك هجيب وبعت جاب تاني اطفحي
نور اخدت وفاضلت تاكل
سليم بص عليها: شكلي هشوف بلا ازرق الايام اللي جايه
…..

 

خلصوا وسليم زعقلها وهو اللي هيدفع. وواتفقا انها هي اللي هتمسك الشركه عشان تكون قصادو اما سلمي لما عرفت ان نور هترجع للشركه تاني بدون سبب حاولت تفاهم معرفتش فا قرارو انتم لو حاجه مهما يروح المستشفي بس
تاني يوم
في شركه
سليم: ليه بدري
نور: لا بقا مش هتبقا مناكفه على الصبح
عز: صباح الخير يا نور فين سلمي
نور: قالت هتيجي ورايا بس دكتور فريد طلب منها حاجات مهمه
عز بضيق: قدا ايه دا
نور ضحكت وغمزة: دا قد بابا يا عز.
عز ابتسم: بجد
نور ضحكت: بجد يا حنين
عز : ياختي بكره نشوفك
نور ضحكت: لا مظنش توبه خلاص
عز: احم سليم حكالي عن اللي حصل
نور بصت لي سليم: مش قولتلي متحكيش
سليم: اذا كان هو اللي مخبي زفت مراد هو انا مش قولتلك
نور: اها صح نسيت
سليم: الصبر يارب
نور: ايه عادي بنسا
عز ابتسم: حصل خير المهم انتي حكيتي لي سلمي

 

نور: لا طبعا
عز: جدعه المهم دلوقتي اي ورق مهم ما يتسابش في اي مكان
نور: سليم قالي كده .. فونها رن.. معلش ارد بس
نور: الو ايه ياعم وحشتني وربنا
معاذ: روحتي فين امبارح
نور كحتله ان حصل حاجه عندهافا مشيت : بس اسفه
سليم: بتكلم مين دي وعماله تحب في
عز: وانا مالي هاا مالي
سليم: انت عبيط انا مستغرب عكس كلامها دلوقتي انها توبه وكده
نور بفرحه :اكيد اديها رقمي … اشطا… طيب سلام
سليم:

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى