روايات

رواية احببت عنيده الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده البارت الخامس والعشرون

رواية احببت عنيده الجزء الخامس والعشرون

رواية احببت عنيده
رواية احببت عنيده

رواية احببت عنيده الحلقة الخامسة والعشرون

مشيوا من هنا ونور نزلت
سليم:ايه ياروحي كل دا
نور :ايه دا
سليم بص لقه صوره لي مع بنت حضنها ببرود:ايه
نور رفعت حاجبه بغضب:هو ايه اللي ليه انت هتستعبط مين دي وازاي انت يا سليم تعمل كده
سليم:متقوليش ليه انه حد عايز يوقع ما بينا
نور بغضب وعياط وضربته في كتفه:دا اللي فارق معاك ودا مش انت فعلا
سليم:ايوا دا انا
نور واقفت عياط وبصتله بصدمه وقلبها شبه هيقف: ازاي يعني ايه مش فاهمه
سليم لقه وشها اكن انيحب منه دم اتكلم بسرعه:اهدي دي رنا اختي في رضاعه و جت من امريكا النهارده عشان تحضر الفرح اقسم بالله وسالي بابا وامي
نور بصله وساكت:
سليم:واللهي بتكلم جد استني وطلع الفون ورن علي باباه
مكرم:ايه يبني فينك
سليم: جاي في سكه انا ونور

 

سليم لسه هيقوله رنا تبقا ايه بس مكرم اتكلم
مكرم : طيب بسرعه عشان اختك رنا اكلت دماغي نفسها تشوف نور اها وبتقولك متعرفهاش هي مين لحد ما تيجوا مهما حصل معرفش ليه
رنا وهي جم مكرم بضحك: يمكن يعرف دلوقتي
سليم فاهم انها اللي عملت المقلب دا في :يا بنت الا وربنا لما اشوفك
رنا بضحك: يبقا وصلت يا صاحبي اشرب بقا
مكرم بضحك:في ايه انا مش فاهم
سليم:لما اجي يا بابا سلام
وبص لي نور
سليم:هاتي الفون كده
نور ادتهوله وبتمسح دموعه بطفوله لقه ان صوره اتبعتت من رقم رنا
سليم ضحك بنرفزه:تمام
بص لي نور:ساكته يعني
نور :هات مافاتيح العربيه
سليم ضم حواجبه بستغراب: ليه
نور :هات يا سليم
سليم:افاهم طيب
نور بدون مقدمات ضربته بالبونيه في وشه:
سليم مناخيره نزلت دم:يابنت المجنونه

 

نور: دا عشان وجع قلبي من هزر زفت قربتك ولو مادتنيش مفاتيح العربيه دلوقتي هفتحلك دماغك وهلغي كل حاجه ونتطق
سليم ادها المفتح لان عارف مجنونه وتعملها:اهو
نور: دخل حاجاتي في العربيه
سليم بغيظ حط حاجاتها :اهو
نور ركبت وجاي يركب كانت قفلت العربيه ونزلت شباك:لا يا عسل تعال انت مع نفسك ومشيت قبل ما يرد
سليم تنح وبعدها فضل يضحك:وربنا مجنونه
……
بعد وقت كانت نور وصلت والكل مستغرب سليم فين
امل:اومال فين سليم
نور: ابدا قالي هيجيب حاجات وجي
عاصم:هيتاخر يعني
نور :معرفش والله يابابا
مكرم:بس هو قالي انكم جاين مع بعض
نور بتوتر: نزل في نص طريق
عزبصص لي نور بستغراب بسبب نظرتها لي رنا اللي بتضحك
سلمي بهمس لي عز:هي نور مالها بتبص لي قربتك كده ليه
عز بهمس:المفروض انا اسالك بس شكلهم قبلوا بعض وحصل حاجه
سلمي:انا دايما مع نور ما شوفتهاش وبعدين مش بتقول لسه جايه نهارده
عز بستغراب:صح اومال في ايه
رنا مره واحده اتكلمت لان حست نور هتضربها وعن كلام سليم مش ممكن دا اكيد هتضربها وهي بتضحك ومتاكده ان اتعاركو بسببها
:اهلا
نور بصلها بضيق وابتسمت بقرف:اهلا

 

رنا ضحكت :وربنا احنا هزارنا تقيل كده وعمالها معايا بس بطريقه مختلفه
نور بغيره:عمل ايه
رنا ب احراج من نظرات نور اللي باين انها مش طايقها خالص
:الاول اسفه لو رفضه هزاري حقيقي اسفه واتمنا متبقيش مضايقه من وجودي ولو حبه امشي همشي
كلهم بصوا لي بعض بستغراب
نورحست ان رنا اتكسفت : ابدا حصل خير بس تقصدي ايه
رنا ابتسمت: كنت مخطوبه لي شخص كده وسليم مكانش بيطيقوا لانه عارفه كويس كان عارف ان هو اخلاقه مش كويسه بس زي ما بيقولوا مرايه الحب عميه
فا بعتله صور واحنا كنا حضنين بغض وخطيبي مكانش يعرف حوار اننا راضعين علي بعض :فاحصل مشكله وانا عرفته فا وقتها حلفت اني اردها
نور:سابك بسبب كده
عز بضحك:لا هي اللي قفشتو في حد بنت والاهبل بيقولها اختي برضو
مكرم بضحك: عشان كده
امل بضحك:مافيش فايده فيكي انتي وهو
عاصم ابتسم وفاهم ان هي عملت كده :
رنا:هو اللي بداء وضحكت
سلمي ابتسمت :انا مش فاهمه
عز باس راسها:انتي زي الفل ياروحي متشغليش بالك
سلمي ضحكت:بطل تتعامل اكني طفله
عز بهمس:ما انتي بنوتي فعلا

 

سليم وصل: السلام عليكم
كلهم ردو السلام
مكرم بخبث:كنت بتجيب ايه
سليم بستغراب:في ايه
عاصم ضحك:نور قالت نزلت تشتري حاجات نفي نص طريق
سليم بصله وابتسم :حاجات كده … وبعدها بص علي رنا … سهل انا هتجوز بس انتي لسه
رنا بضحك: عادشي
نور: فين اوضي
رنا: مش هتقاعدي معايا
نور ضحكت: نص برودك ياشيخه
رنا بضحك: قلبك ابيض بقا
نور :بس حقيقي محتجه انام اووي
سليم:طيب تعالي اوديكي اوضك
نور:لا عز هيوديني
عاصم بحده:نوووور
نور بضيق بصت لي سليم:اتفضل
سليم كتم ضحكته:يلا
وطلعوا

 

رنا غمزت لي عاصم:لا مسيطر يا عمو
عاصم ضحك:لا اعجبك
…..
وصلوا عند الاوضه ولسه هتدخل لقت فونها رن
نور بصت لي سليم بخبث: الو معاذ اخبارك ايه
سليم بصلها بضيق لان بيغير منه :
معاذ: بخير وانتي بقولك انا نسيت اسم الفندق
نور: حبيبي تسلملي يارب
سليم ضربها في كتفه بغيظ
نور بصتله بغضب
معاذ بتسغراب من ردها: ايه رد دا بقولك الفندق انتي معايا يا حجه انتي ولا ايه
نور:طبعا طبعا وحور تيجي كمان
معاذ: لا حول ولاقوة الا بالله يبت هنجي ازاي واحنا منعرفش ام فرحك فين
نور: دا العشم برضو يا قلبي
سليم:وربنا هفتحلك دماغك
معاذ فهم لما سمع صوت سليم ضحك:يخربيت فقرك يابت انتي مفكيش زقه
نور ضحكت جامد :ولا يهمك اوع تنسا انا قولت لي حور الفندق في ***
معاذ بضحك:اخيرا لقيت رد علي سوالي هو حصل ايه عشان تغظي كده
سليم بصص لي نور وهيطق ووشه احمر جامد وعروق وشه برزه
نور:بعدين بقا المهم انا اكد عليك عشان ممكن حور تنسا
معاذ:اومال انا كلمتك ليه ماعشان اخت زهايمر نسيت يلا بقا سلام ربنا معاكي
نور ابتسمت:سلام

 

معاذ بضحك:بت
نور:ايوا
معاذ:احمي وشك عشان فرح بكره
نور ضحكت:وربنا ما يقدر سلام
معاذ ضحك:سلام يا مجنونه
نور بصتله لقت منظره كده بلعت ريقها :ايه مش هدخل الاوضه هات الكرت
سليم ودخلت ودخل وراها
نور:ايه دا امشي
سليم :وحيات امي ماشي وافتكر انك اللي بداتي
نور:لا بقا انت اللي بدات
سليم: رنا وبتهزر بر عني
نور:والله طيب اتفضل
سليم:نور انتي عماله تهبلي وسكت علي مدت ايدك ومجيك هنا لوحدك وعلي الفون دلوقتي
نور :هتعمل ايه يعني
سليم جز علي اسنانه:المشكله اني مش قادر اعملك حاجه
نور بستغراب:ليه
سليم :لان بحبك يا نور ومن الوضح انك مش فاهمه الكلمه او مش حسه بيا
نور تنحت من رده ومره واحده ضحكت
سليم بصله بياس من رد فعلها الغريب
نور:ورد فعلي طبيعي عشان بحبك
سليم:واللهي تقومي متكلمه مع معاذ كده وانتب عارفه اني مش طايقه
نور:عاملك ايه وعموما احسن عشان تحس اللي حسيت بي
سليم: تمام وجاي يمشي

 

نور:ايه دا مش هتصالحني
سليم رفع حاجبه ورجع بصله:نعم كمان
نور:وعدني مش هتسيبني انام يوم زعلانه وبكره الفرح
سليم ضحك: انتي بجد غريبه
نور بطفوله: دا حقي انت مشوفتش الصور ولا ايه
سليم في لحظه شدها لي حضنه :خلاص
نور حضنته جامد واكنها بتتطمن انه لسه ملكها ليها هي بس تطمن قلبها اللي كان هيقف من الصدمه لما شافت الصوره وبدون مقدمات عيطت بصوت يوجع القلب
سليم بستغراب :في ايه اهدي
نور: في لحظه حسيت نفس الشعور لي تاني مره بقيت حسه صعب عليا افرح او اني متحبش انا عرفت سيف بيخني بنفس طريق من صوره
سليم ضمها لي اكتر:استحاله انا روحي فيكي اسف والله اسف
فضل يهديها لحد ما بطلت عياط
سليم كلم حد في الفون وبعد وقت طلع ب اكل كتير ومختلف عن تاني
نوربصدمه:ايه دا
سليم:بلاحزن بلا عياط قومي يابت كلي يلا وانهي كلامه بغمزه
نور ضحكت وحضنته:بحبك
سليم :وانا روحي فيكي يلا ناكل انا جعان اووي مش وقت رومانسيه
نور رفعت حاجبه: مش حتي بتقولي بتاعت بطني
سليم: طلعتي صح يلا
ضحكوا وقاعدو ياكلوا وسليم بقا بيهزر معاها عشان يطمنها وفضل يتكلم معاها في كذه حاجه انه هيفضل يحبها هي وبس واستحاله يخونها
…..

 

تاني يوم
امل:يلا يابنات سليم وعز طلعين
نور بتوتر وخوف: لا لا انا حسه اني شكلي وحش اوووي استني
(كانت فرده شعرها وحطه ميك اب بسيط مع ملامحه اللي تاخد عقل وفستان ابيض هنزل صورته كان شكلها جميل جدا)
امل ابتسمت بحب:ابدا ياروحي انتي زي القمر … وبصت لي سلمي… انزلي يا سلمي انتي الاول
سلمي بتوتر :نعم لا لا اصبرو
( سلمي لما شعرها كحكه بشكل جميل جدا ومنزل خصلتين وميك اب بسيط مع ملامحه جميله وفستان ابيض و هنزل صورته كان حرفيا شكلهم هما الاتنين ياخد العقل)
امل ضحكت : اهدو يا بنات في ايه
عزخبط:مش يلا بقا عايزين نتصور قبل كتب الكتاب
امل:اصبر
سليم:احنا متاخرين اصلا ياجماعه.
عز:يا عم انت كتبت كتابك انا لسه انجزي يا سلمي
سليم: قرك دا جيبنا لي ورا
عز:يوووه ودخل اول ما شاف سلمي تنح قولي وربنا
سلمي من شكله اللي مصدوم ضحكت :في ايه
عز شدها لي حضنه:في قمر وربنا
امل زغرطت

 

سلمي بكسوف: عيب كده ماما واقف
عز باس راسها وبعد:يلا واخدها ونزل
سليم كان واقف بصص لي نور وساكت مش مستوعب ان خلاص دا فرحهم ابو معنى صح انهم الاثنين ما فيش اي حواجز ما بينهم تاني
نور قلبه كان بيدق جامد بخوف وتوتر من نظرته :
امل:في ايه يلا
نور على وشك العياط:هو شكلي وحشه ولا ايه
سليم بتوهان:ابدا
نور:اومال بتبصلي كده ليه ..وتعصبت …انت كداب انا شكلي مش عجبك
امل:لاااا دا انتم عتيزين يوم لي واحدكم انا مشيه وسابتهم ومشيت
سليم ابتسم علي كلام مامته وقرب منها:انا مش عارف اوصف جمالك اصلا مش مصدق ان خلاص هتكوني مراتي رسمي قدام ناس مع ان كتب الكتاب بس فرح وانا وانتي متاكدين انتا منقدرش نبعد عن بعض مش متخيل ان اصلا تبعدي حاسس عايز اعيط زي ما بشوف اللي بيعيط يوم فرحه
نور ابتسمت: طب ماتعيط هو حد حايشك ولا انت عشان هتعيط كده وكده دموع تماسيح يعني مش من قلبك
سليم:يخربيت الدبش عبوشكلك ياشيخ وعبو اللي يحب فيكي
نور ضحكت جامد لدرجه اعصابه سابت
سليم ضحك وحضنهاوهي بتضحك:بحبك
نور بحب:وانا بعشقك
…..
تسريع الاحداث
اتصوروا كلهم وبعدها كتبوا الكتاب عز وسلمى وبدا الفرح وكلهم بيرقصوا بفرحه مبسوطين وبعدها قاعدو عشان الناس تبارك ليهم وتتصور معاهم
معاذ:مبروك يا نون

 

سليم: وربنا بتخيل بونيه في وشك
معاذ بضحك:وربنا متجوز ونور اخويا كمان مش اختي
نور بضحك:هزعلك
حور: الف مبروك يا نور
نور ابتسمت بفرح:الله يبارك فيكي
معاذ غمز لي خور :باركي انتي كمان يانور ليها حور حامل
نور بفرحه:بجد الف الف مبروك ياروحي
سليم ابتسم: الف مبروك
حور ابتسمت بكسوف:الله يبارك فيكي عقبالكم
معاذ بص علي اللي دخل يسلم وبهمس:ربنا يستر
معاذ:احم نسيبكم بقى
سيف :مبروك
نور تنحت وبصت لي سليم بخوف
سليم جز علي سنانه :والله
سيف ابتسم: اولا انا عارف انك بتكرهني ويمكن نور كمان بس بجد اسف علي كل اللي حصل مني
سليم:ودي خطه جديده

 

سيف بكسوف واحراج: مبقاش لي لزوم اصلا بعد ما اكتشفت حقيقة بابا وتحبس ماليش عين اتكلم في اي حاجه وبص في الارض بحراج
سليم: مش غلطك عشان تبص في الارض انت بس طايش لكن دكتوى جراحه شاطر جدا
سيف بصله وابتسم:اتمنا تسامحوني وبذات انتي يا نور انا ظلمتك
سليم ابتسم : هتزعل صدقني بلاش نور
سيف:وربنا بطلب منها تسامح مش ايدها
سليم:والله
نور ابتسمت علي طريقة سليم : خلاص حصل خير
سيف: علي فكره يا سليم وبص لي نور بتحبك اوووي اويعي تخسرها هتندم
سليم رفع حاجبه بثقه: لا متهافش مش غبي زيك
سيف ضحك:انا هروح اقف مع المعزيم احسن مبروك.
نور بضحك:الله يبارك فيك
سليم بغير :بتضحكي ليه
نور بهمس:عشان فرحانه انك جمبي يمكن هو جاي يعتذر عشان شاف انه خسر بس انا بصراحه مبسوطه اني مخسرتش بالعكس جالي العوض وهو انت يا عسل غمزة
سليم:وربنا بفكر اتهور ونطلع دلوقتي لم نفسك
نور ضحكت:حاضر
….

 

عز: يبنتي في ايه اهدي
سلمي:وربنا بتبصلك
عز:ما تبص اعمل ايه اقوم افقع عينها يعني
سلمي: تمام
عز:وربنا لا هنكد انا بقي ها انا مصدقت نتجوز
عز قالها بطفوله بدون قصد
سلمي بصتله وضحكت:عز انت نهارده مالك بتتكلم بطريق غريبه
عز ابتسم علي ضحكتها اللي بتاخد قلبه وعقله:بحبك
سلمي:وانا كمان
…..
بعد مرور 5شهور
في جنينه
عاصم: كان يوم اسود لما قولت اجي اسال عليكي
مكرم:قولتك سيبك منهم وتعالي نشرب قهوه مع بعض في المكتب
عاصم:يلا انا دماغي هطق
واخدو بعد ومشيوا
نور بغضب: عاجبك كده بابا زعل ومشي شفت يا ماما ابنك بيعمل ايه
امل :ب امانه يعني
نور:ايوا
امل:انتم الاتنين متربتوش وانا قايمه كمان ودخلت
سليم بصله وضحك وفضل ماسك الاب زي ما هو
نور:وحيات امك قوم هات اللي قولتلك عليه

 

سليم:بس ابت
نور :بت لما تبتك وحمار يجي يشدك
سليم:هقوم اشدك من شعرك ابعدي عني
سلمي بتعب:بس بقا انتم صداع اسكتو مش كفايه الحمل اللي مبهدلني
عز بحب:معلش ياروحي
نور:يا محني ما انا حامل اهو و عادي
عز:انتي جبله اصلا يا نور
سليم:ولاااه اتعدل
نور باسته من خدو:حبيبي
سلميم ضحك علي هرموناتها اللي بتخليها تتحول فجاه بالذات اول حملت
:روحي
عز: بس بابا وبص لي سلمي تيجي نتمشا
سلمي:تصدق معندكش دم انا تعبانه
نور: هيحس ازاي ما هو جبله شبها اللي عندي
سليم بصله وضحك:تشكري
عز:بقا كده.طب خلي نور تنفعك
سلمي:هتنفعني تعالي يا روحي
نور:لا مش قادره اقوم تعالي انتي
سلمي باستها في الهوا:ولا انا خاليكي
نور:بت اناحسه انك مش طايقني
سلمي:لا انا اللي حسه بكده انتي زعلانه مني
نور:لا

 

سلمي: ولا انا
وبصت لي عز:هات حضن
عز تنح :هااا
نور بصت لي سليم : سليم
سليم بصله:ايه
نور :بحبك هات بوسه
عز وسليم بصوا لي بعض ضحكو ا
تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى