روايات

رواية احببت عنيده الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده الفصل التاسع عشر 19 بقلم آلاء

رواية احببت عنيده البارت التاسع عشر

رواية احببت عنيده الجزء التاسع عشر

رواية احببت عنيده
رواية احببت عنيده

رواية احببت عنيده الحلقة التاسعة عشر

سليم: اتفضلي
نور بصت بصدمه: ايه دا
سليم: اكيد ما اكلتيش
كان جايب بيتزا وسندوتشات شاورما وكشري وحلويات كتير كان بيشوفها في ايد نور كتير و و تورتا وحاجات عكس بعضها
نور: ايه دا كله
سليم ابتسم: يارب يكفي بس
نور بصتله بقرف: نعم
سليم ضحك: ما هاكل معاكي يعني
نور رفعت شفتها: اها
سليم ديروشه ضحك بهمس: بدايه مبشره
نور بدات تاكل وبص للبحر
سليم مد ايدو قصادها بورقه: اتفضلي
نور بصتله بستغراب : ايه
سليم: زي ما اتفقنا عشان تتاكدي اني مش بخدعك

 

نور بصت للورقه ولي سليم وديرت وشها
سليم: ايه
نور: مش ورقه ياسليم اللي هتخليني اضمنك ما انا اصلا اللي بني وبينك ورقه صح وب كلمه منك تنهي كله صح ولا لا
سليم: انا عايز اطمنك
نور: وانت عارف مهما حصل الورقه دي انا مش هعمل ييها حاجه انا مش زي اللي حواليك بيأذو بقلب ميت عادي
سليم يضيق : طب اعملك ايه
نور: هو امتا هيخلص لحوار دا
سليم : حوار ايه
نور: عمو مرتضي وسيف ومراد
سليم: ليه
نور بصتله وهي بتاكل: ليه ايه
سليم: اصلا معرفش بس يعني مراد بداء يعرفني شويه معلومات بس
نور: معلومات ايه
سليم: ان يخليكي تشكي فيا ويحصل خلاف ما بينا
نور بصتله بصدمه: ومقولتليش ليه
سليم؛: عادي
نور بضيق: هو ايه اللي عادي هو انا مش معاك في الموضوع دا
سليم بص علي طريقتها وهي بتاكل والاكل في بوقها : عارف بس عشان تعبك دا محبتش اضايقك
نوررفعت حاجبه: لا واللهي وبعدين بتبصلي كده ليه

 

سليم: مافيش
نور: انت مقولتش ليه يا سليم
سليم: وغالوت امي يابنتي عشان تعبك مش اكتر صدقيني وعايزك تكوني مطمنه
نور: لا تقولي وتعرفني
سليم: حاضر
نور: ماشي بس لو خبيت عني حاجه تاني هتزعل يا سليم انا اها رفضه الورقه دي بس ليا تصرف تاني
بصتله بنظره في بالها ترعب بس هي في الحقيقه طفوليه
سليم دير وشه وضحك :..
سليم من جوها: هبله
…..
عز: بس يا ستي دا اللي حصل
سلمي: لا ثانيه يعني هو بداء يحبها فعلا
عز: بصي سليم مش بداء هو حبها فعلا بس مش قادر يستوعب دا لان بيرفض الحب شايفه بيخلي الواحد يبقا ضعيف
سلمي: بالعكس انا ببقا مطمن وانت معايا وبحس اني قويه كده عارف في المستشفي. دكتور كده بيضايقني من ساعة ما عرف اني مخطوبالك بقا يخاف وبطل يضايقني
عز ابتسم: ليه هو انا بعبع
سلمي: لا طبعا احم بس انا هددو بيك
عز ابتسم: ياشيخه كمان ليه شايفنني وحش للدرجه
سلمي: اسفه
عز ضحك: بهزر يا روحي وبعدين اي حاجه تحصل عرفيني بس هو مين دا
سلمي: خلاص بقا هو بعد عني اصلا صحيح شوفت سليم عمل ايه مع زميل نور

 

عز ضحك: بتوهي اها رفضوا
سلمي ضحكت: انت عارف
عز: اها ودا اقل رد لي. ما دا بياكد ليا انه فعلا بيحبها بس للاسف بيكابر
سلمي: طيب هو دلوقتي ناوي علي ايه
عز: قولتله يسيب نفسه مش لازم يحط قواعد لي قلبه لان خلاص استسلم وييتعامل مع نور ب قلبه مش بعقله
…..
نور: انت مجبتش ليه بطيخ
سليم تنح: نعم مجبتش ايه
نور: بطيخ
سليم ضحك: معلش مره تانيه
نور: التورتا مش حلوه
سليم: اسف
نور : هي ساعه كام
سليم: 5ونص
نور: عايزه انزل البحر
سليم: دلوقتي
نور: اها امسك اديت له التليفون بتاعها … انا هنزل
سليم هز راسه بيأس من تصرفاتها: هتنزلي ب هدومك
نور رفعت حاجبه: اها ولا انتي عايز ايه يا قليل الادب
سليم ضحك: انتي اللي دماغك زفت انزلي

 

نور قلدته: انتي اللي دماغك زفت علي دماغك وسابته ونزل
سليم ابتسم ضحك؛ مجنونه وفضل بصص عليها
نور نزلت تحت المياه وابتسمت ومن جوها: كان نفسي تحبني بجد مش ابقا صعبانه عليك وفضلت وقت كتير
سليم بستغراب قام: نور
نور:….
سليم بقلق : نور
نور:…
سليم قلع تيشرت علطول ونزل
نور لقت حاجه مسكتها من وسطا وبطلعها فضلت تفرك بصريخ
سليم بينهج بلهفه وخوف: اهدي انتي كويسه
نور لسه هتزعق لقته بالمنظر دا
سليم: نور انتي كويسه صح
نورهزت راسها: اها
سليم سند راسها علي راسها وضمها لي
نور كانت متنح مش فاهمه في ايه وقلبه بيدق جامد

 

نور: سليم في ايه
سليم بنهج: مش عارف
نور بلعت ريقها: عايزه اطلع
سليم:….
نور: سليم سبني هزت في سبني
سليم فاقه بعد عنها شويه ولف دراعه حولين وسطه : حاضر
نور: بتعمل ايه انا هطلع
سليم: عارف بس اعصابك دلوقتي سايبه
طلعها وقاعده علي شط وراح جبله عصير
سليم:اشربي
نور اخدته: شكرا
سليم بصص ليها وبيطمن انها كويس ومش مركز في كلامها : ماشي
نور بستغراب: ماشي ايه وشاورت قصاد عينه.. سليم في ايه مالك
سليم: هاا لا لا مافيش
نور: طيب يلا نروح انا سقعانه
سليم. اقلعي التيشرت بتاعك
نور: اهاا قول كده
سليم: اقول ايه البسي دا ودها تيشرت بتاعه
نور اتكسفت: هغير فين مش هينفع
سليم: في العربيه
نور: وانا ايه يضمن ليا انك مش حاطت كاميرات في العربيه
سليم بالامبالاه: روحي يا نور غيري انا مش هصور عرضي و اتفضلي يلا
نور اخدت تيشرت وراحت جوه العربيه

 

نور: هو قال عرضي وتصرفاته وابتسمت معقول بجد
العقل: بس ايه اللي غيرو كده
القلب: كفايه تفكير بقا خلينا نعيش الحظه ونفرح
نور ابتسمت: ايوا
خلصت ناديته
نور: وانت هتفضل كده
سليم: لا ولف ورا وجاب قميص ولبسه
نور رفعت حاجبها: ومدتنيش انا القميص ليه
سليم: لازم اللماضه شفاف يانور القميص شفاف
نور : ماشي… فونها رن
نور: الو
معاذ: اخيرا رديتي
نور: في ايه
معاذ: دكتور سالم مبهدل الدنيا هنا وقال لو محضرتيش بنتظم هيعمل فصلك وانا هديته بالعافيه
نور بصدمه: احيه بس هو عارف ظروفي
معاذ: اصلا جه وفد من برا امبارح وكان لازم حضرتك تحضري وانتي ماجتيش
نور خبطت دماغها: يانهار ازرق نسيت
سليم: في ايه ومين
معاذ: لازم تيجي بكره وتحاولي تهدي الدنيا
نور: تمام شكرا يا معاذ … سلام
سليم بضيق: قالك ايه وبيتصل بيكي

 

نور حكتله: بس وبعدين انت بتزعقلي
سليم: ياربي كل كلمه تقولي بتزعقلي مش بزعق
نور:انت كده مش بتزعق
سليم: ياربي و تحرك بالعربيه
نور: انا بكلمك
سليم: نور هنتخانق وتعصب عليكي وتزعلي وتعيطي وتتعبي ورجع اصالحك و واحاول مزعلكيش ونرجع تاني دا اللي انتي عايزه
نور. بصتله ومش عارفه تقوله ايه
سليم كمل طريقه لحد ما وصلوا وقف بالعربيه
سليم : نور انا بجد عايز نكون اصحاب ومش كل حاجه خناق لا انتي هتستحملي ولا انا هبقا حابب كده عشان نقدر نعدي الفتره دي
نور: انت بتتعصعب عليا بدون سبب
سليم: اسف وانا كمان هحاول ابطل او مش هحاول هبطل اتعصب عليكي. اسف
نور: ايوا كل دا ليه
سليم: في ايه
نور: اننا نتصاحب ما انا طلبت دا زمان ورفض
سليم: كنت غبي اسف مش قولتلي زمان برضو لو غلط في حاجه اتعلم من غلطك ما اكررهوش اوصالحه واهو بصالحه
نور: ماشي اما نشوف
سليم ابتسم: ينفع طلب
نور: امم خير
سليم: بلاش تفكري في اي حاجه ورجعي لي شغلك تاني وسيف مش هيقدر يجي ناحيتك بعد اللي حصل عشان عمي وعشان شغلك وتعبك ميرحش كده واي حاجه كلميني وانا جمبك وزي ما قولتلك بلاش تفكري في اي حاجه وانا بتصرف متخافيش

 

نور: المفروض تقولي كل حاجه انا عمله زي الاطرش في الزفه
سليم ابتسم: عايزه تعرفي ايه
نور بصدمه: يعني مش حوار بس ان عمو مرتضي عايز يوقعنا في بعض في حاجات تانيه… وضر”بته في كتفه بغيظ… انت بتبتسم علي. ايه
سليم ضحك : انتي اللي بتتعصبي اهو مش انا في مد ايد كمان عموما احنا وصلنا اطلعي يلا وبكره روحي مستشفي وهاجي اعرفك كل اللي انتي عايزه
نور: لا النهارده
سليم: انا عايز اخد شور مش طايق نفسي كده
نور: تغير وتيجي
سليم رفع حاجه: افندم
نور رفعت حاجبها زيو: دا لو فعلا اتغيرت وعايز نكون صاحب
سليم اتنهد: حاضر اتفضلي طيب عشان امشي
……
مرتضي بعصبيه وغضب: يعني ايه
مجدي دراعه ليمين: يعني اللي بعت لينا الصور دي ومابلغش يبقا عايز حاجه
مرتضي بزعيق: وانت يا غبي ازاي ما اخدش بالك وانت بتسلم الاسلحه ان في حد بيراقبكم
مجدي: انا متاكد ان محدش كان بيرقب اصلا
مرتضي: تقصد ايه

 

مجدي: في حد ما تسوس فينا او من ناحيه اللي بنتعامل معاه
مرتضي بغضب: تفتكر
مجدي: لا دا اكيد المهم الفتره دي لازم وقف اي نشاط نحاول نشوف مين دا وعايز ايه
مرتضي: تما
مجدي: احم وفي خبر تاني
مرتضي: ايه تاني يا مجدي
مجدي: سيف طلب مني ابعت ناس لي سليم
مرتضي: البني ادم كل ما ابني حاجه عايز يهدها خالي معا
مجدي: اكيد
مراد دخل: مرتضي باشا
مرتضي بص لي مجدي انه يمشي راح طلع
مرتضي: الجديد
مراد: سليم ونزر فعلا نرتبطين مش تمثيل حتي حصل خناقه بينه وبين سيف. وسليم ضر”به
مرتضي بغضب: يوووه لو مش ابني كنت خلصت منه
مراد: ومكرم وعاصم دخلين صفقه جديده
مرتضي: حلو اووي حبيبه بابا طلع سليم بيخونها فا تتعب وعاصم كله الا زعل بنته ويحصل هنا الخلاف وتطلق وعاصم دي مش اول مره بنته تتعب سبب العيله دي فا ينهي كل حاجه بنهم وساعتها انا بس اللي هكون قصاده
مراد: ولو برضو مبقاش معاك
مرتضي: يبقا عايز اسمو يتمسح متنساش مكرم اسمه اكبر من عاصم وعاصم لازم يبقي لي شريك
مراد:تمام
مرتضي: المهم تنجز الحوار دا يا مراد بدل ما انا نجز في مواتك
………

 

سليم: بس ياستي دا اللي خليت مراد يقوله لي مرتضي بس معرفتش لا مراد ولا غيرو ب ان انا صورت رجاله مرتضى بيستلموا السلا”ح
نور بتتنيحه: وانت عرفت منين انه هيسلم اليوم دا وصورتهم ازاي
سليم ابتسم: مجدي دراعه اليمين
نور بصدمه: ازاي وانت بتقول دراعه اليمين
سليم: مجدي لادراعه اليمين ولاشمال دا المقدم عزيز و بقاله سنتين مع لحد ما خاله يوثق فيه ويبقا دراعه اليمين
نوربطفوله: الله طب ودراعه اليمين اللي قبل كده كان مين
سليم بصلها بالامبالاه: انا اعرف منين يا نور
نور: طيب هو انت ترفت ازاي ان مجدي هو المقدم عزيز
سليم: لان انا اول ما عرفت ان مرتضي راجل مش تمام روحت بلغت صحبي اسر بما انه رائد وكده وقالي انهم اصلا مراقبينه بقىلهم فتره واتفقت معاهم اي حاجه تحصل اعرفهم بيها وهم كمان. وهما اللي خططوا لينا اننا نتجوز واصلا المفروض ما كنتش قلتلك عشان وقت ما تقفشيني وانا بخونك يبقى رد فعلك حقيقي بس قلتلك علشان تطمني
.
نور: ايوه عليك طب ما اهو انت عارف كل دا كنت سالت صاحبك مين كان دراعه اليمين اللي قبل كده
سليم غض علي شفايفه بغيظ: تصدقي تؤمني بالله
نوربستغراب: لا اله الا الله … انت بتعمل كده ليه
سليم: انتي هتشليني انا مشي
نور: استنا مش هتاكل

 

سليم تنح: بعد ااكل دا فيكي نفس تاكلي تاني
نور: اها طبعا
سليم بص للسما: يارب لا يارب عقبني بس مش بشكل دا
نور: انا عقاب تمام اووي
سليم بصله بقرق: روحي كولي وعملي حسابك بكره هوديكي المستشفي كفايه كسل ..وهومشي … قال مش هتاكل دا ايه دي معدتها مفتوحه علي ايه وقفل باب
نور ضحكت اول ما مشي ؛: طب انا جعانه بجد … ماكنوش شويه كشري وبيتزا وتورتا يعني وبعدين ثانه هو مجبش بطيخ هو سبب عشان كده جعانه وقامت راحت المطبخ
….
عند سليم
وصل ودخل ب ابتسامه عريضه
عز بستغراب: مالك مفنجل ضبك كده ليه
سليم ضحك: النهارده احلي يوم في حياتي
عز ضحك: لا بقا حصل ايه
سليم حكله اللي حصل: بس نور دي غربيه.. وضحك

 

عزابتسم: ليه
سليم بضحك: سابت كل حاجه ومسكه في مين اللي قبل مجدي
عز ضحك: مش ملاحظ انك بقيت تضحك زياده عن الزوم من يوم بس بقيت معاها
سليم: وعايز افضل معاها العمر كله
عز ابتسم: لا التغير دت كده يقلقني انا سليم لو بتفكر في حاجه تاني نور من اقل حاجه بتأثر فيها
سليم بندم : وحيات ابويا وامي والعشر اللي بنا بحبها بجد عارف محدش هيصدقني. بس بجد بحبها ونفسي هي تصدقني
عز ابتسم وطبطب علي كتفه: يبقا عماله بقلبك واكنها بنتك وتقي الله فيها هتحبك وتثق فيك تاني
…….
تاني يوم
نور: انت. شويه و هتسحف بالعربيه سرع شويه ياسليم
سليم: احم يعني مستعجله ليه. تحبي نفطر.
نور بصتله.: سليم انجز عايز اروح قبل دكتور سالم
سليم: حاضر
بعد وقت وصلوا
سليم ابتسم: خالي بالك من نفسك لو في حاجه كلميني
نور ابتسمت؛ تمام وبتنزل لقت سيف دخل المستشفي فضلت بصه وخايفه لان عارفه سيف مش بيسكت عن حقه
سليم بص علي المكان اللي بتبص ناحيته وفاهم
سليم: صحيح كنت عايز عن حاجه استني ادخل معاكي
نور اطمنت: ماشي
دخلين سوا

 

سيف بيبص ورا لقهم جزعلي اسنانه وفتكر كلام مرتضي انه مش هيعمل لي سليم حاجه وان الاحسن يبعد عن سليم لان لو حصل حاجه مش هقف لي لان ما يستاهلش وانه يتمنا انه كان زي سليم
سيف بغيظ وراح ناحيتهم
نور مسكت في ايدو جامد بخوف .: سليم
سيف قرب وشكله مش ناوي علي خير
سليم بصلها: اهدي متخافيش
نور بصوت مهزوز وبرقت: سليم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عنيده)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى