رواية احببت عمياء الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورهان العطار
رواية احببت عمياء الجزء الرابع عشر
رواية احببت عمياء البارت الرابع عشر
رواية احببت عمياء الحلقة الرابعة عشر
روكس: اتفقنا مع التعاقد مع علي السيوفي
لينصدم حسام وينظر الي سيف الذي يجلس بثقة وجمود
حسام: انت قاعد كدة لي علي اخد الصفقة
سيف بخبث: عارف بس الي انت متعرفهوش ان مفيش علي السيوفي تاني
حسام بغباء: يعني اي
سيف ببرود: اقعد واتفرج
علي بفرحة ولاكن مصد*وم من ردت فعل سيف: بجد انا فرحان جدا جدا اننا هنشتغل مع بعض
روكس بابتسامة: شكرا مستر علي ياريت نمضي العقود
مضي علي العقود وروكس ايضا
حسام بغضب مكتوم: يبني اتحرك دا انت بارد الصفقة بتروح مننا
لينظر لة سيف ببرود: قلتلك اقعد واتفرج
روكس: مبروك مستر علي كدة لازم تحقق البنود الموجدة في العقد
علي: الله يبارك فيك طبعا هحققها
روكس: انا عاوز ٥٠ مليون جنيه
علي بصدمة: لي
روكس: حضرتك دا عقد من عقود الصفقة ان المتعاقد هيديني ٥٠ مليون جنيه تحت حساب التوريد
علي بتوتر: بس انا معيش سيولة للمبلغ دا
روكس بغضب: يعني اي مستر علي هو لعب عيال ولا اي بص كدة علي البند شوف مكتوب اي وانت عامل اي
علي وهو ينظر في البند مكتوب فية في حالة التعاقد مع الشركة الموردة تعطي لهم ٥٠ مليون جنية موافق ولا لا وانت قلت موافق
علي بتوتر: انا يمكن ماخدش بالي من البند دا بس انا مش معايا سيولة كفاية للمبلغ دا
روكس بغضب: انا لغيت العقد وهتتفع الشرط الجزائي ١٠ مليون جنيه ياما هحبسك
صمت علي ولاكن كان يموت من الداخل فهو غبي لم يقرا البنود بشكل جيد فقد اوقعة سيف في الخطا
روكس باسف: انا اسف جدا مستر سيف علي عدم التعاقد معاك بس انا يشرفني اني اتعاقد معاك موافق
سيف بغرور وتكبر: موافق
روكس وهو يطلع العقود ويقرا سيف العقد بتفحص
سيف: لالا البنود دي مش عجباني انا مش موافق علي البند دا بتاع ال ٥٠ مليون
روكس: بس يا مستر سيف حضرتك دا اقل مبلغ للتوريد
سيف بخبث: انا عندي ليك عرض احلي
روكس: اي هو
سيف: الارباح الي هتطلع من الصفقة دي هديك منها 30% اي رايك
روكس بتوتر: قليل اوووي مستر سيف
سيف: 35% ودا اخر كلام موافق ولا اي
روكس فهو لم يضيع هذة الفرصة فشركة الهلالي جروب معروفة بارباحها العالية
روكس: موافق ممكن نمضي العقود
مضي روكس العقود وسيف ايضا ليصافح روكس سيف بفرحة
روكس بفرحة: الف مبروك مستر سيف
سيف بثقة: شكرا مستر روكس
روكس بغضب لعلي: ١٠ مليون جنية يتحولوا لحسابي النهاردة ياما هتتحبس فاهم
ذهب روكس ونظر سيف الي علي ليقابل نظرات علي الغاضبة
سيف بثقة: متفكرش تلعب معايا تاني يا ابن السيوفي
ذهب سيف وحسام وهو ينظر لهم بغضب شديد
علي بغضب: ماشي يا بن الهلالي مش كل مرة هتفلت منها التقيل لسة جاي
وذهب هو الاخر وهو غاضب بشدة مما حدث من قليل
………………….
في سيارة سيف
حسام بضحك: يا ابن الاية دا انت طلعت داهية
سيف بسخرية: علشان ميفكرش يلعب معايا تاني
حسام: لا ابن الهلالي بصحيح بس انا عربيتي مسن هيجبها
سيف: هبقي ابعت جمال يجبها
حسام: تمام بس انت رايح فين دلوقتي
سيف: رايح بيت عم ملاك بس هوصلك الاول البيت
حسام باستغراب: لي يعني رايح لي في حاجه
سيف: لا مفيش حاجه بس في حاجات خاصة بملاك وهروح اخدها
حسام: خلاص هاجي معاك
سيف: تمام وكمان اعمل حسابك عزمك علي الغداء يعني هنخلص ونطلع علي الفيلا بابا مستنينا
حسام: يحلوتوا يا جمالواا ايوة كدة هي دي الصحاب
ضحك سيف علي جنان صديقة وكذالك حسام فهم اصدقاء منذ الطفولة
……………..
في قصر الهلالي
تدخل هدي غرفة ملاك فتجدها تجلس بملل ما ان سمعت ملاك صوت الباب
ملاك بلهفة: سيف انت جيت
هدي: لا يا هانم انا هدي خدامت حضرتك وجبتلك الاكل علشان مكلتيش من الصبح
ملاك بحزن فالساعة تقارب علي تلاثة العصر وهو لم ياتي الي الان
ملاك بحزن: لا مش عاوزة لما سيف يجي
هدي: يا هانم مينفعش سيف باشا موصيني علي الاكل ولو عرف هيقطع عيشي يرضيكي يا هانم يقطع عيشي
ملاك بابتسامة: لا يستي مش يرضيني هاتي هاكل ولما يجي سيف هاكل معاة تاني
هدي بفرحة وهي تضع لها الاكل ثم تخرج من جبها حباية لتضعها في العصير وتدوبة لتدوب الحباية لتبدا ملاك في الاكل حتي انتهت
ملاك بابتسامة: الحمدلله شبعت
هدي بابتسامة: الف هنا يا هانم
ملاك بابتسامة: بلاش هانم دي اسمي ملاك عادي يا قمر
هدي بابتسامة: حاضر يا ملاك خدي بقا اشربي العصير المانجا دا اشربية كلو
اخذت ملاك العصير فهي تعشق المانجا وتشربة كلو لتبتسم هدي بفرحة لتاخذ الصنية وتخرج من الغرفة وهي تغلق الباب
صافي بهمس: هااا عملتي اي
هدي بهمس: شربتة كلو متخفيش
صافي بفرحة: مسيرك تكون بين ايدي يا سيف
هدي: فلوسي فين
صافي بقرف: خدي دي
هدي: ٢٠٠ جنية بس
صافي: كل مرة هتاخدي حاجه لحد ميطلقها سيف وسعتها ليكي الحلاوة
هدي بفرحة: ماشي يا هانم
صافي بقرف: غوري بقا
ذهبت هدي وصعدت صافي غرفتها حتي لا يراها احد
…………….
في منزل حمدان
سمية: ايوة حاضر يالي بتخبط
حياة: مين الي بيخبط كدة مش بابا معاة المفتاح
سمية: تلاقية نسية هفتحلة انا
فتحت سمية الباب لتتفاجئ بسيف وحسام المبتسم
حسام بابتسامة: احنا اسفين علي اننا جينا من غير معاد وسمحيني سيف ايدة تقيلة اووووي
سمية بتوتر: لا يابني ولا يهمك اتفضلوا اتفضلوا
ليدخل سيف الشقة وجلس علي الاريكة وحسام بجانبة ولاكن عيونة تنظر الي حياة التي تنظر الي سيف
حسام بغضب وغيرة: اذيك يا انسة حياة
حياة بخجل: الحمدلله يا استاذ حسام بخير
حياة بخوف: ملاك كويسة يا استاذ سيف
سيف بابتسامة: هي بخير متخفيش انا بس جاي اخد حاجه تخص حياة وماشي علي طول
سمية باستغراب: اي هي يا بني
سيف: ورق والاشاعات بتاعت الحادثة الخاصة بملاك علشان عوزهم ضروري
سمية بطاعة: حاضر يا بني ثواني و اجبهملك
حياة يخجل: تشربوا اي يا جماعة
حسام بسرعه: اي حاجه من ايدك حلوة
ذهبت حياة يسرعة فسوف بفضحها قلبها من الدقات
سيف بخبث: اي يا حنين القلوب الي بتطلع من عينك دي في اي
حسام بتوتر: لالا والله عادي دي زي اختي
سيف بسخرية: اختك اما نشوف
حياة وهي تاتي بالعصير: اتقضلوا الف هنا
حسام بابتسامة حب: تسلم ايدك
نظر لة سيف بخبث وهو ينغزة في كتفة: اختك صح
فلم يرد علية حسام وجائت سمية واعطت الورق والاشاعات بتاعت ملاك
سيف وهو ينهض: طيب استاذن انا علشان اتاخرت
سمية بتوسل: طيب والنبي يا بني خد بالك من ملاك ابوس ايدك يا بني
سيف وهو يطبطب عليها: ملاك في عيني وتقدري تيجي تطمني عليها في اي وقت يا امي دا لو تسمحيلي اقولك امي
سمية بفرحة: طبعا يا يبني دنا ليا الشرف
حسام بضحك: وانا مليش في الحنان دا دنا حتي يتيم الام والاب
لتحضتنة سمية ليتنفس الحنية في ضمتها وحنانها
سمية: دا انت الغالي يا يبني
قبل حسام يديها: تسلميلي يا ست الكل
ليودع سيف وحسام سمية وحياة ويذهبوا الي القصر لان محمد بيرن عليهم علشان الغداء
………………..
نفين بعضب: يعني اي الصفقة هو الي كسبها امال انت كنت بتعمل اي
علي وهو يمسكها من شعرها بغضب: بقولك اي يا زبالة انتي احترمي نفسك ووطي صوتك وانتي بتكلميني وبعدين انتي الي غلطانة دا انتي سكرتيرتة الخاصة يعني بتقرائي اي صفقة كويس وبترجعي اي اوراق ازاي منبهتنسش انا بسببك خسرت ١٠ مليون وشكلي هعلن افلاسي
نفين بالم: سيب شعري يا علي بية
ترك علي شعرها ويجلس علي الكرسي وتقرب منة فهي تريد الانتقام ولاكن لم تسطتع بمفردها
نفين بتوتر: بس هو كدة مش هيسكت
علي: عارف
نفين بعضب مكتوم: وانت قاعد ساكت كدة لي طلما عارف انة مش هيسكت
علي: بخطط كويس علشان سيف مش سهل نوقعوا وغوري انتي بقا يا وش الفقر انتي غوررري ولما احتاجك هكلمك يالا
ذهبت نفين وهي تريد التخلص من سيف وبعدها سوف تتخلص من علي لانة تجاوز كل الحدود
علي بشر: ماشي يا بن الهلالي يا انا يا انت والزمن طويل وهنشوف مين الي هيضحك في الاخر
…………………
وصل سيف القصر وهو يري عمو يجلس مع ابية في الصالون ليصافحة ويتجاهل وجود صافي الجالسة
محمد بغضب: كل دا الاجتماع خلصان من ساعة
سيف: كان ورايا حاجه خلصتها وجيت علي طول بعد اذنكم هطلع اطمن علي ملاك عقبال الغداء ميجهز
صعد سيف الي الغرفة لتنظر صافي الية بغضب
صافي بغض*ب: شايف يا عمو ولا كاني قاعدة شفاف انا ولا اي
امام: اخرسي اي عمل اي الواد طالع يطمن علي مراتة
صافي: وهو انا واحده من الشارع انا مراتوا يرضو
امام بسخرية: اشك والله
محمد: خلاص بثا يا جماعة ويالا علي الغداء جاهز
ذهب محمد وامام الي غرفة الطعام ليتركة صافي خلفهم تستشيط غضبا
في غرفة ملاك يدخل سيف براحة حتي تراها ماذا تفعل وجدها تمسك تيشرتة وتشم راحتة المميزة وزجاجة العطر بجانبها ترش علي التيشيرت وتشم الرائحة
سيف بابتسامة: انتي بتعملي اي
لتقع زجاجة العطر من يديها لتنكسر
ملاك بخضة: انت جيت امتي والله انا اسفة البرفان اتكسر هلمة حالا
سيف وهو يمسك يديها بحب: فداكي برفناتي كلها وبعدين يالا علشان ننزل ناكل اصل انا محضرلك مفجاة اي حلوة اووووي
ملاك: طيب والازاز
سيف: اي حد ينضفة يالا ننزل
امسك سيف يديها وهم ينزلوا ويضحكون لان سيف يناغشها بحب وهي تضحك بفرح
علي السفرة
جلس الجميع ياكلون ليوقفهم سيف بكلامة
سيف: انا قررت قرار والكل لازم يعرفة
محمد باستغراب: اي عو يا بني قول علي طول
سيف بابتسامة وهو يقبل يد ملاك بحب: انا قررت اني هسافر واعمل عملية لملاك علشان ترجع تشوف تاني
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عمياء )