روايات

رواية احببت عمياء الفصل الثاني 2 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء الفصل الثاني 2 بقلم نورهان العطار

رواية احببت عمياء الجزء الثاني

رواية احببت عمياء البارت الثاني

رواية احببت عمياء الحلقة الثانية

سيف بغضب: انتي عامية ولا اي مش شيفاني بسلم عليكي
ملاك بحزن: انا فعلا عامية
سيف بصدمة: ايي عامية ازاي انتو مجانين عاوزين تجوزوني واحده عامية ودي بقا انا الي هخدمها ولا هي الي هتخدمني
الهلالي بغضب: ازاي يا حمدان الكلام دا انت قلتلي هتجوز بنتك لسيف ودي مش بنتك دي بنت اخوك
حمدان بتوتر: يا باشا انا فكرت ان
سمية بصريخ وهي تحمي حيتة خلف ظهرها: بنتي انا لالا علي جث*تي دنا اشرب من دم*كم ولا حد يمس من بنتي شعرايا واحده
بكت ملاك وتمنت لو ما ما*تت امها في هذا الحادث اللعين ودافعت عنها مثل سمية وحياة
سيف ببرود: خلاص يا هلالي بية انا هاخد العامية دي ولا اسمك اي
ملاك بدموع وقهر: م ملا ملاك
سيف بخبث: حلو الاسم برضو اهو نجرب نوع جديد

 

دب الرعب في قلب كل من سمية وحياة بخوف علي ملاك ولاكن ملاك لم تهتم ابدا فهي اصبحت روح بلا جسد
الهلالي بجدية: خد شنطة الهانم للعربية تحت
سيف بسخرية: ودي بقا هتعرف تنزل السلم ولا هتقع وتتكسر رقبتها وبدل ما تبقا دخلة تبقا خرجة
ملاك بقهر: انا حفظة البيت كويس وسع علشان انزل
نزلت ملاك بهدوء وهي تتحسس السلم حتي وصلت الي السيارة وصمم سيف ان ياخذها بالعربية الخاصة بتاعتة ركب سيف وملاك في سيارة والهلالي في سيارة وخلفهم سيارة الحراسة والناس مبهورة بالسيارات الغالية وهم لا يعلمون انفي الداخل قلوب تتالم وتبكي من القهر والظلم
………………..
صافي بغضب: ازاي بس يا انطي يتجوز يعني اي سيف ليا انا لوحدي مستحيل حد يشركني فية
جهاد: يا حبيبتي ابوة هو الي عاوز كدة وبعدين انتي وشطرتك بقا هو انا هقولك يا صافي وبعدين انتي عارفه سيف بيحبك انتي وانتي الغالية عندة
صافي بغل: والله لوريكي يا جربوعة يا بتاعت الشوارع مين هي صافي امام الهلالي وهتعمل فيكي اي
وصل سيف الي القصر وخرج من السيارة وملاك خرجت ولاكن لا تعرف اي شئ في المكان فتخاف ان تخبط في شئ
سيف: اووووف نسيت انك عامية انا مش عارف اي البلاوي دي يا ربي هاتي ايدك
امسكت ملاك يدية بقهر واخذها للداخل فتحت الخدامة الباب ودخل وجد امة وصافي

 

صدمة صافي من جمال ملاك رغم ملابسها الرقيقة وحجابها المرتب الي انها غاية في الجمال
صافي بغيرة وهي تقبل خدي سيف: وحشتني اوووي يا سيف كدة اخس عليك بقا تسيب صافي علشان الجربوعة دي
سيف ببرود: معلش يا حبيبتي نصيب
الهلالي بغضب: صافي متخلنيش انسا انك بنت اخويا واترضك برة البيت احترمي نفسك وملكيش دعوة بملاك
جهاد بتكبر وغيرة من جمالها: انتي يا بتاعة انتي تعالي هتيلي كباية المياة دي اخلصي
سيف بسخرية: هو انا مقلتلكيش اصل العروسة عامية
جهاد وصافي بصدمة: ايييي
……………….
في فيلا اخوة الهلالي
امام بغضب: ازاي متعرفيش بنتك فين هو انا مش قلتلك ميت مرة تخلي بالك من بنتك بتروح فين وتيجي منين ولا انتي طبعا مش فاضية من البدي كير والمنكير الي شغالة فيهم دول طول اليوم
كريمة بملل: اوووف وانا مالي بنتك كبيرة بطل التخلف والرجعية الي فيك دي
امام بغضب: انا متخلف ورجعي ماشي انا هوريكي
وفي هذة اللخظة دخل صافي فذهب اليها والدها

 

امام بغضب: كنتي فين لحد دلوقتي الساعة ١٢ بعد نص الليل
صافي بخوف: كنت عند عمة يا بابي
امام براحه: تمام بس بلاش تاخير تاني بدل محبسك ومفيش خروج
دخل امام مكتبة وجلست صافي بجانب امها وهي مغلولة
كريمة: في اي يا حبيبتي مالك
صافي بغضب: سيف اتجوز وياريت واحده عدلة دي عامية بس عليها جمال محصلش خلاص سيف راح هو وفلوسة
كريمة بصدمة: عامية وبعدين ازاي اتجوز واحنا منعرفش
صافي بغل: معرفش انكل الهلالي كتم علي الخبر مش عارفه اي السر
كريمة بخبث: مش مشكله اهم حاجه الثروة لينا
صافي بغضب: ازاي بقا بقولك اتجوز
كريمة بخبث: الشرع محلل اربعة
صافي بغضب: انتي عاوزاني تبقا العامية دي ضرتي

 

كريمة بخبث: انتي وشطرتك بقا تبقي ضرتك ولا سيف وفلوسة ليكي لوحدك وهي برة الليلة
صافي بزهق: مامي بلاش الغاز قولي اي الحكاية علشان انا خلاص هنفجر
كريمة بخبث: اسمعى ********************* وبس كدة وبكدة سيف يتجوزك وانتي الباقي عليكي بقا
صافي بانبهار: يا بنت اللعيبة يا مامي اي الدماغ الالماظ دي بس لو بابا عرف هيقتلني
كريمة: ملكيش دعوه انتي بس ونفذي الي بقولك علية
صافي بغل: بكرة هوريكي يا جربوعة انتي
………………….
في منزل حمدان
جلسة سمية تبكي علي فراق ملاك فكانت تحبها بشدة مثل حياة واكثر
حياة بحزن: كفاية عياط يا ماما حرام عليكي هي كويسه الحمدلله يمكن دا يكون خير ليها واحنا منعرفش وبعدين بكرة نبقا نزورها ونطمن عليها
دخل حمدان وهو شارب ومسطول في مشيتة وسحب سمية من يد بنتها حياة الي الغرفة وسط اعتراضها واعت*دي عليها اعت*دي علي زوجتة كانت سمية تصر*خ من الداخل وحياة من الخارج حياة كانت ترتجف وتبكي وتتر*جاة ابوها ان يترك امها ولاكن بلا جدوي
ذهبت الي غرفتها وهي تغلف علي نفسها وتبكي حتي نامت من التعب

 

………………..
في فيلا السويسي
السويسي: اسمعي عاوز الملف الي في مكتب سيف محمد الهلالي بتاع صفقة شرم الشيخ وبسرعة
المتحدث: يا باشا سيف بية مش بيسيب اورواق في مكتبة بيسبها في بيتة
السويسي بغضب: اتصرفي يا روح امك امال انا بدفعلك لي علشان لما اقولك حاجه تسمعي الكلام والا انتى عارفه انا هعمل ايه
المتحدث: لالا انا هعمل كل حاجه وانا هتصرف واجيب الملف
اغلق السويسي الهاتف وهو يبتسم بخبث
السويسي بخبث: نهيتكم قربت يا ولاد الهلالي
…………………..
في جناح سيف الخاص
سيف بزهق: هو انتى هتفضلي بالز*فت الي انتي لابسة دا كتير
ملاك بتوتر: لا هغيرة حاضر
اخذت تحسس علي الشطة حتي فتحتها بصعو*بة واخرجت دفاية تقيلة

 

ملاك بتوتر: هو الحمام فين
سيف بملل: اهو امشي علي طول في شمال
ذهبت ملااك بصعوبة فهي لا تعرف البيت دخلت الحمام وغيرت ثيابها وخرجت من الحمام وجلس علي السرير وهي نفرك يديها
سيف بخبث: اي الجمال وبعدين انتي لابسة طرحة لي
فك سيف الطرحة ولاكن صدم من شعرها الذهبي الحرير وعيونها الزرقاء
سيف بتغيب وهو يشم شعرها: انتي جميلة اوووي يا ملاك
ملاك ببكاء وخوف: ارجوك ابعد عني
سيف بغضب: بس دا حقي وانا هخدة ودلوقتي
اخذ سيف يمز*ق لها ثيا*بها……………….؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت عمياء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى