رواية احببت ظابط الفصل السادس 6 بقلم وتين الصافي
رواية احببت ظابط الجزء السادس
رواية احببت ظابط البارت السادس
رواية احببت ظابط الحلقة السادسة
=وتيييين قالها عمر بصريخ وهو بيجري ع اختوا
واخد الر”صاصه بدل عنها
-عمممرر
قالتها وتين بدموع وهي بتحضن اخوها -عمر افتح عينك يا قلبي عمر عمر انت انت سامعني
اتكلم بضعف=متخفيش ا انا هبقي كويس سكت بعدين كمل سامحيني ياااوتينن
اتكلمت ونا بحاول ابقي قويه قداموا-لا لا انت هتقوم وهتبقي كويس وهننكش بعض زي زمان
اتكلم بضعف اكبر وهو بيغمض عيونه =سامحيني
-لا لا عمر افتح عنيك متقفلهاااش
اما عن الباقي
قصي بصوت عالي اشبهه للصريخ _كلموا الاسعاااف فورااا
والشرطه قبضت ع المج”رم
والاسعاف جهه واخد عمر
وتين مستحملتش واغ”مي عليها وشالها قصي
وكلم كل العيله ع يروحوا ف المستشفي
في المستشفي
الاب بلهفه وخوف÷ابني ابني فين يااقصي
بصلوا بدموع وقال_ء اخدووه ع اوضه العمل”يات
÷و وتين فين
_اغم”ي عليها والدكتور معلقالها محلول وادتها مهد”ء ف هي نايمه دلوقتي
اسرااء كانت بترن ع وتين ع تصالها بس الفون كان مع قصي
×الو وتين
_احم لا انا قصي
×طيب ممكن ياحضرت الظابط تديهالي
_احم هو …… حكالها اللي حصل
اسرااء ببكاء وانهياار×ايههه طب طب انتوا ف مستشفي اي
_مستشغي ال……
اسرااء بقلق وخوف×عمي فينوا فين عمر وفين وتين
الاب اتكلم بعد تنهيده حااره÷عمر ف اوضه العم”ليات ووتين نايمه تحت تأثير المه”دء
مرت ساعه وكانت زي السنه ع الكل
واخير خرج الدكتور
الكل جري عليه بلهفه وخوف
÷اي دكتور اخبار ابني
+الحمد لله ياحاج الرص”صه كانت ف الكتف وقدرنا نطلعها
الكل اتنهد ب راحه
فكمل الدكتور +ربع ساعه وهيكون ف اوضه عاديه وتقدروا تشفوه
قصي بعد م اطمن ع عمر راح لوتين الاوضه
بعد شويه وتين بدأت تفووق وكان قصي قاعد ع الكرسي وماسك اديها
وتين بضعف -ء انا فين
_وتين حبيبتي انت فوقتي
وتين افتكرت اللي حصل ف قامت منتفضه-عمر عمر فين واي اللي حصلو
كملت بدموع -هو هو كويس صح ياقصي بالله طمني
حضنها قصي وقال _الحمد لله الرص”اصه جات ف الكتف وهو دلوقتي اوضتوا
وتين وهي بتخرج من حضن قصي وبتقوم-انا انا لازم اروح اطمن بنفسي
وخرجوا ل اوضه عمر وهو كمان كان بدا يفوق
وتين فتحت الباب ودخلت بلهفه نحيت عمر وهو نايم ع السرير
-عمر عمر حبيبي انت كويس صح ف في اي حاجه بتوجعك هاه قول
ابتسم عمر ع خوفها عليه وقال=انت زي منتي لسا بتخافي عليا كاني ابنك
ابتسمت وقربت منو وساعدتوا انوا يقعد
وملست ع دراعوا المت”صاب وقالت بدموع ف عنيها-بيوجعك صح ء انا السبب لي وقفت قدامي يا عمر هو كان عاوز يضر”بني انا
حضنها عمر وابتسم وقال=بس يا هبله انا اخوكي اف”ديكي بحياتي وقال بمرح وصراحه الموضوع دا جهه ف صالحي وانت سامحتيني اهه
فرب منهم قصي وقال بحزم كاذ”ب_مش كفايه احضان بقا
بعدت وتين وردت ع عمر متجاهله كلام قصي -ع ياعمر انا سامحتك انت بس لكن مسامحتش حد تاني
باباها قرب منها وحط ايدوا ع كتفها وقال بن”دم وزعل×وانا يا بنتي م مش هتسامحيني
وتين سكتت
الاب بدموع×والله يابنتي عملت كدا ع احميكي
وتين بصت عليه بتركيز ولسا هتسال دخلت اسراء اللي كانت راحت تجيب دوا طلبوا الدكتور فبل م يصحي عمر
وتين بصتلها بزعل وبصت بعيد عنها
اسراء ب احراج لانها كانت قالت ان علاقتها مع عمر انتهت+اهه الدوا يا عمو والف سلامه عليك ياحضرت الظابط
وتين افتكرت انها بتكلم قصي ولكن اتفجأت لما عمر رد
+الله يسلمك
وتين بصدمه=ظاابط
اسراء كانت هتخرج لكن وتين نادت عليها
-اسراا استني ومتطلعيش ومحدش هيطلع غير لما افهم الحقيقه
بابا قال ×مش دلوقتي ياوتين لما عمر يخف
اتكلمت ب اصرار اكبر-لاااء انا مش هقعد زي الهب”له وسطيكوا وانتوا كلكوا عارفين الحقيقه يلااا هنبدأ ب …
وكملتش كلامي لان يحي دخل
*يحيي دا يبقي زميلي وهو اللي قولت انوا متقدملي قبل كدا
اتكلم ب لهفه وهو بيبصلي واتخطي كل اللي موجودين ف الاوضه وقرب مني وقال =اي داا انت بتعملي هناا هما قرايبك ولا اي
قصي جهه وقف جنبي وقال_ردي قوليلوا احنا مين
اتكلمت وانا بحاول اغير الموضوع-انت بتعمل اي هنا يا دكتور يحيي
=وتين كام مره اقولك يحيي من غير دكتور
وهنا قصي كور ايدوا وكان بيستعد ل لك”م يحيي ولكني مسكت ايدوا
*انا اهه قولتلهم انو متقدملي لكني لما قالي الموضوع انا رفضت انا بس قولت كدا ع اغيظ قصي مش اكتر
=انا الدكتور المسؤل عن العمليه بتاعت المريض دا
بص ل قصي ول ايدي اللي ماسكه ايدوا وقال
=دا اخوكي صح
كنت هتكلم لنوا مدنيش فرصه اتكلم وقال =لو سمحتي ياوتين وبص ل قصي وكمل
=شوف يا استاذ احم انا طلبت ايد الانسه وتين اكتر من مره لكنها كانت بترفض وبتقول انها مش هتحب بعد اللي كان كاتب كتابوا عليها واست”شهد ربنا يرحمه ف انا بكرر طلبي وبطلب اديها منك لو سمحت وياربت تقولها انو ما”ت خلاص
والحي ابقي م الم”يت
عدي بصلوا ب غضب وفلت ايدي ومد ايدوا ل يحيي وقال_معااك الم”يت شخصيا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ظابط)