روايات

رواية احببت ظابط الفصل الثاني 2 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الفصل الثاني 2 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الجزء الثاني

رواية احببت ظابط البارت الثاني

احببت ظابط
احببت ظابط

رواية احببت ظابط الحلقة الثانية

كنت بحاول اقوم من ع السرير
وببص حوليا كنت ف مستشفي
حطيت ايدي ع راسي وانا بتكلم
-اي دا انا اي اللي جبني عناا
قربت اسراء وبابا مني =اهدي ياوتين ه…
قطعتها وانا بسال ب استغراب-هو فين قصي مش شيفاه يعني وبعدين احنا كان بكرا فرحنا لي انا ل المستشفي
اسراء بصتلي وهي مدمعه =مهو يا وتين ..
اتكلمت بمقاطعه وانفعال وانا بزقها وببعدها عني -مهو اي م تتكلمي اي اللي حصل
وبعدها اغمي عليا
بابا/هي اللي حصلها يا دكتور
الدكتور/هو ع حسب م انتوا قولتوا انها مش فاكره اخر حاجه حصلتلها ودي اعراض طبيعيه لانها كانت ف غيبوبه ل 6 شهور والعقل رافض كل اللي حصل قبل كدا ودا خلاه يمسح الحاجات الوحشه
=يعني اي يعني مش فاكره ان قصي اتو’في
هز راسوا بأسف ÷اه
وهنا انا بدات افوق تاني
وكلهم اتجمعوا حوليا-اي يا اسراء اللي حصل طب احكيلي انت يا بابا
اتكلم الدكتور+استاذه وتين معلش ع المقاطعه بس تقدري تقوليلي تاريخ انهرده كام .
بصتلوا ب استغراب مجنون دا ولا اي- طبعا انهرده 8-7 وبكرا
8-8 يوم فرحنا انا وقصي
بصلي ب اسف وقال+بس التاريخ دا فات عليه 6 شهور انهرده 1-5
بصتلوا بصدمه -ايهه اللي انت بتقولوا دا م تقولوا حاجه يا بابا
اسراء كانت ماسكه الفون بتاعها ف سحبتوا منها ولقيت ان التاريخ اللي بيقولوا الدكتور صحيح
-بس انا م مش فاكره اي حاجه لي م 6 شهور دول وبصيت ل بابا هو فين قصي لي سايبني وانا تعبانه مش الفروض يكون هنا
بابا بصلي بدموع وحض’ني÷اهدي يا وتين انا ه هشرحلك واحكيلك كل حاجه
الدكتور خرج واسراء قعدت قدامي ع الكرسي وانا بصيت لبابا ب تساؤل -هاه احكي
÷بصي ياوتين من 6 شهور تقريبا كان يوم فرحك انت وقصي وهو اتاخر جامد و واحنا قولنا ء ءانوا مش هياجي ومشينا المعازيم و و ….
بصتلوا ونا مدمعه-وبعدها اي كمل
بصلي ودموعوا خانتوا ونزلت ع وشو÷بعدها عليا دخلت وقالتلنا ان قصي كان ف مهمه واست’شهد
ضرخت بصوت عالي م الصدمه-ايههههه لاااااا مستحيل مستحيل قصي يعمل كدا ويسيبني لااا
كملت وانا بتكلم بهستريهه وبرمي اي حاجه تطولها ايديا
-لا يا بابا هو قالي انو عمروا م هيسيبني احنا واااعدين بعض اننا هنكمل حياتنا سواااا ليههه يااارب ليي
وهنا الدكتور دخل وادني ابرة مهدئه ونمت بعدها
وبعد كام يوم رجعنا البيت واسراء وبابا كانوا معايا لكن كنت مستغربه ان عمر اخويا مش موجود بس مهتمتش وعليا وماما فاطمه مامت قصي جم زاروني
كنت ف الاوضه نايمه ف ح’ضن اسراء وبحكيها عن مواقف لينا
-ع عارفهه يا اسراء ه هو ك كان قايلي ع المهمه دي و وانا قولتلوا لا م تروحش قلبي مش مرتاح و وهو وعدني انو مش هيروح لكنوا خلف ب وعدوا
وباب الاوضه اتفتح وكان عمر قومت قعدت وهو جهه بسرعه ولهفه حض”ني جامد وانا كنت بعيط
=خلاص يا وتيني هو ف مكان احسن هو عند ربنا دلوقتي ادعيلوا
-مشي وسابني يااعمرر ه هو مش كان صاحبك لي مش منعتوا يروح المهمه دي هاه لي
زاد م احتض”انوا ليا وقال=م انت عارفه يا وتين ان قصي مكنش بيسمع لكلام حد
فضل فتره وهو حا”ضني واسراء مسحت دموعها وقالت÷انا هروح اعملكوا اكل ع فكره يا عمر وتين بقالها يومين مش بتاكل وخرجت
*اسراء تبقي خطيبت عمر
بصلي ب عتاب وقال=طاب يعني هو لو كان هنا ك كان هيفرح وهو شايفك ضعيفه كدا همم
سكت ومردتش وبعد شويه اتكلمت وانا مبتسمه بوجع
-عارف هو لو كان هنا فعلا وشافك وانت حا”ضني كان هيعمل اي
ضحك ب انكسار وقال=عاارف مهو كان صاحبي رغم انو عايش هنا ف القاهره الا انو عندوا عرق صعيدي
وبعدين دخلت اسراء ب صنيه اكل وفضل يأكلني
مرت ايام…….. وشهوور……… وسنين
“فاات 3سنين ع يوم رحيلك يا حبيبي وحشتني اووي
عارف انا انهرده دخلت اوضه العم”ليات لوحدي من غير دكتور مشرف عليا والعمليه نجحت
عارفه انك لو كنت هنا كنت هتفرح بيا اوي ”
“عارف انهرده جهه عريس يتقدملي بس انا رفضت لاني لايمكن احب حد بعدك ولو قبلت يبقا بظلموا معايا”
“انهرده عيد ميلادي واستنيتك انك تبعتلي مسج زي م كنت بتعمل لكن استنيت ع الفاضي”
كل دي رسايل كنت بكتبها كل يوم ل قصي وبحطها ف صندوق
تاني يوم لبست ونزلت للمستشفي
خبط فيا طفل صغير وادي ورقه وجري
وصلت مكتبي وفتحتها كان مكتوب فيها
” اهلك وجوزك بيضحكوا عليكي جوزك مم”تش”

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى