رواية احببت ظابط الفصل الثامن 8 بقلم وتين الصافي
رواية احببت ظابط الجزء الثامن
رواية احببت ظابط البارت الثامن
رواية احببت ظابط الحلقة الثامنة
-يعني انت مش فاكرني قولتها بصوت ضعيف من كتر البكا
حضن وشي بكفوف ايدوا _ بصي مش مهم اي حاجه احنا عشناها سوا بصي ا ا احنا ممكن نخلق ذكريات جديده نفضل فاكرينا العمر كلوا
بعدت ايدوا من ع وشوي وقولت بجمود انا كنت مستغرباه-انت مش مضطر انك تشفق عليا وتقولي اننا نكمل الجواز لمجرد انك قرأت النوت بوك بتاعتي وعرفت قد اي انا كنت بحبك وان غيابك كان فارق معايا مش زي م قولت ف ال مستشفي
رد ب استنكار-كنتي كنتي بتحبيني
رديت ببرد -اهه كنت انا معنديش استعداد ان اكمل حياتي مع واحد مش فاكرني يا قصي عن اذنك واهه انا هفضل هنا الليله ع بس بابا مع عمر ف المستشفي
روحت اوضه الاطفال وقفلت الباب
اترميت ع السرير وانا مغمضه عيني كل ذكري م بينا بتمر قدامي كأنها شريط
_الو انت فين ياوتين
-هاه انا انا ف ف البيت
_واي الدوشه اللي حوليكي دي
-م انا اصل اصل واقفه ف البلكونه
سمعت صوتوا جاي من ورايا وهو بيقول_وبلكونة بيتكوا اي جابها المول ياست هانم
لفيت وانا هموت م الخوف
قولت ببلاهه-اي دا قصي ازيك يا جدع
رد بق”رف _جدع خاطب عسكري معايا ياربي
كمل بعصبيه _اي اللي نزلك من بيتكم ياوتين وانا قايل مفيش نزول
-مهوو مهووو
_انجزييي
-بصراحه كدا انت فقري انا كنت نازله اشتريلك هديه لعيد ميلادك واعملك مفجأه وكملت ب اسف بس خلاص انت بوظت الموضوع
ابتسم _انا فقري
بعدين
بصلي بزعل _تؤ تؤ خلاص م تزعليش اي رأيك ندخل ونختار هديه سوا وتعمليلي المجأه وانا هتفاجئ عادي
ضحكنا وفعلا عملنا كدا
فوقت م الذكري دي وانا ببتسم رغم دموعي اللي نازله ع وشي
غمضت تاني
_وتين عامله اي
-انا بخير متشغلش بالك
_مالك
-مليش
_مالك
-قولت مليش
_اخر مرة هسال مالك
اتكلمت بزعل -مين البنت اللي كنت واقف معاها انهرده ع اول الشارع
_بقا الموضوع غيره
-قصيييي
_وتيين
-بطل استفزاز
_انت اللي بطلي هبل انا اختارتك انت من وسطيهم كلهم لانك انت اللي قدرت تدخل قلبي وانا عمر م واحده تاني هتملي عنيا غيرك
اتكلمت بكسوف-بجد
_بجد
-برضوا واقف معاها لي
ابتسم ع غيرتي_ كانت عاوزه تشتكي ع جوزها
ابتسمت-جوزهاااا
ضحك _اهه جوزهاااا
فتحت عيني بعصبيه وتمتمت -حيو”ووان وطول عمروا البنات بتجري ورااه بس بيعرف يثبتني
غمضت تاني
-قصي
_عيونوا
-ممكن نأجل الخروج لبعدين
_لي
-عادي مفيش
_مال صوتك انت تعباانه
-عندي برد بس كويسه يعني متقلقش
_الف سلاامه يا عيوني
بعدها بساعه وصلتني مسج منوا
_نزلي السبت يا تيتي
-حاضر
_هاه اي رأيك
-الله دي كل الحلويات اللي بحبها و اي دا شكولاته ب البندق
ذكري تاني
كان بيتكلم بزعيقق_يختي يافرحتي بيكي والدكتور بتاع الكليه جاي يتقدملك
بعدت بخوف وقولت-اهدي محصلش حاجه وبعدين م انت كس”رت الراجل
انكلم بغضب اكبر_خاايفهه علييه يا حنينه
-لا لا لا م مش كدا اقصد يعني انك فهمتوا انك خطيبي
ركبنا العربيه بعد ممشينا م الجامعه وكنا ساكتين لكن هو كسر الصمت _لا و اييه مكلمني يقولي انا عاوز حضرتك ف موضوع يخص بنت عمتك ولازم اقابلك ضروري قولت اكيد عملت مصيبه اتاري هي اصلا المصيبه
اتكلمت بمرح بحاول الطف الجو-وبعدين انت المفروض م تدايقش يعني دا معناه اني حلوهه او….
مكملتش لانوا بصلي بصه بعدها لساني ات”شل ع الكلام حاولت اطلع حروف ابرر بيها الكلام اللي قولتوا لكني فشلت
بعدها بكام يوم مكناش بنتكلم خالص و سمعت ان الدكتور اتنقل م الجامعه ل الصعيد
ف كلمت قصي -انت ازاي تعمل لي اصلا تنقلوا من بلدوا مش حراام عليك
_انتت عاوزاني اشوفوا معاكي ف نفس المكان بعد م جهه وطلب ايدك
-غلط يا سيدي اي مبتغلطش
_داا اعميي م شيفش الدبله اللي ف ايدك
بصيت ع ايدي بتوتر وقولت-د د دبله اههه اعمي فعلا معاك حق يلا بقا سلام
اتكلم بتحذير_وتيين
ااكلمت بهمس م اللي جااي-ن نعم
_الدبله ف ايدك
-لاا رد
_ردي
-م انت اللي جايب دبله كبيره قولتها بتذمر
قال بهدوء_بكرااا هننزل نغيرهااااا
سكت شويه بعدين اتكلم بعصبيه الدنيا كلها_قسما ب الله ياااوتين لو لمحتك ملبساش الدبله تاني لهيكون اخر يوم ليكي
وقفل
ومن يومها والدبله مبقلعهاش
فتحت عيني ع صوت اذان الفجر فقومت اتوضيت وصليت ولبست واستنيت الساعه 6 ونزلت وهو كان نايم ع الكنبه كان شبهه الملايكه قربت منوا وقعدت ع الارض قداموا وانا بلعب ف شعروا -اسفهه يا قلبي ب بس لازم ابعد مقدرش اظلمك
اخدت شنطه هدومي وروحت ع المستشفي
=اي ياوتين فين قصي
-ف البيت
÷مجاش معاكي لي
-انا وقصي هننفصل
=÷ايييههه
-انا مقدرش اظل”موا معايا هو مش فاكرني و ولا فاكر حبنا مقدرش اقولوا لاء احنا كنا بنحب بعض ولازم نكمل مينفعش افضل احكيلوا ف ذكريات هو المفرض تكون محفوره ف دماغواا
-انا هساافر
وهنا اتفتح الباب ودخل قصي
_اب…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ظابط)