روايات

رواية احببت ظابط الفصل الثالث 3 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الفصل الثالث 3 بقلم وتين الصافي

رواية احببت ظابط الجزء الثالث

رواية احببت ظابط البارت الثالث

احببت ظابط
احببت ظابط

رواية احببت ظابط الحلقة الثالثة

كنت مصدوومه ومش مصدقه هو ممكن يكون بجد الكلام دا
طب لو بجد هو فين لي مظهرش لي مختفي
الباب خبط ودخلت الممرضه
=دكتور وتين
-…..
=دكتور وتين
-هاه كنت بتقولي اي ياورد كنت سرحانه شويه معلش
=كنت بقول لحضرتك دكتور يحي مستنيكي ف مكتبوا ع في حاله مريض عاوز يناقشها معاكي
-تمم جايه
روحت واليوم خلص ك العاده
وبعدين لفيت لفيت كتير اووي ب العربيه
اسأل مين طيب ع الحقيقه اعمل اي وفجأه وصلت مسج
“لو عاوزه تعرفي الحقيقه تعالي ع مطعم …. دلوقتي”
روحت للعنوان وانا قلبي بيدق جامد معقول فعلا قصي يطلع عايش وكل دا حوار معمول طب لي يعملوا كدا كنت خايفه وفرحانه كانت مشاعر متداخله
دخلت كنت بدور ب عيني عليه اهه هناك
قربت م الترابيزه وانا جوايا شعور بيقول روحي احضنيه وقوليلوا قد اي وحشك واحساس بيقول خدي حقك منو
وهزءيه
قربت اكتر من المكان اللي قاعد في
وكانت الصدمه اتكلمت وانا مصدومه وقولت -بابا …عمر
قاموا وقفوا وبصولي بصدمه اكتر
اتكلم عمر=وتين انت بتعملي هنا مش المفروض انك روحتي
-انا هنا اكشف كذبكوا وخداعكوا ليا
اتكلمت بصريخ وبكا-ليهه تعملوا كدا بصيت ع قصي وقولت ليهه هاه لي تعمل كدا لي تك”سرني ف اليوم اللي المفروض يبقا اجمل يوم ف حياتي هاه لي لي خلتني امو”ت كل يوم الف مرة لي تعمل كدا انا اذ”يتك ف ايه
مسحت دموعي ب ايدي وكان قصي بيقرب لكني وقيتوا بعيد -اوعا تفكر تقرب مني او تلم”سني انت فااهم ناا بكر”هكك وبكر”هه اليوم اللي شوفتك في وبكر”ه ضع”في نحيتك بكر”هه كل حاجه تخصك
وطلعت اجي حاولوا كتير يوقفوني لكني مسمعتش ليهم
وروحت عند اسراء و عليا كانت هناك
فتحت الباب بنسخه مفاتيح اسراء كانت عملهالي
*اسراء معندهاش اهل لانهم متوفين وعايشه لوحدها
ودخلت
لسا هفتح باب الاوضه سمعت صوت اسراء بتقول
÷لا لا يا عليا انا مش قادرة اكد”ب اكتر من كدا ع وتين
×ومين سمعك منا برضو مدايقه بس دي اوامر قصي وعمر
اسراء اتكلمت بعياط÷انت عارفه لو وتين عرفت والله ف حياتها م هتسامحني
عليا حضنتها وقالت×لا وتين قلبها كبير وهتسامحنا
فتحت الباب بندفاع وقولت بصوت اشبه للهمس-ح حتي انتوا
قالوا بصدمه وفصوت واحد÷×وتيننن
خرجت واسراء حاولت تمسك ايدي الا اني زقيتها ومشيت
اسراء ب انهيار =انت السبب ياعمر انت وصاحبك اني اخسر صحبتي انا خلاص
وقربت وحطت الدبله ف ايدوا وقالت=لو علاقتي بيك هتساوي علاقتي ب وتين ف انا هتاخر صحبت عمر
=يا بابا دا عدي اسبوع وهي مرجعتش البيت ولا حتي بتنزل مستشفي انا خايف عليهاا اوووي
÷وانا يبني والله نفسي اشوفها وحشتني قوي
اتكلم قصي بغموض وبرودوا المعتاد_متقلقوش انا متابهعا وعارف كل خطوه
عند وتين
-انا متقله عليكي اوي يا زينب معلش
=متقله دا ايه يا هبله انت ناسيه اني صحبتك واختك
-لا مش ناسيه والدليل اني اول م اتخذلت م الكل كنتي انت اول حد افكر في
=وتين معلش ع تدخلي بس ممكن اسال سؤال
-اكيد
=انت بجد بتكر”هيه
-معرفتش معرفتش حاولت حاولت كتيير بس لسا بحبوا
=يعني هترجعيلوا
-مش عارفه
=وتيين
-انت اي رايك
=ارجعي اكيد خايفين عليكي
-ههه مش بقولك متعرفيش قصي هو اكيد عارف انا فين وبعمل اي من ساعه م خرجت من عند اسراء .
=ازاي
-انت ناسيه انوا ظابط
=اهه
=بصي انا راي انك تعذ”بيه وبعدين تفكري ترجعي او لا
-ازاي
=هقولك
بعد يومين
=ايهه دا دي وتين اللي بترن
_افتح الاسبيكر ياعمو
-الو
=ايوهه يا وتين يا بنتي عامله اي
-انا بخير
=وتين…
اتكلمت بمقاطعه-انا اتصلت ع اقولك اني هتجوز ومستنيه حضرتك دا لو تحب

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية احببت ظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى