رواية احببت طفلتي البريئه الفصل الحادي و الثلاثون 31 بقلم شهد هاني
رواية احببت طفلتي البريئه الجزء الحادي و الثلاثون
رواية احببت طفلتي البريئه البارت الحادي و الثلاثون
رواية احببت طفلتي البريئه الحلقة الحادية و الثلاثون
حازم بخوف:طلع جري من المطبخ مالك ي حبيبي واتصدم لما لاقي ابنه واقع الارض راح شيله وقال زياد حبيبي فوق وجاب مياه رشها علي وشها باردوا مفقش شاله حازم وجري بسرعه علي المستشفي بكل خوف وشاف فرع جديد الي دخل في من غير م يقراء اسم المستشفي.
عند ابرار وبراق ومحمد ونادين وصلوا القاهره كل واحد كان فرحان جدا ان الحلم اتحقق.
ابرار:بسرعه بسرعه ي براق عاوزه اروح اشوف المستشفى.
براق بصدمه:هتروحي بي فستان الفرح المستشفي.
أبرار :ايوا بسرعه يلا يلا عشان خاطري.
محمد:روح ي صاحبي مجتش علي كدا.
نادين بضحك:ربنا يهيدكوا يلا ي محمد رجلي معنتش حاسه بيها.
محمد:بس عيوني كدا وراح شيلها وقال ملكه قلبي تؤمر امر.
نادين:بحبك ي ابن الذينه.
محمد:انا بعشقك ي بنت الاي.
اما عند حازم:دخل بي ابنه المستشفى ونادي علي دكتور ماشي وقال ابوس ايدك ي دكتور ابني ابني بيموت انقذه.
دكتور:تمام ماشي روح ادفع المطلوب ودخله اوضه كشف.
حازم بحزن:مش معايا فلوس ممكن اكتب شيكات واسددها بس ابني انقذوه.
دكتور:للاسف الدكتوره ولسه هيكمل.
ابرار بغضب:من وراهم دكتوره ابرار مالها انطق طفل دا يتاخد فوار علي اوضه كشف وانت هكون مسؤوله علي العمليه وحضرتك ي دكتور ي محترم مخصوم منك يومين عشان اسلوبك وعدم رحمتك.
حازم بصدمه:سمع صوت مقدرش عمره ينسا وقال ابرارررررررررررررر اختي.
ابرار:كانت لسه ماسكه الفستان في أيدها ودخله مستنيا براق يجبلها حاجه تلبسها سمعت اسمها من اخوها وقفت مصدومه.
حازم بعياط: أبرار.
ابرار:لفت بكل شوق وعتاب لي اخوها شافت راجل كبر اوان اوان شايل طفل علي ايده ميجبش الخمس سنين في ملامح منها كتير وقالت بدموع حازم مين الي شيله دا.
حازم بعياط: نزل علي رجل ابرار لسه هيبوسها كانت ابرار نزلت حضنته وقالت انت بتعمل اي انت اخويا اكبير مهما عملت اوعا تنزل راسك كدا وقول مين دا .
حازم:ابني زياد .
كان دخل براق:شاف ابرار في حضن حازم جري بسرعه وكان لسه هيضرب حازم بس سمع الحوار وقلبه وجعه مرديش يدخل م بنهم دخل مكتب ابرار علي طول.
ابرار بحزن:قومت اخوها من علي الارض وشالت منه زياد وباسته وقالت متقلقش هعمل الي يقدرني علي عشان انقذ ابن اخويا والي هو زي ابني.
حازم بحزن وندم:مش عارف ققولك اي غير انك تسامحني.
أبرار:وقفت ودموعها نزلت لما افتكرت امجد وحازم هو بيرمها في مستشفى المجانين وقالت انت قدرت تسامح نفسك.
حازم بحزن:لا مقدرتش عشان الي عملته فيكي كتير.
أبرار بحب:طب انا سامحتك.
ونقول بعد فتره زمنيه من العمر نبذه عن الي حصل.
ابرار:عملت العمليه لي زياد وحبته اوي لانه واخد من ملامحها كتير وهو كان بسحبها بيقولها ي ماما.
براق:فرح جدآ انوا اخيرا هيبقا اب فرح اكتر لما حببته هتجبلوا تؤام.
محمد ونادين حياتهم ناقر ونقير القط والفر بس بيحبوا بعض اوي.
حازم:كان عايش مع ابرار في الفله كان ليه جزء مخصص هو وزياد.
زياد بغيره:ماما ابرار.
ابرار:نعم ي قلب ماما.
زياد بغيره:البلونه الي في بطنك دي لنا تولديها هتحبيها اكتر مني .
ابرار:لا طبعآ دا انت ابني الكبير وهتبقوا معاذه واحده اي ي ولا بلونه دي.
زياد:جري حضن ابرار وقالها بحبك بحبك اوي ي ماما وهربي معاكي اخواتي.
براق:دخل بغيره بتعمل ي زياد مش قولتلك احضان وبوس في ماما لا.
زياد:عمو ابرار امي انا وبس انا هاخد ماما وانت خد الي في البلونه.
براق بغيظ:عجبك كدا ي ابرار هااا ردي.
ابرار بصدمه: اعااااااااااااااااااااااااااااااا في ضرب ضرب في ضهري بولد الحقوني البلونه هتفسي.
براق وزياد بصدمه:بتهزري صح.
ابرار:حازم ي خويا الحقني انت اعقل واحد فيهم.
حازم بخوف:داخل معاه العاب لي البيبي بيقول في اي ي ابرار ي حببتي.
أبرار:بولد بولد اعااااااااااااااااااااااااااااااا منك لله ب براق كلب.
براق بصدمه:واقف متنح.
ابرار اتغاظت:مسكت ايده عضته وقالت بتفكر في اي ي ابن الهبله.
براق بغيظ:ابن الهبله بتشتمي امي ي ابرار.
حازم بغضب:جاي يشيل اخته بيقول انت بتفكر في اي.
براق بغيره: راح شالها وقال بتولدي.
ابرار:صوت اعااااااااااااااااااااااااااااااا
براق بصدمه:صوت معاهااا وقال اعااااااااااااااااااااااااااااااا (اي الماجنين دول.😂😂😂)
ونقول كدا الحمدلله ربنا رزقهم في تبارك بنت وريد ولد.
زياد:شال تبارك بص ليها اوي وقال ماما ابرار تسمحلي اربيها.
براق بغيظ:ي ابني انت عاوز من امي اي مكوش علي الاوليه كبيره وعلي صغيره من ساعه م تولدت.
زياد بغيره:علي تبارك الصغيره تبارك ملكي والي عندك اعمله وحط تبارك جمب ابرار ومشي راح المدرسه.
براق بصدمه:فاتح بوقه.
ابرار بضحك:ققفله عشان شيطان مش يعمل بيبي في بوقك
براق بغيظ:ماشي ماشي وبص ليها بحب وقال بحبك اوي ي ابرار مش مصدق ان مر علينا سنين دي كلها وبقيتي مراتي وام لي عيالي.
ابرار بحب:صدق ي حبيبي ان شاء الله هنربيهم احسن تربيه مع بعض بحبك ي دنيتي.
الحب دا احساس حلو اوي نطفه بتخش قلب بتعميك عن فرق سن والثانيه ودقيقة والسنه والعمر ،اهااااا هو دا الحب الحقيقي الي بيوقف قدام اي تيار ممكن يفرق ،الي بيحب حبه بيكون افعال مش كلام ،الحب نعمه كان النبي صلى الله عليه وسلم إذا غضبت عائشة وضع يده على كتفـها وقال “اللهم اغفر لها ذنبها وأذهب غيظ قلبها، وأعذها من الفتن”.
– كان دائما يتحاكى بمكانتها الخاصة في قلبه، فقال “إن فضل عائشة على النساء كفضل الثريد على سائر الطعام”.
– بلغت درجة حب النبي لعائشة إلى قصى درجة فقال صلى الله عليه وسلم عن خديجة “أنى رزقت حُبها”. رواه مسلم.
هو دا الحب ي ساده مش حب علي وتس بي ايموشن ولايك وقلب تؤتؤ الحب من الباب كما يرضي الله، اتمني أن روايه تكون خفيفه علي قلبكم وعجبتكم.
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت طفلتي البريئه)