رواية احببت صقر جارح الفصل الثالث 3 بقلم بطوط رابح
رواية احببت صقر جارح البارت الثالث
رواية احببت صقر جارح الجزء الثالث
رواية احببت صقر جارح الحلقة الثالثة
الصاوى…. “اي دينا اتخطفت ازاي “
خالد… “عمى ممكن تهدا عشان صحتك دينا هترجع ومفيش حاجه هتحصلها ممكن تهدا”
سمر بتدور فى غرفه دينا…”الرساله دي من دينا دي سافرت!
الصاوى… “انا قلتلها بلاش بلاش تروحى الصعيد وهى مسمعتش كلامي اكيد هيقتلها عشان ينتقم مني طول عمري مخبيها عن الكل وهي الى راحتله برجليها”
خالد….”ياعمي انت عارف دينا وعارف فضولها يعني هىي ولا اتخطفت ولا حاجه هى تلاقيها راحت الصعيد زي ماطلبت”
الصااوى… “هيقتلها ياخالد هيقتلها انا متاكد ده بقا قلبه بارد ومش هيشفق ولا هيرحمها”
سمر…”هو مين ده وليه هينتقم منك انا مش فاهمه حاجه كده دينا فى خطر”
خالد…”ممكن بعد اذن حضرتك متقلقيش دينا بخير وانا مش هرجع غير وهي معايا”
سمر…”لا انا مش ههدا غير لما تفهمنى مين الى هيقتلها فهمونى”
عثمان بعصبيه شديدة… “بسسس بقاا من امتاا وانتي بتفهمي انتي اهم حاجه عندك الفلوس وبس وادى الفلوس كتيرره معاكي يبقا مسمعش صوتك”
خالد… “عمى ممكن تهدا مينفعش كده”
سمر…. “لا خليه يقول اللي عنده”
خالد…”ده مش وقته احنا كده منعرفش دينا فين ولا اي اللي حصل ولا هي الي مشيت ولا اتخطفت”
سمر سرحت بتفكيرها وقالت…”خاالد عوزاك”
ــــــــــــــــــــــــــــ♕ــــــــــــــــــــــــــــ
“وفى مكان اخر بالجبل بعد ظهور القمر ومغادره الشمس “
عيسى…”ياااكبيرر ياااكبيرر ياااصقرر ياااصقرر”
عساف…”فى اى ياواد بتنووح زي الحريم ليه كده”
عيسى … “فين صقر ياعم عساف”
عساف…”صقر نايم بس عاوزه ليه ياولدى
عيسى…”بيجولوا فى وحده انما ايه بطل ياعم عساف خوجاية اكده فى نفسها ومااشيه عماله تسجل للناس وتسال وتجول مين هو الصقر وهو بيخطف وبيعمل اكده ليه واصل”
عساف…”وفيها اى ياولدى ماكل الناس بتسال مين هو الصقر”
عيسى… “لااعاد فيها كااااتيررر ياعم عساف جوولي هو اسم الراچل اللي الصقر بيدور عليه ايه”
عساف…”عثمان الصاوى بس ليه
خرج صقر بيبصلهم باهتمام ل ذكره اسم الصاوى وسال
وقال…”كمل ياعيسى ماله الصاوى”
عيسى…”بتو بتدور عليك ياكبير”
عساف….”هتعمل ايه ياولدى اهي جات برجليها خد تارك منها “
الصقر…”مبخدش تارى من حريم واصل وانت عارف اكده يابوى بس هتكون طعم حلو . ها ياعيسى جلتلى هي جايه ليه “
عيسى….”بتدور على اي معلومه تعرفها مين هو الصقر وليه بيعمل اكده”
الصقر…”ها كمل “
عيسى…. “…..
حكى عيسى كل شي عرفه عن دينا وعلى جانب اخر دينا اجرت اوضه تنام فيها لغاية الصبح عشان تجمع معلومات اكتر عن الصقر ومين هو…
” وفى منزل بدر”
دخل بدر الى غرفة والدته طبع بوسه رقيقه على جبينها وجه عشان يخرج صحيت نعمه
وقالت…”وبعدين ياولدى مش كفاياك عاد”
بدر…”ايه مش عاوزه تار جوزك ولا نسيتي”
نعمه…”انسا. انسا ازاي ياولدى انا الضحكه ضاعت من حياتى انا بقيت جسد من غير روح بس انا خايفه عليك ياولدى خايفه من السكه دي ياضنايا دي سكه اخرتها الموت”
بدر…”متخفيش ياااماا ضناكى راچل من ضهر راچل ودم ابوي مش هيروح هدر ومتخفيش السكه اللي انا فيها كل الناس اللي فيها صافين لبعض مبيكلوش فى بعض زي دولا”
نعمه… “ياولدى دولا ديابه بشريه ليه تبجا منيهم”
بدر… “لا ياما متجوليش اكده هما رچاله بجد والظروف الى جبرتهم يبجو اكده زي انا زي ماكنت بدر المطيع اللي كل الناس بيحلفوا بادبه واخلاقه بقا الصقر الجارح بيقتل بجلب بارد بس عمرى ماظلمت حد ياما انا بجيب الحق من الظالم”
نعمه….”اوعا الانتجام ياولدى ينسيك دينك وتعمل حاچه حرام خد تار ابوك بس اوعاك تاذى حد وتستجوه على الغلبان”
بدر…”متجلجيش ياما ضناكي مبيظلمش حد “
وقام ودخل اوضته يفكر هيعمل ايه فى بنت عدوه ونام على السرير وبااصص للسقف
وقال… “مش عاوز اذيكى بس انتي اللي جتيلي” واخيرااا ذهب الى النوم بعد تفكيرررر…
“وعند دينا”
دينا امسكت هاتفها وضغطت عدة ارقام
وقالت…” يامامى قبل اي حاجه حقك عليا بس كان لازم اعمل كده”
سمر بلهفه…”دينا انتي كويسه ياحبيبتي طمنيني عليكي انتى بايته فين وكلتي ايه وقعده مع مين وحد كلمك حاجه حصلتلك “
دينا…”اهدي يامامى اهدي انا كويسه ومفيش اي حاجه ومحدش عملي حاجه انا سافرت الصعيد الصبح وجمعت معلومات عن الصقر وبكره هجمع اكتر وعلى بليل هاجي بس بليزز متعرفيش بابي انا فين وانا كل شويه هكلمك واطمنك”
سمر….” دينا اسمعينى كويس انتي لازم تيجي اول مالنهار يطلع “
دينا بعصبيه….”لا طبعا انا مش بعد ماجيت تقوليلى ارجعي مش هرجع غير لما اجمع كل المعلومات اللي انا عاوزها”
سمر بصوت عالي…”انا قلتلك هتيجي يعني هتيجي انتي في خطر باباكى عليه تار ولو عرفوا انك في الصعيد هيقتلوكي بليزز يادينا تعالي
دينا…”محدش عرفني ومتقلقيش انا فى مكان امان وسورى مضطره اني اقفل الفون ومتقلقيش هكلمك واطمنك باي”
واغلقت الهاتف دون سماع رد سمر
سمر…”لا يادينا الو الو ديناا
دخل خالد سريعا بسبب صوت سمر
خالد…”في اي بتصوتى ليه”
سمر….”دينا في الصعيد وقالتلي انها مش هترجع غير لما تجمع المعلومات اللي عوزاها وقفلت الفون عشان موصلهاش”
خالد…”ممكن تهدي انا هسافر دلوقتي وعلى الصبح هكون وصلت ومش هرجع من غير دينا متخفيش عشان خاطري”
سمر….”خايفه تروح مني خايفه تبقااا نتيجه افعاله القذره ربنا ينتقم منه في بنته”
خالد…”ممكن تسمعي مني مفيش اي حاجه هتحصلها صدقيني
وغادر من الغرفه وراح يحضر نفسه وسافر للصعيد…
وبعد ما دينا قفلت الهاتف قربت من السرير
وقالت…”اي ده..ده مش نضيف خالص حتى رحيته كمان انا كده هنام ازاي يوووو
غيرت ملاية السرير وذهبت للحمام لتاخد شاور وقضت فرض ربها ورمت نفسها على السرير بتعب شديد وبصت في سقف الاوضه
وقالت….”ياااا نفسي اشوفك واعرف ايه اللي حصل معاك خلاك صقر جارح”
وذهبت الى النوم بعد تفكيرررر
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صقر جارح)