روايات

رواية احببت صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم مي مهران

رواية احببت صغيرتي الفصل الأول 1 بقلم مي مهران

رواية احببت صغيرتي الجزء الأول

رواية احببت صغيرتي البارت الأول

رواية احببت صغيرتي الحلقة الأولى

يزن بدموع وصراخ: ليييييه ليييه عايزه تبعدي ليييه انا ماصدقت لقيتك حراام عليكي انا مش هستحمل طب بصي هعملك كل الي انتي عايزاه بس ارجوكي متبعديش
رنا ببرود: الكلام انتها وكل ده مش هيجيب نتيجه ورمتلو الدبله ومشيت.
يزن فضل باصص للدبله ولاثرها وبيصرخ بأعلي صوت بيفوقو اخوه من النوم بصعوبه
كرم: ابيه ابيه اصحا يا ابيه انت بتحلم تاني بنفس الحلم زي كل يوم
يصحا يزن مفزوع وهو يتصبب عرقاً
يزن: روح ياكرم دلوقتي وسيبني
كرم: طيب يا ابيه علي راحتك بس خلص وانزل افطر معانا
يسيبه كرم وينزل ويفضل هو يرجع الذكريات القديمه ينفض كل ده ويقوم ياخد شاور ويخرج يسرح شعره ويحط برفيوم المفضل فا يزن يتميز بالجسم الرياضي والعيون الرمايه والشعر البني

 

نزل بهيبته كا العاده وهو يجلس علي رأس السفره
يزن بهدوء: اعملو حسابكم انتو الاتنين الي هيجيب مجموع وحش ف الثانوي هو حر ميلومش الا نفسو
نظر كرم وكريم لبعض فا هم يعرفان اخيهما جيدا
استووووووب
(كرم وكريم عندهم 18 سنه اخوات توأم ولكن يخافان من اخيهم كثيرا فا بعد وفاة ابيهما وذهاب امهما واصبح هو الام والاب والصديق لهما)
وقف يزن قائلا: انا ماشي ان خلصتو تعالو اوصلكو
وقف كلا من كرم وكريم وذهبو مع اخيهم حتى اوصلهم مدرستهم وعاد الي شركته فهو صاحب شركات الهواري
يدخل يزن مكتبه ويدخل صديقه سامر
سامر: اي يابني مالك متعصب كده ليه نفس الموضوع برضو
يزن: ايوا هو زهقت وتعبت مش عارف اعمل اي
سامر: بطل تفكر فيها
يزن: بحاول والله المهم شوفلي خدامه بأي طريقه ام سعد هتمشي من البيت عشان تعبت خلاص
سليم بتفكير: امممم لما اروح هسألك هنيه الداده هيا صغيره وعندها صحاب ممكن واحده منهم تشتغل
يزن: بكرررره ياسليييم بكررره
سليم: حاضر طيب وسابو ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

في حي شعبي
زهره بغضب وصراخ: انت اييييي يا اخي ايييييي من بعد ما امي وابويا ماتو وانا قولت لا اخويا هيبقا سندي وضهري اتاااريه عااايز يبعني عشان الفلوووس
ضربها محمد اخوها بالقلم
محمد ببرود: انا لا بيعتك ولا حاجه الراجل شاريكي وعايزك وهيجي بكرا افردي خلقتك و علي الله ترفضي
سابتو زهره وجريت علي اوضتها تعيط قررت تتصل بصحبتها كا العاده تحكيلها كل حاجه
(زهره عندها 18 سنه اصغر من يزن بعشر سنين منقبه وتتميز بالعيون الخضراء والجسم الرشيق والشعر البني معندهاش صحاب غير هنيه)
زهره بعياط: الو يا هنيه شوفتي الي حصل
هنيه بخضه علي زهره: خير يابت في اي مالك بتبكي ليه
زهره: اخويا اخويا وسندي وضهري ياهنيه عايز يبعني
هنيه بصدمه: يامصيبتي يامصيبتي اي الي بتقوليه ده اكيد فاهمه غلط
زهره: لا ياهنيه هو بنفسو الي قالي عايز يجوزني لواحد قد جدي
هنيه: خلاص اهربي اهربي وتعاليلي وانا هشوفلك حل
زهره: تفتكري ده الحل
هنيه: اومال يابنتي انتي لو فضلتي اخوكي هيعمل الي في دماغو
زهره: خلاص انا ههرب هكلمك الصبح بدري
هنيه: خلاص ماشي سلام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

رجع سليم فيلتو وطلع اوضتو
سليم: ياهنيه ياهنيه
هنيه طلعت تجري
هنيه: اؤمرني يابيه احضرلك العشا
سليم: لالا مليش نفس المهم يزن بيه محتاج داده صغيره وضروري بكره
هنيه: شوف سبحان الله يابيه انا ليا واحده صحبتي كانت هتيجي بكرا تدور علي شغل
سليم: خلاص تمام خليها تيجي وانا هاخدها عند يزن
هنيه: تمام يابيه تؤمرني حاجه تاني
سليم: لا خلاص روحي انتي
بعد ما هنيه مشيت
سليم في سرو: امتا بقا ياهنيه تحني
(سليم 27 سنه اصغر من يزن بسنه نفس مواصفات لكن العيون رماديه)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند يزن
يزن بصدمه:……………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صغيرتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى