رواية احببت صعيدي متملك الفصل العاشر 10 بقلم هنا المنسي
رواية احببت صعيدي متملك الجزء العاشر
رواية احببت صعيدي متملك البارت العاشر
رواية احببت صعيدي متملك الحلقة العاشرة
تزكير
رولينا/ فتاه بعمر ١٥سنه تدعى ماريا كانت ذاهبه و لحفل صديقتها ولم ترجع واهلها قدموا محضر بغيابها وقد حصلت الشرطه عل جثتها وكان شعرها مقطوع ورجلها اليمنى مكسوره ويوجد كدماات ف وجهها
اسر/ ف لغز ف العمليه دى وكمان البنت دى الشرطه لقتها كانت مرميه ف الغابه
رولينا/ احنا لازم اول حاجه نعملها نكلم الشرطه الى لقوها وثانيا نكلم اهل البنت وثالثا نكلم صديقتها الى كانت ريحالها
اسر/ معاكى حق انا هكلم الشرطه بيجوا دلوقتي
رولينا/ مستنينك
وف الصعيد
امجد يحدث جده/ انا كلمت رائد يجدى وقال هييجى هوا واخواته
الجد/ ييجوا بالسلامه
اسد ويسرح/ ههه اخيرا هتجيلى برجليكى
الجد/ اسد انت وامجد هتحضروا للحفله دى
اسد وامجد/ حاضر يجدى
وينصرف الجد ويتبق اسد وامجد
اسد/ امال فين اميره
امجد/ ف اوضتها فووق
اسد/ تمام همشى انا عشان احضر للحفله
امجد/ ربنا معاك
اسد/ يارب
وذهب اسد ووقف امجد
امجد/ ي مرحب بيكى ف الجحيم يومين اتنين وهتبق قدامى وبتاعتى ومحدش هيقدر يخدك منى
وف مكان اخر
جاسر/ اتفضل
يدخل شخص/ يباشا المحققين ف القضيه بتاعت امبارح محتاجين حضرتك عشان يسالوك عل شى
جاسر/ هما فين
الشخص/ ف مكتب التحققيات
جاسر/ روح انت وانا هروح
الشخص/ حاضر يباشا
ويخرج الشخص جاسر يجهز حاله ويذهب للهناك
وعند ميرنا
ميرنا/ اتخطفت ازاى
فهد صديق ميرنا ف الشغل/ كان معاها فلووس كتير فاتخطفت واهلها ميعرفوش عنها حاجه
ميرنا/ اهاا جهزوا نفسكوا هننروح بنفسنا ندور عليها هيا عندها كم سنه
فهد/ ٢٢سنه
ميرنا/ تمم ماشى عاوزه صور ليها وانشر اعلان عنها
فهد/ حاضر هقولهم يتجهزوا
وذهب فهد وحضرت ميرنا نفسها وانتظرت خبر تجهيزهم
وعند رولينا كانوا ينتظروت الشرطى ووصل
رولينا/ أهلا وسهلا بحضرتك اتفضل
الشرطى./ شكرا
رولينا/ انا رولينا محققه جناءيات
اسر/ وانا اسر
والكل رحبوا بنفسهم
رولينا/ احكيلى اى الى حصل
جاسر/ ف بلاغ وصلنا ان ف بنت مخطوفه فبحثنا عنها وعرفنا ان هيأ كانت رايحه حفله لصحبتها ومحدش يعرف عنها حاجه سالنا صديقتها قالت مشافتهاش ودورنا عليها لقينها مرميه ف الغابه عل الطريق الصحراوي ومتبهدله وف كسور وكدمات ف جسمها واخذنها للمشرحه والتقرير الطبى طلع ان هيا ماتت بعد اغتصابها بصدمه قلبيه
رولينا/ يبق احنا لازم نحقق جهزوا نفسكوا هنروح دلوقتي المكان الى لقوها فيها
وذهبوا جميعا الى الغابه وبالتحديد مكان البنت
رولينا وتستكشف المكان والجميع حولها بكل مكان
رولينا/ ف حاجه مش طبيعيه وبحثت وبحثت حتى ان وجدت حبل وساعه يد رجالى وعلامات حواء
رولينا/ تعالوا هنا
اجتمع الجميع
رولينا/ شوفوا الحجات دي تخدوا الحبل ده تشوفوا البصمات دى تابععه لمين والحزاء ده وساعه دى
ورجعوا تانى
جاسر/ انتى بجد ممتازه جدا لو حد غيرك مكنش هيلاقى حاجه
رحمه/ معاه حق يرولينا انتى شاطره جدا
رولينا/ شكرا ، استاذ جاسر انت قولتلى انكوا حققتوا مع صديقه البنت دى صح
جاسر/ ايوا وقالت مشفتهاش
رولينا/ طب عاوزاك تيجى معايا دلوقتي نروحلها
جاسر/ اوك يلا
رولينا/ تعالى ي رحمه انت واسر معانا واكيد لازم تجهزوا نفسكوا كويس
لقد فهم اسر ورحمه ماتعنيه رولينا وذهبوا ركبوا سياره الشرطه التابعه لهم ووصلوا امام منزل البنت ونزلوا رنوا الجرس ففتحت لهم والده كبيره ف السن وليس بكثير
رولينا/ سلام عليكم ازيك يطنط
طنط/ وعليكم السلام انتوا مين
جاسر/ بنت حضرتك موجوده هنا
الام بخوف/ لى هيا عملت حاجه
رحمه/ لا بس محتاجينها ف كلمتين
الام/ اتفضلوا موجوده
ودخلوا جلسوا ف الصالون
الام/ جايه اهى
تمم
سمر/ نعم يماما ، انتوا مين
اسر/ اتفضلى اقعدى يسمر
سمر ببعض الخوف لحظته رولينا/ انتوا مين
رولينا/ انا رولينا ودا جاسر ودى رحمه وده اسر كنا جايين عاوزيين نسالك حاجه عل صديقتك الى ماتتت
سمر/ قصدكوا عل ماريا
رولينا/ اى ، تعرفيها بقالك قد اى
سمر/ من حوالى سنتين متعرفين عل النت واتصاحبنا اوى وبقت مقربه منى وكنت عمله حفله وعزمها عليه بس مجتش وعرفت امبارح ان هيا اتوفت
اسر/ تعرفى حاجه خصوصيه عنها
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)