رواية احببت صعيدي متملك الفصل السادس عشر 16 بقلم هنا المنسي
رواية احببت صعيدي متملك الجزء السادس عشر
رواية احببت صعيدي متملك البارت السادس عشر
رواية احببت صعيدي متملك الحلقة السادسة عشر
تزكير
اسد بصوت عالى وعصبيه اول مره تراها رولينا/ انا قولتلك اطلعععى عل اوضتك
طلعت رولينا غرفتها بخوف وظلت تبكى وتندب حظها ودخلت والدتها وميرنا يواسوا بعض
رولينا ببكاء وشهقه/ ماماا انا م ش ع ا وز ه ا تج وز ه
( ماما انا مش عاوزه اتجوزه)
الام ببكاء هيا الاخرى/ انا اسفه ي حبايبى بس مش بايدى حاجه اعملها لازم نستحمل ابوكوا ماات ومعتش بايدى اعمل حاجه
رائد/ خلاص ي رولينا لازم نهدا كلنا ودا قدرنا ونصيبنا وبعدين مش انتى عاوزه تجيبى حق بابا
رولينا وتمسح دموعها/ ايوا
رائد/ يبق لازم تتجوزى اسد عشان يساعدك تجيبى حق بابا ولما تجيبى حقه هتطلقى منه
رولينا/ بس اسد ي رائد مش هيردى يطلقنى
رائد/ متخفيش يروحى متنسيش ان اخته هتبق مراتى
الام/ اوعى ي رائد تاذى بنت عمك
رائد/ متخافيش يماما انا مش وحش لدرجادى ، يلا انتوا الثلاته أمسحوا دموعكوا دى وننزل
الام وبناتها/ حاضر
ونزلوا الاربعه للاسفل
الجد/ قررتوا اى
رولينا/ وانت سبتلنا قرار بايدنا يجدو
الجد/ انا عملت كدا عشان احميكوا
ميرنا/ جدو ممكن تغير قرارك
امجد بمقاطعة/ لا
ميرنا/ انا بكلم جدو مبكلمكش انت
الجد/ خلاص يميرنا وانت ي امجد بطل تدايق بنت عمك
رولينا/ جدى انا موافقه عل الجوازه دى بس ف شروط
اسد/ اى هيا
رولينا/ اولا ان الجواز ده يبق عل الورق فقط
ثانيا انك هتدور معايا عل الى قتل بابا
ثالثا انى هكمل ف شغلى ومش هقعد منه
اسد/ موافق عل الشرط التانى بس
رولينا/ والله انا قولت شروطى موافق اوك مش موافق هيبق احسن بردوا
الجد بمقاطعة/ خلاص يرولينا يبنتى موافق
اسد/ بس يجدى
الجد/ خلاص ي اسد ، جهزوا نفسكوا بكرا حفله الخطوبه
الجميع/ ماش
وطلعوا غرفهم
رولينا وتحضر نفسها وايضا ميرنا وينزلوا
اسد وينادى عليها/ رايحه فين
رولينا/ هوا ميخصكش بس احنا رايحين المول نجيب شويه حجات
اسد/ ومقولتليش لي مشيه وخلاص
رولينا/ انت ملكش حكم عليا
اسد بصوت عالى/ لا ليا
والجميع جاء عل صوت اسد
الجد/ ف اى ي اسد بتزعق لى
رولينا/ انا وميرنا خارجين نتسوق يجدو وهوا بيزعق
الجد/ بتزعق لى ي اسد
اسد/ وهيا تخرج من غير اذنى لى
الجد/ روح معاهم ي اسد وخد اميره معاك ووسام روحوا كلكوا
اسد/ حاضر يجدى بس رائد وامجد ييجوا معايا
الجد/ خلاص كلكوا روحوا يلا
فركبت رولينا مع اسد وميرنا مع امجد واميره مع رائد ووسام ومحمد
ف سياره رائد واميره
رائد بحنان/ تحبى تروحى فين الاول
اميره بكسوف/ هروح المول الاول هنقى الفستان
رائد/ اوك ، متتكسفيش منى انتى بقيتى تخصينى خلاص
اميره/ عشان مش متعوده اتكلم مع رجاله غريبه
رائد ويضحك وظهرت غمزاته وسحرت بجماله
رائد/ اى رحتى فين
اميره وتستوعب/ لا مفيش
رائد/ اوك وصلنا يلا
ونزلوا
وعند ووسام ومحمد
محمد/ انا عارف انك متعرفنيش بس انا بجد معجب بيكى من اول مره اشوفك فيها
( محمد بيكلم ووسام بالانجليزي عشان بتتكلم عربى مكسر)
ووسام/ شكرا ليك
محمد/ بقولك معجب تقوليلى شكرا
ووسام/ امال عاوزنى اقولك اى انا معرفش عنك حاجة غير انك تبق ابن عمى
محمد/ وبكرا هبق خطيبك واسبوع وهبق جوزك
ووسام بكسوف/ انا نازله
ونزلوا
وف نفس الوقت
عند ميرنا وامجد
ميرنا بسرحان
امجد/ انا عارف انك زعلانه جدا انك هتتجوزى بالطريقه دى
ميرنا/ لا انا زعلانه انى هتجوزك انت
( ميرنا تقصف ولا تبالى طلعه لأختها😂😂)
امجد باحراج/ تصدقى انا غلطان وحلال فيكى الى بيحصلك
ووصلوا المول ونزلوا
وعند القط والفار ابطال قصتنا 😅
اسد/ تجيبى فستان طويل ويبق واسع مش ضيق
رولينا/ هوا انت الى هتلبسه ولا انا😂
اسد/ لسانك طويل اوى يقطه ومحتاج يتقص عشان تحترمى نفسك وتعرفى تكلمى جوزك حلو
رولينا/ اهو بق هتسوء فيها
اسد/ اه هتجننينى
رولينا/ انت لسه هتتجنن انت مجنون اصلا
( البارت ده لقصف الجبهه بين الاختين 😂😂)
اسد / احترمى نفسك ، ويلا انزلى واعملى الى قولتلك عليه
نزلت رولينا وتقابلوا جميعاا وقاموا باختيار فساتين للحفل
ورجعوا جميعا واتعشوا وكل وحده نامت بسبب التعب
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)