رواية احببت صعيدي متملك الفصل السابع عشر 17 بقلم هنا المنسي
رواية احببت صعيدي متملك الجزء السابع عشر
رواية احببت صعيدي متملك البارت السابع عشر
رواية احببت صعيدي متملك الحلقة السابعة عشر
تزكير
نزلت رولينا وتقابلوا جميعاا وقاموا باختيار فساتين للحفل
ورجعوا جميعا واتعشوا وكل وحده نامت بسبب التعب
وف صباح يوم جديد يوم الخطوبه
استيقظت رولينا وارتدت ملابسها ونزلت حتى تفطر ووجدت الجميع يفطروا
رولينا/ صباح الخير
الجميع/ صباح النور
الجد/ افطرى يلا عشان تلحقى تجهزوا عشان الحفله
رولينا/ ماش
وجلسوا جميعا فطروا وخلصوا فطورهم وجلسوا يتحدثون ف مواضيع مختلفه الى ان حان الساعه الخامسه مساءا
الام/ يلا اطلعوا عشان تجهزوا
الجميع طلعوا غرفهم ليتجهزون
طلعت ووسام ولبست

وسعاد لبست

ووسام لبست

و رولينا لبست

وميرنا لبست

والجميع تجهز وكل واحد طلع لغرفه عروسته اخذها ونزل الحفله
اسد لنفسه/ بسم الله ماشاء اى الجمال ده
ونزلوا ولبسوا الخواتم وصروا مخطوببن رسميا واحتفلوا والحفله عدت عل خير وطلعوا غيروا ملابسهم ونزلوا اتعشوا وطلعوا ناموا
وف صباح يوم جديد
نزلت رولينا/ صباح الخير
اكلت حاجه بسيطه
والدتها/ كملى فطارك ، رايحه فين
رولينا باستعجال/ ف قضيه بابا الظابط رن عليا عشان ف تطورات ومحتاجنى ولازم اروح
اسد/ استنى هاجى معاكى
رولينا/ يلا ، عن ازنكوا
وذهبوا دخلوا المخفر
رولينا واسد/ سلام عليكم
الظابط/ وعليكم السلام
رولينا/ اتفضل ف اى
الظابط/ اتفضلوا اقعدوا ، احنا عرفنا انه مات مسلح
رولينا/ ايوا
الظابط/احنا وصلنا ان الى عمل كدا شخص من المنزل وانتوا عارفينه كويس
رولينا واسد باستغراب/ من البيت عندنا
الظابط/ ايواا
رولينا/ هيكون مين الى يقتل بابا
الظابط/ احنا ده الى وصلناله دلوقتي واى حاجه تانيه هبلغك عل طول
رولينا/ عن ازنك
وخرجوا ركبوا السيارة
رولينا/ مين الى يجيله القدره ويعمل كدا
اسد/ هنعرف قريب
رولينا/ اوك
ورجعوا المنزل
وتقديم
بعد مرور اسبوع لم يحصل في اى احداث غير ان المشاكل بين اسد ورولينا تزداد
وجاء يوم العرس وكان الفرح ف قاعه كبيره جدا ليقه بمكانه العرسان
تجهز كل من العرايس
ارتدت ووسام

ارتدت اميره

ارتدت سعاد

ارتدت ميرنا

ارتدت رولينا

الجميع تجهز ووضعوا ميكاب وبقوا اميرات والكل اخد عروسته ورقصوا اسلوا صاروا متزوجين رسمى عل سنه الله ورسوله ورقصوا البنات واصدقاءهم وف الحفل دخل حازم ومعه حراس
حازم/ تحتفلوا من غيرى دا انا حتى ابوك لازم تعزمنى
اسد/ انت اى الى جابك
حازم/ عيب كدا اتكلم مع ابوك بشكل احسن
امجد/ شكرا اوى يجماعه انكوا نورتونا والان اتفضلوا الحفله خلصت
المعازيم مشيوا وتبق العائله
الجد/. ايييه عاوز اى تانى اخفى بق من هنا
وف هذه اللحظه دخلت الشرطه
اسد/ اى جايين لى
الظابط/ احنا عرفنا مين الى قتل سامر بيه
رولينا بلهفه/ مين
الظابط/ حازم الدمنهوري معانا امر بالقبض عليك بتهمه قتل اخوك سامر الدمنهوري
حازم بصدمه/انت بتقول اى
رولينا/ اييه
وجريت اخدت المسدس من الظابط ووجهته امام حازم
رولينا/ انت الى قتلت بابا وحرمتنى منه هان عليك تقتل اخوك من لحمك ودمك انت اى معندكش دم بس انا بق وعده نفسى انى هنتقم من الى قتل بابا فعشان كدا انا الى هقتلك بايدى ي حازم الدمنهوري
اسد/ سيبى المسدس الى ف ايدك ده يرولينا
رولينا/ هدافع عل ابوك بس انا بق مش هيهمنى حد وهقتله بايدى عشان بابا يرتاح وانا ارتاح
رائد/ متوسخيش ايدك بدمه سيبيه للشرطه وهما هيخدوا حقه
ميرنا/ لا ي رولينا رائد انا شرطيه بردوا عشان كدا انا الى هتولاها تفبضوا عليه يلا خدوه للحبس
رولينا/ لا مش هيمشى من هنا غير لما اخد حق بابا
اسد ومسك رولينا/ اهدى يحبببتى ، يلا خدوه
وتم القبض عل حازم الدمنهوري ورجعوا منزلهم
طلعت رولينا واسد غرفتهم
اسد/ ادخلى خدى شاور وتعالى ارتاحى
رولينا فعلت ذالك من غير كلام
وعند جاسر وسعاد
جاسر/ الف مبروك لينا
سعاد بكسوف/ الله يبارك فيك
جاسر/ قولتلك متتكسفيش منى وبعدين انا بقيت جوزك وانتى مراتى وانا مش هجبرك عل حاجه ادخلى خدى دش وتعالى نتعشى ونصلى ركعتين الاول
جاسر/ سعاد انتى بتحبينى
سعاد/ ايوا بحبك واوى كمان
جاسر/ ياااه اخيررا قولتيها كان نفسي اسمعها منك النهارده احسن يوم ف حياتى
سعاد/ وانت يمحمد بتحبينى
جاسر/مش بحبك بس انا بعشقك
سعاد بفرحه/ حبيبى 😍
جاسر/ جاهزه
سعاد/ جاهزه
وبداوا ليلتهم مع نفسهم بق 😂
وعند ووسام ومحمد
محمد/ الف مبروك
ووسام بابتسامه/ الله يبارك فيك
محمد/ قبل اى حاجه تعالى نتعشى عشان انا جعان اوى وانت زمانك جعانه بردوا
ووسام/ اها
تعشوا ودخلت ووسام اخدت شاور وفعل ذالك محمد ايضا
محمد/ ووسام ممكن نتكلم مع بعض شويه
ووسام/ اتفضل
محمد/ انتى متقبلانى كزوج ليكى
ووسام/ بصراحه ايوا
محمد/ انا بحبك ي ووسام انا عارف انك باين انك مستغربه وبتقولى انى معرفكيش بس انا عارفك كويس كنت بروح لعمى واشوفك انتى بجد جميله اوى وانا بحبك انت مستعده تتدى لعلاقتنا فرصه ونفضل مع بعض
ووسام بمواقف/ موافقه يمحمد
حضنها محمد يعبر عن حبه ليها وذهبوا لعالمهم الخاص بهم
وعند رائد واميره
رائد/ تعالى أتعشى يلا
اميره/ اوك
وتعشوا مع بعض
رائد/ جهزى نفسك يومين اتنين وهنسافر اميركا عشان شغلى
اميره/ ماش
رائد/ ماش انا هنام تصبح على خير
ونام رائد وبصت اميره له بصدمه
اميره لنفسها/ انام وتركها ف ليله دخلتها بهاذه الطريقه ايعنى ذالك انه رفضها ، انا هوريك ي رائد وهخليك انت الى تتمنى منى انى اكلمك ماش
ونامت اميره بجانبه
وعند ميرنا وامجد
أمجد/ اخيرا ي مجنونه
ميرنا/ احترم نفسك انا مش فيقالك
امجد/ مش فيقالى اى انهارده فرحنا
ميرنا/ عارفه
وسابته ودخلت الحمام اخدت شاور وارتدت بيجامه مريحه وتركته ونامت
امجد/ بتتقلى عليا انا هوريكى خديلك يومين بس وهوريكى العذاب الوان
وناموا جميع ابطالنا منهم السعيد بحصوله عل مكان يتمنى ومنهم من نام وينتظر الانتقام ومنهم من نام حزينا
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)