روايات

رواية احببت صعيدي متملك الفصل الثاني 2 بقلم هنا المنسي

رواية احببت صعيدي متملك الفصل الثاني 2 بقلم هنا المنسي

رواية احببت صعيدي متملك الجزء الثاني

رواية احببت صعيدي متملك البارت الثاني

رواية احببت صعيدي متملك
رواية احببت صعيدي متملك

رواية احببت صعيدي متملك الحلقة الثانية

عند رولينا

دخلت منزلها وكان الجميع بانتظارها دخلت غيرت ملابسها وارتدت دريس مريح واخدت ادواتها المستلزمه وخرجت ركبوا السيارة وزهبوا باتجاه الصعيد

وف مكان اخر

عند بطلنا كان قاعد بملل مع الجميع يتحدثون ف اشياه مختلفه ويستنظرون العم الاصغر للعائله واولاده

وبعد حولى ثلاث ساعات

يدخل حارس من الحراس ومنحنى يوجه كلامه للجد/ وصل الباشا الصغير يبيه

الجد بفرحه/ ماش وللجميع لازم نخرج كلنا نستقبله

وقد خرج الجميع معادا اسد جالس ف مكانه ببرود شديد ويحاول يتزكر عمه ولا يفتكره ويقرر الخروج مع الجميع لاستقبالهم

برا

ك

ان جميع العائله يقفون مستنظرون سامر يخرج من السياره وقد وقفت السياره ف المكان المخصص لها ( الجراش) ونزل منها الدكتور سامر بفرحه وزهب باتجاه الجد وباس يده وسلم عليه باحترام وعل كل العائله وبعدين الام والاولاد معادا رولينا ورائد بالسياره

رائد/ يلا يحببتى ننزل الكل مستنينا

رولينا/ انا خايفه انزل

رائد بحنان/ متخافيش من حاجه خالص طول منا معاكى فاهمه

رولينا بحب/ حاضر ي حبيبى

ونزل رائد وذهب باتجاه رولينا فتح لها الباب واخذها وذهبوا

رائد وزهب للجد/ ازيك ي جدو

الحج حسن/ كيفك ي ولد ابنى

رائد/ انا بخير

الحج/ يجعلك دايما بخير

رائد/ كلنا جميعاا

وزهب سلم عل الجميع وحان دور رولينا

رولينا بخوف وهدوء/ ازيك يجدوا

الجد/ اهلا اهلا بالمحاميه الكبيره تعات العيله

وعندما كانت رولينا تسلم الجميع جاء اسد ووقف بجانب الجد زذهب سلم عل عمه ومرت عمه واولاده معادا رولينا لانها كانت تسلم عل الواقفين ولم تاخد بالها منه

ويعد ملفت رولينا له نظر اسد لها باستغراب ودهشه

اسد لنفسه/ بسم الله ماشاء الله الجمال ده كله يبق بت عمى اى الملاك دى

الجد للاسد/ سلم على بت عمك ي ولدى

اسد بانتباه/ ها. حاضر يجدى

اسد بتوهان من عيونها/ ازيك يبت عمى

رولينا بشويه خوف حاولت تداريه/ الحمدلله

الجد للجميع/ يالا كلكوا ادخلوا جوا

ودخل الجميع وكانوا جالسين جميعاا وهناك نظرات كانت تخترق رولينا وهيا جالسه لاتدرى به

الجد لسامر ومراته واولاده/ اطلعوا عل غرفكم ارتاحوا شوى عل العشا عشان ف كلام مهم لازم يتقال

سامر بطاعه/ حاضر يابوى

ولاولاده/ يلا يعيال اطلعوا ارتاحلكوا شويه

الاولاد/ حاضر

طلع سامر ومراته دخلوا غرفه واسد بغرفه ورولينا وميرنا بغرفه

ميرنا وتترمى عل السرير / ياااه اخيررا راحه

رولينا بضحك عل اختها/ قومى جهزى نفسك تاخدى دش وتنامى بعد ماطلع

ميرنا/ تمم

دخلت رولينا اخدت شاور وارتدت بيجامه مريحه وفردت شعرها الطويل ونامت بهدوء

وكذالك ميرنا

وف الاسفل

الجد للاسد/ اطلع يولدى انت كمان ارتحلك جوى

اسد/ حاضر يجدى

وزهب اسد باتجاه غرفته واخد دش وارتدى ملابس مريحه وجلس عل التخت(السرير) وظل يفكر ف الملاك بنت عمه

اسد لنفسه/ اى الى بعمله ده حرام عليا كدا دى تبق بت عمى ومحرمه على

وناام من التفكير

الساعه السابعه مساء حان وقت العشاء

الجد للخادمه/ روحى صحى كل البيت عشان العشاء

الخادمه/ امرك يباشا

واستيقظ الجميع ونزل وعند رولينا الخادمه تدق الباب

رولينا بنوم/ مين

الخادمه/ الباشا بيقول لحضرتكم العشا جاهز

رولينا/ ماش نازلين اهو

وذهبت الخادمه

رولينا لميرنا/ ميرناا ميرو

ميرنا بنعاس/ ايي سبينى انااام شويه

رولينا/ لا قومى يلا العشا جاهز

قامت ميرنا/ قومت اهو

رولينا/ شاطره

وقامت رولينا وارتدت دريس بينك وطرحه بيضه وجزمه بيضاء وميرنا ارتدت ملابسها ونزلوا كان الجميع بانتظارهم جلسوا امكانهم وثوانى ونزل اسد

اسد/ مساء الخير

الجميع/ مساء النور

جلس اسد وبدا الجميع بتناول طعامهم ف هدووء

وبعد فتره

تكلم الجد/ اكيد كلكوا بتسالوا نفسكوا انا جمعتكم كلكم لى

الجميع بانصات

الجد/ انا لازم اقول الكلمتين الى عندى قبل ماموت

الجميع/ بعيد الشر عنك ربنا يطولنا بعمرك

الجد/ شكرا ليكوا بس مش عاوز حد يقاطعنى اسمعونى كلكوا

الجد/ العيله اتفرقت وانا مش هسمح أنها تفضل متفرقه مش هسمح ان عيالى واحفادى يتربوا بعيد عن عيني فعشان كدا قررت اجمعكم كلكم مع بعض

سامر/ تقصد ايه ي حج

الجد/ اقصد ان اسد وو….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى