رواية احببت صعيدي متملك الفصل الثامن 8 بقلم هنا المنسي
رواية احببت صعيدي متملك الجزء الثامن
رواية احببت صعيدي متملك البارت الثامن
رواية احببت صعيدي متملك الحلقة الثامنة
تزكير
امجد/ هوا ف اى لي بفكر فيها وهيا إلى رفضت أنها تتجوزنى بس مش هسيبك يبت عمى لدام خلتينى افكر فيكى يبق تستحملى الى هيجرالك منى وهعرفك ازاى ترفضى انك تتجوزينى انا امجد العيساوي الى البنات كلهم بيترموا تحت رجلى عشان نظره وحده منى تيجى انتى وترفضينى هوريكى
وف صباح يوم جديد
وبالتحديد في اميركا
رولينا استيقظت واتوضات وصلت فرضها واردت ملابسها وخرجت
رولينا/ صباح الخير
الجميع متجمع عل طاوله الطعام/ صباح النور
الام/ يلا يحببتى افطرى عشان جامعتك
رولينا/ حاضر يماما
خلصوا فطار وجاءت الداده لمت الطاوله و ذهبوا قعدوا ف الصالون
رائد/ عمله اى يميرنا ف مزاكرتك
ميرنا/ الحمدلله يحببى كله تمم
رائد/ ماش يحببتى اتجدعنى وانتى يرولينا جامعتك عمله اى فيها
رولينا/ كله تمام متخافش عليا
رائد/ لازم اخاف عليكوا ان انا الى مختش بالى منكوا واخاف عليكم مين الى هيعمل كدا
رولينا وذهبت تحضنه وبحنيه/ ربنا يخليك لينا يحببى وتفضل معانا دائما
رائد/ يارب يحببتى يلا عشان اوصلك جامعتك وانا ماشى
رولينا/ حاضر يلا ، مع السلامه يماما
الام/ مع السلامه يحبايبى ربنا معاكوا ويحفظكوا
هما/ يارب
وذهب رائد ورولينا وتبقى ميرنا والام
ميرنا/ مالك يماما
الام/ لسه لحد دلوقتي مش مصدقه ان سامر ماات
ميرنا بحزن/ ربنا يرحمه يماما ويخليكى لينا
الام/ يارب يحببتى
ميرنا/ انا هقوم يماما ازاكر شويه
الام/ ماش يحببتى
وف الصعيد
يستيقظ ذالك الاسد وياخد دش ويغير ملابسه ويصلى فرضه ويضع برفانه وينزل للاسفل وكان موجود الجد وامجد واميره ووالده اسد
اسد/ صباح الخير
الجميع/ صباح النووور
جلس اسد ليتناول فطوره
وتكلم الجد/ رائد اتولى شركات أبوه وبق هوا المدير ولازم نعاونه ونقف معاه لحد ميتعلم كل حاجه
اسد/ هكلم ناس هوصيهم عليه
الجد/ ماش يينى
اسد/ وانت ي امجد مش هتنزل الشغل انت كمان ولا هتقضيها سهرات وخلاص
امجد بارتباك/ اكيد هنزل بس مش دلوقتي
اسد/ امال امتى
امجد بتوتر/ قريب
اسد/ قدامك يومين وتستلم شغلك وان مستلمتهوش ملكش شغل خالص وهتبق عاطل ووابق ورينى هتلاقي شغل فين
امجد/ متخفش ي اسد قولتلك هشتغل
اسد/ وانا قولت الى عندى
امجد/ ماش يخوى
اسد باستاذان/ عن ازنك يجدى عن ازنك يما
الجد والام/ ازنك معاك يولدى
ويخرج اسد يركب سيارته ويفكر ف رولينا يترى عامله ايه او بتعمل اى وبعد شويه نفض الافكار دى من دماغه وشغل سيارته وذهب باتجاه شركته الكبيره
وف مكان اخر
جاسر ويحكى ف التليفون/ سلام عليكم
والده/ وعليك السلام ورحمه الله وبركاته
جاسر/ كيفك ي والدى
الوالد/ انا بخير يبنى انت اى اخبارك
جاسر/ انا منيح والله ، واخبار ال عندك اى
الوالد/ كلهم بيسلموا عليك مش ناوى ترجع بق
جاسر/ قريب باذن الله
الوالد/ ماش يبنى بس عاوزك تعرف ان الغربه وحشه اوى يبنى وانت وحشتنا اوى ومحتاجين نشوفك
جاسر/ حاضر ي ابا قريب هسمعكم خبر نزولى باذن الله
الوالد/ ماش يبنى ف رعاية الله
جاسر/ مع السلامه
الوالد/ مع السلامه
ويقفل جاسر الخط ويظل يفكر ف انه يرجع
تعريف ( جاسر احمد العدوى ٢٨ سنه يبق ظابط مخابرات كبير شاب جميل جدا من الصعيد ولاكن سافر اميركا يكمل دراسته وبقاله عشر سنوات لم يرجع ، بشرته قمحيه عيونه خضر شعره اصفر عنده لحيه كبيره ولاكن جميله ولايقه عليه)
جاسر/ مش عاوز ارجع مش عاوز اشوفها تانى انا مصدقت انى قدرت انساها مش هقدر انسا كسرتك ليا ابدا بس هنزل الصعيد عشان اهلى مش عشانك
وعند رولينا قابلت أصدقائها وحكتلهم عل كل الى حصل
رحمه ومى بحزن/ البقاء لله
رولينا/ الله اكبر
رحمه / بس انا ف حاجه محيرانى/ ازاى جدك وافق انكوا ترجعوا هنا تانى
( الكلام ده كله مترجم للعربى عشان معرفش كتير إنجليزية😂)
رولينا/ معرفش والله بس اهو وافق وخلاص
مى/ الحمدلله انك رجعتلنا تانى
الحمدلله
وترجع رولينا منزلها وتطلع غرفتها عل طول من غير متشوف حد.
رولينا وتقف امام صوره ابيها/ وتكلمه بحزن شديد/ وحشتيني اوى يروحى مش قادره اعيش من غيرك بس بوعدك انى هجبلك حققك باى تمن هما معرفوش يجبولك حقك انا هجبهولك عشان ترتاح بحبك اوى يروحى 😓
وتغير ملابسها وتصلى وترتدى بيجامه مريحه وتناام
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)