رواية احببت صعيدي متملك الفصل التاسع 9 بقلم هنا المنسي
رواية احببت صعيدي متملك الجزء التاسع
رواية احببت صعيدي متملك البارت التاسع
رواية احببت صعيدي متملك الحلقة التاسعة
تزكير
وترجع رولينا منزلها وتطلع غرفتها عل طول من غير متشوف حد.
رولينا وتقف امام صوره ابيها/ وتكلمه بحزن شديد/ وحشتيني اوى يروحى مش قادره اعيش من غيرك بس بوعدك انى هجبلك حققك باى تمن هما معرفوش يجبولك حقك انا هجبهولك عشان ترتاح بحبك اوى يروحى 😓
وتغير ملابسها وتصلى وترتدى بيجامه مريحه وتناام
وبعد مرور اربع سنوات
وف الصعيد وبالتحديد عند الشيطان كان يجلس بغرفته ويشرب سجاره يدخن بشرااهه
اسد / ياااه عدى اربع سنين معرفش عنك حاجة عامله ايه وحشتيني اوى
وفجاه يقطعه احد يخبط عل باب غرفته
اسد بصرامه/ ميين
الخادمه/ جد حضرتك مستنيك تحت وعاوزك
اسد/ قوليله جاى اهو
وينزل اسد ويستقبله جده واخوه امجد
اسد/ ف حاجه يجدى
الجد/ اقعد ي اسد واسمعنى
اسد وقد جلس وينصت لجده/ اتفضل يجدى
الجد/ انا كبرت ي بنى وف سر لازم تعرفه لانى مش ضامن عمرى
اسد/ ربنا يطول ف عمرك يجدى ، سر اى
الجد/ انت يبنى ليك عم تانى خلاف عمك سامر الله يرحمه
اسد وامجد باستغراب/ عم تانى
الجد/ ايوا يولادى ولازم تعرفوا مين
اسد/ مين يجدى وليه مقولتلناش من زمان
الجد/ مكنش لازم تعرفوا يولدى وحان الاوان انكوا تعرفوا وف اخر الاسبوع هجمعكم كلكم حتى تعرفوا بعض
امجد/ قصدك اى يجدى بكلكم
الجد/ ان ولاد عمك سامر وعمكم وولاده وانتم لازم تتعرفوا واجمع احفادى امامى تانى عشان كدا عرف اعمامكم كلهمم وولادهم يكونوا موجودين يوم الجمعه
اسد/ حاضر يجدى
وانصرف اسد وامجد من الصالون
وف اميركا عند اميرتنا
كان الجميع متجمع عل طاوله واحده التى لم يغيرها الزمان
ويتراس هاذه الطاوله الدكتور رائد اكبر دكتور جراح ف اميركا
وبالجانب ووالدته وبالجانب الاخر تجلس بطلتنا رولينا الجميله التى لم تتغير بل ازدادت جمالا فوق جمالها وبجانبها ميرنا
رائد/ وراك شغل انهارده ي رولينا
رولينا/ ف قضيه كدا هخلصها انهارده
معلومه( ان رولينا اتخرجت واتوظفت وبقت محققه جناءيات كبيره ومشهوره. عقبال ما😅)
رائد/ ربنا معاكى يحبببتى ، وانتى يميرنا
ميرنا/ لا انهارده راحه من الشغل
( وميرنا بقت شرطيه كبيره بردو)
رائد/ ماش يحببتى
وف هاذه اللحظه ياتى اتصال لرائد
رائد/ غريبه يعنى ف اى
وفتح الخط
الشخص/ سلام عليكم دكتور رائد معايا
رائد/ وعليكم السلام ايوا انا مين حضرتك
الشخص/ انا امجد ابن عمك
رائد/ اها اهلا وسهلا ي امجد
امجد/ اهلا بيك عاملين اى
رائد/ كلنا تمام انتوا عاملين ايه
امجد/ الحمدالله ، حبيت ابلغك ان جدى عامل تجمع للعائله كلها ولازم حضرتكوا تبقوا موجودين يوم الجمعه
رائد/ تجمع ؟
امجد/ ايوا
رائد/ هحاول اشوف كدا عشان شغلى
امجد/ كلكوا مش انتوا لوحدكوا
رائد/ ووالدتى واخواتى
امجد/ ايوا
رائد/ تمام هشوف كدا وهديك خبر
امجد/ مفيش حاجه هتشوف ي ولد عمى لازم تيجى
رائد/ حاضر
وقد اغلق الخط
الام باستغراب/ مين ده يبنى
رائد/ ده امجد ابن عمى يماما
الام/ امجد ؟
رائد/ ايوا بيبلغنى ان جدى عامل تجمع للعيله كلها ولازم كلنا نبق موجوين
الام/ من اربع سنين قال كدا بردوا انا مش مطمنه يبنى
رولينا/ وانا يماما مش لازم نروح
رائد/ مينفعش ي رولينا دا الكبير بتاعنا وبابا كان بيحترمه وبيسمع كلامه ف لازم احنا كمان نسمع كلامه فعشان كدا قررت ان احنا هنسافر الصعيد كلنا يوم الجمعه فعشان كدا جهزوا نفسكوا وخلصوا شغلكم وفضوا نفسكم
رولينا/ بس انا ورايا شغل
رائد/ اظن انى قولت ان تخلصى شغلك كله وتفضى نفسك ي رولينا اوك
رولينا/ اوك بعد ازنكوا
وخرجت رولينا ذهبت شغلها
وقد وصلت رولينا مكان عملها
رولينا/ صباح الخير
الجميع/ صباح النووور
رولينا/ قضيه اى
رحمه/ جريمه قتل
رولينا/ فين معلومات القضيه
وياتى شخص بلمف اخذته رولينا تتصفحه وقد بدات القراه
رولينا/ فتاه بعمر ١٥سنه تدعى ماريا كانت ذاهبه و لحفل صديقتها ولم ترجع واهلها قدموا محضر بغيابها وقد حصلت الشرطه عل جثتها وكان شعرها مقطوع ورجلها اليمنى مكسوره ويوجد كدماات ف وجهها
اسر/ ف لغز ف العمليه دى وكمان البنت دى الشرطه لقتها كانت مرميه ف الغابه
رولينا/ احنا لازم اول حاجه نعملها نكلم الشرطه الى لقوها وثانيا نكلم اهل البنت وثالثا نكلم صديقتها الى كانت ريحالها
اسر/ معاكى حق انا هكلم الشرطه بيجوا دلوقتي
رولينا/ مستنينك
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي متملك)