روايات

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى محمد

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الخامس عشر 15 بقلم سلمى محمد

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الجزء الخامس عشر

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم البارت الخامس عشر

احببت صعيدي لكن ملتزم
احببت صعيدي لكن ملتزم

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الحلقة الخامسة عشر

حور بتقول بتوهان: ابعد عني ياديااب
دياب في صمت تاااام:هشششششش
في مصر الواء محمود بيحقق مع عادل عم دياب وبيقول :لي عيلتك أقل ما يقول عنها انها عيله روعه بجد انت اي دااا يا أخي بتعمل كدا لييي رئيس عصاب..ة برا مصر دا انت جاحد بتحاول ت..ق..تل ولاد اخواتك ليييي بتهرب اث…ار برا مصر بتخليهم يعرفو حدود بلدك عاوز اييي فلوسك وخدتهاا عاوز اي تاني جتككك القرف
عادل: هههههههههههه احرق قلبهههم احرقووو عاوز ام..وتهم بالحيا تعرف يا محمود واخدين مني كل حاجه حنان ابوي وامي محدش سابني وفي لحظه رفع سلا…حو وقال:وانت كمان يامحمود لازم ت…موت
في بيت الهواري احمد بيقول:يابوي ازاي بس لازم يتعدم واحنا مش فوق القانون محدش فوق القانون دا مطلب عندنا ت…اجر سلا….ح
ورئيس ع…صابه كبيير اوي في إيطاليا يابوي عرفت. ابو دياب حقك بحزن اخوي ياولاد اخوي قام طلع اوضتو بحزنن وقال: تعبت تعبت ياأم ديااب تعبتت
في اوضت يونس: يااااااا يا ريهام واحشني وذهبو مع بعض في عالمهم الخاص بيهم
وفي اوضت احمد: عارفها يا منه واحشني جوي جوييي منه بتقول:لا انا مش هعمل حاجه يا سافل انتت غير لما اطمن علي حور هو ابنها شكلو ايي؟
احمد:ابنها وابنو اي دالوقتي دا ام ادهم وابوو زمانهم بيستغلو الوقت ومش فاضيين لينا دالوقتي زمانهم هااا وبعدين ايييي سافل دي ياوليهه تعالي بسس هقولك علي حاجه. ونسبهم مع بعض في عالمهم الخاص هما كمان وفي اوضت المضحك كلو يوسف والمشاكسه منه
منه بتقول: قولي بقاا حور كبرت ابنها شكلو ايي ودياب كويس طب هي حور احلوتت طيب ابنها عندو كام سنه هاا طب هما كويسين طيب حور كويسه طولت ولا زي ما هي قصيره ولا اييي احكليلي؟
يوسف:ايييييييييييييي في اي يا هنااا ابنها زي العسل وعندو11سنه وشبه ديااب اهدي عليااا عاد وبعدين تعاليي هنا انتي وحشاني زمانهم كلهم هيجيبو عيال الا انتي يا موكوسه وضحك ضحكه خفيفه خلت قلب هنا يدق وقالب بحبككك وسكتها بي بوسه…. من شفايفو بعنف نسبهم مع بعض في عالمهم الخاص
عارفه يا ام حور: قلبي واكلني هموت وأشوف بنتي وابنها يااارب اربهوم لياا واشوفهم قبل ما اموت ياااارب
في إيطاليا
بيزعق بغضب شديد وبيقولل بغيره وغضب مش طفولي ابدأ عيونو احمرت بغضب جحيمي زي ابو بضبط وقالل :ماماااااااا صوتو سمع في القصر كلو قام دياب من النوم وقال:ايييييه يا ابن الكلب بتزعق لي كدا
ادهم بغضب: انت مييين انت ازاييي تبات مععع اميي ازايييي اطلع برا
دياب تفهم أن ادهم مش اوبن ماين وانو عرقو وغيرت الصعيدي ضغطه عليه وقال طيب تعال.
ادهم اعرف انت ميننن وازاي تخش كدا اعرف اي دا انا ه..قتلك ازاي بس
دياب :هششششششش هتعرف تبرزني عرفت انك ملاكم هنا ؟.ادهم:انا الملاكم فعلاً بتدرب من وانا عمري 5سنين مع مدربين خاصين ليااا وانتت هتزعل لو مخرجتش من البيت دا انتت فاهمممم.دياب:اخرج ازاي ودا بيت ابني ومراتي ازاي بس قولي كداا. ادهم:انت هتحور ولا اي بقولك ايييي متعمليش فيها ابو العريف امشييي من بيتي دالوقتي حالاً انا ابويي مسافر. دياب:هشششششش انا ابوك الي مسافر مش ملاحظ حتا الشبه اطلع واسال مامتك هتقولك اني ابوك وانت ابني حبيبي انا فعلاً كنت مسافر ف شغل ولسه راجع من بلدي مصر واحب اعرفك ب عيلتنا تيتا وجدو وتيتا وجدو التانين يا حبيبي حقك عليا اني سيبتك حقك علي بابا بس خلينا اعرفك بنفسي انا المقدم دياب محمد الهواري مقدم ف المخابرات المصريه وعندك عمامك وعندك خالتك وعندك عمتك ريهام كلنا معاك يا نور عيني. لحظه ..شوق.. لهفه حب.. عشق .. احساس.. بالاطمئنان
وجزاء من القلب اكنو رجعلهم تاني زي ما يكون القلب مت…قطع ورجع تاني
نفس الاحساس مع الي واقفه فوق شايفه كل حاجه كل حاجه قلبها بيتمزق لشلأ وبيقولها لي لي عملتي كدا لييي ضيعتيهم من ايدك لييي بعدتيهوم عن بعض قلبها بيتحرق واحده واحده دياب باصلها حس بيها وقال: حبيبتي تعاليي رحت جري عليهم دياب قالهم:لازم ترجعو بلدكم لازم الولد دا يعرف عيلتو لازم لازم يلا اطلعو نامو وانا هروح احجز طياره لينا وكمان تحضرو الشنط حورررر تعالي عااوزك حور:اي يا دياب ف حاجه.:دياب لا متنيميش ادهم جنبك خلاص كبر علي داا.:حور دياب بس اسمع دياب بغضب وغيره جحيمي: انتهاء الكلامم روحي دالوقتي خدي شور ونامييي هاااا لوحدك لو عرفت انو نام جنبك انتي حرره يلا سلام يقمرر مشي دياب وقالهم قاعدت حور تفكر وتفكر وقالت: انا لازم اصلح علاقه ادهم ب ابوه دي غلطتي ولازم إصلاحها يارررررب دماغها وقفت وقالتت بسس لاقيتها ياترا حور هتعمل اي هنعرف بعد شويه نروح عند دياب في المطار قال: للضابط انا دياب محمد
وعاوز احجز طياره الضابط قال:تمام يفندم تحب الطياره عاوز اطلع علي مصر ملاحظه دياب مبيحبش أن يتكلم انجلش كتير مع انو بارع فيه وراح دياب علي البيت:لاقي حور بتحط الاكل علي السفره ولبسه فستان اقل ما يقال عنو انو روعه بس كان فضفاضة بس كانت بشعرها هي ف العاده مبتلبسش هدوم ضيقه قصاد ادهم لأنو كبر وكدا دياب علي قد ما هو مش شايف غير شعرها و وشها إلا انو حس انو عاوز يخدها فضحنو وفعلاً خدها فحضنو نزل ادهم علي المنظر دا وقال: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته لازم تعرفوا أن ادهم حور كنت بتكلمو عربي اكتر ما كان بيتكلم أنجلش وكانت دائماً تحكيلو عن دياب وعيلتو بسوء كويس وتقول إن دياب كان طيب جداً هو ادهم عارفو بس مكابر الحب الي منحيت ابو وطبعاً كانت حور بتعلمو الدين الاسلامي كويس جداً جداً نرجع للقصه
دياب وحور ف صوت واحد: و عليكم السلام ورحمه الله وبركاته تعالي يحبيبي اتعشا ادهم: الله عملها محشي يماما وايي داااا ملوخية كمان ومكرونه بالبشاميل الله اي دااا بطه الله تسلم ايدك ياست الكل وباس ايديها
دياب أتعجب من كل دا افتكر أن ادهم مايس و اوبن ماين مفكرش ابدا انو بيتكلم الغه العربيه باطلقه كدا ولا انو غيور و لا كمان عارف الاكل المصري وفاهم ف الدين باص لي وقال: ربنا يباركلي فيك يحبيبي كل علشان تتغزا وعلشان مدوخش الصبح طبعاً دياب داق الاكل وقال:ياااااااااااه قد ايه اكلك كان وحشني بجد . ادهم:لو كان وحشك بجد كنت سألت عليه ودورات عليه. حور: انت عنيد لييييه مش اتكلمنا ف.قطعها دياب:سبيه يحور طلع عنيد ليكي وليا ادهم اتكلم مع بابا بأدب واحترام قامو كلهم وقالو ف نفس واحد: الحمدالله والشكر على نعمه ربنا دياب هنا استغرب واتفجاء أن حتا الدعاء دا حفظو ادهم وقال:ادهم اوضت نومك فين؟
ادهم: وانت بستال ليه هتشركني فيها دي كمانن ؟ دياب انا طب يلا علي فوق ومسكو من قفاه بهزار وطلعو اتفجاء للمره المليون أن ف جيب ادهم صورت دياب وحور
ادهم:فاكرني مش عارفك فاكر امي مقلتليش مين ابوي لا عارفك بس مكنتش اعرف ان امي مظلومه كداا انتتت ايه هاااا اتمنااا فعلاً انك متظهرش ف حياتنا دياب اتفجاء لما لاقا ادهم وقف قدامو بكل شموخ وكبرياء وعزت نفس وقال متفكرش اني من غيرك مش هعيش لا انا كنت عايش من غيركك ؟لا فوق احنا هنعيش من غيرك مش محتاجينك أصلاً قلم سخن نزل علي وشو وقال: اخرس انا ابوك اتكلم معايا بأدب انتت ازاي تقول كداا
حور جريت عليهم لما سمعتهوم شدو مع بعض وقالت بدموع: خلاص ياديااااب خلاص دا طفللل خلاص دا ابنك أهدأ. ادهم: هههههههههههه فاكر نفسك كداا قوي هههههههههههه يضعففك قدامي: دياب اتضغاظ شايفهاااا يهانمممممم شايفهااااا يا مستفزززززز ليك روقه معايا ليك روقه معايا يا ادهم حور اخدت دياب ومشيت وراحت الجناح الخاص بيهم دياب قال:مش هسكتت علي الولد دا علفكرا حور:طب علشان خاطريييي تعالييي يلا شافها أثارتو بجمالها الطبيعي لحظااات… شوقق …لهفه…حنين…حب… آثاره…تشويق…جنون…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي لكن ملتزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى