روايات

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى محمد

موقع كتابك في سطور

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الفصل الثالث عشر 13 بقلم سلمى محمد

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الجزء الثالث عشر

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم البارت الثالث عشر

احببت صعيدي لكن ملتزم
احببت صعيدي لكن ملتزم

رواية احببت صعيدي لكن ملتزم الحلقة الثالثة عشر

دياب:مراتي انا يابنللللل
حسين: مالك يادياب هي الي بتجري وراي ومعايا صور ليها وهي م…ل..ط وانتي سيد العارفين برضو
حور:دياب انا خايفه
دياب:صور اي انا مراتي اشرف من الشرف
حسين طلع الفون ورا دياب والبيت كلو حرفياً صور حور وهي ف وضع مش كويس بالمره
اما دياب علشان بيفهم ف البرمجه فهم إن دي صور لحور مش تركيب
منه خرجت عن صمتها):ايوا قول كدا بقا انت الي ضحكت علي اختي
هنا:مش هتكلم واقول غير انك واحد مريض
دياب باصص لحور بذهول تام: وبيقول اي دا يا حور ؟
حور: والله يادياب هفهمك .
تنويه من الكاتبه ممكن اي بنت فينا تغلط نفس غلطت حور وتمشي مشي مش كويس بالمره بس هي من جواها نضيف اي بنت ممسكو عليها صور تقولي وانا والله هساهدها ونكمل باقي القصه
دياب:تفهمني تفهمني انك رخيصه اي الرخص دا؟
يونس باصص للشخص الي قلب كيان البيت فجاه بغل وكره
وأخيراً يجي دور عبد الرحمن
تعريف بسيط عبدالرحمن حامد الخليل
31سنه دكتور بس بيساعد الناس بلدو الاسماعليه
شكل عبدالرحمن طويل وعريض عندو عضلات مهتم بصحة آلرياضه بتاعتى اوي
شعرو اسود بس حرير عيونه بنيه بس في لامعه
نرجع القصه
عبدالرحمن:و الوقتي هي ف عصمت راجل
دياب:بيبص ف ذهول
حور وقعت من طولها
والبيت حرفياً مولع
اول ما حور وقعت من طولها دياب حس بنغزه في قلبو لكن الواقع المؤلم الذي يؤلمونا جميعاً هو إن دياب متحركش
يونس جري علي حور وشلها لحد غورفتها وبحكم إن عبد الرحمن دكتور فعمل الازم دياب اول ما حور بس كان لـلاسف حور دخلت ف غيبوبة سكر و في وسط الخنقه دي كلها حسين
قال :مهي واحده مش كويسه برضك يخوي دياب ف حالها لا يورسا لها
رد
وقال: ربك يسهلها
يونس :اهدا يا حسين انت عاوز جنازه وتشبع فيها لطم!
احمد:اهدا يا دياب إن شاء الله خير والمسامح كريم برضك يعني كلو بيغلط
يوسف مش بيكلم بس كل الي بيعملو بيفكر
وفجاه جيه عبدالرحمن وقال:فاقت بس مش لازم ضغط عليها وشك ان دي غيبوبه سكر ف لا لحقنها والحمدلله
دياب:عاوز ادخل لها.
دخل وقال:ليه ليه يا حور ليه.؟
حور: والله العظيم غلطه غلطه والله العظيم
دياب:انا مش قادر اتصور قذرتك دي انا مش عاوزك مش طايقك
حور:انا اسفه. عارفه اني غلط بس والله العظيم كنت صغيره ومكونتش اعرف
دخل عليهم الكل
شيماء:اتكسفي انا لو منك اموت نفسي دا انتي طلعتي واحده زب…اله
دياب :مرات عمي مسمحش لي احد يغلط فيها
يوسف: صحيح انت اي الي فكرك بالحاجات دي ياواد عمي
حسين:قولتلك اهو الي حصل عاد
يونس: مش طبيعي يعني ان يحصل دا وانت تبقا عارف مرات اخوي مع انها منتقبه
حسين:لا انا افتكرتها وعارفتها من عيونها
احمد:بس الصور دي تبين ان حور كانت صغيره مش كبيره زي دالوقتي وبعدين انا عاوزه اعرف عرفتها. من عيونها ازاي وحور اصلا مغطيه عيونها بالنقاب
كلامك مش مانتقي يا حسين
حور ساكتها مش راضيه تدافع عن نفسها
وأخيراً خرجت من صمتها
وقالت بس حور مش كدا ولا عمرها هتكون كدا ودي كانت ملك مرات الدكتور عبدالرحمن ومعروفها انها شجاعه جداً ومحافظاتها القاهره درست دكتورت تشريح بس جمالها فوق طبيعي جداً قمر ف نفسها كدا بس مختميره
نرجع القصه.
ملك: حور كانت صحبتي ايام الثانوي وكانت بتحب تقعد على النت كتير خصوصاً الفيس بوك
اتعرفت علي واحده بس كانت مش كويسه بالمره بس كانت مش مصريه بس من بلد تانيه وحور كانت طفلها متعرفش حاجه خالص ف الدنيا لكن البنت دي عملت مع حور وخذت صور لحور وهي بتلبس هدومها وبتكلمها فديو كول لآن حور كانت مصحبها جداً بس دي كانت تبع حسين لآن حسين عارف وكان معاكم ف المدرسه وعارف إن دياب عيون من حور وبس كدا حور غلطت لانها وثقت ف واحده زي دي ياريت تسمحوها.
حور باصه علي دياب وقالت:حقك عليا بس والله العظيم اسفه
وبعد مرور اتناشر يوم حور تعبانه ودياب مقطعها بس بيحن بالتدريج
مع كل همسها منها هي وهو علي سرير
وحور قالت:زعلك غالي عليا اتاسفت كتير يا دياب فاض بيا كفايه
حور:لو روحت من ايديك يا دياب مش هتلاقيني تاني
دياب سكت خالص بس جواه بيقولها هو في روح تبعد عن جسد كدا وتمشي
بس هي فاهمت من سكوتو انو مش عاوزه تاني يوم قامت حور ظهره وجعها ونفسها غمه عليها قالت هتجيب اختبار حمل منزلي وتعملو بس جابت اتنين وكان إيجابي
الشيطانه الي بعتها حسين كانت قعده علي رجل دياب بس كان حاول يبعدها بس مش عاوزه يعمل شوشره اول ما دخلت لاقتها بت..بوس فيه غصب دموعها في عنيه وتطلعت تجري علي المطار
دياب:ابعديييي عنيييييي
ونسافر لمد 10سنين ونسمع كلمه ماما يا ماما انا نازل البول شويه
حور: ادهم استنا
ونرجع من فرنسا علي مصر
قاعد وحيد مبيتكلمش مجبر ياكل علشان لازم ياكل مُجبر يقعد مع الناس علشان لازم يقعد بيدوق الاكل ملوش طعم الحياة قدامه كلها سواد مجرد بيشتغل علشان بلده وعلشان عيال اخواتو لكن لو عليه ف هو مستعد يموت نفسو يموت نفسو؟هو ميت اصلاً مين يتكلم ويقول علي مكانها هي عايشه طيب ميتها طيب اتجوزت طيب هي ف اماان اخخخ امان الي ضاع منو
دياب:خدي يا سوها
استاذ دياب حضرتك اجبلك ملف الصفقة الجديده
نروح لبيت الهواري
شبه ميت يدوبك واخد هدومها وهو نائم
ف حضنو اهدي يا ام دياب
ام دياب:اهدا كيف انام واصحا واعيش عادي وابني اكده
ابو دياب:الي هيجنني إن حور كانت واخده تشيرت اخر واحد لبسو دياب
ام دياب:انا مقدراش استحمل
تيته يا تيته
بنت ف غايه الجمال عمرها5سنوات لكن دمها شربات وهي ملاك اسمها ملاك
هنا احب اقولكم إن لكل بدايه نهايه وان دا بدايه الجزء الاول الي خلاص قرب يخلص
نرجع القصه
دياب قلب عمور
ملاك:عمو انا عاوزه سوكلاته ترجمه(شوكولاته)
دياب: يعمري خدي الشكولاته
يونس: ايوه كل ما تشوف عمك تجري عليه علشان الشوكلاته
ملاك بحب:عمو هو انا مش بنتك ؟برضو
دياب: والله العظيم بنتي وقلبي وكل حاجه لياا
ريهام:ايوه خدي بعقل الرجل حلوها تعالي هنا وسيبي عمك يطلع ينام شويه
ريهام:اخوي انا حضرتك ليك الُكل تاكل
دياب: تسلمي يا ام ملاك
احمد:الشقيققق
دياب:قول يا احمد علشان عاوز انام
احمد:مالك يا دياب؟
دياب:ماليي!!
يوسف:دياب حور اختنا واحنا مقدرين بس اكيد مش هتعيش كدا اتجوز هتلك ونس
دياب:متشكر مش عاوز كفايه حب حياتي الي ضاع
منه: دياب انا بقولك اتجوز لو اختي ماتت يبقا هتفضل انك تجوز مش تعيش وحيد
دياب: اختك لو ماتت ف انا السبب
هنا:اخوي اسمع
دياب :مش عاوز اسمع سبوني
ف المستشفي
عبدالرحمن:دياب وضعوا صعب دا بقا مجننو بحبو ليهااا
ملك:بس عشر سنين ومتخطاش؟؟
عبدالرحمن:دياب علامه استفهام كبيرة اوي
احمد:لازم نلحقو
وبرا مصر في فرنسا
انا اشكرك يا مارك علي مساعدتك ليا انا وادهم
مارك:حور متشكرينيش
بس مش مشتاقه
لجوزك؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية احببت صعيدي لكن ملتزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى